Gå til innhold

Hurtige triks for å se fresh og best mulig ut som babymamma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊 Jeg har en baby på 4 uker, babyen er av den typen det jeg er glad om jeg rekker en dusj før han hylskriker. Dusjer om kvelden, men vil se noenlunde bra ut fra morgenen.

Så, enkle tips til å se velstelt ut? Eller å føle seg velstelt?

Hvilke klær er ammevennlige men samtidig noe annet enn den store joggebuksen jeg bor i?

Mørke ringer under øynene, blek i ansikt og fett hår etter 1 dag.. føler meg veldig ufresh.

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Endret av ninab82
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en baby på 3 mnd og kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har børstet håret siden jeg fødte.  Så jeg dryler håret i en dult og skjuler slitne øyner bak solbriller 😅 

Anonymkode: fadc9...bbe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børst håret, bruk tørrshampoo. Litt mascara og kanskje litt blush. 

Joggebukse er greit men gode tights er like behagelige og ser litt freshere ut. Cardican eller bluse/skjorte med knapper er fint og da kan du bare kneppe opp. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlater ikke huset uten mascara og consealer, (og tørrsjampo på dag tre uten hårvask) 👍🏻Tar ikke mer en 1 minutt og gjør at jeg føler meg mye freshere! 

Renset hud og tok på serum og krem mens mini luftet stumpen på morgenstellet. Og tok håret i hestehale/tut.

Lærte å dusje raskt med baby på stellematte, babygym og etterhvert vippestol utenfor dusjen. Jeg svettet så mye om natten at å ikke dusje om morgenen var helt uaktuelt...

Her har det gått mye i jeans og skjorte når jeg skal på helsestasjon/besøk etc. Jeans og hvit/svart tskjorte om jeg bare er hjemme.

Anonymkode: f72b4...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrsjampo! 

Jeg brukte mye jeans ammesinglett med en genser over (dette var om vinteren). Hjemme brukte jeg joggebukser. 

For min del så hjalp det veldig at jeg gikk mye tur og fikk litt farge i ansiktet, huden min er mye bedre med litt sol, mindre tørr og mindre kviser. 

Ellers prioriterte jeg å farge øyenbrynene innimellom. Pappaen så etter babyen. Tar bare 20 min hos hudpleier. Før jeg gikk ut av huset pleide jeg å ha på en farget ansiktskrem og maskara. Skal ikke alltid så mye til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det kommet gode tips allerede... Farget krem var lurt. Jeg er mye ute men lite søvn og noe lav jern gjør sitt.

Tights var et godt tips, jeg ser faktisk litt freshere ut med tights ja.

Blush skal prøves 😊

Tørrshampoo er et greit tips, en ser litt mer stelt ut. Men det klør så innmari og jeg må vaske håret samme dag jeg bruker det, for å unngå kløe. Jeg må vurdere om jeg vil føle meg dass men se noenlunde ren ut🙈

Dette var den typen tips jeg så etter😊 Kom med flere om du har noen:) Takk!

 

ts

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret BLIR bedre! Det er typisk hormonkaos etter fødsel at håret blir fett, man røyter og det ser tynt og kjedelig ut. Men det kommer seg. Farge bryn og vipper, tights og topp/kjole når det blir varmt! En litt penere joggebukse er også ok :) 

Anonymkode: 4aac6...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det kommet gode tips allerede... Farget krem var lurt. Jeg er mye ute men lite søvn og noe lav jern gjør sitt.

Tights var et godt tips, jeg ser faktisk litt freshere ut med tights ja.

Blush skal prøves 😊

Tørrshampoo er et greit tips, en ser litt mer stelt ut. Men det klør så innmari og jeg må vaske håret samme dag jeg bruker det, for å unngå kløe. Jeg må vurdere om jeg vil føle meg dass men se noenlunde ren ut🙈

Dette var den typen tips jeg så etter😊 Kom med flere om du har noen:) Takk!

 

ts

Anonymkode: 8ebd6...5b9

Hvis tørrshampoo klør så bør du prøve et annet merke. Jeg klør ikke av noen jeg har prøvd, men kanskje det finnes noen som er mer hudvennlige? F eks denne? http://www.cutrin.no/produkt/543/11060/shampoo/vieno+sensitive+dry+shampoo/

Har ikke prøvd den altså. 

