Gå til innhold

Ned i vekt, men midjen går ikke like mye inn som resten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode råd. Jeg har som mål å bli "bikini klar". Jeg har siden årsskiftet gått ned ca 8 kg og har nådd bmi på 25. Trives best med bmi på 22 så har ennå behov for å gå ned mer. Problemet er at jeg fortsatt er 80 cm rundt midjen. Jeg har altså ikke gått ned jevnt over hele kroppen. Pga helse er det mye jeg ikke klarer. Jeg passer på hva jeg eter og går nå ca 10000 skritt om dagen. Er det noen som har noe tips for å miste magefett og muffintopp (særlig på ryggen)? Begynner å bli umotivert og føler kroppen så finere ut når den var proporsjonert. Må man bare fortsette også jevner det seg ut over tid? Er det noen øvelser med lav belastning for å bygge rompe og stramme inn midje? 

Anonymkode: 77fe2...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ikke an å punktslanke dessverre, kroppen velger hvor den vil ta. Men du får sikkert mer bed der også hvis du slanker deg mer.. bare stopp før det blir usunt da :)

Anonymkode: a151b...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke an å punktslanke dessverre, kroppen velger hvor den vil ta. Men du får sikkert mer bed der også hvis du slanker deg mer.. bare stopp før det blir usunt da :)

Anonymkode: a151b...1e7

Så fryktelig irriterende. Redd jeg må ganske mye ned før jeg får jeg får grei livvidde. Prøver å svømme en gang i uken. Det er deilig :)

Anonymkode: 77fe2...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som bare er 80 cm rundt livet med en bmi på 25. Selv er jeg nærmere 100 cm med samme bmi (vekt ca 68 kg, høyde 165 cm) :( Hadde vært sjeleglad om jeg bare var 80... Har tidligere gått ned til en bmi på 22, og var da 88 cm rundt livet. Må sikkert ned til nærmere 50 kg om jeg skal bli under 80 cm rundt livet og det er skjer ikke.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 8 cm rundt livet på et halvt år for rundt 5 år siden, og har holdt meg der siden. Vekten var den samme. Dette er hva jeg gjorde:

- la om kostholdet til Høyfett/lavkarbo Paleo (rundt 50-70g karbo om dagen), kvalitetsmat av rene råvarer, ikke sukker, kunstig søtning, melkeprodukter, korn, ris, hel/halvfabrikata eller erstatningsprodukter. Ingen begrensning på hverken kcal eller fett. Mye mettet fett av god kvalitet. 

- tung styrketrening (helkropp) én gang i uka, crossfit en gang i uka, og 4x4 intervall + yoga en gang i uka (altså 3 treningsøkter). 

- optimaliserte søvn og reduserte stress. Går turer i skogen på hviledagene. 

Stress, søvnmangel og mye sukker/karbo/næringsmangler gir ubalanse i insulin, ghrelin og leptin, og påvirker fettlagring. Særlig rundt magen. 

Som sagt endret ikke vekta seg, men jeg økte 4-5 cm over rumpa, og fikk mer muskler. Så ble mer timeglassfigur (var delvis timeglass fra før). Og holder meg sånn enda. :) Er 170 høy og 66 cm rundt livet, 101 cm rundt rumpe/hofter. :)

 

Anonymkode: 42728...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ser kvinnene ut i din familie? Det kan hende du genetisk sett lagrer mer fett rundt midjen og da er det veldig vanskelig å gjøre noe med det uten å trene styrke (mange kvinner trener skuldre og rumpe for å gi inntrykk av at de har en smal midje)

Anonymkode: f874d...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som bare er 80 cm rundt livet med en bmi på 25. Selv er jeg nærmere 100 cm med samme bmi (vekt ca 68 kg, høyde 165 cm) :( Hadde vært sjeleglad om jeg bare var 80... Har tidligere gått ned til en bmi på 22, og var da 88 cm rundt livet. Må sikkert ned til nærmere 50 kg om jeg skal bli under 80 cm rundt livet og det er skjer ikke.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Tusen takk. Trenkte å høre at det ikke er så ille som jeg føler. Frustrerende når man ikke får de resultatene man ønsker (umiddelbart).

Anonymkode: 77fe2...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Jeg har gått ned ganske mye i vekt med akkurat midjen er vanskelig å få bort. BMI 19.5 og midje på 65 cm. Jeg hadde 80 cm rundt midjen da jeg hadde bmi på 29. Til sammenligning har jeg rundt rumpa gått fra 110 cm til 87 cm, fra BMI 29 til 19.5... Min egentlige kroppsfasong kan minne om timeglass, men nå synes jeg at min kroppsfasong ligner mer en banan. Hadde mer definert midje da jeg veide mer...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som bare er 80 cm rundt livet med en bmi på 25. Selv er jeg nærmere 100 cm med samme bmi (vekt ca 68 kg, høyde 165 cm) :( Hadde vært sjeleglad om jeg bare var 80... Har tidligere gått ned til en bmi på 22, og var da 88 cm rundt livet. Må sikkert ned til nærmere 50 kg om jeg skal bli under 80 cm rundt livet og det er skjer ikke.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Måler du på korrekt sted? Rett over navlen?

Anonymkode: ab96b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd tung rockering. Brukte den 15 minutter om dagen i et halvt år og gikk ned 12 cm rundt magen.  Slanka meg ikke på noen måten enn å spise mindre. Var en periode jeg var veldig syk og  noe måtte jeg gjøre. 

Anonymkode: 7becc...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk ned 8 cm rundt livet på et halvt år for rundt 5 år siden, og har holdt meg der siden. Vekten var den samme. Dette er hva jeg gjorde:

- la om kostholdet til Høyfett/lavkarbo Paleo (rundt 50-70g karbo om dagen), kvalitetsmat av rene råvarer, ikke sukker, kunstig søtning, melkeprodukter, korn, ris, hel/halvfabrikata eller erstatningsprodukter. Ingen begrensning på hverken kcal eller fett. Mye mettet fett av god kvalitet. 

- tung styrketrening (helkropp) én gang i uka, crossfit en gang i uka, og 4x4 intervall + yoga en gang i uka (altså 3 treningsøkter). 

- optimaliserte søvn og reduserte stress. Går turer i skogen på hviledagene. 

Stress, søvnmangel og mye sukker/karbo/næringsmangler gir ubalanse i insulin, ghrelin og leptin, og påvirker fettlagring. Særlig rundt magen. 

Som sagt endret ikke vekta seg, men jeg økte 4-5 cm over rumpa, og fikk mer muskler. Så ble mer timeglassfigur (var delvis timeglass fra før). Og holder meg sånn enda. :) Er 170 høy og 66 cm rundt livet, 101 cm rundt rumpe/hofter. :)

 

Anonymkode: 42728...9b8

Så oppmuntret. Tusen takk for et utfyllende svar. 

Anonymkode: 77fe2...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd tung rockering. Brukte den 15 minutter om dagen i et halvt år og gikk ned 12 cm rundt magen.  Slanka meg ikke på noen måten enn å spise mindre. Var en periode jeg var veldig syk og  noe måtte jeg gjøre. 

Anonymkode: 7becc...708

Wow utrolig!!! Har en rockering og tatt den frem også. Nå ble jeg motivet til å bruke den skikkelig! Tusen takk.

Vi er forresten en framtung familie på kvinnesiden. 

Anonymkode: 77fe2...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med det samme. Jeg har gått ned ganske mye i vekt med akkurat midjen er vanskelig å få bort. BMI 19.5 og midje på 65 cm. Jeg hadde 80 cm rundt midjen da jeg hadde bmi på 29. Til sammenligning har jeg rundt rumpa gått fra 110 cm til 87 cm, fra BMI 29 til 19.5... Min egentlige kroppsfasong kan minne om timeglass, men nå synes jeg at min kroppsfasong ligner mer en banan. Hadde mer definert midje da jeg veide mer...

Måler du på korrekt sted? Rett over navlen?

Anonymkode: ab96b...b88

Lurer på om jeg var 73 rundt midjen da jeg hadde BMI på 25.

Anonymkode: ab96b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Måler du på korrekt sted? Rett over navlen?

Anonymkode: ab96b...b88

Ja :( Jeg har smale hofter og generelt lite muskler. Alt legger seg på magen. Med min kroppsfasong må jeg være veldig lett for å ha et sunt midjemål, men mangler motivasjon til å gjøre noe med det. Om jeg hadde trent styrke og fått mer muskler ville det nok blitt bedre, men mangler totalt motivasjon.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja :( Jeg har smale hofter og generelt lite muskler. Alt legger seg på magen. Med min kroppsfasong må jeg være veldig lett for å ha et sunt midjemål, men mangler motivasjon til å gjøre noe med det. Om jeg hadde trent styrke og fått mer muskler ville det nok blitt bedre, men mangler totalt motivasjon.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Er det eplefasong du har eller har du bare en "bred" midje, som kan gjøre at du får et større midjemål? Er det kanskje enklere å begynne smått med kosthold i stedet for trening? Det er dumt at man ikke kan punktslanke seg ja :(

Anonymkode: ab96b...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det eplefasong du har eller har du bare en "bred" midje, som kan gjøre at du får et større midjemål? Er det kanskje enklere å begynne smått med kosthold i stedet for trening? Det er dumt at man ikke kan punktslanke seg ja :(

Anonymkode: ab96b...b88

Er nok eplefasong. Ja, kosthold har nok mye å si. Jeg spiser for mye sukker og raske karbohydrater. Prøver å gjøre noe med det, men sliter med motivasjonen. Er jo så glad i kaker, sjokolade, chips osv :P 

 

Når jeg sier til folk at jeg er nærmere 100 cm rundt magen, et det ingen som tror meg da... Jeg er god til å holde inne magen!

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger noen gode råd. Jeg har som mål å bli "bikini klar". Jeg har siden årsskiftet gått ned ca 8 kg og har nådd bmi på 25. Trives best med bmi på 22 så har ennå behov for å gå ned mer. Problemet er at jeg fortsatt er 80 cm rundt midjen. Jeg har altså ikke gått ned jevnt over hele kroppen. Pga helse er det mye jeg ikke klarer. Jeg passer på hva jeg eter og går nå ca 10000 skritt om dagen. Er det noen som har noe tips for å miste magefett og muffintopp (særlig på ryggen)? Begynner å bli umotivert og føler kroppen så finere ut når den var proporsjonert. Må man bare fortsette også jevner det seg ut over tid? Er det noen øvelser med lav belastning for å bygge rompe og stramme inn midje? 

Anonymkode: 77fe2...b7f

Jeg skjønner hva du mener. Problemet er bare at hvis man vil ha bort slik, må man ned i kroppsfett. Dette klarer du fint. Når jeg har langkjøring innendørs på sykkel, brenner jeg gjerne en 700-1000kcal på to timer. Og da ligger jeg på 120-150 i puls. Altså lav sone. Husk pulsklokke !! 

Hvis ikke er svømming helt supert. 

Jeg ser at du passer på hva du spiser, men kanskje du skulle snakket med ernæringsspesialist? 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ripshagen skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Problemet er bare at hvis man vil ha bort slik, må man ned i kroppsfett. Dette klarer du fint. Når jeg har langkjøring innendørs på sykkel, brenner jeg gjerne en 700-1000kcal på to timer. Og da ligger jeg på 120-150 i puls. Altså lav sone. Husk pulsklokke !! 

Hvis ikke er svømming helt supert. 

Jeg ser at du passer på hva du spiser, men kanskje du skulle snakket med ernæringsspesialist? 

Lykke til! :)

Takk. Har Fitbit og er veldig glad for det. Du svarer som jeg fryktet, ned i fettprosent. Skal nok klare å gå ned ganske mye, som sagt bør bmi ned med 3 før jeg er fornøyd. Har tilgang til romaskin så det spørs om jeg bør heller gå for lange økter. Jeg har til nå tatt 2000 meter, i tillegg til å gå tur. 

Anonymkode: 77fe2...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så oppmuntret. Tusen takk for et utfyllende svar. 

Anonymkode: 77fe2...b7f

Så bra. :) Glemte å si at jeg har BMI på 24,5 og fettprosent på rundt 24. :)

Anonymkode: 42728...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som bare er 80 cm rundt livet med en bmi på 25. Selv er jeg nærmere 100 cm med samme bmi (vekt ca 68 kg, høyde 165 cm) :( Hadde vært sjeleglad om jeg bare var 80... Har tidligere gått ned til en bmi på 22, og var da 88 cm rundt livet. Må sikkert ned til nærmere 50 kg om jeg skal bli under 80 cm rundt livet og det er skjer ikke.

Anonymkode: 7fdfa...ae3

Høres ut som du måler på feil sted. Mange gjør feil her av en eller annen grunn. Du må måle der du er smalest, det er det som er livet/midjen. Jeg er ca like høy som deg, og var 100 cm rundt livet da jeg veide 92kg.

Anonymkode: f9ace...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...