Gå til innhold

Ble hånet på jobbintervju


Krepsekvinnen

Anbefalte innlegg

Fy søren, så urettferdig.  At ingen av dem tenkte et øyeblikk på at de (og evt rekrutteringsbyrået) kastet bort din tid også.  Det er deres ansvar å velge ut riktige folk til intervju.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen blitt et skjørt samfunn når man ikkke tåler å bli stilt til veggs på et jobbintervju, og har en reaksjon som varer i flere dager etterpå. Hva med å heller tenke at det var jammen en sær gjeng som du heldigvis ikke skal ha noe mer med å gjøre, og så droppe å ofre det mer tankekapasitet?

Anonymkode: da045...ee7

Jeg ser poenget ditt, men folk er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uprofft å i innkalle folk til intervju som ikke har de kvalifikasjonene man er på jakt etter. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen blitt et skjørt samfunn når man ikkke tåler å bli stilt til veggs på et jobbintervju, og har en reaksjon som varer i flere dager etterpå. Hva med å heller tenke at det var jammen en sær gjeng som du heldigvis ikke skal ha noe mer med å gjøre, og så droppe å ofre det mer tankekapasitet?

Anonymkode: da045...ee7

Enig at det er den beste reaksjonen om man klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke akkurat en "på gølvet" jobb du søkte. Da må du regne med å bli pirka borti under et jobbintervju; du må forvente at de vil provosere deg, for å sjekke reaksjonen. Men slik du beskriver det, ble det kanskje i overkant negativt.

Anonymkode: c9fd5...dd7

Enig i at man må tåle å bli "pirket borti", men det er måten de velger å gjøre det på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk hvor heldig du er som slipper å jobbe på et sted med slike ledere! 

Anonymkode: 0939c...286

Oh yes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen blitt et skjørt samfunn når man ikkke tåler å bli stilt til veggs på et jobbintervju, og har en reaksjon som varer i flere dager etterpå. Hva med å heller tenke at det var jammen en sær gjeng som du heldigvis ikke skal ha noe mer med å gjøre, og så droppe å ofre det mer tankekapasitet?

Anonymkode: da045...ee7

Den viktigste egenskapen som leder er å forstå at folk tenker og reagerer helt forskjellig. Andre folk tenker ikke som deg!

Anonymkode: d5ec2...ea7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det som har skjedd er at de har bestemt seg på forhånd. Det kan ha vært en person like før deg eller samme dag som de har "landet på", enten fordi vedkommende passet perfekt, er en bekjent av dem el.l. Så de er likegyldige til hvordan de fremstår, da de uansett ikke vurderer resten av kandidatene.

Uansett enig i at det er uprofesjonelt. Man skal behandle alle kandidater bra, og som om de er aktuelle. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Krepsekvinnen skrev:

Skjønner det ikke selv. Tror det som skjedde her var tidspress. Det hastet å få tak i rett person til stillingen og intervjuet kunne ikke utsettes. Dette var et annengangsintervju. Rekrutterer rakk såvidt å få gått gjennom resultater med dem før intervjuet begynte. Hadde nok vært bedre om de hadde hatt bedre tid å hente seg inn før intervjuet. Kanskje de sa hadde vurdert at jeg ikke var rett kandidat og avlyst intervjuet. 

Og du oppfattet ikke signalene da du var inne til 1. gangs intervju? :blink:

Så kalles du inn til 2. gangs intervju, - som en av kanskje tre kandidater, og alt er bare tull :klaske:

Dette er så tullete at jeg lurer på om du spøker med oss altså. Hvilket firma bruker så mye penger på en prosess som ikke fører noe sted hen.

Anonymkode: 1af2e...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må man huske på at vi bare har hørt den ene siden av saken. Mulig de som intervjuet var drittsekker, mulig TS er i overkant følsom. 

Uansett: Skjønner at dette var en kjip opplevelse TS, men du må bare riste det av deg. Man treffer på mange idioter på sin vei og tenk heller på at du dodged a bullet. Disse ville du ikke jobbet for uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Krepsekvinnen skrev:

Jeg var nylig på jobbintervju i et velrenommert privat helseforetak i oslo. Jeg søkte på en stilling som business controller der via et rekrutteringsbyrå. En kvinnelig div direktør på ca 50 år og en arrogant cfo på ca 45 år intervjuet. Det var helt absurd. Div direktør virket direkte sint på meg, og jeg satt med høy puls hele intervjuet. Først måtte jeg presenterte et case mens hun satt og niglodde stygt på meg. Åå cfo leste opp resultater fra min evnetest og personlighetstest (som rekrutteringsbyrået hadde gitt dem i forkant) , og dissekerte resultatene. "du scorer utrolig lavt på sosial trygghet" og vi kan ikke ha slike svakheter i denne stillingen. "du scorer lavest mulig på analytiske evner, hvilke karakterer hadde du på studiet egentlig?" Etter ca en time avslutter de med en sånn "takk vi ringer deg, ikke ring oss" mine. Var helt grusomt . Jeg gikk på kafe og satt og dirret en halvtime. Fikk en skikkelig reaksjon som varte i flere dager. Gikk rett i kjelleren. Jaja, jeg er følsom. Men det der var ufint. Jeg fortalte hun rekrutteringsdamen hva som hadde skjedd, og hun beklaget at hun ikke hadde vært med på møtet, for det pleier de ofte. Og i dette tilfellet visste rekrutteringsbyrå at det var "sterke personligheter' i dette helseforetaket. De burde avlyst intervjuet i stedet for å gjøre det der mot meg. 

