Gå til innhold

Savner man en eks uansett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I begynnelsen etter bruddet så savnet jeg han eller det vil si at jeg tror det handlet mer om en vane og det å ha noen i hverdagen, men vi fungerte jo absolutt ikke sammen og jeg var lettet og glad for at det ble slutt. Forholdet hadde gått på overtid, rett og slett, og det tok en stund før jeg klarte å se alle de gode årene vi hadde, men det kan jeg savne eller mimre litt over kanskje.

Allikevel så tror jeg at det er mulig å finne med en annen mann så jeg vil ikke tilbake til han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var den som gjorde det slutt med min x. 

Jeg savnet aldri å være kjæreste med han. Forholdet var over lenge før jeg faktisk dro. 

Men jeg har savnet han fra tid til annen, som person. Jeg har savnet vennskapet vi hadde. Jeg er jo glad i han, å det kommer jeg alltid til å være. Men for meg ble det feil å holde oss i et dødt forhold. Han har fått ny samboer, og jeg håper han er lykkelig. Jeg har også fått ny samboer, å kan endelig kjenne på den følelsen av å være forelsket å lykkelig igjen. Så jeg angrer ikke på valget. 

Men at man kan savne en person som har vært en stor del av livet ens på et eller annet vis, eller på andre måter enn som kjæreste, det tror jeg ikke er helt unormalt. 

Anonymkode: 980f3...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var den som gjorde det slutt med min x. 

Jeg savnet aldri å være kjæreste med han. Forholdet var over lenge før jeg faktisk dro. 

Men jeg har savnet han fra tid til annen, som person. Jeg har savnet vennskapet vi hadde. Jeg er jo glad i han, 

Men at man kan savne en person som har vært en stor del av livet ens på et eller annet vis, eller på andre måter enn som kjæreste, det tror jeg ikke er helt unormalt. 

Anonymkode: 980f3...f54

Men når vedkommende bare har vært kjæreste, fra start til slutt, ingen mellomting... da er det jo vel det jeg savner når jeg kjenner at jeg savner han og alt godt vi hadde?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ingen automatikk i dette. Det er mange forhold som er av lav kvalitet og som også gjør en ulykkelig, i slike tilfeller er det nok mer vanlig å føle seg lettet og glad over at vedkommende ikke lenger er i ens liv.

Det er ikke alle man har kjemi med rett og slett. Slike ulykkelig forhold er ofte et produkt av at man har hoppet for raskt inn i det før man har lært motparten å kjenne. 

Men selvfølgelig det går også den andre veien, har man hatt et relativt fint forhold med en eks så er det ikke unaturlig at man enkelte ganger kan føle på litt savn når man mimrer over gode stunder man har hatt ilag. 

Som sagt, ingen automatikk i dette hverken den ene eller andre veien. Alt beror på kvaliteten av forholdet og hvordan dine følelser stiller seg i forhold til motparten. 

Noen ganger er det også slik at "følelser for den andre dør ut" og man blir likegyldig, at den likegyldigheten skal forsvinne etter man har slått opp tror jeg ikke alltid skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner de første årene sammen; den hypnotiske forelskelsen, de spennende oppdagelsesreisene, barnefødslene.. . Så kom hverdagens gråhet  etterhvert sigende. Jeg savner begynnelsen, ikke slutten.

Anonymkode: 68718...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 4.53, AnonymBruker skrev:

Hvis man 100% ikke ønsker seg tilbake til sin eks, kan man likevel savne vedkommende? Jeg kjenner jeg savner, men jeg forstår samtidig ikke hva det indikerer. Erfaringer?

Anonymkode: d6a1c...a0e

Dersom man blir boende for mange  år med x så kan savn forsvinne totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har savnet alle ekser etter bruddet, men det går seg til. 

Anonymkode: 67793...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner eksen ja. Pga vennskapet og sexen. Hadde aldri blitt sammen med han igjen for han er jo en drittsekk. 

Anonymkode: 86afd...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... Har vært i en veldig kortvarig forhold ( i slutten av 2017). Kommer meg fortsatt ikke videre. Savner absolutt alt med han. Av og til føler savn litt fysisk i kroppen ( om det er mulig). Jeg bare føler at hele kroppen savner han og det ligner på fysisk vondt i hele kroppen. 

Håper at en dag står jeg opp og husker ingenting. Ikke en eneste minne..

Anonymkode: 078cf...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 18.43, I Grosny skrev:

Dersom man blir boende for mange  år med x så kan savn forsvinne totalt. 

Enig, dette er min erfaring også. Har aldri kjent savn etter min ekssamboer, fordi jeg ble værende med ham i to-tre år etter at følelsene var borte. Han er en fin fyr, men det eneste jeg kjente var lettelse over å bli fri. 

Så nei, man savner ikke alltid en eks.

Anonymkode: 31da6...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg var sammen med et år nå nylig fikk jeg så langt opp i halsen at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg er lykkelig for å være kvitt han. Han hadde narsissistiske trekk, og slukte meg levende. 

Savner kroppskontakt og noen å lage god middag til. Men slett ikke denne fæle eksen. 

Har fått angst for alle med skjegg og briller nå.. 

Anonymkode: 195dd...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...