Gå til innhold

Dere som har elbil, kan dere si med hånden på hjertet at dere er fornøyd med el?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Dere som har elbil, kan dere virkelig med hånden på hjertet si at elbil er flott og at dere aldri savner diesel eller bensinbil? 

Dere som har elbil, har dere også en ordentlig bil i tillegg, altså med diesel eller bensin? 

Hvis dere ikke hadde hatt de godene dere har hatt hittil, hadde du da hatt en ubrukelig lekebil på strøm?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elbil er bra til mitt bruk. Hadde kjøpt den selv uten alle fordelene 

Anonymkode: bd8f2...e61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elbil er bra til mitt bruk. Hadde kjøpt den selv uten alle fordelene 

Anonymkode: bd8f2...e61

Da bør du slik til at du ikke må flere mil kun for å komme i butikk, elbil fungerer innenfor ring 3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker som bybil og til og fra jobb osv. Vi bruker den desidert mest. Vi har behov for 2 biler og den andre er dieselbil. Vi hadde egentlig en elbil til men det er billigere å bruke dieselbilen enn å holde enda en elbil. Hadde vi måtte velge en så hadde vi valgt dieselbilen. Synes ikke Leafen er tilstrekkelig. Mulig en Tesla hadde vært det, men det koster mer enn det smaker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elbil. Bor på bygda, har 100km til nærmeste by. Vi er strålende fornøyd. I dagliglivet er den en pengesparer mtp all småkjøring med barn til fritidsaktiviteter/venner m.m

Den ble kjøpt som konebil men er blitt hovedbil, vi har kjørt den på ferier (600km) osv. 

Vi har en bensinbil, hadde 5 seters stasjonsvogn men siden elbilen tok jobben fra den har vi kjøpt en "kassebil" som dekker mannens behov mtp hobby og utstyr han skal ha med seg. Som vi for det meste bruker når vi skal frakte ting som trenger plass. 

Vi bor i nord Norge og har overhodet ingen fordeler mtp bompenger, kollektivtrafikk, parkering osv. Vi har ikke sånt her 

Anonymkode: 10db6...2a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg med hånden på hjertet si ja. 

Jeg kjøpte min første elbil i 2015, en e-Golf. Kjempe fornøyd og likte virkelig den bilen! Ikke noe problem på vinterstid heller. Da hadde vi også en bensinbil ved siden av. Solgte e-Golfen og kjøpte en Tesla Model S og elsket den enda mer. Reiste på langturer med både e-Golf og Teslaen (Teslaen kjørte vi fra Oslo-Trondheim uten problem, 2 ladestopp på totalt 30 min. mens vi tisset og spiste). Bestilte så Tesla Model 3, og solgte Model S før alle skulle selge sin Model S. Kjøpte da en e-Golf til å ha i mellomtiden, like fornøyd med den som den første. 

Så solgte vi den og fikk Tesla model 3. Fant ut at vi ikke gadd å ha bensinbilen mer, så solgte den og kjøpte en 3 (!) e-golf :P Så nå har vi to elbiler og opplever ikke noe problem med det. Jeg kjører e-Golfen 90 km daglig på motorveien uten problem :) 

Så ja, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er fornøyd! Prøvd to typer og vært veldig fornøyd med dem. Og ingen problem å kun ha elbiler :)

Anonymkode: 81552...9ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var strålende fornøyd med Leafen vi hadde. Det var vår eneste bil, og den fungerte til alt vi trengte den til. Men så fikk vi barn nr. to, og da kjøpte vi en Tesla fordi behovet for en større bil meldte seg. Vi er utelukkende fornøyd med den, og har ingen behov utover den. Eneste minuset er at den ikke har hengerfeste. 

Anonymkode: 14a33...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt på strøm siden 2012. Har bare en bil, kommer aldri til å kjøpe bensin eller diesel igjen. Skjønner ikke at folk orker å holde ut med kaklemotor som stinker og bråker, bruker tid på å få varme i bilen på vinteren, og ikke er tilkoblet nettet. Elsker muligheten for å skru på varme/kjølig før jeg skal ut noe sted og få software-updates så bilen alltid kan ha oppdaterte kart og viser trafikk og kø på veiene (gull i rushen eller når det har skjedd en ulykke). 

Åja, og så koster den meg ca 2kr/mil i strømkostnad når jeg lader hjemme (i motsetning til bensin/diesel som gjerne er 3x så dyrt). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Dere som har elbil, kan dere virkelig med hånden på hjertet si at elbil er flott og at dere aldri savner diesel eller bensinbil? 

Dere som har elbil, har dere også en ordentlig bil i tillegg, altså med diesel eller bensin? 

Hvis dere ikke hadde hatt de godene dere har hatt hittil, hadde du da hatt en ubrukelig lekebil på strøm?

Er veldig fornøyd med min elbil og den er langt fra ubrukelig.

Det er stort sett den vi bruker på ferier også. 

Med mva hadde den blitt for dyr for meg, men alle de andre fordelen har ikke vært utslagsgivende for meg. Det viktigste er at strøm er mye billigere enn dieselen som jeg brukte på min forrige bil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Da bør du slik til at du ikke må flere mil kun for å komme i butikk, elbil fungerer innenfor ring 3

Jeg bor ikke i Oslo.

Anonymkode: bd8f2...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Da bør du slik til at du ikke må flere mil kun for å komme i butikk, elbil fungerer innenfor ring 3

Hæh? 😂 

Bor 40 min unna Oslo. Bruker bilen til jobb hver dag. 

Den blir også brukt både til Molde og Bergen. 

Ubrukelig er den ikke, i hvert fall. 

