Gå til innhold

Pedagog tok oppgjør med barnet mitt ved levering , og foran annen mamma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igår når jeg hentet var det ingen i felles arealet , barna og den voksne som var igjen var samlet på lille avdelingen. 

Gutten vår var tydelig veldig stolt av ett kunstverk han hadde laget, og sa når vi gikk forbi det at de skulle ta det med hjem idag. At andre barn også hadde fått med hjem. Han var tydelig veldig stolt av dette kunstverket, og forklarte lenge utover dagen hvordan de hadde laget det. Jeg tenkte ikke noe over at de ikke skulle få det med hjem. Uansett ikke en stor sak om man tar feil av sånt, når det tydeligvis bare var han som tok det med seg. 

Når vi idag kom inn i barnehagen ble vi møtt av en tydelig streng pedagog, hun sa nesten ikke hei og gikk rett i konfrontasjon med barnet mitt. "TOK DU MED DEG KUNSTVERKET HJEM?! DET ER IKKE LOV ! DET ER EN UTSTILLING, OG NÅ HAR DU LAGET KLUSS I SYSTEMET!! DET ER IKKE LOV Å TA NOE NED UTEN EN VOKSEN!" 

Gutten vår kikket ned og var tydelig at han ble veldig flau, og forlegen . Jeg sa at vi kan ta det med hjem en annen dag. Hvor hun fortsatte "NEI , DET SKAL DERE IKKE. DERE FÅR DET I MAPPE TIL SOMMEREN. DET ER IKKE LOV Å TA NOE NED!" 

Jeg synes dette var en veldig ugrei måte å møte ett barn på på morgenen. Man vet aldri hvordan morgenen har vært, også blir man møtt slik. Hun fortsatte gjentatte ganger. Jeg var så redd for at barnet mitt skulle begynne å grine. Da tror jeg nesten jeg hadde tatt han med hjem igjen! Er helt innafor å si ifra  ,men ikke denne type kjeft, og ikke foran annen mamma!! Som hun hadde en samtale med da vi kom. 

Burde jeg si ifra om dette?? De er veldig hyggelige ellers, og hun er fra nordnorge, så kan jo være litt mer brå, men dette tenker jeg må ødelegge hele denne skapergleden!

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du gjøre henne flau og forlegen offentlig neste gang? :)

Anonymkode: 36f3d...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, absinthia skrev:

Synes hun overdramatiserte. Det er ikke nødvendig å lage en så stor greie, når hun bare kunne spurt om dere kunne ta det med igjen.

Har ingenting å gjøre med st hun er nordlending å gjøre, bare at hun lager mye støy for bagateller. 

Ja det tenker jeg og !

Er det at kunstverket skal pryde veggen, eller barnas skaperglede som er fokus i aktiviteten?

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjeftet henne huden full!!!

Anonymkode: fd1a6...a3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig, er snakk om noe ditt barn har laget, det burde virkelig ikke være noe problem å ta det med seg hjem..

Hun skulle heller tatt det rolig med barnet og forklart at hun ønsket at det skulle bli brukt i en fin utstilling, men samtidig si at hun forstår at barnet ville ha det med hjem, og det var helt ok!

Tror jeg hadde sagt at dette syntes ikke jeg var noe ok, og at det er da ikke verdens undergang at ett lite kunstverk, som barnet var stolt over ble med hjem! 

 

Anonymkode: 4f091...2e8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tenker jeg og !

Er det at kunstverket skal pryde veggen, eller barnas skaperglede som er fokus i aktiviteten?

Anonymkode: 1c081...381

For noen voksne som jobber i barnehage, er dessverre slike prosjekter noe som skal vise hvor flinke den voksne er. - Dessuten får man så mye positive tilbakemeldinger fra foreldre, som ser at man « har gjort noe» og ikke «bare» drevet med frilek.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet laget det så det er naturlig å tenke at det skal bli med hjem. Klag på pedagogen

Anonymkode: 87f03...8a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, absinthia skrev:

Synes hun overdramatiserte. Det er ikke nødvendig å lage en så stor greie, når hun bare kunne ha trukket dere til side, eller spurt pent om dere kunne ta det med igjen, fordi det var en utstilling.

Har ingenting å gjøre med at hun er nordlending å gjøre, bare at hun lager mye støy for bagateller. 

Edit: Og ja, si i fra til styrer. Jeg synes det er helt ypperlig, når voksne reagerer på at andre voksne oppfører seg tåpelig mot barn. 

Hun er styrer.

Jeg må si ifra ja , merker det koker. 

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en sted hvor vi får mye besøk fra barnehager og skoleklasser. Jeg har flere ganger blitt sjokkert over hvordan enkelte barnehageansatte behandler barna. Snakker aggressivt til dem, er sur og grinete, og bruker fysisk makt om de ikke hører med engang de blir fortalt å stille seg i rekke, ta på seg utetøy osv. Alle kan bli stresset, lei og irritert, men jeg ser at noen barnehageansatte er slik konsekvent.

Det er en ting å være streng på en rolig og bestemt måte, det er en helt annen ting er å kjefte på små barn som opplever kjefting veldig mye mer truende og stressende enn voksne gjør.

