Gå til innhold

Hyperemesis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dro du bare på sykehuset på dagsturer da, eller måtte du være der? Åh herlighet, uke 34!!! 😫😫 Så grusomt!! Jeg bruker postafen nå, men det hjalp mer i starten enn det gjør nå. 

HI 

Anonymkode: be317...7f8

Ja 😊 jeg kom til sykehuset rundt kl 08 og gikk hjem rundt 15. Hadde innleggelser hvor jeg var hele døgnet utenom, men ble nok mindre av dem pga. At jeg var og gikk væske utenom. 

Anonymkode: 7e1ae...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare vanlig kvalme fra ca uke 8-11 i første svangerskap. Derfor var det rart andre gang, da kastet jeg opp daglig fra uke 7-30. Ukene fra uke 30-38 var veldig fine, jeg jobbet tilogmed 50% frem til 37(perm). Så ble jeg dårlig igjen på slutten men da visste jeg at det snart var over. Det går på psyken løs ja. Jeg endte på +2kg tilslutt og var TYNN like etter fødsel. Hos meg vedvarte dog kvalmen de første 6-7 ukene etter fødsel. 

Anonymkode: 3095f...756

Åh! Merket du stor forskjell på vanlig kvalme og hyperemesis? Føler alle som har hatt vanlig kvalme tenker at jeg bare tåler lite! 

HI

Anonymkode: be317...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg, dette har jeg vært gjennom også. Jeg ble dårlig i uke 6 og bare på et par dager hadde det eskalert så kraftig at jeg lå bare på sofaen og vrei meg i kvalme. Slepte meg til legen, en tur jeg fortsatt husker med gru. Fikk sykmelding, men da jeg kom hjem ble det enda verre og jeg sluttet å tisse. Da fikk jeg kvalmestillende som gjorde at jeg greide holde på feks litt cola og en daim på en hel dag. Jeg lå inne på soverommet i mørket store deler av høsten ifjor. Skjerm og lys trigget meg, forsøkte den fb-gruppa, men den trigget meg for mye. Spydde og spydde og spydde. Det ga seg rundt uke 18 og etter det spydde jeg bare litt om morgenen før det ga seg helt. Nå har jeg termin om bare 5 dager. Hadde jeg opplevd dette med første barnet hadde jeg ikke orket bli gravid igjen. Du må bare stå i det, håper du får medisiner og har noen som kan ta vare på deg, klem!

Anonymkode: 6b656...3a7

Dette høres ut som meg!! Jeg tisser så lite at jeg blir redd, og alt trigger meg. Har heldigvis fått kvalmestillende, men er fortsatt dårlig. Har så mye som skal gjøres, så det passer så utroooolig dårlig 😫 Ligger bare og spyr og gråter over alt jeg ikke får gjort. Har heldigvis en fin samboer som gjør så godt han kan ♥️ Men herlighet, lykke til med fødsel og tiden som kommer 😍 

Anonymkode: be317...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å kaste opp i uke 5/6 og gikk ned 12 kg på to uker. Ble innlagt da... 

Roet seg da jeg startet på 3. trimester. Fikk da svangerskapsforgiftning i stedet og endte opp med prematur baby. (Gikk bra)

Da jeg kom hjem fra sykehuset etter fødsel var jeg 10 kg mindre enn da jeg ble gravid. 

Veldig i tvil om vi skal prøve på igjen eller om hun blir enebarn

Anonymkode: 0e73e...ea3

Åh, du må ha vært viiirkelig dårlig! Bra det gikk bra 😍 Skjønner godt at du er i tvil, ser flere slipper unna i senere svangerskap, men hos mange kommer det jo igjen også.. Man har jo liksom ingen garanti. 

Anonymkode: be317...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...