Gå til innhold

Pedagog tok oppgjør med barnet mitt ved levering , og foran annen mamma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Sirah skrev:

Regner med at du er TS?

Svaret mitt var ikke ment som kritikk til deg :) Beklager om det fremsto sånn :) Jeg hadde sikkert gjort akkurat det samme selv.

Jeg ser nå at jeg misforsto personen jeg siterte litt. Jeg leste det som at det var helt ok at barnet tok med bildet selv om det skulle brukes i en utstilling. Når jeg leser det på nytt etterpå ser jeg jo at det var helt ok at barnet hadde lyst til å ha det med. Det er jo to helt forskjellige ting. 

Bare se bort fra første delen av svaret mitt :) 

Alt vel 😊🙏 Forstår deg og det du mente. Jeg mente svaret mitt mer som en del av dialogen vi hadde..,jeg og deg.

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt vel 😊🙏 Forstår deg og det du mente. Jeg mente svaret mitt mer som en del av dialogen vi hadde..,jeg og deg.

Anonymkode: 1c081...381

Haha der ser du 😂 Problemet med å diskutere skriftlig 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk som svar nå at de skal møte en tøffere hverdag etter barnehagen, og beklager om jeg følte det sånn. At de hadde tullet og tøyset og kost seg etter dette 😟🤔

Anonymkode: 1c081...381

Atte hæææ? 😦 

Anonymkode: 32be7...d8d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Her må du klage. Denne styreren skal ikke oppføre seg sånn! Har akkurat kommet hjem fra møte på jobb (avspasering resten av dagen),  og der var det årlig møte med verneombud og bedriftshelsetjenesten vår. 

Møtet er årlig, bare for å styrke samholdet og småting om at alle er forskjellige osv. Men spesielt snakket vi om kroppsspråk og hvordan vi forteller / korrigerer hverandre. Her har barnehage arbeideren / styreren tråkket i salaten. Er hun sånn til vanlig eller reagert på en sånn håpløs måte før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en subjektiv mottaker. Så om du følte deg krenket i samtalen med barnehagepersonalet eller om du faktisk ble det er en sak. Men sånne samtaler er jeg enig i kan taes uten at barnet er til stede. 

Kunstverk/tegninger skal henge i barnehagen til foreldre får beskjed om at de skal taes med hjem. Er du usikker, spørr du. 

Selv om det er ditt barn som har laget ting, betyr ikke dette at det er greit å ta det med hjem når det passer deg. I mange barnehager bruker de mye tid på å lage en helhet rundt kunsten. Fra å feks prate om farger, gå ut i naturen å se fargene til å lage noe inspirert av dette til å henge det opp på veggen, invitere barna i de andre avdelingene til å beundre kunsten, ha dialog om kunst, beundre og snakke om hverandre sin kunst osv. Hvis vi som foreldre bare fjernet ting fra en samling når det passer oss, så blir helheten i prosjektet borte. Ut i fra reaksjonen du fikk så er du nok ikke den eneste som har gjort dette. Det irriterer nok.

Anonymkode: 00454...fa8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lily_88 skrev:

Her må du klage. Denne styreren skal ikke oppføre seg sånn! Har akkurat kommet hjem fra møte på jobb (avspasering resten av dagen),  og der var det årlig møte med verneombud og bedriftshelsetjenesten vår. 

Møtet er årlig, bare for å styrke samholdet og småting om at alle er forskjellige osv. Men spesielt snakket vi om kroppsspråk og hvordan vi forteller / korrigerer hverandre. Her har barnehage arbeideren / styreren tråkket i salaten. Er hun sånn til vanlig eller reagert på en sånn håpløs måte før?

Hun er fra nordnorge, så det er vel tendenser til oppfarenhet . Jeg ser for meg at der har bygget seg opp for henne dette her, og at hun tenke at hun skulle sette han på plass ved levering.

Anonymkode: 1c081...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er en subjektiv mottaker. Så om du følte deg krenket i samtalen med barnehagepersonalet eller om du faktisk ble det er en sak. Men sånne samtaler er jeg enig i kan taes uten at barnet er til stede. 