 

Jeg syns du skal ta dette opp, og poengtere at du ikke er imot at barnet skal få rettelser når noe ikke er som det skal være, men måten det gjøres på har mye å si.

 

Hvordan barn opplever sine første leveår har mye å si for videre utvikling. Dette er absolutt noe man  ikke bør la ligge.

Endret av Anwa
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt alvorlig, er snakk om noe ditt barn har laget, det burde virkelig ikke være noe problem å ta det med seg hjem..

Hun skulle heller tatt det rolig med barnet og forklart at hun ønsket at det skulle bli brukt i en fin utstilling, men samtidig si at hun forstår at barnet ville ha det med hjem, og det var helt ok!

Tror jeg hadde sagt at dette syntes ikke jeg var noe ok, og at det er da ikke verdens undergang at ett lite kunstverk, som barnet var stolt over ble med hjem! 

 

Anonymkode: 4f091...2e8

Men det er jo ikke OK at barnet tok med seg kunstverket hjem når det var beregnet til å være i en utstilling.....? Da kan man heller ikke forklare barnet dette.

Når det er sagt så skjønner jeg veldig godt at du reagerer. Det var fullstendig unødvendig oppførsel av pedagogen. Ta det opp med styrer. Hun burde trukket dere til side og forklart barnet på en skikkelig måte at kunstverket må få komme tilbake til barnehagen en stund fordi det er mange som har lyst til å se det, men at barnet snart skal få ta det med seg hjem. Å kjefte og smelle slik hører ikke hjemme noen plass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødvendig å holde på slik. Det er slik oppførsel som skaper utrygge barn og etterhvert utrygge voksne. Si fra.

Anonymkode: 2b16d...e85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig ikke en Ok tilnærming til barnet. Jeg klager aldri i barnehagen, men jeg skal love deg at dette hadde jeg tatt videre! Ikke greit!

Anonymkode: 294a5...ae1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fikk vi en mappe av alt barnet hadde laget med hjem ved en feiltagelse. Gjett en gang om ped leder beklager at det ble feil eller kjeftet? Tips: det var ikke det siste. 

Anonymkode: 12dd5...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg sendt skriftlig klage til både barnehagen og kommunen. Fy så sint jeg blir bare av å lese dette!! Stakkars gutt! 

Anonymkode: 59f8d...375

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg sendt skriftlig klage til både barnehagen og kommunen. Fy så sint jeg blir bare av å lese dette!! Stakkars gutt! 

Anonymkode: 59f8d...375

Ja uff. 

De sender oss en del smser når det er noe, og jeg sendte de sms nå. Jeg fortalte at jeg synes det ble feil, at jeg var fornøyd med de osv osv. Fikk som svar at hun hadde ikke reagert kraftig , og at de hadde disse reglene.

Anonymkode: 1c081...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Sirah skrev:

Men det er jo ikke OK at barnet tok med seg kunstverket hjem når det var beregnet til å være i en utstilling.....? Da kan man heller ikke forklare barnet dette.

Når det er sagt så skjønner jeg veldig godt at du reagerer. Det var fullstendig unødvendig oppførsel av pedagogen. Ta det opp med styrer. Hun burde trukket dere til side og forklart barnet på en skikkelig måte at kunstverket må få komme tilbake til barnehagen en stund fordi det er mange som har lyst til å se det, men at barnet snart skal få ta det med seg hjem. Å kjefte og smelle slik hører ikke hjemme noen plass.

Jeg visste ikke at det var en utstilling, da det er en vegg med malerier hele tiden etterhvert som de lager.

Anonymkode: 1c081...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt beskjed der og da at hun burde be om unnskyldning til gutten, man bikker da ikke over på grunn av en bagatell. Hadde nok tatt med meg barnet hjem jeg hvis hun ikke etter å ha fått beskjed hadde blitt ydmyk og bedt om unnslyldning.

Deretter hadde jeg tatt en telefon til styrer og eventuelt kommunen. Hvis man blir så opprørt og sint på grunn av et lite barn som har misforstått så kan man jo undre seg over hvordan slike mennesker reagerer hvis barnet faktisk hadde gjort noe som ikke var greit.

For ei kjerring.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk som svar nå at de skal møte en tøffere hverdag etter barnehagen, og beklager om jeg følte det sånn. At de hadde tullet og tøyset og kost seg etter dette 😟🤔

Anonymkode: 1c081...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at det var en utstilling, da det er en vegg med malerier hele tiden etterhvert som de lager.

Anonymkode: 1c081...381

Regner med at du er TS?

Svaret mitt var ikke ment som kritikk til deg :) Beklager om det fremsto sånn :) Jeg hadde sikkert gjort akkurat det samme selv.

Jeg ser nå at jeg misforsto personen jeg siterte litt. Jeg leste det som at det var helt ok at barnet tok med bildet selv om det skulle brukes i en utstilling. Når jeg leser det på nytt etterpå ser jeg jo at det var helt ok at barnet hadde lyst til å ha det med. Det er jo to helt forskjellige ting. 

Bare se bort fra første delen av svaret mitt :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...