Gå til innhold

Venner som aldri kommer på besøk, men bor i samme by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Sendte min venninne melding i går på formiddagen der jeg spurte rett ut om hun ønsket å komme på besøk i dag, eller en annen dag, og jeg har enda ikke fått svar.. Dette har skjedd så mange ganger at jeg blir ikke sjokkert lengre, men jeg synes det er fryktelig respektløst og jeg fortjener det virkelig ikke. Å nei det er ikke noe galt med telefonen hennes, og hun har dekning osv. 

Derfor har jeg sluttet å invitere henne, men jeg prøvde igjen denne gang fordi hun snakket om å ta turen sist. Hva er det med henne? 

Jeg kjenner at jeg blir så lei meg og nesten sint på henne, og jeg som egentlig skulle ta turen til bursdagen hennes om en uke, nei det orker jeg rett og slett ikke. Hvorfor skal jeg steppe opp med gave, å være snill og grei når hun aldri svarer, samt kjører over meg rett som det er. 

Hva er greia med å ikke svare? Er jeg så lite verdt for henne, eller er hun misunnelig på meg eller noe. Skjønner ingenting jeg. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Jeg føler sånn med deg Ts ❤️ Jeg har hatt det helt likt dessverre og har bare mått kutte ut. Jeg har ingen venner lenger og prøver å innfinne meg med det. Vi nordmenn har endret oss drastisk de siste 10-15 årene, jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Folk er bare blitt så navlebeskuende, selvsentrerte, egoistiske. 

Anonymkode: f8f41...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også blitt lei meg, hvis jeg var deg. Enveis-vennskap er ikke noe særlig. Noen er bare så bortskjemte med at alle kommer til dem, så de gidder aldri løfte på ræva og gjøre en innsats selv. Tipper disse venninnene er av den sorten. 

Anonymkode: 6f5d0...5c9

Ja, det er fryktelig vondt:( 

Men hun inviterer meg, men gidder ikke å komme til meg osv? 

Dette forstår jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler sånn med deg Ts ❤️ Jeg har hatt det helt likt dessverre og har bare mått kutte ut. Jeg har ingen venner lenger og prøver å innfinne meg med det. Vi nordmenn har endret oss drastisk de siste 10-15 årene, jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Folk er bare blitt så navlebeskuende, selvsentrerte, egoistiske. 

Anonymkode: f8f41...b87

Hei, så trist å høre men jeg forstår deg veldig godt. 

Har selv kuttet ut venner i en lengre periode, og det var først nå jeg ville invitere hun ene igjen, men hva er vitsen når man sitter igjen såret. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg ikke er bra nok til å henge med, men en kjapp telefon samtale i ny og ned kan jeg ofrer for.. Men på en måte blir dette også feil Fordi hun vil jo gjerne at jeg kommer på besøk osv, ikke så ofte da..

Hun jeg er i slekt med virker veldig misunnelig på meg, da hun og hennes samboer ønsket å bo i samme nabolag men har ikke nok penger osv.  De tapte flere bud runder her, og ble nok litt satt ut når vi kjøpte huset rett foran de. Nå har min samboer meget god inntekt, og vi har spart i flere år og hadde ingen barn slik at banken ga oss litt av et lån.

Hun takler vel ikke at jeg har stort hus, der hun ønsker å bo osv, da hun selv har en flokk med unger og ikke orden på noe som helst i sitt eget liv. Føler på mange måter at hun ønsker å straffe meg med å ikke komme på besøk eller noe. 

Flere mener at hun er sjalu, og at hun gjør alt hun kan for å unngå å komme på besøk. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, så trist å høre men jeg forstår deg veldig godt. 

Har selv kuttet ut venner i en lengre periode, og det var først nå jeg ville invitere hun ene igjen, men hva er vitsen når man sitter igjen såret. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Dessverre ingenting, man forblir bare såret så man må bare stoppe 💔 som sagt, hvorfor folk har blitt sånn skjønner jeg ikke i det hele tatt. Bare det å ikke svare på meldinger, eier ikke folk sosiale antenner og folkeskikk lenger? 

Anonymkode: f8f41...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre ingenting, man forblir bare såret så man må bare stoppe 💔 som sagt, hvorfor folk har blitt sånn skjønner jeg ikke i det hele tatt. Bare det å ikke svare på meldinger, eier ikke folk sosiale antenner og folkeskikk lenger? 

Anonymkode: f8f41...b87

Nei, det er sant. 

Jeg har virkelig bestemt meg for å stoppe helt å ta kontakt nå. Har ikke lyst til å bli mer såret rett og slett. 

Så kommer de gjerne tilbake i ettertid å bare, jeg glemte heeeelt å svare på meldingen jeg... 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her

Hva tenker dere om disse venninnene mine?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Arabella skrev:

Har du ikke fått mange nok bekreftelser i denne tråden?

Hva er det å skrive? 

Jeg ønsker flere tilbakemeldinger, er ikke det lov på et forum eller. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det å skrive? 

Jeg ønsker flere tilbakemeldinger, er ikke det lov på et forum eller. 

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Med den tonen du bruker her og sutringen gjennom hele tråden, tviler jeg på om flere gidder å svare deg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de er misunnelige, men jeg tror du legger veldig vekt på at dere har fått dere fint, nytt hus et sted du innbiller deg at alle andre vil bo. 

Om dette er et så stort problem for deg, bør du bare kutte ut disse personene. 

Anonymkode: 19174...051

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Hva tenker dere om disse venninnene mine?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Jeg tror kanskje du tar feil i forhold til det med sjalusi og huset. Det at du og mannen er stolt av huset dere har lagt mye arbeid i er fullt ut forståelig. Det er "babyen" deres. Men for andre er det bare et hus. Det er ikke så interessant for andre selv om det er fint og alt det der. 

Men disse damene er kjipe. Hva med å bare konfrontere? "Hvorfor ignorerer du meldinger og gidder ikke komme på besøk? Forstår du ikke at det er sårende? Er du sånn mot alle, eller er det kun meg du er kjip med? Jeg er skikelig lei av å bli behandlet sånn av deg". Du kan tape vennskapet med å bli "ubehagelig", men hvilket tap er det egentlig? Og noen folk tåler faktisk kritikk og skjerper seg. 

Anonymkode: eafcc...fb0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de er misunnelige, men jeg tror du legger veldig vekt på at dere har fått dere fint, nytt hus et sted du innbiller deg at alle andre vil bo. 

Om dette er et så stort problem for deg, bør du bare kutte ut disse personene. 

Anonymkode: 19174...051

Ts her. Jeg håper ikke og jeg tror ikke de er så lavmål. Historien bak er som lengre opp forklart at de bydde på samme hus, men fikk ikke kjøpt huset fordi de hadde ikke nok penger. Har fått hørt fra familien, onkler og tanter at de var bitre i lang tid. Det er derfor jeg og samboer tror at de er misunnelige, da de selv flyttet ufrivillig inn i en halvpart av en tomannsbolig som de igjen skal flytte ifra nå...

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje du tar feil i forhold til det med sjalusi og huset. Det at du og mannen er stolt av huset dere har lagt mye arbeid i er fullt ut forståelig. Det er "babyen" deres. Men for andre er det bare et hus. Det er ikke så interessant for andre selv om det er fint og alt det der. 

Men disse damene er kjipe. Hva med å bare konfrontere? "Hvorfor ignorerer du meldinger og gidder ikke komme på besøk? Forstår du ikke at det er sårende? Er du sånn mot alle, eller er det kun meg du er kjip med? Jeg er skikelig lei av å bli behandlet sånn av deg". Du kan tape vennskapet med å bli "ubehagelig", men hvilket tap er det egentlig? Og noen folk tåler faktisk kritikk og skjerper seg. 

Anonymkode: eafcc...fb0

Ja, de er sikkert bare litt sære. Bare rart at de har oppført seg så rart etter at vi kjøpte huset som de selv ikke fikk vant i budrunden:( Tror nok de er litt bitre enda, men ikke vet jeg.. 

Ja, jeg kunne tenkt meg å konfrontere henne, men jeg orker egentlig ikke noe drama. Blir det ikke bare mer styr av dette?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er sikkert bare litt sære. Bare rart at de har oppført seg så rart etter at vi kjøpte huset som de selv ikke fikk vant i budrunden:( Tror nok de er litt bitre enda, men ikke vet jeg.. 

