Gå til innhold

Bør hun få vite om det? (emosjonelt utroskap)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være du snakker på vegne av egne opplevelser/oppfatninger nå? 

Mitt inntrykk er at alle som har opplevd å bli bedratt konkluderer umiddelbart med at det umulig kan ha vært slik at partneren også elsket sin primærpartner. «Sånn kan man jo ikke gjøre om man elsker noen». Jo, mange kan faktisk det. Spesielt i den kategorien som TS beskriver - det er faktisk er ganske tydelig tegn når han aldri tar ting videre. Kjærlighet for den andre partner, og at den overgår betattheten/den man også har blitt forelsket i er jo nettopp det som ofte gjør at man ikke går lengre.

De som allerede er på vaklende grunn i relasjonen sin og egentlig leter etter en grunn til å bli forlatt/forlate setter gjerne igang noe langt mer seksuelt og inngående enn dette. 

Du tror kona ikke ville vært med ham - det vet ikke vi. Du tror han umulig kan elske kona - jeg tror det er omvendt. Grunnen til at han ikke kn****** vettet av TS er at han faktisk elsker kona, og sannsynligvis får alt/mye av det han ønsker seksuelt hjemme.

Dine påstander er litt klassisk seriemonogamt - og jeg vet mange tenker sånn og noen ganger stemmer det, men like ofte stemmer det ikke.

TS er forøvrig overhodet ikke interessert i å fortelle kona for konas skyld - hun vil «hjelpe» denne mannen med å velge noe han faktisk ikke er interessert i.

Hun oppnår ingenting med dette, og hun vil se en helt annen atferd og emosjonelt uttrykk fra denne mannen om hun kontakter kona. 

Hadde jeg vært mannen her hadde jeg nok ikke klart å se at TS ønsket hverken meg eller kona mi noe som helst godt - og jeg hadde helt klart avsluttet hele relasjonen og prøvd å reparere ekteskapet. Men elskerinnen hadde nok fått beskjed om å dra en viss plass - med mindre jeg hadde lovet henne gull og grønne skoger selvsagt. Det fremkommer ikke her på noen måte. De har ikke en gang hatt sex eller kysset. Altså.

Anonymkode: 4ec67...b48

Grunnen til at han ikke knuller den andre er nok at han vet at kona ikke her fantasi/selvrespekt til å anse flørting/sexting uten fysisk sex som utroskap. Enkelte tror jo bare på det de ser eller kan forestille seg. Så da sikrer han seg hvis det skulle bli avslørt. Sexen hjemme er sikker helt grei, eller tom flott, men ikke nok til å holde ham egentlig trofast. Kanskje kona vet det, også, men velger å overse tegnene på utroskap så lenge hun ikke blir flatt eller skjelt ut av skandaler/barn.

Anonymkode: 2d9a4...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pokkers duste kjerring Ts! Håret virkelig det ikke et min mann du snakker med! Blir så forbanna på mennesker som ikke holder seg unna mennesker som er i forhold/gift. Håper karma kommer og tar deg !

Anonymkode: af3d4...9cf

Ærligtalt: du eier ikke din mann og han er heller ikke lite barn som må passes på som ikke klarer ta selvstendige valg i livet sitt. Hvis han en dag er utro mot deg er det ET VALG HAN TAR OG IKKE NOE NOEN TVINGER HAN TIL Å GJØRE. Det er ikke ts som oppfører seg bedritent her. Hun er bare glad i en gift mann. Det kan skje. Han er den eneste som forråder noen. Ts har ikke ansvar for hans kones følelser. De kjenner jo ikke hverandre engang.

Anonymkode: b5c68...3c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som bidrar her:

Jeg har aldri sagt jeg kommer til å fortelle kona. Jeg har ikke noe ønske om det, ei heller behov for det. Det skjer ikke. Jeg kunne derimot ønske meg at mannen sier det selv. Men det vil han ikke. Jeg er nok mest enig med Camilla Collett her. Jo han er selvsagt glad i sin kone. Jeg har ikke noe problemer med det overhode. Merkelig om han ikke var det. Men kjærlighet vil jeg heller ikke kalle det. En mann  som virkelig elsker sin ektefelle, ville ikke bedratt henne, hverken emosjonelt eller fysisk. Og det mener jeg av hele hjertet. Det er ikke å elske, det er å svikte. Elsker man noen, setter man det mennesket svært høyt, vil ikke såre, bedra eller føre bak lyset. Aldri. Man ønsker det mennesket bare godt.  Eller mener dere det er pur kjærlighet.....Virkelig? 

