Gå til innhold

Kunne du vært med en utenlandsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men da fra Vest-Europa, USA eller Canada. Jeg tviler egentlig på at jeg hadde fungert med noen fra Asia, Mellom- eller Sør-Amerika for eksempel....

Anonymkode: 5fbf4...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg halvt utenlandsk, så det blir tøysete å svare nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gift med en fra Tyskland. Og det funker på et vis, men jeg merker faktisk kulturforskjeller selv om det er to såpass nærliggende land. Så skulle det vært noen andre enn han, måtte det vært fra land i samme "kategori", altså vestlige land med kristen kultur. 

Anonymkode: bc192...79b

Jeg er enig med det du sier om at personen må være fra et vestlig land med kristen kultur (altså ikke at personen nødvendigvis er kristen, men kommer fra et land der kulturen har røtter i kristendommen). 

Mannen min er engelsk, og det fungerer veldig bra. Vi har vært sammen i ti år, og har to små barn sammen. Vi bor i Norge, og han har selvsagt lært seg norsk. Vi kunne nok ha hatt det fint i England også, men jeg er veldig nært knyttet til hjemstedet mitt/familien min, og da var det her vi bosatte oss. 

Jeg hadde aldri byttet ham ut med en annen (nordmann eller utenlending). Jeg elsker at barna våre er tospråklige, har britisk kultur/bakgrunn i tillegg til norsk, og at vi tar med oss det beste fra begge verdener. Vi feirer både norsk og engelsk jul, lager både norsk og engelsk påskemat/bakst, og leser litteratur på begge språk til barna. ❤️

Anonymkode: 3d7c4...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kunne vært med en utlending. Faktisk har jeg vært med flere utlendinger enn nordmenn fordi jeg i voksen alder har bodd lenger i utlandet enn i Norge.

Anonymkode: b3d6b...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om han hadde omtrent samme verdier som meg og ønsket å bosette seg i Norge permanent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en mann fra Sør-Europa og det går helt utmerket. Vi bodde i hans hjemland noen år, men endte i Norge av økonomiske grunner. Vi er begge ateister, veldig likestilt, mye felles interesser, så det eneste vi mangler er en "felles" barndom/referansetid. Ikke det største tapet, men vi kan ikke mimre om gamle norske sanger og barne-TV akkurat.

Vi har vært sammen i snart 15 år og har 3 barn, still going strong.

Anonymkode: fe02d...ee7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig med det du sier om at personen må være fra et vestlig land med kristen kultur (altså ikke at personen nødvendigvis er kristen, men kommer fra et land der kulturen har røtter i kristendommen). 

Mannen min er engelsk, og det fungerer veldig bra. Vi har vært sammen i ti år, og har to små barn sammen. Vi bor i Norge, og han har selvsagt lært seg norsk. Vi kunne nok ha hatt det fint i England også, men jeg er veldig nært knyttet til hjemstedet mitt/familien min, og da var det her vi bosatte oss. 

Jeg hadde aldri byttet ham ut med en annen (nordmann eller utenlending). Jeg elsker at barna våre er tospråklige, har britisk kultur/bakgrunn i tillegg til norsk, og at vi tar med oss det beste fra begge verdener. Vi feirer både norsk og engelsk jul, lager både norsk og engelsk påskemat/bakst, og leser litteratur på begge språk til barna. ❤️

Anonymkode: 3d7c4...ab1

Hva er forskjell mellom norsk og engelsk Jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere er lave. Dessuten er USA så lite at alle kjenner alle, blir slitsomt i lengden. Kan til nød være venn med en amerikaner om han bor i Norge.

Anonymkode: 660d4...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med det du sier om at personen må være fra et vestlig land med kristen kultur (altså ikke at personen nødvendigvis er kristen, men kommer fra et land der kulturen har røtter i kristendommen). 

Mannen min er engelsk, og det fungerer veldig bra. Vi har vært sammen i ti år, og har to små barn sammen. Vi bor i Norge, og han har selvsagt lært seg norsk. Vi kunne nok ha hatt det fint i England også, men jeg er veldig nært knyttet til hjemstedet mitt/familien min, og da var det her vi bosatte oss. 

Jeg hadde aldri byttet ham ut med en annen (nordmann eller utenlending). Jeg elsker at barna våre er tospråklige, har britisk kultur/bakgrunn i tillegg til norsk, og at vi tar med oss det beste fra begge verdener. Vi feirer både norsk og engelsk jul, lager både norsk og engelsk påskemat/bakst, og leser litteratur på begge språk til barna. ❤️

Anonymkode: 3d7c4...ab1

Lett å si nå. Men om Liam Hemsworth hadde banket på døra di hadde nok tonen vært en ganske annen.

Anonymkode: e132f...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Hva er forskjell mellom norsk og engelsk Jul?

Det har mye med maten å gjøre. 

Vi har typisk norsk jul den 24. desember med risengrynsgrøt med mandel, Tre nøtter til Askepott, ribbe, riskrem og gaver om kvelden. Så har vi full engelsk jul 25. desember, der vi åpner alle gavene fra England om morgenen/i pysjamasen, og spiser kalkun, diverse ovnsbakte grønnsaker (pastinakk m.m), gravy, Yorkshire puddings etc, og spiser mince pies og sticky date pudding til dessert. 

Anonymkode: 3d7c4...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lett å si nå. Men om Liam Hemsworth hadde banket på døra di hadde nok tonen vært en ganske annen.

Anonymkode: e132f...225

Not my cup of tea. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3d7c4...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha vært sammen med en pakistaner, men ikke polakk. Dette er fordi pakistanere er roligere og snillere mot oss kvinner.

Anonymkode: 68eb3...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sammen med en amerikaner. Han er veldig konservativ, langt mer konservativ enn noen norsk mann jeg har møtt hittil. Det passer meg veldig fint :) 
Elsker amerikaneren min, han er så fin og familieorientert.

Anonymkode: 4607c...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer også om å bli sammen med en utlending... Er stuck i Norge pga barnet mitt, men håper drømmen blir virkelighet..

Anonymkode: 1946c...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne ha vært sammen med en pakistaner, men ikke polakk. Dette er fordi pakistanere er roligere og snillere mot oss kvinner.

Anonymkode: 68eb3...265

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med to tyrkere, i Tyrkia, de endte med å be om penger, da avsluttet jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det går fint. Er gift med en finsk mann.

Anonymkode: e5701...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gift med en fra et afrikansk land. Har et barn sammen. Fungerer kjempefint. Han behandler meg som en prinsesse😍

Han savner selvfølgelig venner og familie, da. Og det kjente og kjære. Så neste uke skal vi til hjemlandet hans og blir der en måned🤩

Anonymkode: a1802...b9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Jeg giftet meg med en kvinne i fra et annet land.

Dro hit fordi jeg takket ja til et jobbtilbud. Planen var å jobbe med et prosjekt i ett år, og så dra tilbake til Norge. Møtte kvinnen i mitt liv i løpet av det året, og bestemte meg for å bli værende her med henne. Har nå bodd her i 6 år. Savner ikke Norge på noen som helst måte.

Anonymkode: dbeb5...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp er gift med en fra Australia

Anonymkode: 1acb8...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...