Gå til innhold

Kunne du vært med en utenlandsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amerikaner f.eks.

Hvilke erfaringer har du med folk fra USA?

Anonymkode: 3b6a0...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke i et forhold. 

Datet en fra Tyskland. Han gjennomførte noe av studien sin her, og ble boende i 2 år. Vanskelig fordi man vet at han mest sannsynlig ønsker et liv i Tyskland igjen, og jeg vil bli boende i Norge. Måtte ha vært 100% sikkert at vedkommende ville ha livet sitt her, uansett om vi fikk barn osv.. Jeg kunne aldri ha flyttet til et annet land. 

Anonymkode: 5de94...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde møtt en mann som bodde i Norge og opprinnelig var fra USA kunne jeg nok blitt sammen med vedkommende om han hadde hatt samme verdier som meg, at kjemien stemte og at han hadde tenkt å bo i Norge resten av livet. Det er bare det at mange fra USA ikke har samme verdier som meg. De er som regel en del mer konservative. 

Anonymkode: 4e234...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke i et forhold. 

Datet en fra Tyskland. Han gjennomførte noe av studien sin her, og ble boende i 2 år. Vanskelig fordi man vet at han mest sannsynlig ønsker et liv i Tyskland igjen, og jeg vil bli boende i Norge. Måtte ha vært 100% sikkert at vedkommende ville ha livet sitt her, uansett om vi fikk barn osv.. Jeg kunne aldri ha flyttet til et annet land. 

Anonymkode: 5de94...c26

Jeg forstår, men finnes sikkert noen som er villig til å inngå å flytte til der den andre vil bo.

Har dere forstatt kontakt? Tenkte du over utfordringene før dere begynte å date?

Anonymkode: 3b6a0...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en amerikaner. Vi har vært sammen i snart 4 år. Jeg har bare gode ting å si. Har flere amerikanske venner også. :) 

Anonymkode: 305da...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er sammen med en amerikaner. Vi har vært sammen i snart 4 år. Jeg har bare gode ting å si. Har flere amerikanske venner også. :) 

Anonymkode: 305da...abe

Bor han i Norge eller du i USA? Reiser dere mye?

Hvor trives dere best? :) takk for svar!

Anonymkode: 3b6a0...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammen med en kanskje, men ville ikke hatt barn med en. For risky.

Anonymkode: a3e1f...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en utenlandsk, og jeg vil si at jeg ikke anbefaler det, men så vet man jo heller ikke når kjærlighet inntreffer, og det er likevel verdt utfordringer ved det om det er ekte kjærlighet. 

Utfordringer går mye på at man gjerne har familie i to land, og det vil alltid være en familie som savner og venter i det landet man ikke bor i. 80% av våre feriedager går derfor dit, og man har litt dårlig samvittighet for de 20% man velger annet. I mange år gikk 100% av ferier dit, men det ble også trist å aldri oppleve annet, så nå unner vi oss litt andre opplevelser også, men samvittigheten er vond hver gang vi gjør det. 

Anonymkode: 29410...361

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne absolutt det, ser det mer som en berikelse. Jeg takler ikke "det gamle kjedelige". Er omringet av dem, men sier ikke at det er feil.
Synd jeg ikke klarte å stå for det jeg ville, eller i det minste prøve det ut. 

Anonymkode: 22f9d...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Kunne godt blitt sammen med en amerikaner. Null problem siden jeg allerede er statsborger og :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart, så lenge verdier og kjemien stemte.Er gift med en mann fra Asia, vi har det kjempefint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gift med en utlending i nesten 20 år, og ville ikke byttet ham bort med noen andre. 

Han er fra et europeisk land, og er ikke religiøs. Siden jeg selv er ateist, er det ganske viktig for meg at partner ikke er aktivt religiøs. Hadde ikke fungert sammen med noen som trodde sterkt på "høyere makter", uansett hvilken religion det måtte være. 

Litt kulturforskjeller er det likevel, men ikke verre enn at vi lever helt greit med det. 

 

Anonymkode: dc206...4b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv gift med verdens nydeligste afrikaner, og vi har verdens nydeligste barn sammen, og vi har det kjempe bra sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med en fra fillipinene. 

Anonymkode: 0f215...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne blitt sammen med en fra et annet land, men så lenge jeg hadde hatt barn ville jeg bodd i Norge. Grunnen til det er alle godene vi har her.

Anonymkode: 396c4...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gift med en amerikaner i mange år. Det er slutt mellom oss nå. Selv om det kanskje ikke virker sånn, så ble det litt kulturkrasj mellom oss. Jeg merket det ikke til og begynne med, men han er veldig tradisjonell av seg. Veldig religiøs. Lite likestilling. Lite forståelse og toleranse. Dette merket jeg ikke før jeg allerede var bundet, med barn og alt. Han var mye mer liberal (eller fremsto slik) tidlig i forholdet. Har også fått flere venner derfra, og ser mye av det samme med dem. Nå skal det sies at ikke alle amerikanere er like selvsagt. Vi har bodd i Norge hele tiden som samboere/gifte. Vært en del i USA på ferie. 

Anonymkode: 82150...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Om han bodde i Norge og snakket tilnærmet flytende norsk. Null stress da. 

Anonymkode: f04b8...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært gift med en amerikaner i mange år. Det er slutt mellom oss nå. Selv om det kanskje ikke virker sånn, så ble det litt kulturkrasj mellom oss. Jeg merket det ikke til og begynne med, men han er veldig tradisjonell av seg. Veldig religiøs. Lite likestilling. Lite forståelse og toleranse. Dette merket jeg ikke før jeg allerede var bundet, med barn og alt. Han var mye mer liberal (eller fremsto slik) tidlig i forholdet. Har også fått flere venner derfra, og ser mye av det samme med dem. Nå skal det sies at ikke alle amerikanere er like selvsagt. Vi har bodd i Norge hele tiden som samboere/gifte. Vært en del i USA på ferie. 

Anonymkode: 82150...7b3

Var han fra Sørstatene? Hvordan er de mer tradisjonelle tenker du? Var kulturforskjellene grunnen til at det ble slutt?

Interessant at han virket liberal i begynnelsen...

Anonymkode: 3b6a0...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gift med en fra Tyskland. Og det funker på et vis, men jeg merker faktisk kulturforskjeller selv om det er to såpass nærliggende land. Så skulle det vært noen andre enn han, måtte det vært fra land i samme "kategori", altså vestlige land med kristen kultur. 

Anonymkode: bc192...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var han fra Sørstatene? Hvordan er de mer tradisjonelle tenker du? Var kulturforskjellene grunnen til at det ble slutt?

Interessant at han virket liberal i begynnelsen...

Anonymkode: 3b6a0...c80

Nei han var fra New York området (rett utenfor). Tradisjonell/ konservativ i den forstand at han var mot likestilling slik vi er vant med det i Norge, likte ikke homofile osv. Det rare er at han flagget ikke noe av dette til og begynne med, men ble mer og mer konservativ etterhvert. Vi møttes i Norge og han snakket norsk da. 

Anonymkode: 82150...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...