Gå til innhold

Bør hun få vite om det? (emosjonelt utroskap)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et forhold til mannen hennes. Har hatt det i to år. Vi er ikke fysiske annet enn klemming. Vi vet at vi ikke skal gå den veien. Men begge har lyst. Det handler ikke om det, men vi holder oss i skinnet. 

Ingen klarer slippe den andre. Vi har tette bånd. Deler det meste, sorger og gleder. Kan snakke seksuelt også, lengte etter hverandre. Men vi er enige om hvor grensen går. Etter to år tror jeg heller ikke vi kommer til å bryte den grensen. Vi har "holdt oss" lenge. Vi har jevnlig kontakt. Vi har dype følelser for hverandre. Skulle ønske vi kunne vært sammen. 

Holder nok fast på hverandre pga kjærlighet. Vi klarer ikke slippe hverandre. Har prøvd mange ganger, brudd. Men det går ikke mange uker før vi er der igjen. 

Nå har jeg begynt å tenke på kona hans. Hun er uvitende. Mannen hennes elsker en annen . Han er også veldig glad i henne. Hun er ikke et monster. Burde hun ikke få et valg? Burde hun ikke egentlig vite hva som foregår bak hennes rygg? Han vil ikke si det, sier han. 

Jeg kommer ikke til å kontakte henne, kommer ikke til å si det noen gang. Jeg er ikke ute etter å såre henne. Pr nå er hun uvitende og ikke såret. Men jeg syns han er uærlig. Kanskje burde på hun på sett og vis få vite om det, men hvordan? ikke fra meg. ikke fra han. Og ingen andre vet. 

 

Anonymkode: e53e2...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde i alle fall ønsket å vite det. En kortvarig seksuell affære kunne jeg godt tilgitt, men ikke noe sånt som dere holder på med. Det er et grovt tillitsbrudd og hadde vært utilgivelig for meg. Det hadde vært kroken på døra.  Det er ikke din oppgave å informere henne. Det er hans. Han frykter sikkert at det vil være kroken på døra for ham også siden han ikke vil fortelle henne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind skrev:

Jeg hadde i alle fall ønsket å vite det. En kortvarig seksuell affære kunne jeg godt tilgitt, men ikke noe sånt som dere holder på med. Det er et grovt tillitsbrudd og hadde vært utilgivelig for meg. Det hadde vært kroken på døra.  Det er ikke din oppgave å informere henne. Det er hans. Han frykter sikkert at det vil være kroken på døra for ham også siden han ikke vil fortelle henne det. 

Ja han frykter det. Han er jo glad i henne, men må gå med noen savn, siden han tviholder på meg. Han klarer ikke helt sette ord på hva det er. Han kommer aldri til å si det. 

Anonymkode: e53e2...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroken på døren...

...og så kan du endelig få han!

Ha ha ha, så ufattelig gjennomsiktig!

Hadde du ønsket denne dama noe som helst godt, så hadde du tatt ordentlig avstand til mannen hennes og gitt de to en reell sjanse!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du har begynt å tenke på henne, men jeg skjønner ikke helt hva du tror skal skje. Tror du hun vil takke deg for info? Og har du tenkt å fortsette med å delta i utroskapen ettertpå? Håper du å tvinge ham til å velge mellom dere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du begynt å tenke på kona nå og hvorfor vil du at hun skal få greie på det. Hvis du syns synd på henne, er det det beste å trekke seg ut. Dessverre så er jeg nok enig med a l`orang. Denne tanken kommer nok for at hun skal bryte med ham, eller hva er tanken bak?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Hartroa skrev:

Hvorfor har du begynt å tenke på kona nå og hvorfor vil du at hun skal få greie på det. Hvis du syns synd på henne, er det det beste å trekke seg ut. Dessverre så er jeg nok enig med a l`orang. Denne tanken kommer nok for at hun skal bryte med ham, eller hva er tanken bak?

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkers duste kjerring Ts! Håret virkelig det ikke et min mann du snakker med! Blir så forbanna på mennesker som ikke holder seg unna mennesker som er i forhold/gift. Håper karma kommer og tar deg !

