Gå til innhold

Savner man en eks uansett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man 100% ikke ønsker seg tilbake til sin eks, kan man likevel savne vedkommende? Jeg kjenner jeg savner, men jeg forstår samtidig ikke hva det indikerer. Erfaringer?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner fortsatt eksen.. Jeg vet 100% at jeg ikke vil være kjæreste med han, men jeg savner vennskaps delen, hvis du skjønner? Savner samtalene, vennegjengen på hans side, de gode sidene ved han, vi startet som venner, så tapte på en måte både en venn og en kjæreste. Vi har en hund sammen som var «babyen» vår, han elsket hunden og han hadde «hoved omsorgen» etter bruddet da jeg var langvarig syk. Men så har jeg endt opp med å ha hunden på fulltid og virker som han gir blanke, så savner omsorgssiden hans mye pga hunden også.. Har til og med snakket mye om savn og alt i forhold til eksen med samboeren min, han forstår og har hjulpet meg mye med å prøve å ikke savne like mye. Jeg må jo nesten bare prøve å gå vidre, samtidig som det kan være greit å kjenne på savn alikevel. Man savner jo ikke nødvendigvis forholdet, men kanskje heller vennskap, gode minner, gode opplevelser og fine øyeblikk☺️ (Slo opp i november 2017 etter 2,5år)

Anonymkode: 7fb82...9a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ting ved eksen, uten at jeg vil ha ham tilbake (han slo opp på en ikke så fin måte). Jeg savner f.eks gode samtaler vi hadde, felles jobber. Iblant savner jeg sexen. Vi var nære venner i flere år før vi blei sammen, og han er venner med familien min. Men foreløpig er det jeg ikke savner, større enn det jeg savner. 

Anonymkode: 86b44...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke eksen min, men det er helt normalt å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner han mye, men vet det er best vi ikke er sammen. 

Anonymkode: 72875...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner han veldig, og håper vi ender opp sammen tilslutt. Når han har sluttet å oppføre seg som ett barn 

Anonymkode: 8c776...aa3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ekser kan jeg savne enkelte sider med, mens andre savnet jeg ikke i det heletatt.

Den forrige eksen min savner jeg for eksempel ikke, vi var sammen i 1år, men hans personlighet er ingenting å savne.

Mens eksen før det igjen var en kjempegod samtalepartner, en som virkelig brydde seg om meg. Han hjalp meg gjennom en kjempetøff periode i livet mitt, og det kommer jeg alltid å være takknemlig for. Og ja, det dukker opp øyeblikk hvor jeg savner samtalene våre. Selv om jeg aldri i min villeste fantasi ville bytte ut nåværende samboer med han. Venner kunne vi gjerne vært, og det var vi også lenge, dessverre ble samboeren min usikker av å ha han i nærheten. Så jeg fant ut samboerens ve og vel måtte trumfe det vennskapet.

Kjæreste forholdene før det igjen var jeg veldig ung når jeg hadde, så de savner jeg ikke på samme måte. Men jeg kan godt mimre litt, og tenke på hva vi gjorde samme også. Der sitter følelsene veldig overfladisk igjen.

Jeg tenker at det ikke trenger å bety så mye. Jeg savner også bestevinnen min fra vgs, vi gjorde så utrolig mye gøy med hverandre og jeg er glad i henne. Likevel kommer vi nok aldri til å bli bestevenninner igjen, vi har begge forandret oss noe enormt.

Endret av heipådegsann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke eksen min, men jeg kan tenke tilbake på noen gode minner uten at det gjør meg noe. 

Anonymkode: 941dc...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" i miss the way that we felt but I wont miss the way I feel" (sang)

Jeg savner at han var litt mer gentleman enn nåværende kjæreste. Men når jeg husker de andre sidene, og vet hvordan kjæresten min er, er jeg veldig glad det ikke ble noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anim92 skrev:

" i miss the way that we felt but I wont miss the way I feel" (sang)

Jeg savner at han var litt mer gentleman enn nåværende kjæreste. Men når jeg husker de andre sidene, og vet hvordan kjæresten min er, er jeg veldig glad det ikke ble noe mer.

Godt sagt!

Anonymkode: 86b44...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner kun ekser jeg kunne blitt sammen med på ny om jeg fikk bestemme. De jeg lever fint uten, tenker jeg aldri på. 

Anonymkode: e30cd...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man 100% ikke ønsker seg tilbake til sin eks, kan man likevel savne vedkommende? Jeg kjenner jeg savner, men jeg forstår samtidig ikke hva det indikerer. Erfaringer?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Nei, man savner ikke eksen. Man forsøker i et forhold så lenge det er håp, men når håpet er ute er forholdet helt over.

Man kan minnes de gode sidene, men det er ikke å savne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg savner ikke eksen. Vi hadde et godt samarbeid flere år etter bruddet, nå har vi ikke det lenger. Akkurat det savner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den han utga seg for å være. Ikke han.

Anonymkode: 56b96...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 21.27, Alterego666 skrev:

Nei, man savner ikke eksen. Man forsøker i et forhold så lenge det er håp, men når håpet er ute er forholdet helt over.

Man kan minnes de gode sidene, men det er ikke å savne.

Hva mener du skiller de to tingene, da? Å huske på og være glad for gode minner versus det å faktisk savne?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.5.2019 den 21.27, Alterego666 skrev:

Nei, man savner ikke eksen. Man forsøker i et forhold så lenge det er håp, men når håpet er ute er forholdet helt over.

Man kan minnes de gode sidene, men det er ikke å savne.

Det kommer ko an på hvem som forsøker. Jeg savner eksen min. For meg var han alt, men HAN hadde ikke riktige følelser, og forsøkte så langt han kunne. For meg var det ingenting å forsøke - jeg var fornøyd slik vi hadde det, og var knust. Ville ikke at forholdet skulle være over, så jo, man kan savne eksen. 

Anonymkode: cc978...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du skiller de to tingene, da? Å huske på og være glad for gode minner versus det å faktisk savne?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Savner man det, ønsker man at det hadde fortsatt. Hvis ikke, setter man pris på det gode som var tidligere men ønsker ikke mer av det og fokuserer på veien framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ko an på hvem som forsøker. Jeg savner eksen min. For meg var han alt, men HAN hadde ikke riktige følelser, og forsøkte så langt han kunne. For meg var det ingenting å forsøke - jeg var fornøyd slik vi hadde det, og var knust. Ville ikke at forholdet skulle være over, så jo, man kan savne eksen. 

Anonymkode: cc978...410

Da savner du ikke eksen. Du savner den du håpet eksen skulle være, men ikke var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner ikke å være kjæreste med eksen, og vi har nesten daglig kontakt pga barna så jeg savner han heller ikke som en som er borte. Men jeg savner den gode tia vi hadde sammen, all moroa, fellesskapet, det å ha en mann i livet som elsket meg til månen og tilbake. Og selvfølgelig det å være en lykkelig familie i stedet for en splittet en. Nå er bruddet ganske nytt da, så jeg håper det fader litt mer ut. Dessuten håper jeg at den nye kjæresten og jeg kommer dithen i følelser som eksen og jeg var, det vil nok hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...