Jump to content
AnonymBruker

Nsb komfort- er det alltid stille i den vognen?

Recommended Posts

AnonymBruker

Eller kan man risikere at det er bortkastede penger?

Anonymkode: 50197...5f9

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke, men jeg har sittet i stillevogn en gang, og da var det en familie som syntes det var storveies å kunne snakke seg i mellom og i telefon uforstyrret. De snakket utenlandsk - vet ikke om det var turister eller innvandrere.

Slitsomt.

Anonymkode: ff1fc...124

AnonymBruker

Tror ikke komfortvognen er stillevogn? Men jeg tar skjeldent annet enn lokaltog så skal ikke si sikkert. Men jeg ville satset på den vogna som heter stillevogn hvis du vil ha det stille.

Anonymkode: 633f7...b33

Sirah

Komfort og stillevogn er to forskjellige ting :) Jeg syntes personlig at den ekstra hundrelappen (eller hva nå det er) er verdt det for litt bedre seter og gratis kaffe. Har opplevd at det er helt stille og at det er noe lyd.

Absol

Nei. Den har mere benplass, gratis kaffe og aviser. Og hvis du passerer en stasjon der toget snur kjøreretning så snur de ikke setene. 

Og så er det alltid en strøm med folk fra de andre vognene som sniker seg inn for å hente gratis kaffe og aviser.

AnonymBruker

Jeg fant ikke stillevogn som alternativ, bare komfort. Pleier stå om det er utsolgte plasser. Hmm. Skal med regiontog fra Bergen til Drammen.

Ts

Annonse

Giggi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant ikke stillevogn som alternativ, bare komfort. Pleier stå om det er utsolgte plasser. Hmm. Skal med regiontog fra Bergen til Drammen.

Ts

Lurt med Comfort så slipper du hylende unger som turner mellom setene. 

Ananas.

Det er ikke stillevogn på Bergensbanen. 

Om komfort lønner seg eller ikke kommer helt an på hvem andre som bestemte seg for å reise med komfort den dagen. Det kan være musestille en gang, og roligere å flytte seg til en annen vogn andre ganger (hender at barnefamilier, større grupper som skal på tur etc. bestiller komfort. Noen ganger er jeg evig takknemlig for at jeg har bestilt komfort, andre ganger er det helt bortkastede penger.

Vox_populi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stillevogn fins bare på strekninga Gol – Bergen og på Ål - Voss.

AnonymBruker

Komfort er ikke stillevogn men det er stortsett litt stillere pga mindre folk. Tar ofte tog Oslo-Lillehammer da bestiller jeg alltid komfort, men det er for å være sikret å få sitteplass siden de togene er unummererte og overfylte, da er det verdt pengene. På nummererte tog er det ikke alltid jeg gidder komfort for da har jeg sitteplass uansett. Kaffe drikker jeg ikke og aviser leser jeg på nett så ikke derfor jeg velger komfort iallefall. 

Anonymkode: fd5df...23d

AnonymBruker

Forrige helg reiste jeg på komfort sammen med en hel gjeng russ på veg til landstreff. Ikke så veldig stille - eller komfortabelt!

Som sagt over, det kommer helt an på hvem andre som har kjøpt billett på komfort den dagen. Som regel er det roligere der, men ingen garanti! 

Anonymkode: f7730...21d

AnonymBruker

Sitter alltid på Komfort. Setene har strømuttak der. (Mulig alle vanlige seter også har fått det nå for tida?)

Det er bedre benplass og færre seter, ergo færre folk. Og som regel ikke småbarnsfamilier der. De større barna sitter uansett bare stille og spiller spill på nettbrett..

Ettersom Komfortvogna ofte er i en av endene, eller har stengt dør i ene enden, så unngår man gjennomfartstrafikk av folk som skal på do også. Unngå å sitte nærmest toalettene, bare, for kupèdøra har en tendens til ikke å ville lukke seg (sensoren), og det kan bråke litt der.  

Anonymkode: 23c3e...a51

hind

Nei, det er sjelden stille der. Mange barnefamilier reiser på komfort. Det er som en vanlig vogn, bare med bedre plass og kaffe inkludert.

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, Vox_populi said:

Absolutt ikke. Jeg sitter stadig vekk i stillevogn når jeg reiser i Trøndelagsregionen. Senest for et par uker siden.

Anonymkode: 31d5d...290

AnonymBruker

^ Dovrebanen også. Du er såå ute å kjøre, Vox_populi

Anonymkode: a6064...4a1

AnonymBruker
5 timer siden, Vox_populi skrev:

Tar de vekk stillevognen etter toget passerer Gol, da😂😂? Siden alle tog fra Gol til Brg kommer fra Oslo?

Og den begynner å eksistere ved Ål og forsvinner igjen ved Voss😂?

Anonymkode: aa96d...278

Vox_populi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Jeg sitter stadig vekk i stillevogn når jeg reiser i Trøndelagsregionen. Senest for et par uker siden.

Det er klokt av deg å skrive under AB når vitsene dine ikke er bedre enn dette. (Trådstarter spurte om Bergensbanen, som vi vet).

Oktoberknøttet

Ørepropper 👍

AnonymBruker

Jeg velger alltid komfort da det er bedre å sitte og alltid strømuttak. Men bli stadig vekk skuffa med at det er unger der. Synes det skulle vært 16+ vogn.

Anonymkode: 628ed...b57

Anki
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 31d5d...290

Sist jeg sjekke var ikke Trøndelag en del av Bergensbanen som TS spør etter.

Og jeg må si meg enig, komfort er ikke det samme som stillevogn. Har opplevd helt stile, og nok bråk til at konduktør måtte kjefte pga klager fra andre passasjerer.