Anonymkode: af3d4...9cf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

Ja det hadde nok vært det beste, men i Hi så sier TS at mannen elsker begge. Mannen er i alle fall glad i kona si også. Problemet her er jo at mannen ikke tar grep. Sannheten er kanskje at han synes han har det bra som han har det og TS leter etter en løsning, noe som ikke er så rart. I en slik setting kan det hende det er rett at TS eller andre informerer kona, slik at mannen må ta et valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hartroa skrev:

Ja det hadde nok vært det beste, men i Hi så sier TS at mannen elsker begge. Mannen er i alle fall glad i kona si også. Problemet her er jo at mannen ikke tar grep. Sannheten er kanskje at han synes han har det bra som han har det og TS leter etter en løsning, noe som ikke er så rart. I en slik setting kan det hende det er rett at TS eller andre informerer kona, slik at mannen må ta et valg.

Ja, jeg tenker det. De har holdt på i to år, og dette kan jo vare i to år til hvis ingen tar grep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se om jeg forstod dette riktig:

Du har klemmer en mann avogtil, snakker avogtil om noe seksuelt og har et slags vennskap.

Den samme mannen har delt et helt liv med en annen kvinne, de har delt alle store opplevelser (også felles barn?), de har klemt hverandre hundretusen ganger og har nokså sikkert jevnlig sex i tillegg. Og for alt du vet så elsker han henne sannsynligvis, det må jo være en grunn til at han ikke bryter eller går lengre med deg.

Og til tross for dette så tenker du at du har et tettere bånd som er helt magisk og genuint?

Hun kommer sikkert ikke til å synes dette var voldsomt festlig, men sammenliknet med andre affærer over like lang tid så var jo ikke dette voldsomme greier.

Anonymkode: 4ec67...b48

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen hennes elsker en annen

 

Det er det DU tror, det han vil at du skal tro. Dette er ikke kjærlighet. Skjønner ikke at du gidder. Jeg hadde ikke hatt respekt for en fyr som ville ha noe på gang med meg mens han hadde kjæreste eller var gift!

Jeg ville visst, om jeg var henne. Du kan si det anonymt.

Anonymkode: a832a...085

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hartroa skrev:

 Hvis du syns synd på henne, er det det beste å trekke seg ut.

Både trekke seg ut og la henne vite at mannen er en svinepels

Anonymkode: a832a...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du forteller, TS, gå fram på en ålreit måte. Fortell mannen det på forhånd og gi ham muligheten til å fortelle selv. Og når du forteller det til kona er det eneste rette å stå for det og ikke gjøre det anonymt. Mange tror ikke på slike anonyme historier, eller de føler at informasjonen er for upålitelig til at de kan handle etter den. Ikke la dama sitte igjen med masse usikkerhet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CamillaCollett skrev:

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

Han elsker ikke kona, som han ikke vil bryte med? Den må du lenger ut på landet med.

Dette er en fyr som vil ha både i pose og sekk.

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja han frykter det. Han er jo glad i henne, men må gå med noen savn, siden han tviholder på meg. Han klarer ikke helt sette ord på hva det er. Han kommer aldri til å si det. 

Anonymkode: e53e2...2e9

Han liker situasjonen som den er. Det er ordene han ikke vil sette på det.

Når han ikke viser tegn til å avslutte forholdet han er i, så er ikke dette liv laga for deg. Jeg ville gått min vei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, CamillaCollett skrev:

Sant nok. Men så tenker jeg: Hva så? Denne mannen burde jo være med elskerinnen sin. Han elsker ikke kona, og kona ville ikke vært med ham om hun visste. Om han og TS ble sammen hadde det i det minste kommet NOE positivt ut av denne rotete situasjonen.

Kan det være du snakker på vegne av egne opplevelser/oppfatninger nå? 

Mitt inntrykk er at alle som har opplevd å bli bedratt konkluderer umiddelbart med at det umulig kan ha vært slik at partneren også elsket sin primærpartner. «Sånn kan man jo ikke gjøre om man elsker noen». Jo, mange kan faktisk det. Spesielt i den kategorien som TS beskriver - det er faktisk er ganske tydelig tegn når han aldri tar ting videre. Kjærlighet for den andre partner, og at den overgår betattheten/den man også har blitt forelsket i er jo nettopp det som ofte gjør at man ikke går lengre.

De som allerede er på vaklende grunn i relasjonen sin og egentlig leter etter en grunn til å bli forlatt/forlate setter gjerne igang noe langt mer seksuelt og inngående enn dette. 

Du tror kona ikke ville vært med ham - det vet ikke vi. Du tror han umulig kan elske kona - jeg tror det er omvendt. Grunnen til at han ikke kn****** vettet av TS er at han faktisk elsker kona, og sannsynligvis får alt/mye av det han ønsker seksuelt hjemme.

