Gå til innhold

Har du klaustrofobi? + spider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klaustrofobi.  .... Fant du en løsning?😫

Edderkopp skrekk ... Fant du løsning?🕷️

Anonymkode: b5fcf...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begge deler. Bor i kjellerleilighet, og har kommet til det stadiet at jeg klarer å drepe edderkoppene selv bare med et papir. Her om dagen hadde jeg 5 digre edderkopper på soverommet.

Eksponering eksponering eksponering er kuren dessverre.

 

Anonymkode: affae...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaustrofobi- ikke funnet løsning.

Edderkopper- ikke fobi mot. (Men det vil jo ikke si at jeg liker dem og vil ha dem klatrende i taket eller krypende rundt i senga der jeg skal sove...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått store grønne edderkopper inn hver sommer her som jeg bor nå, og det har vel hjulpet litt, er ikke så redd akkurat dem lenger. Jeg tar et glass og setter over dem, og så sniker jeg en papp-bit under og bærer dem ut på den måten, og så kommer de inn igjen haha :P Noen ganger går jeg ut og hiver dem lengre vekk da.

Men hadde fortsatt slitt om jeg skulle reise til Sør-Amerika eller Australia, uff.

Anonymkode: 6d1fa...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaustrofobi: har ikke

Edderkopper: stor skrekk! Løsning: 2 katter som jager og spiser dem. Og de kommer løpende når jeg skriker 👍🏻😸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klaustrofobi.  .... Fant du en løsning?😫

Edderkopp skrekk ... Fant du løsning?🕷️

Ja. Klaustrofobi. Måtte ligget i et trykkkammer en periode flere ganger. Så sluttet det å bekymre meg etterhvert. Det opplevdes som deilig alenetid.

Edderkopper i Norge er ikke farlige. De er som søte små kryp.  Selv i utlandet er de som regel ufarlige.

Slanger holder jeg meg unna. Med god grunn.

Tigere, derimot. Jeg har tigerskrekk. Og det med god grunn. Jeg oppsøker heller aldri flodhester fordi at de er bare sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Ja. Klaustrofobi. Måtte ligget i et trykkkammer en periode flere ganger. Så sluttet det å bekymre meg etterhvert. Det opplevdes som deilig alenetid.

Edderkopper i Norge er ikke farlige. De er som søte små kryp.  Selv i utlandet er de som regel ufarlige.

Slanger holder jeg meg unna. Med god grunn.

Tigere, derimot. Jeg har tigerskrekk. Og det med god grunn. Jeg oppsøker heller aldri flodhester fordi at de er bare sinna.

Myredderkopp kan være farlig om man er allergisk. Eneste edderkoppen vår som kan bite gjennom hud.

Anonymkode: affae...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myredderkopp kan være farlig om man er allergisk. Eneste edderkoppen vår som kan bite gjennom hud.

Da hadde jeg kanskje først tenkt på biltrafikk. Og tenkt mindre på en myredderkopp.

Hvorfor har ingen fobi for biler? Eller våpen? Dette gir jo ingen mening. Kanskje fordi kroppen trenger noen ti-tusen år på å utvikle en ny fobi.

Det gir absolutt ingen mening å løpe over en motorvei fordi man så en edderkopp.

Jeg glemte hai. Den er lett å glemme fordi den ser ikke på oss som mat. Allikevel frykter mange av oss. Hvis haien var slik som tiger, ville den ha drept tusenvis hvert år. Med tanke på hvor ofte vi svømmer, dykker og bader. Å bli bitt av hai er som å styrte med fly. Det er negativ lottogevinst. Det skjer ikke.

Slanger, derimot. Sørøst-Asia og Afrika. Veldig farlig. På grunn av fattigdom og mangel på medisiner. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Da hadde jeg kanskje først tenkt på biltrafikk. Og tenkt mindre på en myredderkopp.

Hvorfor har ingen fobi for biler? Eller våpen? Dette gir jo ingen mening. Kanskje fordi kroppen trenger noen ti-tusen år på å utvikle en ny fobi.

Det gir absolutt ingen mening å løpe over en motorvei fordi man så en edderkopp.

Jeg glemte hai. Den er lett å glemme fordi den ser ikke på oss som mat. Allikevel frykter mange av oss. Hvis haien var slik som tiger, ville den ha drept tusenvis hvert år. Med tanke på hvor ofte vi svømmer, dykker og bader. Å bli bitt av hai er som å styrte med fly. Det er negativ lottogevinst. Det skjer ikke.

