Gå til innhold

Dere som har elbil, kan dere si med hånden på hjertet at dere er fornøyd med el?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, NBA skrev:

Jeg bodde på Nedre Romerike og hadde en Soul. Vi hadde to biler pga hvordan vi arbeidet, men det var elbilen som ble brukt klart mest. Den klarte alle våre daglige behov, og vi kjørte den til og med til Charlottenberg et par ganger. Hytteturer drar vi sjeldent på, vi har vært på 4 hytteturer de siste 8 årene og kan fint byttelåne vår elbil med en av foreldrene mine sine biler eller liknende.

Når du sier at du knapt rakk frem og tilbake til jobben lurer jeg først og fremst på hvor langt du har til jobben og dernest hvor har du er på gassen. 

Takk for svar :)

Jeg kjører mye rundt til forskjellige plasser og det er ikke uvanlig at jeg kjører 25-30 mil i løpet av en arbeidsdag.

Til kontoret er det ca 6 mil en vei og bmwen klarte knapt tur retur på vinteren om jeg ikke ville fryse ihel. 

Endret av Sirah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Takk for svar :)

Jeg kjører mye rundt til forskjellige plasser og det er ikke uvanlig at jeg kjører 25-30 mil i løpet av en arbeidsdag.

Aha, men da har du vel firmabil? Din beskrivelse av «frem og tilbake til jobben» blir litt unyansert mtp hvor lang vei folk flest har til jobben 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at det er lov å selge elbiler. Helt seriøst. OM man kolliderer og blir sittende fast - den begynner å brenne, så hjelper ikke 1000 brannslukningsapparat. Å bli brent levende er måten iallefall JEG ikke vil forlate denne planeten på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gent82 skrev:

Jeg kan ikke fatte at det er lov å selge elbiler. Helt seriøst. OM man kolliderer og blir sittende fast - den begynner å brenne, så hjelper ikke 1000 brannslukningsapparat. Å bli brent levende er måten iallefall JEG ikke vil forlate denne planeten på.

Du må lære deg å kjøre bil. Hvor ofte krasjer du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Den var god! 😂😂

Wow. Elbilhat OG homohat i en og samme tråd. Du er meg en nydelig nellik...

Jeg og skal finne meg noe å intens hate 24/7, til tross for at det ikke angår meg. Hva skal jeg legge for hat da, grønne sokker kanskje? Flaskevann? Jeg kan jo ikke stjele din "greie", så jeg får gå og gruble litt.

Anonymkode: 7b585...36c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NBA skrev:

Aha, men da har du vel firmabil? Din beskrivelse av «frem og tilbake til jobben» blir litt unyansert mtp hvor lang vei folk flest har til jobben 😉

Oppdaterte innlegget mitt etterpå :) Har 12 mil tur retur. BMW-en klarte dette på hengende håret vinterstid når man brukte varmeapparat osv. Sommerstid gikk den noen mil ekstra. Men man kunne ikke ta en ekstra tur uten å lade....

Dette er jo ikke unormalt mye kjøring og jeg er derfor nysgjerrig på hvordan folk klarer seg med elbil. Tesla forstår jeg jo, men denne er over min prisklasse 🤪 Jeg har ingen mulighet til å lade på jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Det som er så surt med å eie elbil er å vite at du økonomisk er med å støtte opprørere i Kongo som slakter mennesker, som er den største produsenten av kobolt. Et batteri har 20 kilo kobolt i seg. Jeg mener man burde gå fra elbil til hydrogen, som i grunn er rent drikkevann som går ut fra eksosen, jeg tror nemlig elbil sin tid er omme om noen år.

Jeg tror folk kommer til å strømme til hydrogen biler, da hybrid er det mest miljøvennlige og kan produseres her i Norge med norske arbeidere. 

Anbefaler deg ikke elbil.

Hva annet bruker vi i hverdagen som går utover andre? 

Anonymkode: a7445...de7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NBA skrev:

Hvorfor bryr du deg om hva slags bil andre mennesker kjører?

Miljøfreaksa pusher null-utslipp biler innen 2025. Jojo, men x antall elbiler vil ødelegge planeten mer enn noe annet siden bilhistoriens begynnelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva annet bruker vi i hverdagen som går utover andre? 

Anonymkode: a7445...de7

Lite, men produksjon av kobolt i Kongo krever liv fra opprørere og da må man jo spørre seg om det er verdt styre om elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt 2 leafer, bor 45 min unna jobb. 

Det fungerer, men angsten er det uansett. Bruker man for mye varme/kulde, hva om den ikke har ladet etc.

el bil er tull i mine øyne. Staten lyver til oss. Som alltid.

Diesel er ikke verst, el bil er faktisk verre enn diesel. Og det er bevist. Men enda skal Norge følge sitt eget løp. Applaus for Norge!

Anonymkode: 03ade...cea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep, spekulasjoner, brukerdebatt, diskriminerende innhold og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎21‎.‎05‎.‎2019 den 22.14, BMW 5-serie 535D skrev:

Dere som har elbil, kan dere virkelig med hånden på hjertet si at elbil er flott og at dere aldri savner diesel eller bensinbil? 

Dere som har elbil, har dere også en ordentlig bil i tillegg, altså med diesel eller bensin? 

Hvis dere ikke hadde hatt de godene dere har hatt hittil, hadde du da hatt en ubrukelig lekebil på strøm?

Jeg har hatt elbil i ett år nå,  og tviler på at jeg blir å gå tilbake til drivstoff. Det er for det første mye billigere å kjøre (og da mener jeg ift lading), bruker langt under en brøkdel på lading ift drivstoff. Kjører allikevel akkurat like mye som før. Bor på landet, så må kjøre overalt, men fungerer utmerket for mitt bruk. Har ingen drivstoffbil i backup, men har heller aldri trengt det. Mindre "klunder" er det også, hvilket er fint for meg som har null interesse av å måtte skru bil støtt. Er første gang jeg har en bil som det aldri er noe feil med.  Og ja, kommer til å kjøre elbil selv når alle godene forsvinner. Vi må gjerne betale bom og årsavgift, det skulle egentlig bare mangle. Vil uansett aldri bli like dyrt som en drivstoffbil. 

Anonymkode: c4541...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 22.14, BMW 5-serie 535D skrev:

Dere som har elbil, kan dere virkelig med hånden på hjertet si at elbil er flott og at dere aldri savner diesel eller bensinbil? 

Dere som har elbil, har dere også en ordentlig bil i tillegg, altså med diesel eller bensin? 

Hvis dere ikke hadde hatt de godene dere har hatt hittil, hadde du da hatt en ubrukelig lekebil på strøm?

Kunne aldri tenkt meg å kjøre bensin eller diesel igjen, det er skikkelig gammeldags😂

Anonymkode: a58fc...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NBA skrev:

Vet du hva en hybridbil er...?

Hydrogenbiler er ironisk nok nettopp det. I tillegg til de vanlige da. 

Anonymkode: 2f63d...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...