Ja, jeg kunne tenkt meg å konfrontere henne, men jeg orker egentlig ikke noe drama. Blir det ikke bare mer styr av dette?

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Drama er vel akkurat det du ønsker? Kjør på! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er rett og slett ikke interessert. Jeg tror ikke de bryr seg døyt om huset ditt, eller hvor fint du har fått det. 

Det er veldig lett å legge det på misunnelse, for da handler det ikke om deg. Noe jeg tror det gjør. 

Anonymkode: 681bb...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er rett og slett ikke interessert. Jeg tror ikke de bryr seg døyt om huset ditt, eller hvor fint du har fått det. 

Det er veldig lett å legge det på misunnelse, for da handler det ikke om deg. Noe jeg tror det gjør. 

Anonymkode: 681bb...878

Jeg tror ikke dette stemmer. Både samboer, flere venner, og mine foreldre synes oppførselen er veldig merkelig. Spesielt merkelig da de bydde på samme hus, noe som var skikkelig kleint å få vite i ettertid da de tapte budrunden mot oss. Vi hadde dobbelt så mye å rutte med, og da skal de på død og liv ikke se hvor fint vi har fått det.  Under budrunden fikk vi vite at vi hadde noen på samme alder fra plass X som bydde, men som ikke klarte å stille opp med nok så de datt av. 

Fordi de klarer ikke å unna oss litt lykke. Selvfølgelig er de sjalu, eller bitre. 

Hun bryr jo seg, fordi hun ringer meg, inviterer meg hjemme hos seg osv, og nå er jeg invitert på bursdag. 

Jeg får bare godta at hun er slik, og det er helt greit. Synd at noen skal være så bitre:( 

Ts

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de er misunnelige, men jeg tror du legger veldig vekt på at dere har fått dere fint, nytt hus et sted du innbiller deg at alle andre vil bo. 

Om dette er et så stort problem for deg, bør du bare kutte ut disse personene. 

Anonymkode: 19174...051

Haha, har du ikke lest tråden eller? De tapte budrunden på huset vi bor i mot oss. De er selvfølgelig bitre og sjalu for ar vi kjøpe drømmehuset foran de. 

Neida, de er sikkert ikke interessert i å se hvordan vi har fått det. De ønsket jo selv å bo her😏

Synes det er skikkelig barnslig oppførsel av voksne folk. Bare fordi vi har mer cash og bedre utdanning så skal de straffe oss med å liksom aldri komme på besøk. Vi kommer ikke på besøk hos de noe mer fra og med nå. Samboer og jeg har bestemt oss, 

Vi har heller lyst å satse på nye venner som bor i nærområde

 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Takk for tilbakemeldinger. Til dere som mener at de på død og liv bare ikke gidder, dere tar nok feil. Jeg fikk vite av min mor at onkel hadde sagt at datteren hennes hadde ordnet et skikkelig drama med tanke på at de ikke har god økonomi, og med tanke på ar de må selge leiligheten sin som de nettopp kjøpte. Jeg fikk beskjed om at hun hadde snakket nedlatende om jeg og samboer siden vi kjøpte huset de hadde lyst på, og hun hadde sagt foran min mor på en familiemiddag at de føler at vi er mer «heldig» enn henne...

 Jeg har enda ikke fått svar på meldingen jeg sendte tidligere i uken, og jeg har nok bare godtatt at det er slik hun er. Hun og samboeren er nok bitter og sjalu for at vi kjøpte drømmehuset de ikke hadde råd til. 

Jeg og samboer synes det er trist at de er så barnslige og bitre. Samboer orker ikke å besøke de fra og med nå, samt orker vi ikke lengre å dra på barneselskaper å kjøpe flotte gaver. Nei, hvorfor skal vi gidde?! De kommer jo ikke på bursdager eller noe som ordnes hjemme hos oss.. 

Vi er stolte over hjemmet vårt, og det vi har fått til med god grunn. Vi har gjort masse selv, og vi har ikke latet oss et sekund uten å snekre, male, eller gjøre andre oppgaver som hører oppussing til. 

Vi ønsker ikke kontakt med folk som prøver å holde oss nede. Her satser vi heller på folk som ønsker oss vel, og som bryr seg om hverandre. 

Anonymkode: 0f3e9...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...