I det øyeblikk den kommentaren falt finnes bare ett svar: "Da avslutter vi her og nå." sagt med et stort smil. "Takk for invitasjonen. Dette har gitt meg verdifull kunnskap om verdinormene i selskapet deres. Takk for møtet".

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du oppfattet ikke signalene da du var inne til 1. gangs intervju? :blink:

Så kalles du inn til 2. gangs intervju, - som en av kanskje tre kandidater, og alt er bare tull :klaske:

Dette er så tullete at jeg lurer på om du spøker med oss altså. Hvilket firma bruker så mye penger på en prosess som ikke fører noe sted hen.

Anonymkode: 1af2e...b74

Første gangs intervju var på Skype da jeg bor i en annen by. Da var det div.direktør + en annen som styrte showet, og tonen var bra. Ingen av dem hadde økonomisk bakgrunn. Jeg tror problemet oppsto da de fikk se resultatet av testene, og den arrogante CFO'en ble blandet inn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der testene er helt forferdelig, jeg fikk svar en gang; Du scoret altffor høyt, vi tror du jukset. Gjennomsnittet er xxx.. ("IQ-testen")

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lille-pus skrev:

I det øyeblikk den kommentaren falt finnes bare ett svar: "Da avslutter vi her og nå." sagt med et stort smil. "Takk for invitasjonen. Dette har gitt meg verdifull kunnskap om verdinormene i selskapet deres. Takk for møtet".

I love you 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha opplevd diverse merkelige jobbintervjuer, ble b,la fortalt at jeg var "ingen leder" ( arbeidet som leder hele mitt liv, stod på cven og har bare fått gode tilbakemeldinger, og diverse hint om utseendet mitt ( naturlig slank, søt) som har ingenting med jobben å gjøre, så bestemte jeg meg for å utforske mer om menneskets natur.

De menneskene ts beskriver næres av følelser, dårlige empatiske evner ( hvis de i det hele tatt har noen ) og antisosial adferd.

Når jeg treffer slike så gir jeg de ingenting, jeg blir pokerfjes, driver grayrock til den store gullmedalje, spiller oscarvinnende prestasjoner, lar de styre showet ( de tror det hvertfall ) til enden.

Jeg vil aldri jobbe for antisosiale mennesker, testing eller ikke, gjennomskuer de glatt, det handler ikke om " å tåle og bli stilt til veggs" det handler om integritet, vanlig folkeskikk, god kommunikasjon og gjensidig respekt, det er jo det vi "normale" ønsker.

 

Anonymkode: 7a564...e89

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts, les deg opp, det var ikke din feil.

Gi de ingenting, GREY ROCK.

Anonymkode: 7a564...e89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, draug 75 skrev:

Hæ?

Hvorfor kaster de bort tiden sin på å intervjue folk de ikke er interesserte i?

Sikker for det TS poengterte i HI, å håne folk?! Merkelig uansett, og rart de velger et dårlig rykte. Men kan jo hende enkelte arbeidsgivere tenker de er uoppnåelig uansett. 

Ts: Synd du måtte oppleve en slik behandling. Men dette firmaet er du nok for god for. Man bør aldri synke så lavt at man lar seg behandle slik av folk og være ok med det. Heller ikke bør man behandle andre slik. Skjønner godt du ble satt ut av situasjonen, for en ekkel opplevelse. 😬

Håper du finner et bedre sted. Lykke til😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til lederen for de folkene og forklar opplevelsen. De er en offentlig virksomhet og skal holde en viss standard. De kommer antagelig til å få jævlig kjeft :)

Anonymkode: e4b92...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Krepsekvinnen said:

Enig i at man må tåle å bli "pirket borti", men det er måten de velger å gjøre det på. 

Jeg tror de gjorde deg en tjeneste. Du vil ikke ha en jobb som er mer stressende enn du tåler. Det ender gjerne med elendighet.

Kanskje du var på vippen til å være aktuell, men at intervjuerne spesifikt var bekymret for stresstoleransen, og derfor gikk målrettet inn for å teste akkurat det.

Anonymkode: c9fd5...dd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...