Gå til innhold

17. mai-evaluering


Gnå

Anbefalte innlegg

Nå som dagen og feiringen går mot slutten for mange, er det på tide med en evaluering. Hvordan ble din dag? Ble den like fin (eller ille) som forventet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen har for meg vært en helt vanlig fredag (med en liten klump i magen). Jeg elsker 17. Mai, men har helgestilling ved siden av studiene, og jobber derfor i dag. Jeg har dog selv valgt å ikke se på tog i byen pga. tidsklemme, så den har gått til en titt på det lokale barnetoget, rolig frokost og en god powernap. 

Evalueringen er dermed at det har vært en alminnelig fredag, men heldigvis en fin kveld på jobb!

Anonymkode: 22bc7...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt bare inne og så på tv...  

Anonymkode: 95fc8...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Satt bare inne og så på tv...  

Anonymkode: 95fc8...40f

Samme her. TV uten lyd på. Orker ikke den gaulinga til hun som skravler hele tiden.

Anonymkode: 70acc...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne alene med bok TV og godis pluss zzz. Akkurat som forventet og ønsket og hatt det kjempe fint. 😁

Anonymkode: d0861...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med 2 barn, og nå er jeg helt ferdig og klar for kvelden.

Anonymkode: 9b7e2...bf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like kjedelig som forventet. Dessverre.

Anonymkode: 5f1c4...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kronisk syk og har tilbragt dagen i senga i mørket. Men jeg har spist både burger, kake og is, jeg har fått snapper fra barnetoget og pappa spiste frokost med meg inne på rommet i morges. Så alt i alt har det ikke vært så verst, selv om det selvsagt er sårt å stå utenfor den tradisjonelle feiringen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur over dammen....

Anonymkode: 8e2c7...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var langt bedre enn forventet, var helt perfekt faktisk❤ jogget 40 min i solen, drakk cava, hvitvin og drinker med kjærleiken i solen på verandaen, spiste god og lang frokost, hadde sex, så Netflix, slappet av og vi pratet om fremtiden  ❤ håper på reprise neste år 🍾

Anonymkode: 216c6...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet. Jeg gleder meg til den dagen alle barna er ferdig med grunnskolen. Da skal jeg melde meg helt ut og aldri mer ta del av feiringen. Ikke hvis de får barn engang, tror jeg. Jeg har aldri likt den dagen. Alt er liksom så kunstig og skrytete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt å feire annet enn med frokost til venner i dag. Så ble det foreslått lunsj her også. Frokosten ble vellykket selv om noen var kommet omtrent rett fra byen og fest. Det ble champagne på de som liker det, og veldig svart kaffe på meg og noen andre. Var tross alt oppe 05. Frokosten var kl.08. Så ble jeg med ut og så på barnetoget. Var koselig det! Så hjem igjen og lagde lunsj. Vi åt den, og så ut igjen. 

Dro og spiste middag ved 16-tiden, og det var også veldig hyggelig. Det var buffet som jeg liker veldig godt, for mye å velge i. Ble mett og ville bare hjem da 🙂 to av vennene ble med hjem og de sover etter å ha festet nesten et døgn. Jeg sier meg tilfreds med dagen selv om jeg ikke ble hjemme som jeg hadde planlagt. Nå har jeg ryddet og sortert mat, så ser fram til nattmåltid en gang etter 24. Det er langhelg og det er nydelig. Har vært sosial nok for hele helgen så ser fram til å bare slappe av fram til mandag. Er fornøyd med dagen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, hind skrev:

Som forventet. Jeg gleder meg til den dagen alle barna er ferdig med grunnskolen. Da skal jeg melde meg helt ut og aldri mer ta del av feiringen. Ikke hvis de får barn engang, tror jeg. Jeg har aldri likt den dagen. Alt er liksom så kunstig og skrytete. 

Hva er det som er så kunstig og skrytete med å feire freden etter verdenskrigen her i norge da? det er jo skikkelig hendelse vi feirer. var jo ikke lov å flagge i Norge i andre verdenskrig en gang.

Anonymkode: 335ba...8a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gnå skrev:

Nå som dagen og feiringen går mot slutten for mange, er det på tide med en evaluering. Hvordan ble din dag? Ble den like fin (eller ille) som forventet?

Mener ikke å være en festbrems men mener vi burde feire 7. Juni 1905 da vi faktisk ble frie. Greit noen skrev en grunnlov i 1814, men samtidig ble vi gitt bort som krigsutbytte fra Danmark til Sverige. For få vet akkurat det:) Sorry, men ikke min favorittdag. Bortsett fra det faktum at stort sett all norske kvinner pynter seg. DET liker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som er så kunstig og skrytete med å feire freden etter verdenskrigen her i norge da? det er jo skikkelig hendelse vi feirer. var jo ikke lov å flagge i Norge i andre verdenskrig en gang.

Anonymkode: 335ba...8a2

Ingenting, men det er måten det gjøres på nå jeg har problemer med. Jeg får fesjå-assosiasjoner av bunadssirkuset og synes alt bare handler om å vise fram vellykkethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hind skrev:

Ingenting, men det er måten det gjøres på nå jeg har problemer med. Jeg får fesjå-assosiasjoner av bunadssirkuset og synes alt bare handler om å vise fram vellykkethet.

Hvis vi kom i skikkelig krise her i landet. Om det var økonomisk eller annet ; tror du vi ville feiret dagen mindre? Apropos vellykket.

Jeg skjønner hva du mener tror jeg, men så tenkte jeg videre. Det er kjent at en vil feire og la seg underholde mer i krisetider...Så tror ikke at det da handler om "selvgodhet". Vi har lov til å ikke være såå beskjedne hele tiden, vi har lov til å elske landet vårt. Jeg syns nesten det hadde vært arrogant og selvgod å IKKE feire. Om du ser hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 31, og har for første gang i mitt liv hatt en ordentlig feiring, så jeg har hatt en super feiring:D Enda den gikk forholdsvis rolig for seg:P Som barn var 17. mai bare stress, kjefting og drikking, på med finstas, se på tog, gå hjem og spise grandis. Etter jeg ble voksen så jobbet jeg som regel.

Men i år har jeg fri fra jobb. Så jeg kledde på meg bunaden og hadde sjampansjefrokost med en venninne og mannen hennes. Og hun bor midt i sentrum så det er ekstremt lettvint! Vi spiste deilig koltbord, med lys og dekorasjoner og drakk sjampis. Så gikk vi for å se på borgertoget. Fikk oss kaffe og sortis etterpå, før vi så på abligøyene til russetoget. Etterpå returnerte vi til min venninne og spiste rømmegrøt med spekemat til, og mer sjampis:D Og vi gjorde alt dette i nydelige 20 grader!

Nå har jeg kommet hjem til meg selv, flekket av meg bh'en, tatt på joggebuksa og slengt meg på sofaen :fnise:

Anonymkode: 3cc92...17a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende fint vær, glade barn, god stemning, masse god mat,drikke😀

Anonymkode: a4c52...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin feiring! Familie på frokost, ungen strålende i barnetoget, litt mer familie hjemme i hagen på kake og kaffe. Grillmat og hygge. Sol, varmt og ganske tett opp mot perfekt hele dagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...