Gå til innhold

Nsb komfort- er det alltid stille i den vognen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar de vekk stillevognen etter toget passerer Gol, da😂😂? Siden alle tog fra Gol til Brg kommer fra Oslo? Og den begynner å eksistere ved Ål og forsvinner igjen ved Voss😂?

Nei, du er helt på jordet. Toget fra Gol 0724 til Bergen starter på Gol. Hvorfor ser du ikke heller etter i rutetabellen for Bergensbanen så du slipper å dumme deg ut? Dette toget og retur fra Voss til Ål 1905 er det eneste på Bergensbanen i inneværende periode med stillekupe. Det går fra midt i juli og en måned framover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nei, du er helt på jordet. Toget fra Gol 0724 til Bergen starter på Gol. Hvorfor ser du ikke heller etter i rutetabellen for Bergensbanen så du slipper å dumme deg ut? Dette toget og retur fra Voss til Ål 1905 er det eneste på Bergensbanen i inneværende periode med stillekupe. Det går fra midt i juli og en måned framover.

Kjent som sykkeltoget :) 

 

Anonymkode: 3dbfc...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nei, du er helt på jordet. Toget fra Gol 0724 til Bergen starter på Gol. Hvorfor ser du ikke heller etter i rutetabellen for Bergensbanen så du slipper å dumme deg ut? Dette toget og retur fra Voss til Ål 1905 er det eneste på Bergensbanen i inneværende periode med stillekupe. Det går fra midt i juli og en måned framover.

Hva skyldes din imponerende kunnskap om stillekupeer på Bergensbanen:-)?

Anonymkode: aa96d...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skyldes din imponerende kunnskap om stillekupeer på Bergensbanen:-)?

Anonymkode: aa96d...27

Vox er en kjent og kjær figur på Bergensbanen. Også kalt "Hysjeren". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strømuttak på standardsetene også. Er kanskje mer gjennomgangstrafikk i de vognene, men ellers lik komfort bortsett fra man ikke får aviser og kaffe.

Anonymkode: 29fdc...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skyldes din imponerende kunnskap om stillekupeer på Bergensbanen:-)?

Anonymkode: aa96d...278

Det er der han sitter og leser ordbøker.

Anonymkode: ff1fc...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere andre allerede har sagt: Komfort er ikke stillevogn. Min erfaring er at det varierer veldig hvor stille det er det, det avhenger av hvem medpassasjerene er. Det gjelder forsåvidt også i stillevogna. Det er ikke alltid stille der heller og ikke alle er like mottakelige for å bli minnet på at de sitter i stillevogn.

Anonymkode: f5f1c...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skyldes din imponerende kunnskap om stillekupeer på Bergensbanen:-)?

Leser du ikke det du selv siterer? Av sitatet framgår det at min visdom er hentet fra noe så esoterisk som den såkalte rutetabellen for Bergensbanen. Den tabellen burde være mulig å erholde selv for anonyme Kg-ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB finnes ikke 😛 Og comfort og stille er som de andre sier to forskjellige ting. I stillevognen har jeg forøvrig opplevd alt fra voldsomt spetakkel og huskestue, til at jeg ikke har fått lov å bruke lydløse øreplugger. Selv om pluggene mine lager mindre lyd enn de so blar i en papiravis.

Anonymkode: 9aa72...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...