Gå til innhold

Dere som har elbil, kan dere si med hånden på hjertet at dere er fornøyd med el?

BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

På 24.5.2019 den 0.06, BMW 5-serie 535D skrev:

Elbil passer innenfor ring 3, utenom det så er det kun de dyre 500k+ bilene som klarer hvertfall på en vinterdag med 20 blå.. 

Innen vi normale vurderer elbil så er elbil svartelistet slik diesel er i dag, da er det noe nytt og mer miljøvennlig som har kommet. 

Jeg bytter ikke ut diesel før biler får lunger og går på luft 👍🙂

Jeg satt på med ei som hadde elbil 6 mil til jobb i hele fjor vinter....? Var ikke noe problem. Selv i 20 blå.

Ler av svart-hvitt holdninga her, hvor gammel er du?😅 personlig liker jeg diesel og god gammel bil.. men kan ikke folk bruke det de vil? Hva er den uviljen mot elbil for?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anim92 skrev:

Jeg satt på med ei som hadde elbil 6 mil til jobb i hele fjor vinter....? Var ikke noe problem. Selv i 20 blå.

Ler av svart-hvitt holdninga her, hvor gammel er du?😅 personlig liker jeg diesel og god gammel bil.. men kan ikke folk bruke det de vil? Hva er den uviljen mot elbil for?

Satt vel og frøys hele veien til jobb 😂😂
Hadde ikke strøm til å ha på varmen eller bruke blinklys.. Kjørelys ble også slått av 😂

Er IKKE  uvanlig å se lekebil uten lys... Gjerne vridd vekk fra auto også for å være sikker på at baklysa ikke slår seg på i mørket/tunnel..

Du forstår vel at snylterne overfører kostnader til oss andre? Når de kjører gratis/sterkt rabattert gjennom en bom så er det alle vi andre som må betale ENDA mer for å få betalt ned veien.. ? 

2 tonn lekebil skal betale like mye som 2 tonn bil. Avgiftene på drivstoffet betaler vi når vi fyller, så om bilen har vibrator eller motor skal ikke ha noe å si for bomstasjonen. (Helst burde alt av bom vært tatt over skatt, siden alle som indirekte bruker veien bør være med å betale.. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AndreasBR skrev:

Satt vel og frøys hele veien til jobb 😂😂
Hadde ikke strøm til å ha på varmen eller bruke blinklys.. Kjørelys ble også slått av 😂

Er IKKE  uvanlig å se lekebil uten lys... Gjerne vridd vekk fra auto også for å være sikker på at baklysa ikke slår seg på i mørket/tunnel..

Du forstår vel at snylterne overfører kostnader til oss andre? Når de kjører gratis/sterkt rabattert gjennom en bom så er det alle vi andre som må betale ENDA mer for å få betalt ned veien.. ? 

2 tonn lekebil skal betale like mye som 2 tonn bil. Avgiftene på drivstoffet betaler vi når vi fyller, så om bilen har vibrator eller motor skal ikke ha noe å si for bomstasjonen. (Helst burde alt av bom vært tatt over skatt, siden alle som indirekte bruker veien bør være med å betale.. ) 

Ja, det skjønner jeg, og er helt enig at det er feil. 

Når det gjelder det første avsnittet du ler så godt i, så ler jeg like godt tilbake, for det var ikke sånn det fungerte i praksis 😄 (sjøl om du sikkert kan ha møtt en elbil eller tre uten kjørelys. Men vi satt ikke og frøs. Det skjedde at hun hadde litt rekkeviddeangst, men det handlet om at hu var riimelig distré, og glemte å sette i lader😂😂)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Anim92 skrev:

Dette er min erfaring fra vinteren i år. Kjørte en gammel leaf over 7 mil hver dag på én lading. Setevarme, rattvarme og klimaanlegg med 24grader stod på hele veien. Kjørte 120 på E6. Selvfølgelig litt knapt på verste(kaldeste) dagene, men gikk helt fint. Hadde som regel 20+ % igjen når jeg kom hjem igjen. 

Anonymkode: ab8c0...ce9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anim92 skrev:

Ja, det skjønner jeg, og er helt enig at det er feil. 

Når det gjelder det første avsnittet du ler så godt i, så ler jeg like godt tilbake, for det var ikke sånn det fungerte i praksis 😄 (sjøl om du sikkert kan ha møtt en elbil eller tre uten kjørelys. Men vi satt ikke og frøs. Det skjedde at hun hadde litt rekkeviddeangst, men det handlet om at hu var riimelig distré, og glemte å sette i lader😂😂)

Glemme å sette i lader, skulle tro man snakket om tannbørsten eller hårklipperen sin.. 
Biler behøver ikke lades, der fyller man bare drivstoff når det begynner bli lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AndreasBR skrev:

Glemme å sette i lader, skulle tro man snakket om tannbørsten eller hårklipperen sin.. 
Biler behøver ikke lades, der fyller man bare drivstoff når det begynner bli lite..

Ikke om du har en elbil. Da ser du litt dum ut. 

(Har du ikke sett videoen av hun som før søker å fylle bensin på teslaen sin? 😂🙊

Anonymkode: 78b20...512

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er svært fornøyd med min Mercedes el bil. God bil å kjøre. Den har ikke så høy rekkevidde, men fungerer utmerket til mitt bruk i hverdagen. Slippe å fylle bensin er bare herlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AndreasBR skrev:

Ikke spill dum a😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...