Gå til innhold

17. mai-evaluering


Gnå

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så kunstig og skrytete med å feire freden etter verdenskrigen her i norge da? det er jo skikkelig hendelse vi feirer. var jo ikke lov å flagge i Norge i andre verdenskrig en gang.

Anonymkode: 335ba...8a2

17. mai er ikke for å feire freden etter verdenskrigen..... 

Anonymkode: d1dc8...257

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen timer igjen, men har vært hektisk men koselig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har vært akkurat sånn jeg tenkte den ble! Jeg er fornøyd!

Anonymkode: 96802...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, og gleder meg til walk of shame bilder på sosiale medier i morgen, ettersom det er en fridag. 😈

Anonymkode: 3c41c...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin feiring, men slitsom! Frokost/lunsj med venner og deretter grilling med familien. Helt utslitt, men fornøyd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres første 17. mai med barn, og dagen kan oppsummeres slik: familiehygge, overflod av pølser, is og kaker!  hektisk, takknemlig,  grilling, venner, lykkelig men sliten. Digg å slenge seg i sofan når dagen er omme! Gleder meg til neste år 🇧🇻😁

 

Anonymkode: 619b5...0d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Jeg liker 17 mai, syns det er en fin dag. Tok med hunden opp på fjellet med sjokoladekake i sekken og nøt sola, så dro vi hjem. Jeg gikk en tur alene og spiste is på en cafe i sentrum, dro hjem og grillet på verandaen og nå skal jeg se chernobyl mens jeg nettshopper noen nye sommerklær jeg trenger. Gir dagen en solid 7 av 10 norske flagg. 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fantastisk som forventet :nordvesta:

Har ikke beveget meg ut døren i dag, middag og dessert bestilt rett til døren :yvonne:

Tv og chill hele dagen i sofaen med kattene, kan det ble en bedre 17 mai? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så kunstig og skrytete med å feire freden etter verdenskrigen her i norge da? det er jo skikkelig hendelse vi feirer. var jo ikke lov å flagge i Norge i andre verdenskrig en gang.

Anonymkode: 335ba...8a2

Historisk forvirret? Feiring av 17. mai har ingenting med verdenskrig å gjøre, mulig du forveksler med 8. mai.

Anonymkode: 5cd27...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritdag. Skulle på frokost med venner, fikk 12timer på sykehuset. Ikke noe farlig, bare sykt kjedelig. Men, jeg er glad for at jeg bor i Norge! 

Anonymkode: 846c0...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble bra, og som forventet.  Det er mitt farmoransvar å sørge for at barnebarnas 17.mai-klær er vasket, strøket og klart.  At sko er pusset, og at flagg og sløyfer ligger klart.  Trodde den yngstes festbunad fra i fjor var stor nok (burde jo ha prøvde den på henne...)    Fant heldigvis en bunad i skapet som var helt flott, men for lang.  Satt til kl. 1 i natt og la opp... 

De små var så fine da de dro av sted til barnetoget sammen med foreldrene sine.  Så kunne mannen min og jeg sette oss ut sammen på terrassen og nyte roen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i bisettelsen til en av mine foreldre i går, så i dag hadde jeg avlyst alle planer. Vanligvis bruker jeg dagen med korps, men i år hadde jeg ikke krefter til det. Satt stort sett på verandaen i sola. Deilig det også. 

Anonymkode: 4f621...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i bisettelsen til en av mine foreldre i går, så i dag hadde jeg avlyst alle planer. Vanligvis bruker jeg dagen med korps, men i år hadde jeg ikke krefter til det. Satt stort sett på verandaen i sola. Deilig det også. 

Anonymkode: 4f621...53c

Kondolerer så mye. 💛

Anonymkode: 8bee2...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagen ble veldig fin! Vi dro tidlig avgårde for å gå i barnetoget sammen med barna våre. Sola skinte og barna var glade og fornøyde. Etter toget ble det kaker på hotellet, og deretter lunsj hos foreldrene mine, før vi dro for å se på folketoget. 

17. mai er en flott dag! 🇳🇴 

Anonymkode: e8d63...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den beste 17 mai feiringen i mitt liv så langt, på grunn av mannen min og barnet vår. Vi feiret dagen med tog, is, god mat, familie og vi kosa oss så masse!

Det eneste minuset er at mennesker som har vært frekke med deg, fått deg til å gråte og som man har hatt null kommunikasjon med siden kranglingen - plutselig prikker deg på ryggen når du ser på toget, kommer med det bredeste smilet og gratulerer deg med dagen. Liksom... hva faen? Det er ikke greit å være falsk så til de grader på denne dagen - vær med de du liker og drit i å hils på folk du åpenbart ignorerer til daglig!

Anonymkode: f22e5...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk dag❤️ Første gang i ny funklende bunad😁 Enkel frokost her hjemme før vi dro for å se barnebarn i tog. Var med på skolen for lek etterpå. Innom datter på kaffe før vi tok turen hjemom strakk litt på beina og en matbit. Mannen gikk i folketog og jeg så på. Avsluttet dagen med middag på restaurant med gode venner. Svært vellykket dag 🇹🇹

Anonymkode: a904f...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Zienna skrev:

Dagen ble bra, og som forventet.  Det er mitt farmoransvar å sørge for at barnebarnas 17.mai-klær er vasket, strøket og klart.  At sko er pusset, og at flagg og sløyfer ligger klart.  Trodde den yngstes festbunad fra i fjor var stor nok (burde jo ha prøvde den på henne...)    Fant heldigvis en bunad i skapet som var helt flott, men for lang.  Satt til kl. 1 i natt og la opp... 

De små var så fine da de dro av sted til barnetoget sammen med foreldrene sine.  Så kunne mannen min og jeg sette oss ut sammen på terrassen og nyte roen. 

Så heldige barn og barnebarn er, men så du ikke barnetoget med dem da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte familien på skikkelig koldtbord. De kom til dekket bord. Noen gadd ikke pynte seg, dvs slitt olabukse og t-skjorte. Nesten alle klaget over at 17.mai var bare mas, ikke noe kos, bortkastet dag. De spiste mye så føler maten var helt ok. Men var ikke noe koselig snakk rundt bordet. Ble jo klaging over prinsessens mye kjæreste og over kongefamilien, og at det var så mye folk i toget i Oslo, og at det var før varmt. Men ingen av disse var i Oslo en gang . De var på skolen med barna i 1,5 time før de dro, og på landet. Nok folk, men hvorfor bry seg om Oslo.... Så klaget de over at de ble for mette. Prøvde å snu samtalen hele tiden. Til slutt sa jeg at det var serdeles hyggelig å få bare klaging rundt bordet. Synes jeg kan snakke rett frem med familien. De ble nok litt snurt, men tok seg i det. Jeg å puste lite, ble liksom litt stresset. Så satte ikke frem den ene kaken. Den tok jeg selv når de dro! 

Anonymkode: 549b8...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

17. mai er ikke for å feire freden etter verdenskrigen..... 

Anonymkode: d1dc8...257

Men dagen har blitt en feiring av friheten også, ikke bare en feiring av grunnlovsdagen.

Jeg feirer dagen sammen med flere mennesker i alderen 80+, og for mange av dem er denne dagen veldig viktig nettopp på grunn av at de husker 17.mai 1945, og hvordan det føltes å kunne heise flagget til topps på denne dagen.

 

Anonymkode: fe4c6...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zienna skrev:

Dagen ble bra, og som forventet.  Det er mitt farmoransvar å sørge for at barnebarnas 17.mai-klær er vasket, strøket og klart.  At sko er pusset, og at flagg og sløyfer ligger klart.  Trodde den yngstes festbunad fra i fjor var stor nok (burde jo ha prøvde den på henne...)    Fant heldigvis en bunad i skapet som var helt flott, men for lang.  Satt til kl. 1 i natt og la opp... 

De små var så fine da de dro av sted til barnetoget sammen med foreldrene sine.  Så kunne mannen min og jeg sette oss ut sammen på terrassen og nyte roen. 

Så heldige de er som har deg 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...