Slanger, derimot. Sørøst-Asia og Afrika. Veldig farlig. På grunn av fattigdom og mangel på medisiner. 

Fordi reptilhjernen vår ikke er programmert til det, men kan lære det. Gir helt mening om man leser litt om evolusjon.

 

Anonymkode: affae...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Da hadde jeg kanskje først tenkt på biltrafikk. Og tenkt mindre på en myredderkopp.

Hvorfor har ingen fobi for biler? Eller våpen? Dette gir jo ingen mening. Kanskje fordi kroppen trenger noen ti-tusen år på å utvikle en ny fobi.

Det gir absolutt ingen mening å løpe over en motorvei fordi man så en edderkopp.

Jeg glemte hai. Den er lett å glemme fordi den ser ikke på oss som mat. Allikevel frykter mange av oss. Hvis haien var slik som tiger, ville den ha drept tusenvis hvert år. Med tanke på hvor ofte vi svømmer, dykker og bader. Å bli bitt av hai er som å styrte med fly. Det er negativ lottogevinst. Det skjer ikke.

Slanger, derimot. Sørøst-Asia og Afrika. Veldig farlig. På grunn av fattigdom og mangel på medisiner. 

Er ikke biler i myra, om man først er der myredderkoppene er.

Anonymkode: affae...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi reptilhjernen vår ikke er programmert til det, men kan lære det. Gir helt mening om man leser litt om evolusjon

Der svarte vedkommende med et passe smart one-liner. 

Litt rett har du. Den selvsagte delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Ja. Klaustrofobi. Måtte ligget i et trykkkammer en periode flere ganger. Så sluttet det å bekymre meg etterhvert. Det opplevdes som deilig alenetid.

Edderkopper i Norge er ikke farlige. De er som søte små kryp.  Selv i utlandet er de som regel ufarlige.

Slanger holder jeg meg unna. Med god grunn.

Tigere, derimot. Jeg har tigerskrekk. Og det med god grunn. Jeg oppsøker heller aldri flodhester fordi at de er bare sinna.

Tror du at dey handler om at de er farlige? Dett er ikke ekte redsel. Det er en forbi. Har man forbi har man en god grunn til å være redd. 

Anonymkode: b5fcf...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Ja. Klaustrofobi. Måtte ligget i et trykkkammer en periode flere ganger. Så sluttet det å bekymre meg etterhvert. Det opplevdes som deilig alenetid.

Edderkopper i Norge er ikke farlige. De er som søte små kryp.  Selv i utlandet er de som regel ufarlige.

Slanger holder jeg meg unna. Med god grunn.

Tigere, derimot. Jeg har tigerskrekk. Og det med god grunn. Jeg oppsøker heller aldri flodhester fordi at de er bare sinna.

Jeg går ut fra at tigerskrekken og flodhestskrekken da ikke er spesielt plagsom for deg her i landet?

Anonymkode: e634f...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at tigerskrekken og flodhestskrekken da ikke er spesielt plagsom for deg her i landet?

Heldigvis! Jeg forbanner den dagen en tiger ser meg i åpent lende. Jeg kan forsvare meg, men det må være måte på! Hadde lagt meg ned og lekt dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Jeg dreper alle edderkoppene jeg ser. Slanger kutter jeg hodene av og lager belter:ac:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Heldigvis! Jeg forbanner den dagen en tiger ser meg i åpent lende. Jeg kan forsvare meg, men det må være måte på! Hadde lagt meg ned og lekt dø.

I Norge skal du da være trygg. Det er aldri rapportert at en tiger er sett løs her i landet. Ei heller flodhester.

De får være måte på.

Anonymkode: e634f...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev:

Jeg dreper alle edderkoppene jeg ser. Slanger kutter jeg hodene av og lager belter:ac:

Klart det.

Anonymkode: e634f...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I Norge skal du da være trygg. Det er aldri rapportert at en tiger er sett løs her i landet. Ei heller flodhester.

De får være måte på.

Vi har hvit tiger i Russland. Tenk om den kom for å sjekke ut utvalget i en kiosk i Vadsø? Vel, fortsatt langt unna meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arwen Undómiel skrev:

Slanger kutter jeg hodene

Skjer dette ukentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...