Gå til innhold

Hurtige triks for å se fresh og best mulig ut som babymamma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

CONCEALER !! Som kan dekke selv de mørkeste ringer😂 

Ellers tar jeg meg stortsett en rask dusj morgen og kveld, for å få bort gulp, melk og div. 

Tenker å sette vippeextencions ganske snart , da våkner man ganske fresh. Event farge vipper og bryn. 

Ta deg en tur til frisøren

Få noen nye klær som passer den foreløpige formen , jeg passer nesten ingen av mine gamle klær foreløpig. 

Mineralfoundation som man får på i løpet av ett min, blush og lipsyl/leppestift med litt farge. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt greit å ikke se tipp topp ut når man har spedbarn.

Min baby er så rolig og fornøyd rett etter at hun våkner og får mat, så jeg dusjer da. Å få vaska håret er det viktigste jeg gjør. Eyeliner og mascara.

Superstrech bukser, litt vid genser som kan trekkes opp for amming👌🏻 Man går gjerne ned i vekt etterhvert, så passende klær for øyeblikket ville jeg ikke kjøpt så tidlig. De kan være for store innen noen dager.

Anonymkode: 00aed...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir helt ærlig beng i hvordan jeg ser ut når jeg bare er hjemme. Men tørrsjampo er et must, og kliner på en cc- eller bb-krem om jeg skal noe eller vi får besøk. Maskara har jeg sjeldent tid eller gidd til, kun om jeg skal på noe spesielt, så det blir stort sett bare litt rouge i kinna og øyenbrynsmaskara. Går på 2 minutter :P

Ellers er jeg også enig i ammesingletter, synes alle ammetopper viser enda mer pupp enn vanlige klær,så bruker ammesingletter under vanlige klær. TIghts bruker jeg også, og solbriller er gull for slitne øyne. Har nektet å kjøpe nye klær, så laffer bare rundt i de få klærne som tåler de 7 ekstra kiloene jeg fremdeles har.

Har ansiktet full av pigmentflekker jeg fikk under graviditeten, så må bare omfavne dem. Har egentlig gitt opp å føle meg fresh.

Anonymkode: ee391...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke stresse nok med at folk må være forsiktige med hva de putter på fjeset når man har baby. Alt jeg har på meg smitter over på ungen siden han liker å være helt nær meg, nå har han også begynt å spise på meg og gi veldig våte kyss på kinn og hake.. Så hvis jeg bruker noe så bruker jeg det på kvelden etter han har lagt seg og vasker det av på morgen. Noen synes kanskje jeg er hysterisk og de må jo bare gjøre som de vil, men det kan jo hende at noen ikke har tenkt over det, derfor sier jeg det igjen og igjen 😊 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen foreslår frisør. Vil ikke anbefale det med mindre man har med seg en barnevakt😅

men ellers - fuktighetskrem, concealer og tørrsjampo gjør underverker. Har baby selv på 3 mnd nå, og har ikke rørt sminken min siden hun ble født omtrent. Ikke fordi jeg ikke gidder men fordi jeg har lært meg å bry meg mindre om hva andre skulle mene om mitt utseende. Terskelen har forandret seg. Før kunne jeg ikke gå utendørs uten påtegnede bryn og concealer, det var et absolutt minimum. Så man vokser på det underveis😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg kan ikke stresse nok med at folk må være forsiktige med hva de putter på fjeset når man har baby. Alt jeg har på meg smitter over på ungen siden han liker å være helt nær meg, nå har han også begynt å spise på meg og gi veldig våte kyss på kinn og hake.. Så hvis jeg bruker noe så bruker jeg det på kvelden etter han har lagt seg og vasker det av på morgen. Noen synes kanskje jeg er hysterisk og de må jo bare gjøre som de vil, men det kan jo hende at noen ikke har tenkt over det, derfor sier jeg det igjen og igjen 😊 

Bruk nå bare krem uten parfyme? Finnes flere typer. Jeg greier ikke stå opp og ikke ha krem i ansiktet, blir så altfor tørr og stram i huden hvis ikke. Men jeg bruker apobase. Fikk det anbefalt av apoteket 👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode tips her!

