Gå til innhold

Har du kuttet ut venner som stjeler energi fra deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.5.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Slike som tar mer energi enn de tilfører? Har en venninne som sliter meg helt ut. I mange år har jeg holdt ut og trodd det skulle bli bedre med tiden, men mønsteret gjentar seg. Jeg bruker mye tid på å overtale henne, bli enig, osv, men til syvende og sist er det alltid jeg som må tilpasse eller føye meg. Etter å ha passert 25 år kjenner jeg at dette blir barnslig for min del. Skal ikke venner kunne gi og ta på likt? 

Anonymkode: 6a2f0...f90

Kjenner meg igjen. Har kuttet ut flere slike venninner. Enten at alt er på deres premisser, jeg må bare innordne meg. Eller veldig dominerende venninner. Det er også slitsomt i lengden. Har kjent på at jeg enten har vært irritert, sliten eller bare synes det var godt å komme meg vekk. Når det blir sånn i lengden, er det bedre å kutte ut. Man vil ha et nettverk, men jeg har allikevel aldri angret på at jeg kuttet ut disse, ingenting jeg savner. Men jeg tenkte lenge før jeg kuttet tråden. Høres ut som det kan være godt for deg også å kutte tråden med venninnen din. Negative relasjoner er bare dumt.

Anonymkode: cd3e2...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kuttet ut en venninne. Det ble rett og slett for mye hersing fra hennes side. Jeg ble alltid i dårlig humør etter å vært sammen med hun. Hun var nok ganske syk desverre. 

Men en ting jeg lurer litt på TS, hvorfor måtte du overtale henne/i hvilken setting? 😊

Anonymkode: 6378a...bfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte kuttet ut men nedtonet kontakten. for hun er så intens- skravler i et sett og det er så slitsomt- altfor intensiv og er vi ute å kjører utbryter hun hele tiden " å se på det Vera - å se der-uten tanke på at jeg som sjåfør er nødt til å konsentrere meg om trafikken.Dessuten er hun ikke helt til å stole på- hun har gått bak ryggen min et par ganger og hun er opptatt av "å ta meg" på det jeg er svakest på. Hun vil gjerne snakke om det En annen venninne er så kunstig- hun går aldri riktig i dybden men jeg kan høre på stemmen hennes at det bare er fasadesnakk og kommersielt opptatt av hvor mange merkeklær hun og barna hennes har og rangerer vennene sine deretter. Jeg kan se hvordan hun saumfarer andre opp og ned med sitt kritiske blikk. Mao et tomt kunstig skalluten en indre kjerne.  Dessuten handler alt om penger hvor mye hun kan tjene og arve- for tomme mennesker uten noen egentlig sjel får aldri nok. av penger da de baserer selvfølelsen sin på det Slike mennesker orker jeg ikke

Anonymkode: d864c...c87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kuttet kontakten med en venn som forsøkte å kontrollere meg. Skulle stadig vite hvem jeg var med. Skulle bestemme hvilke av mine venner jeg kunne invitere på ting som vi dro på sammen. Samtidig fikk jeg aldri møte vennene hans. La jeg egne planer, men de ble avlyst og jeg ble hjemme uten å si fra til han, ble han sint fordi jeg ikke sa fra. Osv osv. Det ble en stor og langvarig krangel til slutt. Jeg orket ikke mer, og sa at han får kontakte meg når han er ferdig med å oppføre seg sånn mot meg. Har ikke hørt noe på flere år. Greit for meg.

Ei anna venninne var flink til å kommentere stygt på utseendet mitt, og hun ble sur om jeg ikke kom på arrangementene hennes med 100 gjester. Der bare kuttet jeg kontakten gradvis.

Anonymkode: 6b055...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Tror dere burde tenke dere om hva dere påvirker når dere ikke vet sammenhengen. Alle har sine historier. Du begynner ikke tilfeldigvis på K, TS?

Anonymkode: ef3d2...9bc

I alle dager 😂 dette kan da være HVEM som helst??? Denne problemstillingen er da svært vanlig, hvorfor tror du at du kjenner TS?????

Anonymkode: 0d528...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ei som liksom var bestevenninnen min fra jeg var 16 til 18 år. Hun begynte å slite meg ut. Hun ville henge hver eneste dag, hele dagen. Hvis jeg ikke tok telefonen så ringte hun mange ganger etter hverandre. På det meste hadde jeg 11 ubesvarte anrop fra henne fordi jeg var syk og lå og sov. Hun kunne finne på å dukke opp på døra om jeg ikke tok telefonen og brydde seg lite om det passet eller ikke.  Etter hvert så gikk det opp for meg at jeg tilpasset meg henne mye uten å få så mye tilbake for det. Dråpen var da hun ditchet meg på byen til fordel for en fyr etter å ha overtalt meg til å spørre faren min om hun og exen hennes kunne overnatte hos meg. Fordi hennes foreldre var lei av at hun dro med seg gutter hjem hele tiden.  Jeg satt igjen alene med exen hennes, mens hun holdt på med sitt. Om gutter viste interesse for meg, så tok hun meg i armen og dro meg ut av lokalet. Da ville hun et annet sted. Var veldig opptatt av å få viljen sin også, så det å leie film f.eks. var dritslitsomt da hun aldri ville inngå kompromiss.  

Jeg kuttet henne ut da jeg plutselig fikk meg kjæreste. Hun var veldig eiesjuk og ville ikke la kjæresten min være med når vi skulle henge, så da han var til stede hele tiden så sluttet hun å henge med meg. Jeg gadd liksom ikke å stå på pinne for at hun skulle være fornøyd lenger heller, så jeg gjorde ingen innsats for sette av venninnetid. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort det på en mer ordentlig måte og hadde dårlig samvittighet over det i lang tid. Men etter hvert så skjønte jeg at venneforholdet vårt hadde vært temmelig ensidig. Idag har vi ingenting til felles. 

Anonymkode: d0814...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...