En av dere skriver at han ikke gir jernet (sex) med meg fordi han elsker kona si så høyt. Feil. Han gir ikke jernet med meg fordi han er redd for å miste "alt", ikke bare kona, men hele hans status, hele den trygge verdenen hans. Han vet at fysisk utroskap er kroken på døren. Han er feig, tør ikke noe annet. Ingen av dere spør om jeg er i et forhold. Jeg gir heller ikke jernet, og det vet han. Jeg holder nemlig like mye igjen som han. Jeg vil ikke gå til sengs med ham. Om han får sex hjemme, glad og lykkelig, det må dere bare anta. Det vet ingen av dere. 

Jeg er ikke i tvil på hans kjærlighet til meg. Jo selvsagt booster det egoet hans. Hva så? Det gjør det jo også for meg. Booster mitt ego. Vi er da ikke så forskjellige, vi kvinner og menn. Jeg har levd så lenge at jeg vet forskjellen på begjær og bettatthet kontra kjærlighet og det å elske. 

Jeg kommer aldri til å fortelle hans kone. Noen lurer på hvorfor jeg har begynt å tenke på henne. Er det ikke naturlig at på et tidspunkt etter så lang tid, så vil man lure litt på ektefellen? Men sjalusi eller slikt finnes ikke hos meg. Er mer oppgitt over at han ikke forteller henne. Vi har ikke sex men vi deler mye seksuelt likevel. Vi er ikke gift men deler likevel alt. 

Og til deg som mener jeg er den kvinnelige varianten i den linken du la ved. Måtte lese gjennom den tråden. Ja mye likt og svært interessant å lese det fra en manns side. Utrolig å se at denne mannen i den tråden skriver at han faktisk ELSKER denne andre,klarer ikke miste henne, men han velger å bli hos en kone pga sosial status, frykten for det ukjente osv. I følge mange her kan det ikke være mulig å elske en annen enn den man er gift med. Jeg antar mannen er oppriktig som anonym i en slik tråd. Så jeg konkluderer med at det faktisk ER mulig å elske en annen høyere enn den man er gift med, selv om man ikke setter alt på spill. 

Anonymkode: e53e2...2e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at han ikke knuller den andre er nok at han vet at kona ikke her fantasi/selvrespekt til å anse flørting/sexting uten fysisk sex som utroskap. Enkelte tror jo bare på det de ser eller kan forestille seg. Så da sikrer han seg hvis det skulle bli avslørt. Sexen hjemme er sikker helt grei, eller tom flott, men ikke nok til å holde ham egentlig trofast. Kanskje kona vet det, også, men velger å overse tegnene på utroskap så lenge hun ikke blir flatt eller skjelt ut av skandaler/barn.

Anonymkode: 2d9a4...55b

Godt poeng.

Anonymkode: e53e2...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener TS stiller helt feil spørsmål fra eget egoistiske perspektiv. Om du vil det beste for kona hans så avslutter du selv forholdet du er i. Blir helt latterlig å ikke tenke konsekvenser av om dette kommer ut. Da vil jo plutselig du være hans eneste alternativ da kona nok vil avslutte det. Så kan du sitte i en merkelig moralsk høyborg og samtidig få i pose og sekk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han fortelle det til kona si eller så gjør du det. Ingen fortjener å bli lurt på den måten og få kastet bort livet sitt på en drittsekk. Man lever kun en gang. 

Anonymkode: 0a7e4...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, CamillaCollett skrev:

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

TS sier at han faktisk elsker sin kone (også) så vi får vel forholde oss til det. Men å lure på om det stemmer, det kan vi jo kanskje. Jeg tror forøvrig han kan elske henne, men at han også kan elske ts. Finnes ingen motsetning i det. Folk er så naive som tror at en mann som elsker kona ikke kan elske en annen  i tillegg. Selvsagt kan han det, like fullt som vi kvinner fint kan elske to menn. Forøvrig enig i ditt resonnement.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det DU tror, det han vil at du skal tro. Dette er ikke kjærlighet. Skjønner ikke at du gidder. Jeg hadde ikke hatt respekt for en fyr som ville ha noe på gang med meg mens han hadde kjæreste eller var gift.

