Gå til innhold

I hvilken uke kjøpte du barnevogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier? Når kjøpte du barnevogn og de store tingene til baby?  :)

Har termin i slutten av august, og er i uke 27, ikke kjøpt noe annet et et par klesplagg, men vi tenkte oss ut i helgen for å se litt på barnevogn, seng og bilstol. Greit å spre utgiftene litt og med sommerferie før termin er det jo deilig å ha ting på plass.

Av alt som skal kommenteres til gravide, var det selvfølgelig noen kolleger som syns dette var aaaalt for tidlig!

Anonymkode: 90888...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 19 tror jeg. Det er jo veldig tidlig, men en butikk hadde tilbud på vognen, så da slo vi til :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barnevogner har lang leveringstid. Vår skulle i teorien komme etter 12 uker, men brukte nærmere 14. Rakk såvidt få den hus før fødsel, som startet 4 uker før termin. 

 

Anonymkode: 569f6...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet vogn rundt uke 20 begge gangene, pga gode tilbud. Jeg har to venninner som mistet babyene i "krybbedød" i magen, rundt termin. Og en tredje som fikk vite i uke 37 at babyen kom til å dø kort tid etter fødsel pga sykdom. Det var like grusomt å oppleve, uavhengig av innkjøpt vogn eller ei. 

For meg var det viktig å få oul overstått før innkjøp, bare for å vite at ting så greit ut. 

Anonymkode: a396d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som overskriften sier? Når kjøpte du barnevogn og de store tingene til baby?  :)

Har termin i slutten av august, og er i uke 27, ikke kjøpt noe annet et et par klesplagg, men vi tenkte oss ut i helgen for å se litt på barnevogn, seng og bilstol. Greit å spre utgiftene litt og med sommerferie før termin er det jo deilig å ha ting på plass.

Av alt som skal kommenteres til gravide, var det selvfølgelig noen kolleger som syns dette var aaaalt for tidlig!

Anonymkode: 90888...e06

Synes ikke det er for tidlig. Selv kjøpte jeg 3 dager før termin, men det var fordi jeg var så ubesluttsom. Endte opp med den jeg hadde aller mest lyst på, til over 10 000 kr, så måtte tenke meg godt om for å være helt sikker. Aldri angret :)

Anonymkode: ea28c...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, elentari skrev:

Uke 19 tror jeg. Det er jo veldig tidlig, men en butikk hadde tilbud på vognen, så da slo vi til :)

Samme her. 

Anonymkode: 89fa9...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barneutstyr butikk å opplever at det blir ventet altfor lenge.

Folk presser opp mot termin å blir superstresset når de får høre leveringstiden, og de opplever at det slettes ikke var så lett å ta en avgjørelse som de trodde.

Det er et hav av alternativer og ikke minst priser. Det er såpass mange tusen at det kan sammenlignes med kjøp av bil pga både bruk og kostnad.

Drit nå i kollegene dine. Du kunne shoppa i uke 6 uten at de hadde hatt noe med det :)

Lykke til!!! 

Ps; til og med jeg syns det er komplisert å ta et valg, og jeg jobber med det 😂🙊

Anonymkode: 5888f...d10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en veldig fin bruktvogn rundt uke 25. 

Anonymkode: 555d9...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøpe ny er det lurt å gjøre det snart da det kan være lang leveringstid på noen av merkene 😊

Anonymkode: fa04d...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Vi kjøpte en Bugaboo rundt uke 30, og det var ganske smart siden det var åtte ukers leveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vogn i uke 28, og det er jeg glad for, for babyen kom til verden 2 uker senere. Da var det greit å ha en del utstyr på plass. 

Anonymkode: 5bbfe...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29 uker nå, og holder på å bestemme oss hvilken vogn vi vil ha. Mest sannsynlig kjøper vi en brukt fra Finn, men ingen mangel på de modellene vi tenker oss for øyeblikket, så føler ikke egentlig det haster. Men like greit å ha en ting mindre å tenke på.

Selvfølgelig kan det fremdeles gå galt -- men likevel er det mest sannsynlige scenarioet på dette tidspunktet at det faktisk kommer en baby. Og da tenker jeg det er like dumt å ikke ha forberedt seg til det og ha ting i hus, bare i tilfelle en skulle være av de ytterst få som mister sent i svangerskapet. Så ikke hør på kollegene dine 😊

Anonymkode: b22f1...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt uke 20. Var litt leveringstid, og ville være sikker på at den var klar før fødsel. Fikk den ca i uke 30. Da var det noen feil, måtte reklamere og fikk den jeg skulle ha rundt uke 35

Anonymkode: 34bf6...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som overskriften sier? Når kjøpte du barnevogn og de store tingene til baby?  :)

Har termin i slutten av august, og er i uke 27, ikke kjøpt noe annet et et par klesplagg, men vi tenkte oss ut i helgen for å se litt på barnevogn, seng og bilstol. Greit å spre utgiftene litt og med sommerferie før termin er det jo deilig å ha ting på plass.

Av alt som skal kommenteres til gravide, var det selvfølgelig noen kolleger som syns dette var aaaalt for tidlig!

Anonymkode: 90888...e06

Jeg tenker at før OUL er litt tidlig og handle inn dyre kjøp da man ikke helt vet hvordan den lille i magen har det. 

Jeg hadde det meste klart før uke 27. Og det er alltid noen som må legge seg borti, spesielt når det handler om graviditet har jeg erfart 😛

Endret av Krysstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte i uke 21 på grunn av tilbud som flere andre her. Det var faktisk noe av det første jeg kjøpte, så tok det dyreste først.

Anonymkode: c82a2...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 20 :P

Fant eit bra tilbod. 

Anonymkode: 929d6...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter OUL, i uke 19/20. Fordi jeg fant vognen jeg ville ha på tilbud 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kjøpte min veldig tidlig 😅 var i uke 13/14, og da fordi jeg kom over en fin og pent brukt vogn på nettet ganske billig. Hadde det ikke vært for den, ville jeg nok ventet enda noen uker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar damer :) Håper vi finner en vi vil ha i helgen og får bestilt :) Blir gøy å få litt mer babyutstyr i hus også, da blir det litt mer virkelig! Syns jo det er koselig å nyte og kose seg i denne tiden med innkjøp osv, i stedet for at alt skal bli stress mot slutten osv!

 

Anonymkode: 90888...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...