Gå til innhold

Har du kuttet ut venner som stjeler energi fra deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slike som tar mer energi enn de tilfører? Har en venninne som sliter meg helt ut. I mange år har jeg holdt ut og trodd det skulle bli bedre med tiden, men mønsteret gjentar seg. Jeg bruker mye tid på å overtale henne, bli enig, osv, men til syvende og sist er det alltid jeg som må tilpasse eller føye meg. Etter å ha passert 25 år kjenner jeg at dette blir barnslig for min del. Skal ikke venner kunne gi og ta på likt? 

Anonymkode: 6a2f0...f90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg. Mennesker som vil ha for hyppig kontakt, og som skal ha en til å kansellere egne planer for å gjøre noe «hyggelig» sammen, gidder jeg ikke å bruke tid på.

Anonymkode: 684be...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har kuttet ut to venninner fordi jeg alltid følte meg helt tappet for krefter etter å ha vært sammen med dem. Begge to har mange fine sider også, men alt i alt følte meg så sliten at det var som om jeg var syk etter en kveld med én av disse. Sånne venneskap er ikke sunt i mine øyne.

Anonymkode: dcc57...755

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Denne jenta var utrolig krevende og vanskelig å forholde seg til. Lagde store drama av den minste ting. Det vennskapet ga meg ikke annet enn frustrasjon, og alt styret rundt henne var veldig energitappende. Etter videregående kuttet jeg kontakten. 

Anonymkode: 25e37...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dette har jeg dessverre gjort med to "venninner"...

Giftige vennskap hvor den andre parten gjør som den vil, krever, låner penger (uten å betale tilbake), skuffer, lyver. Har blitt voksen og funnet ut at det ikke er verd å bruke tiden på.

Slett fra Facebook, ikke svar på meldinger, få det ut. Bedre å ikke bli påmint det i det hele tatt.

Endret av PepsiFlax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med ei venninne og ei søster. Har også blitt kuttet ut av samme grunn(egentlig en misforståelse som ble til en større krangel, men tror vedkommende fikk nok av meg der og da)

Endret av trachea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, venner og slekt. 

Anonymkode: f56be...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere ganger. 

Anonymkode: 88bdf...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en venninne og søster.. Sistnevnte har jeg gjort et ærlig forsøk på noen ganger, men må nok innse at den kampen er tapt..  Bruk heller tiden din på folk som bygger deg opp og ikke river deg ned 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , fordi jeg føler jeg ikke kan stole på vedkommende, at man ikke har respekt ovenfor etablerte regler og.. fordi man skriver om vedkommende på forum !!! 😉 Skriv heller til meg privat og reflekter over at det alltid er to sider av en sak.

Anonymkode: ef3d2...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her kan svare utifra konteksten du er i. Trodde vennskapet vårt var mer verd.

Anonymkode: ef3d2...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har kuttet ut to venninner fordi jeg alltid følte meg helt tappet for krefter etter å ha vært sammen med dem. Begge to har mange fine sider også, men alt i alt følte meg så sliten at det var som om jeg var syk etter en kveld med én av disse. Sånne venneskap er ikke sunt i mine øyne.

Anonymkode: dcc57...755

Sånn som du beskriver det, er sånn jeg og tenker på når man snakker om å «stjele energi».

Beskrivelsen som Ts gir er sånne jeg kaller dramaqueens. Kutter de og kjapt ut. 

Anonymkode: b8828...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kuttet ut MANGE bare de siste 2 ukene. Føles egt godt da å være kvitt dem

Anonymkode: 84861...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere burde tenke dere om hva dere påvirker når dere ikke vet sammenhengen. Alle har sine historier. Du begynner ikke tilfeldigvis på K, TS?

Anonymkode: ef3d2...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange, Familie også.

Anonymkode: 78542...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så mange som er utrolig nedbrytende og negative, sjalue. 

Skal hevde seg over andre, være bedre.

Tror de er et bedre menneske for de har en godt betalt jobb, eller dyre ting.

 

Pjuk, vi mennesker i den moderne falske verden der vi definerer livet ut fra utseendet og materialisme er grusomme. Har selv bodd i fattige land å sett hvor lite som skal til for å ha det bra med seg selv.

Anonymkode: 78542...e9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, men det er mest folk som skal kommentere det jeg gjør på en negativ måte hele tiden og «bremse» meg. Hver gang jeg vil gjøre noe, reise etc kommer de med kommentarer om alle risikoene. Og kommenterer negativt at jeg spiser sunt og bruker sykkel som eneste transportmiddel osv. Tilslutt gadd jeg ikke mer, nå omgir jeg meg kun med folk som er positive.

Anonymkode: df800...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.  Jeg er i et sted i livet hvor jeg unngår å være med mennesker som ikke gir meg noe positivt! Orker rett og slett ikke 🙂

Anonymkode: cd28c...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Tror dere burde tenke dere om hva dere påvirker når dere ikke vet sammenhengen. Alle har sine historier. Du begynner ikke tilfeldigvis på K, TS?

Anonymkode: ef3d2...9bc

Er du venninna hennes?😂 Stalker much?

Anonymkode: cd28c...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...