Gå til innhold

Hvordan var håret ditt under graviditet/etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde fantastisk hår i begge svangerskapene, jeg mistet nesten ikke et eneste hårstrå, hårbørsten var like tom hele tiden. Noen måneder etter fødselen begynte jeg å miste masse hår, frisøren min mente jeg måtte ha mistet halvparten av håret mitt, hun hadde aldri sett det så ekstremt. Det gjentok seg etter jeg hadde fått andremann. Håret begynte å komme tilbake et år etter fødselen, med en sky av korte hår.

Anonymkode: a953e...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under graviditeten var håret normalt, men etterpå mistet jeg utrolig mye og det ble veldig fort fett. Har alltid hatt litt tørt hår men plutselig så det smørfett ut etter kun noen dager🙄 Noen måneder etterpå begynte det å komme masse korte hårstrå rundt omkring og jeg trodde det var hår som var slitt av. Men en venninne av meg som er frisør mente det var nye hårstrå som vokste ut. Ser ut til at hun hadde rett. Nå er babyen 15 måneder og jeg føler håret endelig ha begynt å bli mindre fett og mer normalt igjen. Vær tålmodig, så går det seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt fall til vanlig men har ikke merket noe annet enn at jeg kanskje røyter en del🙊 

18 uker👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet tydeligvis endel hår, men merket det ikke før det begynte å vokse ut igjen. Har nå masse kort hår som står rett opp i vikene, ser ut som horn. I tillegg var det i den tyngste ammeperioden utrolig tungt og flatt, følte meg sååå ufresh og fæl i en periode. Litt mørkere har det også blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under mine graviditeter, så ha håret mitt vært fint. Etter graviditeten, så mistet jeg en del hår. Et ganske vanlig å miste år etter fødsel. Jeg synes det tok så lang tid før det vokste ut igjen 😕 

Anonymkode: 9ac8f...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen har jeg hatt tykt fint hår som ikke blir fort skittent. Huden har vært fantastisk myk og glatt uten kviser. Venter gutt. 

Sist graviditet hadde jeg fet kvisete hud og fett hår. Ventet jente 😅 Fikk fin hud når jeg ammet, men håret mistet jeg masse(!) av 4-5 mnd etter fødsel. 

Anonymkode: 22603...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har røytet like mye som før under graviditeten. Ikke sett noe til det "flotte tykke" håret man liksom skal få. Håret mitt sluttet å bli fett da. Det var jo gøy så lenge det varte (noen få uker inn i 3 trimester så var det som vanlig igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt under svangerskapet. Røyter som en kreftpasient etter 😱

Anonymkode: 73e6d...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret som vokser ut igjen nå etter at jeg mistet det 3-4 mnd. etter fødselen, er litt mørkere enn før og mer krøllete. 

Anonymkode: 7e01e...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret var mye mindre fett under graviditeten, ble som før en stund etter. Også ble håret merkbart mørkere etterpå.

Anonymkode: 4c1b8...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mørkere i graviditeten, mistet en del hår. Var derfor nervøs siden alle sier de mister mye etter fødsel.. det gjorde jeg også, men KUN oppå hodet og ved siden av venstre øre 😂 Håret ble svart (jeg var mørk blond) og tykt som stålull. Er ordentlig ufred om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt tykt og langt hår, så merka ikke noe forskjell under graviditeten, men etterpå har jeg derimot ufrivillig fått minipannelugg og masse småhår som stikker ut på sidene ... Er spent på hvor mye verre det blir etter den graviditeten her 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt ble mye fyldigere og finere under graviditeten. Jeg var forberedt på å miste en del av det igjen etter fødselen, men det har fremdeles ikke skjedd 1,5 år etter fødsel, selv om jeg har sluttet å amme. Nå er jeg gravid igjen, og det er fortsatt fint, fyldig og glansfullt. 

Anonymkode: 4cb1e...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...