Jeg hadde mange pakker med våtservietter av et merke som dattera mi ikke tålte, som jeg endte med å bruke til meg selv. Til de dagene tiden var knapp og vi måtte rekke noe (feks helsestasjonen), brukte jeg våtserviettene til meg selv for å få tatt en kjapp kattevask under armene og i skrufsa. Tørrsjampo var et must, og alltid hårstrikk på armen. Jeg glemte alltid å farge brynene, men hjalp veldig å bruke en øyebrynsblyant over de. Jeg investere også i en fin leppestift som gjorde at jeg så litt freshere ut (måtte bare passe på å ikke kysse baby da, Hehe). Av klær brukte jeg gravidbuksene altfor lenge, for de var så sykt digge. H&M har ofte fine, løse sommerbukser med strikk i livet som er gode å ha på seg, og som gjør at man ser litt freshere ut enn en utvaska joggebukse.

Anonymkode: f5636...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter tips om mineralfoundation og tørrsjampo. Jeg bruker mineralconcealer og mineralfoundation, og det tar virkelig kort tid å koste på. Litt øyebrynsgele for å holde brynene på plass, maskara og en lipgloss med litt farge, da var det gjort. 

For min del er også håret viktig for å føle meg velstelt, så tørrsjampo var så bra når håret egentlig trengte en vask, så kunne jeg tøye det en dag til. 

Ellers så har jeg gått til frisøren når terminen nærmet seg, så har jeg visst at jeg ikke trengte å gjøre det på en god stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, bardonken skrev:

siden brynene er på plass - vippetang! syns det blir mye bedre selv uten maskara

 

og lepsyl/lippgloss/leppeolje eller lignende med en ganske naturlig rosa/lilla farge som man ikke trenger speil for å ta på :) 

- skriver under på kremblush, ser ut som et lik uten, og folk på jobb vil sende meg hjem om jeg går uten... 

😊

 

(hadde ofte mini i bæretøy mens eg jåla meg - nå får hun pusse tann og vaske hender mens eg holder på)

Hva er kremblush? Tips til type?:)

 

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle tips!

Jeg følte meg absolutt litt mer våken og så velstelt ut idag😁 Naboen bemerket at jeg så godt ut og ikke like trøtt, han lurte på om det har gått seg mer til i heimen😂🙈 

Idag har jeg kun brukt tynt lag mineralpudder, litt eyeliner og bryn. Det alene gjorde underverker. Byttet ut sweatjoggebuksen men en tynnere variant også.

Jeg bryr meg ikke så mye om utseende at jeg ikke kan dra på butikken når som helst, men jeg har faktisk godt av å stelle mer med meg selv på den måten også etter disse månedene :) 

ts

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen tusen takk for alle tips!

Jeg følte meg absolutt litt mer våken og så velstelt ut idag😁 Naboen bemerket at jeg så godt ut og ikke like trøtt, han lurte på om det har gått seg mer til i heimen😂🙈 

Idag har jeg kun brukt tynt lag mineralpudder, litt eyeliner og bryn. Det alene gjorde underverker. Byttet ut sweatjoggebuksen men en tynnere variant også.

Jeg bryr meg ikke så mye om utseende at jeg ikke kan dra på butikken når som helst, men jeg har faktisk godt av å stelle mer med meg selv på den måten også etter disse månedene :) 

ts

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Helt enig med deg :) Jeg steller meg ikke fordi jeg «må» se perfekt ut - jeg kan også fint gå i butikken med fett hår og joggebukse uten å bry meg - men fordi jeg føler meg freshere og da blir i bedre humør og får litt mer energi 🙈

Anonymkode: f62d5...2d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke tørrsjampo, så jeg vasker ofte håret bare med hode inn i dusjen😅 da trenger jeg bare kle av genseren. Føler meg mye freshere med rent hår. 

