AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #41 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dette er ikke svada men fakta. Her er forskning som underbygger påstanden min: Tinder Experiments II: Guys, unless you are really hot you are probably better off not wasting your time on Tinder — a quantitative socio-economic study Jeg sveipet ett år på Tinder fikk ingen matcher. Det neste året sveipet jeg ja til alt fikk en match i måneden. Dette var damer som var betydelig mindre attraktive enn meg. Jeg er veltrent og slank, de jeg fikk match med var som regel veldige overvektige. Jeg dro likevel på date med ett par av de. Men selv de var totalt uinteresserte i meg. Jeg fikk se match lista til hu ene dama som jeg vil bedømme til 3/10 på attraktivitetsskalaen. Hun hadde over 100 matcher. Så som mann på jakt etter dame som ikke er 7-10/10 er Tinder borktastet. Tinder algoritmen viser deg mest kun de kjekkeste som har høyest sveip ja prosent. Dette er sant for både damer og menn. Prøv å lage en fake tinder profil som mann som ikke er spesielt kjekk og se hvor mange matcher du får. Når du er vanlig mann eller dame blir profilen din kanskje vist til en av 100 på Tinder. Når du er kjekk en av 10. Så dere damer som ikke er på bunn 1-3/10 vil få mange matcher. Menn som er 1-6/10 vil ikke få noen nesten. Tinder er kvinners marked. TINDER EXPERIMENT: MEN VS WOMEN Anonymkode: 7a539...6e0 Der var den "forskningen" igjen ja. Slutt å kall det forskning, vær så snill. Det kan peke på tendenser, helt sikkert, men det er ikke forskning som man bør ta seriøst. Men takk for utfyllende svar. Det ga meg i hvert fall svar på noe av det jeg lurte på. Jeg leser det ikke helt sånn som anonym over meg her gjør. Skjønner jo godt at man ikke ønsker noen man ikke synes er noe attraktiv i det hele tatt. Jeg har ikke hatt Tinder så lenge nå, kanskje to uke, men kjøpte Tinder gull i en måned av nysgjerrighet og jeg har nå fått litt over 300 likes. Jeg er helt vanlig vil jeg si. Anonymkode: 6ad2b...765 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #42 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har hatt tinder i noen dager, og foreløpig er jeg veldig skuffet. Jeg har sendt melding til alle jeg har matchet med, men veldig få svarer! Og de få som svarer virker helt uinteressert. Hva er da poenget?🤔 Anonymkode: f5a24...454 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #43 Skrevet 23. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt tinder i noen dager, og foreløpig er jeg veldig skuffet. Jeg har sendt melding til alle jeg har matchet med, men veldig få svarer! Og de få som svarer virker helt uinteressert. Hva er da poenget?🤔 Anonymkode: f5a24...454 Er du mann eller dame? Anonymkode: 1c1e9...97a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #44 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du mann eller dame? Anonymkode: 1c1e9...97a Dame Anonymkode: f5a24...454
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #45 Skrevet 23. mai 2019 Driver selv å sveiper (m), og skjønner ikke hvorfor men hver eneste som dukker opp har et halvt badekar med brunkrem i fjeset og 17 forskjellige filter for å gjemme vekk den minste skabank. Synes det hele er litt tragisk egentlig, er så lite interessert i en oppblåsbar sminkedukke som det går an men er jo det eneste som tinder viser, om det er algorytmen eller bare overdådig overflødighet som fører til det vet jeg ikke, men er rimelig frustrerende når jeg bare vil ha noen som man kan se film og le med. Anonymkode: 96430...cd1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #46 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Driver selv å sveiper (m), og skjønner ikke hvorfor men hver eneste som dukker opp har et halvt badekar med brunkrem i fjeset og 17 forskjellige filter for å gjemme vekk den minste skabank. Synes det hele er litt tragisk egentlig, er så lite interessert i en oppblåsbar sminkedukke som det går an men er jo det eneste som tinder viser, om det er algorytmen eller bare overdådig overflødighet som fører til det vet jeg ikke, men er rimelig frustrerende når jeg bare vil ha noen som man kan se film og le med. Anonymkode: 96430...cd1 Det er fordi det er de damene som får flest likes og matches og da dukker de opp. Som sagt 30% kvinner som får henvendelser og som dukker opp fordi sminkedukker er noe menn vil ha uansett hvor mye dere lyver om det...Du har jo opplevd beviset selv... Anonymkode: 0def4...de8 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #47 Skrevet 23. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi det er de damene som får flest likes og matches og da dukker de opp. Som sagt 30% kvinner som får henvendelser og som dukker opp fordi sminkedukker er noe menn vil ha uansett hvor mye dere lyver om det...Du har jo opplevd beviset selv... Anonymkode: 0def4...de8 Får man ikke se alle profilene? Nekter å tro at de jeg får opp er de mest populære🙈 (jeg er kvinne) Anonymkode: f5a24...454 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #48 Skrevet 23. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fordi det er de damene som får flest likes og matches og da dukker de opp. Som sagt 30% kvinner som får henvendelser og som dukker opp fordi sminkedukker er noe menn vil ha uansett hvor mye dere lyver om det...Du har jo opplevd beviset selv... Anonymkode: 0def4...de8 Er ganske drastisk å si noe slikt. Føler så mye av klagingen på forumene her er rettet nettopp mot mennene som leter etter den nevnte sminkedukka, og med en gang noen sier noen annet blir man kalt løgner. Har ikke noe til felles med den typen person og innser det. Om jeg har sjans eller ikke har ikke noe med saken å gjøre, men vil faktisk ha noen jeg faktisk får inntrykk av at jeg kanskje har noe til felles med. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Får man ikke se alle profilene? Nekter å tro at de jeg får opp er de mest populære🙈 (jeg er kvinne) Anonymkode: f5a24...454 Vel, det er det mine erfaringer som mann peker mot, men om det er pga. brukerene eller om det er på tinder sin kappe kan jeg ikke svare for. Anonymkode: 96430...cd1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #49 Skrevet 23. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Der var den "forskningen" igjen ja. Slutt å kall det forskning, vær så snill. Det kan peke på tendenser, helt sikkert, men det er ikke forskning som man bør ta seriøst. Men takk for utfyllende svar. Det ga meg i hvert fall svar på noe av det jeg lurte på. Jeg leser det ikke helt sånn som anonym over meg her gjør. Skjønner jo godt at man ikke ønsker noen man ikke synes er noe attraktiv i det hele tatt. Jeg har ikke hatt Tinder så lenge nå, kanskje to uke, men kjøpte Tinder gull i en måned av nysgjerrighet og jeg har nå fått litt over 300 likes. Jeg er helt vanlig vil jeg si. Anonymkode: 6ad2b...765 Haha beste jeg har lest. Dette er faktisk seriøst forskning, som du tydeligvis ikke forstår. At du får 300 likes er helt normalt om du er jente som er mer attraktiv enn 5/10. Tinder har dobbelt så mye menn som kvinner. Dette beviser igjen forskningen med at Tinder kun fungerer for 20% kjekkeste menn og 80% kjekkeste damer. Jeg er selv en 6/10 mann i følge mine venninner og jeg får aldri matcher omtrent. Anonymkode: 7a539...6e0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #50 Skrevet 23. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Får man ikke se alle profilene? Nekter å tro at de jeg får opp er de mest populære🙈 (jeg er kvinne) Anonymkode: f5a24...454 Du får kun opp de mest populære først enten du er mann eller dame. Det er fordi ingen ville fortsatt og sveipet på "stygge" folk. Tinder tjener penger på at du sveiper og ser reklame/betaler for gull. Om du ikke bor i Oslo eller en annen storby og setter radius på under 20km er det mulig å få se alle omtrent. Anonymkode: 7a539...6e0
danbanan Skrevet 23. mai 2019 #51 Skrevet 23. mai 2019 Det er sant det som sies her angående at kvinner har det en del lettere på tinder og at de også er mye mer kresne, siden de sikkert får veldig mye oppmerksomhet til tider. Jeg har vært på tinder i 2 år, av og på, og som en mann med ganske ok utseende(tørr jeg påstå), så må jeg allikevel jobbe ganske hardt for å få til en date med en helt normal jente. De mest attraktive kvinnen der kan jeg bare glemme å prøve å bli kjent med, til tross for at jeg får match med noen av de en sjelden gang. Noe annet jeg også har erfart, er at mange kvinner på tinder gir veldig lite av seg selv. Man må pushe veldig på for å holde samtalen gående og da blir man jo litt lei og mister motet litt. Man må gi mye, men får lite tilbake, med andre ord. Dette er også sikkert pgr av at mange kvinner/jenter på tinder får veldig mye oppmerksomhet og man bare forsvinner i mengden. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #52 Skrevet 23. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha beste jeg har lest. Dette er faktisk seriøst forskning, som du tydeligvis ikke forstår. At du får 300 likes er helt normalt om du er jente som er mer attraktiv enn 5/10. Tinder har dobbelt så mye menn som kvinner. Dette beviser igjen forskningen med at Tinder kun fungerer for 20% kjekkeste menn og 80% kjekkeste damer. Jeg er selv en 6/10 mann i følge mine venninner og jeg får aldri matcher omtrent. Anonymkode: 7a539...6e0 Nei, det er faktisk du som ikke forstår. Dette er faktisk ikke "seriøs forskning". En fyr har spurt 27 kvinner og baserer seg på kvinnenes selvrapportering og antar at alle kvinner synes de samme mennene er attraktive. Jeg har allerede forklart dette i en annen tråd. At du da føler for å latterliggjøre sier mest om deg. Grunnen til at du anser dette som seriøs forskning er at det støtter opp om dine oppfatninger av hvordan ting er. Det kan helt sikkert peke på tendenser, men metodene hans er tvilsomme. Jeg betviler ikke at menn har det vanskeligere på Tinder, men jeg stiller spørsmål ved hva dere gjør der når dere ikke får matcher og tydeligvis føler at dere må ta til takke med noen dere ikke synes er attraktive bare for å få en match. Jeg synes det er rart. Man kan komme med så mye tall, nettsider og videoer man vil, men det er fortsatt merkelig at man ikke bare sletter hele appen enn å gå på date med overvektige damer man ikke synes er attraktive. Anonymkode: 6ad2b...765 3
danbanan Skrevet 23. mai 2019 #53 Skrevet 23. mai 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk du som ikke forstår. Dette er faktisk ikke "seriøs forskning". En fyr har spurt 27 kvinner og baserer seg på kvinnenes selvrapportering og antar at alle kvinner synes de samme mennene er attraktive. Jeg har allerede forklart dette i en annen tråd. At du da føler for å latterliggjøre sier mest om deg. Grunnen til at du anser dette som seriøs forskning er at det støtter opp om dine oppfatninger av hvordan ting er. Det kan helt sikkert peke på tendenser, men metodene hans er tvilsomme. Jeg betviler ikke at menn har det vanskeligere på Tinder, men jeg stiller spørsmål ved hva dere gjør der når dere ikke får matcher og tydeligvis føler at dere må ta til takke med noen dere ikke synes er attraktive bare for å få en match. Jeg synes det er rart. Man kan komme med så mye tall, nettsider og videoer man vil, men det er fortsatt merkelig at man ikke bare sletter hele appen enn å gå på date med overvektige damer man ikke synes er attraktive. Anonymkode: 6ad2b...765 Det du ikke skjønner, er at det er eneste muligheten for mange menn å kanskje bli kjent med en jente på tinder og eventuelt få til en date. Man ønsker ikke å utelukke noen, så lenge man finner dem normalt attraktive på bildene. Men når det er sagt, så har jeg ved flere dates opplevd at bilder lyver utrolig mye. Mange kvinner som er flinke til å skjule at de har litt "ekstra", for å si det på en fin måte. Og hvordan kan man bedømme noen bare basert på noen bilder egentlig? Så hvorfor ikke gi personen sjansen, hvis man ser noe attraktivt ved personen? De fleste skriver jo ganske lite som seg selv i profil teksten. Så kort sagt, menn må være mindre selektive for få en sjanse til å få seg en date. De må rett og slett være mindre kresne. Forstår du nå? Endret 23. mai 2019 av danbanan 1
danbanan Skrevet 23. mai 2019 #54 Skrevet 23. mai 2019 Kan også nevne at jeg en gang var på en date med en helt normal kvinne hvor vi kom inn på denne samtalen. Hun var veldig åpen og grei, så hun lot meg ta en titt på de mannfolka hun hadde matchet med og pratet litt med. Omtrent alle sammen var menn med ganske bra utseende, men en eller annen grunn så var hun bare halvveis interessert i de fleste(utenom meg tydeligvis da). Da fikk jeg bare bekreftet det jeg hele tiden har trodd. Hun var også en av de som var en god del større i virkeligheten en hva bildene viste, men det er en annen historie. Så poenget mitt er at tinder er fult av kvinner med "prinsesse syndrom", som har blitt alt for kresne, pgr av alt for mye oppmerksomhet fra de fleste menn. Menn går ned ett par hakk, kvinner som regel ikke. Ganske logisk egentlig og ikke så vanskelig å forstå hvorfor tinder er som det er 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #55 Skrevet 23. mai 2019 21 minutter siden, danbanan skrev: Det du ikke skjønner, er at det er eneste muligheten for mange menn å kanskje bli kjent med en jente på tinder og eventuelt få til en date. Man ønsker ikke å utelukke noen, så lenge man finner dem normalt attraktive på bildene. Men når det er sagt, så har jeg ved flere dates opplevd at bilder lyver utrolig mye. Mange kvinner som er flinke til å skjule at de har litt "ekstra", for å si det på en fin måte. Og hvordan kan man bedømme noen bare basert på noen bilder egentlig? Så hvorfor ikke gi personen sjansen, hvis man ser noe attraktivt ved personen? De fleste skriver jo ganske lite som seg selv i profil teksten. Så kort sagt, menn må være mindre selektive for få en sjanse til å få seg en date. De må rett og slett være mindre kresne. Forstår du nå? Tror du må være første mannen som faktisk innrømmer at menn er for kresne og det er der problemet ligger. Alle menn kan få dame men når de sitter der med kravlista si så går det ikke så bra akkurat. Anonymkode: 0def4...de8 3
