Gå til innhold

Venner som aldri kommer på besøk, men bor i samme by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen venner som har hatt kontakt med i mange år, og vi holder kontakten som regel ved å ringe hverandre. Terskelen for å bare "stikke" innom hverandre har liksom ikke eksitert noen gang, og det har vært helt greit for meg. Jeg sliter med litt angst, og blir ofte sliten av for mye sosialt, men å møte ei venninne en gang i blant ønsker jeg veldig gjerne. For et år siden kjøpte jeg og samboer oss enebolig, og vi har pusset opp og huset der veldig bra ut. To av mine beste venner har så å si aldri vært på besøk, men de inviterer meg.. Når jeg er på besøk hos dem så har vi det veldig hyggelig, og samtalen flyter godt. Bare synd at de ALDRI gidder å komme til meg til tross for at vi bor så nære. Jeg trives heldigvis godt uten så mye besøk, og har egentlig bare funnet meg i det valgt å se det positive i det. 

Jeg kommer gjerne på besøk til de, og når jeg kommer på besøk hos dem så snakker de veldig mye om hvor "heldige" jeg og samboer er, som har så stort hus, på riktige plassen i byen, og jeg føler at de nesten er litt misunnelige i måten i prater på. Jeg og samboer har gjort det bra økonomisk og ordnet en del utleie i huset, og ofte får vi høre hvor mye penger vi kommer til å få osv. Jeg føler at jeg nesten på unnskylde oss, og det er litt merkelig da vi bare har pusset opp og huset ser fint ut, bare synd at de aldri kommer på skikkelig besøk. Jeg fikk besøk av ei venninne som jeg også er i slekt med, men da sendte hun melding 15 min før hun kom og forklarte at hun var i nærheten. Desperat etter besøk ønsket jeg henne velkommen selv om vi nettopp hadde flyttet inn, og vi var midt i oppussing og det var verken ryddig eller ordnet for besøk. Hun var her i 30 min, og hun tok ikke av seg jakka en gang.  

Min ene venninne som jeg også er i slekt med har sagt i et år at hun skal komme på besøk. Jeg har sluttet å invitere henne, fordi jeg blir bare lei meg av å bli skuffet gang på gang. Ofte svarer hun ikke på melding, og hun sender gjerne melding flere dager i ettertid der hun forklarer at hun "glemte" å svare eller noe. Jeg møtte henne på butikken her om dagen, og hun begynte å snakke om at vi måtte treffes igjen snart da jeg er gravid osv, og hun har barn så vi har mye å prate om. Sendte henne en melding og inviterte henne uken her, men hun har igjen ikke svart:( 

Hva er greia? 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å besøke hverandre i hjemmet er mer normalt på bygda. 
Etter jeg flyttet til Oslo møtes vi alltid på kafe eller noe, man kommer liksom ikke hjem til hverandre.

Anonymkode: 6f843...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nært bor dere? Og er det like enkelt å komme seg til dere, som til dem? 

Må de ta 2 busser til dere, eller kan de gå?

Anonymkode: 33184...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å besøke hverandre i hjemmet er mer normalt på bygda. 
Etter jeg flyttet til Oslo møtes vi alltid på kafe eller noe, man kommer liksom ikke hjem til hverandre.

Anonymkode: 6f843...437

:) 

Anonymkode: 0719b...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å besøke hverandre i hjemmet er mer normalt på bygda. 
Etter jeg flyttet til Oslo møtes vi alltid på kafe eller noe, man kommer liksom ikke hjem til hverandre.

Anonymkode: 6f843...437

Så trist... og dyrt😂

Anonymkode: 7bb38...0f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor nært bor dere? Og er det like enkelt å komme seg til dere, som til dem? 

Må de ta 2 busser til dere, eller kan de gå?

Anonymkode: 33184...67f

Ts her

Hun ene som jeg er i slikt med bor 15 min med bil unna. Hun har bil så kommer seg ofte dit hun ønske selv.

Hun andre bor 20 min med bil, og hun kan ta en buss hit.

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å besøke hverandre i hjemmet er mer normalt på bygda. 
Etter jeg flyttet til Oslo møtes vi alltid på kafe eller noe, man kommer liksom ikke hjem til hverandre.

Anonymkode: 6f843...437

Ts her

Så dere kommer aldri hjemme til hverandre?

Synes det er litt merkelig å aldri besøke meg da, spesielt når jeg har et hus som er pusset opp. Det er akkurat som om de ikke ønsker å være er eller noe :(

Anonymkode: 0f3e9...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å besøke hverandre i hjemmet er mer normalt på bygda. 
Etter jeg flyttet til Oslo møtes vi alltid på kafe eller noe, man kommer liksom ikke hjem til hverandre.

Anonymkode: 6f843...437

Mer normalt på bygda? Bor selv på byen. Og hvis jeg kun møtte venner ute, men aldri hjemme hos en av oss tror jeg at jeg hadde revurdert hele vennskapet. Høres falskt ut

Anonymkode: 0719b...971

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de inviterer meg hjemme hos seg, ikke ofte men en gang i ny og ned. Begge har barn så de kan ikke bare stikke fra barna å dra på kaffe osv. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mer normalt på bygda? Bor selv på byen. Og hvis jeg kun møtte venner ute, men aldri hjemme hos en av oss tror jeg at jeg hadde revurdert hele vennskapet. Høres falskt ut

Anonymkode: 0719b...971

Enig

Anonymkode: 0f3e9...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at hun ene jeg er venninne med ofte glemmer å svare på melding osv. Jeg kan feks sende henne melding på dagen å spørre henne om hun ønsker å komme på besøk, eller finne på noe. Og så svarer hun kanskje ikke på to dager, men hun har åpnet snapchat og alt annet i mellomtiden osv. 

 

Så ender det som regel med at hun etter lang tid inviterer meg hjemme hos henne, så blir det aldri slik at hun kommer hjemme hos oss. Så samboer synes dette er veldig merkelig..

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Har jo lagt ut en del bilder fra før og etter bilder av oppussing, og responsen har vært stor. Det ble veldig fint, og jeg er utrolig stolt over arbeidet vi har gjort. De har begge følt meg og kommentert osv, men å komme i virkeligheten å se det skjer ikke. Føler liksom det blir litt falsk.. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de inviterer meg hjemme hos seg, ikke ofte men en gang i ny og ned. Begge har barn så de kan ikke bare stikke fra barna å dra på kaffe osv. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Du skriver selv at de har barn, kanskje derfor det er enklere for dem og møtes hos seg? Synes du bare skal spørre, jeg. 

Anonymkode: 3f84d...fb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver selv at de har barn, kanskje derfor det er enklere for dem og møtes hos seg? Synes du bare skal spørre, jeg. 

Anonymkode: 3f84d...fb1

Nei, de var også slik før de fikk barn. Så de kan liksom ikke dra jeg har barn kortet heller..

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig sluttet å bry meg, og jeg lever et godt liv selv om jeg ikke får besøk av de. Bare litt merkelig oppførsel, spesielt når de inviterer en gang i blant selv, men på død å liv skal de ikke hit. Blir litt usikre på de som venner, og har tenkt tanken om de faktisk er skikkelige venner når de aldri kan være spontane, eller være skikkelige på besøk. Blir jo litt trist når besøke sitter med jakke på, og er klar for å dra.

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de var også slik før de fikk barn. Så de kan liksom ikke dra jeg har barn kortet heller..

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Disse barna har vel en far? Eller er venninnene dine alenemødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Arabella skrev:

Disse barna har vel en far? Eller er venninnene dine alenemødre?

Ja, de er sammen med barnefar begge to. Hva har det med saken å gjøre`?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Sendte min venninne melding i går på formiddagen der jeg spurte rett ut om hun ønsket å komme på besøk i dag, eller en annen dag, og jeg har enda ikke fått svar.. Dette har skjedd så mange ganger at jeg blir ikke sjokkert lengre, men jeg synes det er fryktelig respektløst og jeg fortjener det virkelig ikke. Å nei det er ikke noe galt med telefonen hennes, og hun har dekning osv. 

Derfor har jeg sluttet å invitere henne, men jeg prøvde igjen denne gang fordi hun snakket om å ta turen sist. Hva er det med henne? 

Jeg kjenner at jeg blir så lei meg og nesten sint på henne, og jeg som egentlig skulle ta turen til bursdagen hennes om en uke, nei det orker jeg rett og slett ikke. Hvorfor skal jeg steppe opp med gave, å være snill og grei når hun aldri svarer, samt kjører over meg rett som det er. 

Hva er greia med å ikke svare? Er jeg så lite verdt for henne, eller er hun misunnelig på meg eller noe. Skjønner ingenting jeg. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt lei meg, hvis jeg var deg. Enveis-vennskap er ikke noe særlig. Noen er bare så bortskjemte med at alle kommer til dem, så de gidder aldri løfte på ræva og gjøre en innsats selv. Tipper disse venninnene er av den sorten. 

Anonymkode: 6f5d0...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er sammen med barnefar begge to. Hva har det med saken å gjøre`?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Det har med det å gjøre at da står disse venninnene mye friere til å lage avtaler, når de har en mann. Men ettersom de ikke later til å ville være sammen med deg, synes jeg du skulle kutte dem ut rett og slett.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...