Anonymkode: 67110...65d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bensinbil og en elbil. Er fornøyd. Hadde ikke vært nok med bare elbil, da vi har problem med å lade i nærheten av hytta, i tillegg til at elbilen er liten (golf). 

Anonymkode: 828ec...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Dere som har elbil, kan dere virkelig med hånden på hjertet si at elbil er flott og at dere aldri savner diesel eller bensinbil? 

Dere som har elbil, har dere også en ordentlig bil i tillegg, altså med diesel eller bensin? 

Hvis dere ikke hadde hatt de godene dere har hatt hittil, hadde du da hatt en ubrukelig lekebil på strøm?

Jeg kjører elbil på jobb. Hjemme kjører jeg diesel. 

Elbil er forsovet ok men den der rekkeviddeangsten altså, den er no skikkelig dritt. 

Anonymkode: bbd76...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg med hånden på hjertet si ja. 

Jeg kjøpte min første elbil i 2015, en e-Golf. Kjempe fornøyd og likte virkelig den bilen! Ikke noe problem på vinterstid heller. Da hadde vi også en bensinbil ved siden av. Solgte e-Golfen og kjøpte en Tesla Model S og elsket den enda mer. Reiste på langturer med både e-Golf og Teslaen (Teslaen kjørte vi fra Oslo-Trondheim uten problem, 2 ladestopp på totalt 30 min. mens vi tisset og spiste). Bestilte så Tesla Model 3, og solgte Model S før alle skulle selge sin Model S. Kjøpte da en e-Golf til å ha i mellomtiden, like fornøyd med den som den første. 

Så solgte vi den og fikk Tesla model 3. Fant ut at vi ikke gadd å ha bensinbilen mer, så solgte den og kjøpte en 3 (!) e-golf :P Så nå har vi to elbiler og opplever ikke noe problem med det. Jeg kjører e-Golfen 90 km daglig på motorveien uten problem :) 

Så ja, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er fornøyd! Prøvd to typer og vært veldig fornøyd med dem. Og ingen problem å kun ha elbiler :)

Anonymkode: 81552...9ad

Er dette 190 km golfen eller 300 km? Jeg har nøyaktig samme avstand til jobb og stort sett motorvei med høy hastighet. Tror du at bilen klarer en langtur (150 km, for det meste motorvei) i ny og ne om vinteren? Beklager avsporing, men fryktelig gira på den bilen. No pun intended :) 

Anonymkode: 94c4e...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette 190 km golfen eller 300 km? Jeg har nøyaktig samme avstand til jobb og stort sett motorvei med høy hastighet. Tror du at bilen klarer en langtur (150 km, for det meste motorvei) i ny og ne om vinteren? Beklager avsporing, men fryktelig gira på den bilen. No pun intended :) 

Anonymkode: 94c4e...f14

Det er 190 golfen. Kjøpte den kun som pendlerbil, bruker Teslaen ellers :)

Jeg kommer meg til og fra jobb på vinteren uten å lade på jobb, men da er det ikke mye igjen på tanken når jeg er hjemme 😛

Jeg lader som regel på jobb bare fordi jeg kan :)

Anonymkode: 81552...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt elbil (Leaf) siden 2014 og er superfornøyd 😊 kjøpte ny Leaf for et år siden. Bor i storby og bruker den derfor mest i byen. Bruker den også til landstedet en god times kjøring hjemmefra.  Har hatt mange fine og dyre biler tidligere, og elbilen er minst like bra. God plass, velutstyrt bil og veldig lettkjørt. Kommer aldri til å gå tilbake til bensin/diesel. Og så gjør det ingenting at den er billig i drift 😊 Bruker ikke å reise på ferietur med bil og derfor trenger jeg ikke å forholde meg til ladepunkter andre steder enn hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har elbil. Bor på bygda, har 100km til nærmeste by. Vi er strålende fornøyd. I dagliglivet er den en pengesparer mtp all småkjøring med barn til fritidsaktiviteter/venner m.m

Den ble kjøpt som konebil men er blitt hovedbil, vi har kjørt den på ferier (600km) osv. 

Vi har en bensinbil, hadde 5 seters stasjonsvogn men siden elbilen tok jobben fra den har vi kjøpt en "kassebil" som dekker mannens behov mtp hobby og utstyr han skal ha med seg. Som vi for det meste bruker når vi skal frakte ting som trenger plass. 

Vi bor i nord Norge og har overhodet ingen fordeler mtp bompenger, kollektivtrafikk, parkering osv. Vi har ikke sånt her 

Anonymkode: 10db6...2a4

Dere har veldig billig strøm. Det er så absolutt en fordel. Tilsvarende drivstoff til en diesel/bensinbil er dyrere enn ellers i landet.

Utenom det er det null moms/engangsavgift på nye elbiler, ingen årsavgift og ingen omregistreringsavgift.

Anonymkode: 2f63d...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Illuminatum skrev:

Er veldig fornøyd med min elbil og den er langt fra ubrukelig.

Det er stort sett den vi bruker på ferier også. 

Med mva hadde den blitt for dyr for meg, men alle de andre fordelen har ikke vært utslagsgivende for meg. Det viktigste er at strøm er mye billigere enn dieselen som jeg brukte på min forrige bil

Den dagen moms og engangsavgift innføres vil det være sweet å være brukt-elbilforhandler. Det markedet vil få en real boost.

Anonymkode: 2f63d...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg. Går nok aldri tilbake til lekebil (diesel).

Anonymkode: 8805b...a4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har veldig billig strøm. Det er så absolutt en fordel. Tilsvarende drivstoff til en diesel/bensinbil er dyrere enn ellers i landet.

...............

Anonymkode: 2f63d...5b8

Nord-Norge er ikke synonymt med de sju kommunene i Nord-Troms og hele Finnmark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...