danbanan Skrevet 23. mai 2019 #56 Skrevet 23. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du må være første mannen som faktisk innrømmer at menn er for kresne og det er der problemet ligger. Alle menn kan få dame men når de sitter der med kravlista si så går det ikke så bra akkurat. Anonymkode: 0def4...de8 Ehhh...jeg innrømmet jo nettopp det motsatte! Vet ikke helt hvordan du tydet det jeg skrev, men forstår at det er sent på kvelden!😂 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #57 Skrevet 23. mai 2019 9 minutter siden, danbanan skrev: Ehhh...jeg innrømmet jo nettopp det motsatte! Vet ikke helt hvordan du tydet det jeg skrev, men forstår at det er sent på kvelden!😂 Du sier vel egentlig at de damene du matcher med ikke er pen nok, gjør du ikke? Anonymkode: b7596...e47 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #58 Skrevet 24. mai 2019 1 time siden, danbanan skrev: Det du ikke skjønner, er at det er eneste muligheten for mange menn å kanskje bli kjent med en jente på tinder og eventuelt få til en date. Man ønsker ikke å utelukke noen, så lenge man finner dem normalt attraktive på bildene. Men når det er sagt, så har jeg ved flere dates opplevd at bilder lyver utrolig mye. Mange kvinner som er flinke til å skjule at de har litt "ekstra", for å si det på en fin måte. Og hvordan kan man bedømme noen bare basert på noen bilder egentlig? Så hvorfor ikke gi personen sjansen, hvis man ser noe attraktivt ved personen? De fleste skriver jo ganske lite som seg selv i profil teksten. Så kort sagt, menn må være mindre selektive for få en sjanse til å få seg en date. De må rett og slett være mindre kresne. Forstår du nå? Det var ikke det han andre skrev så det er nok ikke alltid slik, nei. Mitt største problem er ikke at det er eneste mulighet for noen menn å finne seg noen, men det er hele holdningen flere viser. Kaller kvinner for rester og generelt nedlatende beskrivelser. Er det et godt grunnlag for å finne noen? Det er slike ting som utløste min undring over dette og når man har slike holdninger så skjønner jeg ikke hva man gjør på Tinder. Man vet at det er sånn, men velger allikevel å bruke appen og til og med gå på date med kvinner man helt tydelig ser ned på. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at Tinder kan være kjipt og ja, det må være kjipt å ikke få noen matcher. Slik du beskriver det her tenker jeg er en sunn og normal holdning. En holdning både kvinner og menn burde ha. For nei, man kan ikke basere hele sin vurdering utfra noen bilder. Noe mange dessverre gjør. Anonymkode: 6ad2b...765 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #59 Skrevet 24. mai 2019 Det Tinder gjør er å knytte sammen kvinner med menn som har bedre utseende enn dem stort sett. Det gjør at menn ikke finner noen de reelt matcher med, og kvinner finner menn som bare er interessert i sex med dem. Så er det et problem? I lengden er det nok best å finne noen ca på samme nivå utseendetmessig og ellers, det er her tinder blir ubrukelig. Man kan slette appen, men mange blir prega selv etter å ha slutta med tinder. Menn er bitter og føler håpløshet, kvinner tar kun til takke med menn som de aldri kan få langvarige forhold med. Det viktigste er å forstå dynamikken på tinder, og ikke la seg bli ødelagt av det. Anonymkode: 1087b...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2019 #60 Skrevet 24. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det Tinder gjør er å knytte sammen kvinner med menn som har bedre utseende enn dem stort sett. Det gjør at menn ikke finner noen de reelt matcher med, og kvinner finner menn som bare er interessert i sex med dem. Så er det et problem? I lengden er det nok best å finne noen ca på samme nivå utseendetmessig og ellers, det er her tinder blir ubrukelig. Man kan slette appen, men mange blir prega selv etter å ha slutta med tinder. Menn er bitter og føler håpløshet, kvinner tar kun til takke med menn som de aldri kan få langvarige forhold med. Det viktigste er å forstå dynamikken på tinder, og ikke la seg bli ødelagt av det. Anonymkode: 1087b...6ff Hvorfor være fornøyd med en gjennomsnittlig dame når man kan få en vakker dame? Hilsen gjennomsnittlig pen mann. Anonymkode: 056e5...a7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå