Gå til innhold

Er 17 mai blitt nok en fylledag for nordmenn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke barn, men skulle gjerne deltatt på noe med voksne som ikke består av dagfylla. 

Anonymkode: 924f4...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, og jeg støtter det fullt ut. Man må leve mens man kan.

Anonymkode: d0961...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte rundt i Oslo idag, etter syv på kvelden, med elektrisk sparkesykkel. Møtte en del fulle menn må jeg si. Rundt omkring ligger det forlatte champagneflasker, og flasker med alkohol liggende på fortauet. Noen av disse flaskene var ikke helt tomme heller.

En full kar, hadde det morsomt når jeg gikk opp en bakke, og han måtte kommentere at jeg gikk i stedenfor å kjøre. Av en eller annen grunn, så var det veldig morsomt for han, da han trodde og mente at el-sparkesykkel min var tom for strøm, siden jeg gikk. Han ler seg ihjel sa han, mens han gikk litt ustødig. Det skal ikke mye til for å more folk med høyere promille.

Men det er leit at 17. mai, dessverre, har blitt en dag hvor det drikkes til de grader.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nyrike, norske bønder på champagneflatfylla. 😬 Classy!

Anonymkode: 924f4...e0d

Det finnes ikke nyrike bønder lengre. Ingen tjener særlig med penger på å begynne gårdsdrift i dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai har aldri vært en fylledag for meg, men så lenge jeg ikke har barn, kan jeg godt finne på å ta meg en øl eller to. Dog er jeg avhengig av å kjøre bil, så det ble lite av det i går.

Så lite fyll i går, selv om det var folk som drakk da også selvfølgelig.

Er nok et skille her mellom folk som har barn selv, og de som ikke har. Om man ikke har barn, eller har voksne barn, ser jeg ikke noe feil med å feire med litt alkohol også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var barnas dag da jeg var liten (er 34), men da var jeg jo tross alt også barn så hvordan utviklingen har vært blant voksne er jeg usikker på. 

Men bodde i Stavanger til jeg var 23-24 og for meg og mine var 16. Mai utedagen og 17. Mai den store bakrusdagen hvor man prøvde å ikke kaste opp på familieselskapet og å se et obligatorisk tog men prøve å komme seg til helvete bort fra folkefest så fort som mulig. Ikke spesielt sjarmerende tradisjon det heller da 😂

Føler (eller følte) det er mer typisk norsk, at når det er en fridag så går man på fylla dagen før og bruker fridagen på å bli edru og i vater igjen.

Det var først da jeg flyttet til Oslo at jeg fikk invitasjoner til champagnefrokost hvor alle hadde store mengder alkohol medbrakt og ble introdusert til at 17. mai = dagsfylla. Synes det er slitsomt, velger ofte å henge med venner som har barn i stedet for og bare ta meg en mimosa og et par pils utover dagen men ikke ha full fest 9 på morgenen.

Anonymkode: c1a8d...b71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Example skrev:

17. mai har aldri vært en fylledag for meg, men så lenge jeg ikke har barn, kan jeg godt finne på å ta meg en øl eller to. Dog er jeg avhengig av å kjøre bil, så det ble lite av det i går.

Så lite fyll i går, selv om det var folk som drakk da også selvfølgelig.

Er nok et skille her mellom folk som har barn selv, og de som ikke har. Om man ikke har barn, eller har voksne barn, ser jeg ikke noe feil med å feire med litt alkohol også.

Neida, jeg ser heller ikke noe feil med å feire med litt alkohol. Krangler ikke på en øl til maten, eller voksenfest om kvelden som jeg vet de har flere steder. Det er den flatfylla jeg ser flere og flere bedriver som jeg syns er trist. De som ikke klarer å gå beint i toget, som snubler og snøfler i full offentlighet kl 12 med bunaden på skeiva, det er det som er trist :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, boblevann skrev:

Neida, jeg ser heller ikke noe feil med å feire med litt alkohol. Krangler ikke på en øl til maten, eller voksenfest om kvelden som jeg vet de har flere steder. Det er den flatfylla jeg ser flere og flere bedriver som jeg syns er trist. De som ikke klarer å gå beint i toget, som snubler og snøfler i full offentlighet kl 12 med bunaden på skeiva, det er det som er trist :) 

Prøv å la være å se på det som trist. Så går alt så meget bedre.

Anonymkode: af253...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

De gangene jeg har vært med på champagnefrokost er de gangene jeg ikke har blitt full. Men var full som et esel igår da, hadde det ganske så morsomt 🍻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Da jeg var barn husker jeg russ som kavet rundt i gata grisefulle og jævlig midt på dagen. Og de voksne som var glad i alkohol drakk, og andre voksene tok seg kanskje noe vin/øl til maten eller lot det være. 

Faren min er alkis, han drakk hver dag fra morgen til kveld uansett om det var arbeidsdag eller helg. 17. mai var bare en bonus unnskylding til å drikke offentlig ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...