Sminken ligger i bilen, så når jeg kjører ut, sovner babyen, og jeg rekker å sminke meg raskt når jeg stopper bilen😂 Evt ligger sminken i kurven i sofaen, kan få gjort det mens babyen ligger på fanget også😆 dagkrem med farge er lurt, blir ikke så skjoldete når man har det travelt.

En bodylotion som lukter godt til å smøre armene med🙄 lukter litt godt da, å baby slipper parfyme i nesa😬

Anonymkode: c7604...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg skal ikke slutte å være menneske selvom det er baby i hus. Skal selvfølgelig ta baby som gråter men kan ikke slutte å være hygienisk eller ta vare på deg selv. Lag tid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amme-topper og ammekjoler er veldig ammevennlig, og ser også bra ut.

Man kan bruke strømpebukse eller svart tights under. 

Enkel foundation er bedre enn ingen foundation, og litt mascara gjør underverker.

Anonymkode: 3a03b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Jeg har ikke barn, er bare lat 😅

Farger øyenvipper og bryn og passer på at brynene er nappet. +selvbruning. St.moriz har selvbruning som man bare har på 1-3 timer så dusjer du det av. Så det går kjapt. Neglelakk, lys rosa så det ikke syns så godt når det begynner å flasse. Og slappisklær som ser presentable ut. Som F.eks tights med oversized genser, eller de joggebuksene som ser ut som dressbukser pluss en ensfarget t-skjorte. Evt kjole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene og praktiske ammeklær, gjerne tunika/kjole og tights/strømpebukse! Synes mye man får tak i Norge ser så avslappet ut. Foretrekker ammeklærne til Seraphine, de har noen fantastisk myke tank topper i bambusviskose med bretteåpning så man ikke blottlegger hele puppen.

Anonymkode: 63b31...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeggings og solbriller. 

Anonymkode: 5769d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 15.46, AnonymBruker skrev:

Mange gode tips her!

Jeg hadde mange pakker med våtservietter av et merke som dattera mi ikke tålte, som jeg endte med å bruke til meg selv. Til de dagene tiden var knapp og vi måtte rekke noe (feks helsestasjonen), brukte jeg våtserviettene til meg selv for å få tatt en kjapp kattevask under armene og i skrufsa. Tørrsjampo var et must, og alltid hårstrikk på armen. Jeg glemte alltid å farge brynene, men hjalp veldig å bruke en øyebrynsblyant over de. Jeg investere også i en fin leppestift som gjorde at jeg så litt freshere ut (måtte bare passe på å ikke kysse baby da, Hehe). Av klær brukte jeg gravidbuksene altfor lenge, for de var så sykt digge. H&M har ofte fine, løse sommerbukser med strikk i livet som er gode å ha på seg, og som gjør at man ser litt freshere ut enn en utvaska joggebukse.

Anonymkode: f5636...e4d

Hvilke bukser tenker du på? Mulig å finne link på nettsiden? Desperat etter noe annet en joggebukse som er behagelig.. 

Anonymkode: b2ce7...9e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bukser tenker du på? Mulig å finne link på nettsiden? Desperat etter noe annet en joggebukse som er behagelig.. 

Anonymkode: b2ce7...9e9

Fikk ikke til å linke via HM-appen, men om du går på «Basics» så finner du noen, blant annet «Trikotjoggers» og under «Joggers» i bukseseksjonen. Gravidbuksene mine var også fra HM.

Anonymkode: f5636...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av en kveld i uka hvor jeg tar alt unna alt av "vedlikeholdsarbeid" 😂 Tar en lang dusj med barbering der det trengs, hårkur og body scrub. Smører inn kroppen med loation og selvbruning. Farger og former brynene. Dette gjør resten av uka mye lettere. På en vanlig hverdag kan jeg nøyes med en god cc-cream som gir fin glød, litt gel i bryna og kanskje litt mascara. Håret får en god dose tørrshampoo. Hvis økonomien tillater det så kan jeg varmt anbefale vippeløft, det varer i 4-6 uker og gjør virkelig underverker for et trøtt tryne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...