Kunstverk/tegninger skal henge i barnehagen til foreldre får beskjed om at de skal taes med hjem. Er du usikker, spørr du. 

Selv om det er ditt barn som har laget ting, betyr ikke dette at det er greit å ta det med hjem når det passer deg. I mange barnehager bruker de mye tid på å lage en helhet rundt kunsten. Fra å feks prate om farger, gå ut i naturen å se fargene til å lage noe inspirert av dette til å henge det opp på veggen, invitere barna i de andre avdelingene til å beundre kunsten, ha dialog om kunst, beundre og snakke om hverandre sin kunst osv. Hvis vi som foreldre bare fjernet ting fra en samling når det passer oss, så blir helheten i prosjektet borte. Ut i fra reaksjonen du fikk så er du nok ikke den eneste som har gjort dette. Det irriterer nok.

Anonymkode: 00454...fa8

Ja , jeg er enig i det. 

Jeg er pedagog selv , jeg forstår dette. Jeg synes det ble feil måte å håndtere dette på, og vi var visst eneste som hadde tatt den med hjem. Jeg forstår at det skal henge, det skal returneres, men ikke enig i måten . Uansett om jeg var eneste, eller ikke, så skal det isåfall ikke gå utover barna i en sårbar levering situasjon . 

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk som svar nå at de skal møte en tøffere hverdag etter barnehagen, og beklager om jeg følte det sånn. At de hadde tullet og tøyset og kost seg etter dette 😟🤔

Anonymkode: 1c081...381

Har dette mennesket en formell barnehagelærerutdanning? Det der er bare for dårlig. Hun burde hatt nok selvinnsikt til å tenke på sin rolle i dette og ikke ta en « beklager at du føler det du gjør, men det er ikke mitt problem» .

Som voksen, hadde hun ikke likt at en annen ansatt refset henne for feil i andres påsyn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, absinthia skrev:

Har dette mennesket en formell barnehagelærerutdanning? Det der er bare for dårlig. Hun burde hatt nok selvinnsikt til å tenke på sin rolle i dette og ikke ta en « beklager at du føler det du gjør, men det er ikke mitt problem» .

Som voksen, hadde hun ikke likt at en annen ansatt refset henne for feil i andres påsyn. 

Hun er grunnskole lærer faktisk, de har jo en annen pedagogisk tilnærming, men hun har jobbet i bhg. en mannsalder nå. 

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men kanskje noen som jobber i barnehage kan svare.

Hva er greia med at alle kunstverk for et helt år skal samles opp i mappa til sommeren i stedet for at man kan få det med seg iht sesong fortløpende gjennom året. Får vi julebilder til jul, og 17. mai-bilder til 17. mai, så kan vi henge det opp eller ha det stående framme. Vi gjør ikke det når vi får 250 ting trykt ned i ei mappe på sommeravslutningen. Da er det ikke noe kos med vinterbilder, julenisser og kyllinger.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er grunnskole lærer faktisk, de har jo en annen pedagogisk tilnærming, men hun har jobbet i bhg. en mannsalder nå. 

Anonymkode: 1c081...381

Ja, skjønte jeg det ikke, - de har det med å se litt mindre helhetlig på ting og vil ofte gjerne kjøre litt skolestrikte linjer. De har/ hadde bare halvparten så mye ren pedagogikk i utdanningen sin, som førskolelærerne og fokuserer ikke så mye på mellommenneskelig kommunikasjon i uformelle situasjoner.  Det er uansett ikke en unnskyldning, bare en forklaring. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sol79 skrev:

Litt på siden, men kanskje noen som jobber i barnehage kan svare.

Hva er greia med at alle kunstverk for et helt år skal samles opp i mappa til sommeren i stedet for at man kan få det med seg iht sesong fortløpende gjennom året. Får vi julebilder til jul, og 17. mai-bilder til 17. mai, så kan vi henge det opp eller ha det stående framme. Vi gjør ikke det når vi får 250 ting trykt ned i ei mappe på sommeravslutningen. Da er det ikke noe kos med vinterbilder, julenisser og kyllinger.