Anonymkode: a832a...085

Hva vet du om dette egentlig? Han kan fint elske ts. Bullshit å påstå noe annet eller si henne i mot på dette. Jeg har vært i denne mannens situasjon og elsket min mann, men elsket også en annen. Går helt fint. Om han jeg ikke var gift med, mistrodde meg på det, ville jeg blitt svært lei meg. Jeg elsket dem begge, men hadde sterkest kjærlighet til en av dem. 

Respekt i dette, joda, jeg skjønner det er et tema, men å si det ikke er kjærlighet, nope, jeg følger deg ikke. Sier mannen det er kjærlighet, så er det det når han holder det gående så lenge som i to år. Hvem gidder det bare for en flørt?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som allerede er på vaklende grunn i relasjonen sin og egentlig leter etter en grunn til å bli forlatt/forlate setter gjerne igang noe langt mer seksuelt og inngående enn dette. 

Du tror kona ikke ville vært med ham - det vet ikke vi. Du tror han umulig kan elske kona - jeg tror det er omvendt. Grunnen til at han ikke kn****** vettet av TS er at han faktisk elsker kona, og sannsynligvis får alt/mye av det han ønsker seksuelt

Anonymkode: 4ec67...b48

Det kan jeg være enig i. Kan hende fyren har det trygt og greit og ikke våger bryte ut. Kan hende han kjemper mot sine følelser for ts hver eneste dag? hva vet vel vi om det? men jeg har vært der, og vet så godt at slik kan det være. Jeg tror forøvrig heller ikke kona ville vært med ham om hun fant ut av dette. Og selvsagt kan det være han elsker kona, hvorfor ikke liksom? Det betyr ikke at han elsker henne mest? Folk er så merkelige her inne, de tror det er helt umulig å bli forelsket og til og med elske en annen enn den man er gift/samboer med. Selvsagt kan man det, og selvsagt kan man faktisk elske den andre mye sterkere, til tross for at man er glad i ektefellen. Så å komme med slike merkelige utsagn som at han sikkert får "alt/mye" av det han ønsker seksuelt, det blir bare en snodig antakelse for å trykke ts ned. Jeg vedder på hun ikke bryr seg. Hadde ikke jeg gjort. Sex er da ikke alt. Det at han har disse dype følelsene for ts, snakker med henne, deler med henne, det betyr så mye mer. Og er et stort svik slik jeg ser det. Mot en man "elsker over alt". Jupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CamillaCollett skrev:

 Nei, jeg har ikke blitt bedratt (som jeg vet om, da).

Ja, han er glad i kona. Mulig han elsker henne også, for det er jo mulig. Men i min bok er ikke denne oppførselen kjærlighet. Mange koner har også problemer med å se det slik. Eller, la det gjerne være kjærlighet, men den kjærligheten er jammen ikke mye verdt når han går bak ryggen hennes i to år.

Kona ville ikke vært med ham. Det er nettopp derfor han ikke forteller om det. Det er derfor han ikke tar forholdet videre heller.

Flrst og fremst tipper jeg denne mannen har kjærlighet til seg selv. Ikke til noen av de to kvinnene. Han vil ikke gå fra kona, han vil ikke satse på TS, han vil ikke kutte ut TS. Han vet bare at dette føles bra for egoet hans.

Om TS oppnår noe ved å konfrontere? Å ja. Enten går han fra kons (ikke så sannsynlig), eller han blir. Uansett vil TS se dette forholdet med klare øyne og få et mer konstruktivt liv på sikt.

Nei, utroskapshandlingen er ikke kjærlighet rettet mot kona. 

Men det endel typisk monogame har problemer med å forstå er hvordan endel handler i «ulike verdener».

For noen er det uttrykk for mangler i forhold. Også kjærlighet.

Men for endel - spesielt de som ikke er typisk seriemonogame av seg - så handler utroskapshandlingene ingenting om kona.

Kvinne/mann nummer 2 og alt som skjer der skjer isolert - den utro parten gjør ikke og ser ingenting i sammenheng.

Så kommer de typisk antimonogame (gjerne partner og/eller elsker(inne) og skal diskutere på denne detaljen. 

Selvsagt er det ikke kjærlighet, som regel skjer det helt isolert fra hjemmeverdenen. 

Sånn føles det sjeldnere for den som bedras og/eller er nr.2 - men for endel var realitetene sånn.

Så vet jo også den som bedrar at primærpartner neppe vil se det slik, ergo tilbakeholdenhet på ulike vis. 