Dine påstander er litt klassisk seriemonogamt - og jeg vet mange tenker sånn og noen ganger stemmer det, men like ofte stemmer det ikke.

TS er forøvrig overhodet ikke interessert i å fortelle kona for konas skyld - hun vil «hjelpe» denne mannen med å velge noe han faktisk ikke er interessert i.

Hun oppnår ingenting med dette, og hun vil se en helt annen atferd og emosjonelt uttrykk fra denne mannen om hun kontakter kona. 

Hadde jeg vært mannen her hadde jeg nok ikke klart å se at TS ønsket hverken meg eller kona mi noe som helst godt - og jeg hadde helt klart avsluttet hele relasjonen og prøvd å reparere ekteskapet. Men elskerinnen hadde nok fått beskjed om å dra en viss plass - med mindre jeg hadde lovet henne gull og grønne skoger selvsagt. Det fremkommer ikke her på noen måte. De har ikke en gang hatt sex eller kysset. Altså.

Anonymkode: 4ec67...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være du snakker på vegne av egne opplevelser/oppfatninger nå? 

Mitt inntrykk er at alle som har opplevd å bli bedratt konkluderer umiddelbart med at det umulig kan ha vært slik at partneren også elsket sin primærpartner. «Sånn kan man jo ikke gjøre om man elsker noen». Jo, mange kan faktisk det. Spesielt i den kategorien som TS beskriver - det er faktisk er ganske tydelig tegn når han aldri tar ting videre. Kjærlighet for den andre partner, og at den overgår betattheten/den man også har blitt forelsket i er jo nettopp det som ofte gjør at man ikke går lengre.

De som allerede er på vaklende grunn i relasjonen sin og egentlig leter etter en grunn til å bli forlatt/forlate setter gjerne igang noe langt mer seksuelt og inngående enn dette. 

Du tror kona ikke ville vært med ham - det vet ikke vi. Du tror han umulig kan elske kona - jeg tror det er omvendt. Grunnen til at han ikke kn****** vettet av TS er at han faktisk elsker kona, og sannsynligvis får alt/mye av det han ønsker seksuelt hjemme.

Dine påstander er litt klassisk seriemonogamt - og jeg vet mange tenker sånn og noen ganger stemmer det, men like ofte stemmer det ikke.

TS er forøvrig overhodet ikke interessert i å fortelle kona for konas skyld - hun vil «hjelpe» denne mannen med å velge noe han faktisk ikke er interessert i.

Hun oppnår ingenting med dette, og hun vil se en helt annen atferd og emosjonelt uttrykk fra denne mannen om hun kontakter kona. 

Hadde jeg vært mannen her hadde jeg nok ikke klart å se at TS ønsket hverken meg eller kona mi noe som helst godt - og jeg hadde helt klart avsluttet hele relasjonen og prøvd å reparere ekteskapet. Men elskerinnen hadde nok fått beskjed om å dra en viss plass - med mindre jeg hadde lovet henne gull og grønne skoger selvsagt. Det fremkommer ikke her på noen måte. De har ikke en gang hatt sex eller kysset. Altså.

Anonymkode: 4ec67...b48

Nei, jeg har ikke blitt bedratt (som jeg vet om, da).

Ja, han er glad i kona. Mulig han elsker henne også, for det er jo mulig. Men i min bok er ikke denne oppførselen kjærlighet. Mange koner har også problemer med å se det slik. Eller, la det gjerne være kjærlighet, men den kjærligheten er jammen ikke mye verdt når han går bak ryggen hennes i to år.

Kona ville ikke vært med ham. Det er nettopp derfor han ikke forteller om det. Det er derfor han ikke tar forholdet videre heller.

Flrst og fremst tipper jeg denne mannen har kjærlighet til seg selv. Ikke til noen av de to kvinnene. Han vil ikke gå fra kona, han vil ikke satse på TS, han vil ikke kutte ut TS. Han vet bare at dette føles bra for egoet hans.

Om TS oppnår noe ved å konfrontere? Å ja. Enten går han fra kons (ikke så sannsynlig), eller han blir. Uansett vil TS se dette forholdet med klare øyne og få et mer konstruktivt liv på sikt.

Endret av CamillaCollett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig dette: Jeg driter i hvem som ender opp med hvem, og alle kan msn jo på sett og vis klare å forstå. Men å henge fast i en uavklart situasjon for tre personer er ikke bra for noen. Derfor er det bedre at noen faktisk gjør noe for å avklare situasjonen for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...