Vi sender hjem sesongbilder, når de har hengt litt oppe. Julebilder kommer hjem til jul og 17 mai bilder til 17 mai. 

Vi putter ett og annet kunstverk i permen, men vi har en perm, med bilder og kunstverk som de får utlevert når de slutter i barnehagen og skal over i skolen, eller skifter barnehage. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en lignende greie her, bare på ettermiddagen ved henting. Gutten min ble helt opprørt når han ikke fikk med den fine tegningen sin hjem, men skulle få den i mappa til sommeravslutningen. Her skjedde det og foran andre foreldre, men den ansatte var rolig og mild og forklarte han det. Jeg synes det er helt greit. Regler er regler, og når de har planlagt et opplegg, så må barna lære seg å følge det. Han fikk lov å vise meg det, og var da fornøyd. Jeg reagerer dog på at det tas dagen etter og med sint/sur stemme. Det er ikke greit. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jadzia skrev:

Vi hadde en lignende greie her, bare på ettermiddagen ved henting. Gutten min ble helt opprørt når han ikke fikk med den fine tegningen sin hjem, men skulle få den i mappa til sommeravslutningen. Her skjedde det og foran andre foreldre, men den ansatte var rolig og mild og forklarte han det. Jeg synes det er helt greit. Regler er regler, og når de har planlagt et opplegg, så må barna lære seg å følge det. Han fikk lov å vise meg det, og var da fornøyd. Jeg reagerer dog på at det tas dagen etter og med sint/sur stemme. Det er ikke greit. 

Var ikke lignende her , vi hadde tatt den med hjem. Og ble konfrontert. Var måten det ble gjort på som var problemet her.

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg hadde tatt henne til side og sagt at om hun noensinne snakket til barnet mitt sånn igjen, så ville det bli månelys!

Hadde heller ikke tolerert at et voksent menneske hadde snakket sånn meg. Hun burde virkelig gå inni seg selv når hun snakker sånn til et lite barn. Jeg hadde også sagt at jeg ville ta det videre med lederen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS det er helt greit om du reagerer og tar det med sjefen hennes. Pedagoger er mennesker også og blir stresset og reagerer. men det er hennes jobb å være flink på å ta seg av barn, og om hun ikke fikser jobben så må voksne reagere. 

Anonymkode: 75b00...2aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS det er helt greit om du reagerer og tar det med sjefen hennes. Pedagoger er mennesker også og blir stresset og reagerer. men det er hennes jobb å være flink på å ta seg av barn, og om hun ikke fikser jobben så må voksne reagere. 

Anonymkode: 75b00...2aa

Enig i dette. Det var ikke noe å bli stresset over egentlig, mtp at det var noe hun oppdaget når hun kom på jobb idag tidlig antagelig. 

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette i en bhg på Sørlandet? Er det flere styrere der, eller en annen pedagog? Ta det opp med de andre og hør hva de sier. Dette var ikke en grei måte å møte barnet på! 

Anonymkode: 5bd0c...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette i en bhg på Sørlandet? Er det flere styrere der, eller en annen pedagog? Ta det opp med de andre og hør hva de sier. Dette var ikke en grei måte å møte barnet på! 

Anonymkode: 5bd0c...6a8

Ja det er det. Vet du hvor det er? Jeg kan ikke få gjort noe fra eller til uansett da. Jeg har jo vært strålende fornøyd til nå, og vil ikke lage noe problemer . Har du hatt lignende erfaring, siden du spør om det er en bhg. på Sørlandet?

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tenker jeg og !

Er det at kunstverket skal pryde veggen, eller barnas skaperglede som er fokus i aktiviteten?

Anonymkode: 1c081...381

Vet du, dette var spot on. Tror jeg hadde spurt pedagogen om dette neste gang:)

Anonymkode: bb0f2...174

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...