Og dette med «ekte kjærlighet», skulle alle holdt premisset om «true deep love» gjeldende i ethvert øyeblikk av et livslangt samliv gjeldende så hadde 100% måtte skille seg.

De færreste handlinger vi bedriver, heller ikke de romantiske og monogame er basert på en gjensidig og konstant dyp ekte kjærlighet. Vi er tross alt mennesker. Vi har spektre og hverdag. 

Anonymkode: 4ec67...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forøvrig til TS: du er en likeverdig part i dette og har like mye skyld i utroskap som mannen - så get over the fact at han ikke vil forlate. 

Han vil ikke miste livet sitt, du ville ikke i disse 2 årene få orden på ditt eget uten å rote i andres.

Ta et reelt ansvar her om det var poenget ditt.

Men snarere virker det som om sjalusien din bidrar mest, ikke å ta ansvar selv. 

Bjelken i eget øye og så videre. 

Anonymkode: 4ec67...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Snakk om å være dumme å tro at ingen vet hva dere driver med. Det er avslørt! Med FBI på nakken.

 

Heldigvis er jeg ikke alibiet til noen:ac:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk mer synd på deg enn kona, enn å være så naiv og dum som du er! Du blir holdt på gress, ingenting annet. Han bruker deg og du er kun en liten flørt, kanskje en person han kan få bekreftelse av. Kom deg videre, og la denne mannen være i fred! 

Anonymkode: b1131...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk mer synd på deg enn kona, enn å være så naiv og dum som du er! Du blir holdt på gress, ingenting annet. Han bruker deg og du er kun en liten flørt, kanskje en person han kan få bekreftelse av. Kom deg videre, og la denne mannen være i fred! 

Anonymkode: b1131...73b

Hadde DU giddi å flørta med en som du ikke kunne få i to år? klart hun er mer enn en flørt for ham, grow up. Syns faktisk ts høres rimelig reflektert og oppegående ut jeg, men kan hende hun også er litt naiv? Men å kalle noen dum? Vel så er de dumme begge to, da :) Å holde på slik, og kanskje heller vurdere  å la mannen være (og vice versa fra hans side) er jo en annen sak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Snakk om å være dumme å tro at ingen vet hva dere driver med. Det er avslørt! Med FBI på nakken.

 

Heldigvis er jeg ikke alibiet til noen:ac:

Intelligent svar....meget intelligent. 😂 klart FBI er på saken. Sier seg selv.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og forøvrig til TS: du er en likeverdig part i dette og har like mye skyld i utroskap som mannen

Men snarere virker det som om sjalusien din bidrar mest, ikke å ta ansvar selv. 

Anonymkode: 4ec67...b48

Jeg er klar over det. Jeg har et like stort ansvar som ham i dette. Er forøvrig ikke sjalu på kona. Hadde muligens vært det om han forgudet henne, snakket mye om henne, om hun var blendende vakker, ....men det finnes ikke et snev av sjalusi i meg. Jeg bare gjør meg noen tanker. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk mer synd på deg enn kona, enn å være så naiv og dum som du er! Du blir holdt på gress, ingenting annet. Han bruker deg og du er kun en liten flørt, kanskje en person han kan få bekreftelse av. Kom deg videre, og la denne mannen være i fred! 

Anonymkode: b1131...73b

Du må gjerne synes synd på meg, men det er det da virkelig ikke. Jeg vet nøyaktig hva jeg driver med, hva han driver med. Du tenker at jeg blir holdt på gress? kan hende det er HAN som blir holdt på gress? Hva vet egentlig du ? Kan hende ingen av oss holder hverandre på gress men går med så sterke følelser at vi bare ikke klarer la være å ha kontakt? Kan hende vi går med et lite håp om en fremtid en gang? hva vet vel du? En flørt er han ikke, en flørt er jeg ikke. Det er gått for lang tid. Som en over skriver, hvem gidder holde en flørt gående i årevis? Ikke jeg hvertfall. 

Anonymkode: e53e2...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, utroskapshandlingen er ikke kjærlighet rettet mot kona. 

Men det endel typisk monogame har problemer med å forstå er hvordan endel handler i «ulike verdener».

For noen er det uttrykk for mangler i forhold. Også kjærlighet.

Men for endel - spesielt de som ikke er typisk seriemonogame av seg - så handler utroskapshandlingene ingenting om kona.

Kvinne/mann nummer 2 og alt som skjer der skjer isolert - den utro parten gjør ikke og ser ingenting i sammenheng.

Så kommer de typisk antimonogame (gjerne partner og/eller elsker(inne) og skal diskutere på denne detaljen. 

Selvsagt er det ikke kjærlighet, som regel skjer det helt isolert fra hjemmeverdenen. 

Sånn føles det sjeldnere for den som bedras og/eller er nr.2 - men for endel var realitetene sånn.

Så vet jo også den som bedrar at primærpartner neppe vil se det slik, ergo tilbakeholdenhet på ulike vis. 

Og dette med «ekte kjærlighet», skulle alle holdt premisset om «true deep love» gjeldende i ethvert øyeblikk av et livslangt samliv gjeldende så hadde 100% måtte skille seg.

De færreste handlinger vi bedriver, heller ikke de romantiske og monogame er basert på en gjensidig og konstant dyp ekte kjærlighet. Vi er tross alt mennesker. Vi har spektre og hverdag. 

Anonymkode: 4ec67...b48

Det er vel også sånn at mange menn som har dame på si, hadde klikka i vinkel om kona gjorde det samme og han fikk vite om det. 

Anonymkode: 2d9a4...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at han ikke tar dette videre med deg. Hadde han vært så forelsket i deg som du skriver så hadde dere hatt sex for lengst. 

Den dagen hans kone får vite om dette er han ferdig med betattheten og spenningen med deg. Han kommer til å ligge langflat og tryglende etter sin kone. Man vet ikke hva man har før man mister det. Han tar kona mest sannsynlig for gitt. Du kommer aldri i verden vinnende ut av denne situasjonen hvis kona velger å tilgi han. 

Ja han fabler om deg og får nok masse energi av det i gjengjeld, dog hadde han ikke klart å holde tilbake sex hvis han virkelig ville ha deg. Aldri i livet. Han velger å holde en viss integritet her. Kan være at han kommer til å falle for fristelsen hvis han kommer i en bølgedal på hjemmefronten. Det gjenstår å se hvor lenge du gidder å fortsette med han? 

 

 

Anonymkode: ff0cc...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, utroskapshandlingen er ikke kjærlighet rettet mot kona. 

Men det endel typisk monogame har problemer med å forstå er hvordan endel handler i «ulike verdener».

For noen er det uttrykk for mangler i forhold. Også kjærlighet.

Men for endel - spesielt de som ikke er typisk seriemonogame av seg - så handler utroskapshandlingene ingenting om kona.

Kvinne/mann nummer 2 og alt som skjer der skjer isolert - den utro parten gjør ikke og ser ingenting i sammenheng.

Så kommer de typisk antimonogame (gjerne partner og/eller elsker(inne) og skal diskutere på denne detaljen. 

Selvsagt er det ikke kjærlighet, som regel skjer det helt isolert fra hjemmeverdenen. 

Sånn føles det sjeldnere for den som bedras og/eller er nr.2 - men for endel var realitetene sånn.

Så vet jo også den som bedrar at primærpartner neppe vil se det slik, ergo tilbakeholdenhet på ulike vis. 

Og dette med «ekte kjærlighet», skulle alle holdt premisset om «true deep love» gjeldende i ethvert øyeblikk av et livslangt samliv gjeldende så hadde 100% måtte skille seg.

De færreste handlinger vi bedriver, heller ikke de romantiske og monogame er basert på en gjensidig og konstant dyp ekte kjærlighet. Vi er tross alt mennesker. Vi har spektre og hverdag. 

Anonymkode: 4ec67...b48

Jeg vet alt dette.

Og når man er forelsket føles jo det andre mennesket som det viktigste i verden. Enten det er den man er kjæreste med, eller det er en annen enn den man er gift med eller det er en som er gift med en annen. Forelskelse er forelskelse, samme hvor lovlig eller ulovlig eller den er. Og så handler man må på følelsene. Som TS nå gjør. Hun er i situasjonen selv om hun ikke liker den.

Men følelser er ikke det viktigste. Forelskelse, kjærlighet, egoisme - det spiller ingen rolle. Ikke hvis det ikke blir handling ut av det. TS vil lide og kaste bort masse tid på denne mannen, enten han elsker henne eller ikke. Kona blir bedratt uavhengig av hvem av dem han elsker. Og han er fast i en situasjon hvor han har følelser og forpliktelser over to kvinner, og svikter dem begge.

Én i dette trekløveret må gjøre noe, være katalysatoren som får noe til å ta slutt og noe annet til å begynne. Det er bedre enn at de alle kaster bort år av livene sine.

Endret av CamillaCollett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at han ikke tar dette videre med deg. Hadde han vært så forelsket i deg som du skriver så hadde dere hatt sex for lengst. 

Den dagen hans kone får vite om dette er han ferdig med betattheten og spenningen med deg. Han kommer til å ligge langflat og tryglende etter sin kone. Man vet ikke hva man har før man mister det. Han tar kona mest sannsynlig for gitt. Du kommer aldri i verden vinnende ut av denne situasjonen hvis kona velger å tilgi han. 

Ja han fabler om deg og får nok masse energi av det i gjengjeld, dog hadde han ikke klart å holde tilbake sex hvis han virkelig ville ha deg. Aldri i livet. Han velger å holde en viss integritet her. Kan være at han kommer til å falle for fristelsen hvis han kommer i en bølgedal på hjemmefronten. Det gjenstår å se hvor lenge du gidder å fortsette med han? 

 

 

Anonymkode: ff0cc...e37

Hvordan kan du si dette med så sterk sikkerhet? Han er både forelsket og elsker. Det samme gjør jeg. JEG holder like mye igjen som han når det gjelder sex. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst. Hele kroppen min verker etter sex med ham, men jeg nekter å gå den veien. Så hvis jeg klarer å "holde meg", så klarer han det også, ikke sant? Vi er to her, ikke glem det ;) høres ut som det er hans valg om vi skal ha sex eller ei, det er det ikke vet du. 

Han har veeeldig lyst på meg, jeg er ikke i tvil. Han snakker mye om det, forteller meg sine fantasier om meg og jeg vet han lengter minst like mye som meg. Ja kanskje må den bølgedalen til for at han tar steget og virkelig prøver seg, men så langt har jeg vært tydelig på at det har ingen hensikt å prøve seg, så det kan tenkes litt av årsaken ligger der. Som om mannen er den som avgjør om det blir sex....?! Festlig du...

Det er så mange her som påstår å ha svaret på alt her, når de egentlig ikke har snøring. 

Anonymkode: e53e2...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CamillaCollett skrev:

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

Er det så sikkert at han elsker TS da? Min mann ble tatt i å være utro på denne måten. Hadde jevnlig kontakt med en kvinne bak ryggen min. Kosesamtaler og "drømmer". 

Da jeg fikk greie på det kuttet han henne tvert ut, og vi fikk selvfølgelig en krise. Det emosjonelle utroskapet var nesten verre enn at han hadde gjort noe fysisk i fylla, følte jeg. 

Han hevder imidlertid at det aldri var kjærlighet fra hans side. Det var spenningen, og det at hun så tydelig elsket og beundret ham. Påfyll av egoet, med andre ord. Hun som person betydde ingenting for ham, men det å føle seg attraktiv og elsket betydde noe. 

At han kunne miste meg ved dette trodde han egentlig ikke. Det var jo ikke fysisk. Bare en slags lek nærmest. Spenning og beundring. "Hun er jo ikke engang min type, men hun var der, tilgjengelig for meg, og ja jeg nøt at hun drømte om meg, og så tydelig ville ha meg, mens ting ofte var mer komplisert mellom oss to" hevdet han. 

Å kutte henne tvert ut kostet ham ingenting, men det kostet ham at jeg og han kom på tverke på grunn av henne. At han forsto at han holdt på å miste kvinnen han elsket, på grunn av en spennende "lek" for å fylle sitt ego. 

Hva som er hele og fulle sannheten får jeg vel aldri vite, men han valgte iallefall meg og ekteskapet, selv om det ble tung jobb, mens hun sto med åpne armer. Han valgte mitt sinne, fremfor hennes drømmer og lengsel. Min uvillighhet fremfor hennes villighet.

Dersom han virkelig elsket henne var det et strevsomt og dumt valg, så det sier nok litt om hvor følelser egentlig lå, selv om hun mente at de hadde et spesielt bånd og en så stor kjærlighet til hverandre at de ikke klarte å holde seg fra hverandre. Når alt kom til alt var ikke det vanskelig for ham overhodet. "Det er min kone jeg elsker. Farvel!" 

Anonymkode: e3aec...422

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom tråden og lurer på hva er formålet med denne tråden ts? Å forsvare deres handlinger, å fortelle kona så du kan få han selv eller hva? 

Anonymkode: e61ff...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...