Ellers, litt sol og frisk luft gjør alltid godt. Jeg føler meg alltid bedre når jeg har håret i høy hestehale enn i lav. Sikkert tullete, men sånn er det for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort tights, ensfarget singlet eller t-skjorte og lang cardigan med lommer hjemme. Greit å kunne putte ting i lommene 😄 ute blant folk ble tightsen byttet ut med super stretchy jeans. Farget dagkrem og farge på øyebrynene var viktig for meg. Dusjet håret på kvelden, satt det i en enkel knute om morgenen. Veldig viktig at klærne er rene så skiftet når baby gulpet på meg. Ble en del klesvask men det var verdt det.

Anonymkode: 514cc...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klær som passer :P jeg gikk konstant rundt i for store gravidklær og for små vanligklær, da ser man ganske kjip ut ass.

Anonymkode: 43378...cce

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd! Ikke noe negativt, bare masse bra tips. 

Fortsett sånn, jenter! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar pudderkosten over trynet hver morgen, og prøver å få vasket meg godt under armer etc mens jeg er på badet. På med deo og rene klær - og vipps så føler jeg meg ganske ok :fnise: Vasker også håret kjapt i vasken hvis anledningen byr seg 🙈

Anonymkode: f62d5...2d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær og hår har mye å si for hvor fresh jeg føler meg, så jeg tok alltid på meg jeans (med stretch, like komfortabel og ser bedre ut enn bare joggebukse) og en topp/skjorte med cardigan over, brukte tørrsjampo om morgenen og sørget for å dusje og føne håret om kvelden når mannen var hjemme og deretter ha håret i en flette om natten, hadde da fine bølger i håret dagen etter. Litt farget dagkrem med en kremblush i en fresh farge pluss litt mascara og lipbalm med farge tar ikke lang tid å legge og du ser umiddelbart mer frisk ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke barn enda, da, men jeg håååper jeg får tid til å selvbrune en gang iblant på kveld når pappaen kan passe på. Jeg føler meg alltid SÅ mye freshere med litt tan; uansett hår-, kropps- og sminke-status ellers.

Ellers sluker jeg også til meg tips her- kun er par uker igjen! Tørrsjampo, concealer og farget dagkrem tror jeg virkelig at jeg skal sverge til!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt selvbruning i ansiktet og litt blush gjorde susen på meg samtidig som jeg brukte brynspenn som gjorde at bryna mine så bra ut med lite innsats. Bryn er et must, ser såå mye freshere ut da 😊 og tørrshampo! 

 

For amming så kjøpte jeg disse 2-pakkene med ammesingletter fra Lindex. Kan ha på meg hva som helst, bare drar opp genseren/toppen/skjorten og hekter av singleten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg dusjer hver morgen og det har jeg gjort siden han ble født. Sminker meg også nesten hver dag.  Dusj tar 10 min og sminke 5 min. Går i dusjen når baby er mett og fornøyd og legger han enten på et håndkle på gulvet eller i vippestolen. Han er 9 uker nå. Hender det blir litt sutring på slutten men det er ikke verdens undergang. Men dette er mitt tredje barn. Ble mer rutinert for hvert barn. 

Dusj er hvertfall det som får meg til å føle meg fresh og rene klær, deo og litt lett sminke. Etter en natt amming, en 2 åring som vandrer over i senga vår og en 4 åring som er høyt og lav og 2 åringen som protesterer på alt gjør at jeg er svett og fæl etter å ha levert i barnehage 😂

Anonymkode: 27999...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kun trengte å ordne bryn og solpudder. ‘Dessverre’ har jeg fine bryn som er naturlig mørke og tjukke, så kun litt napping ukentlig trengs. Derimot har jeg en hel del arr i fjeset, og ujevn farge pga dette, så jeg må bruke tid på å jevne ut med mineralsminke, noe som tar litt tid. Skulle sånn ønske jeg kunne bare hive på litt solpudder og maskara Ææ.

 

Takk for mange, gode tips her! Snart bare 6 uker igjen før det er min tur.

Anonymkode: 9f966...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Farg bryn og vipper om du ikke allerde er velsignet med svarte hår. 

Kjøp foundationpudderet til makeupmekka (pretty ettellerannet,husker ikke hva det heter nå),det dekker sykt godt og det tar 1 min å slenge i tryne! Superfint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden brynene er på plass - vippetang! syns det blir mye bedre selv uten maskara

 

og lepsyl/lippgloss/leppeolje eller lignende med en ganske naturlig rosa/lilla farge som man ikke trenger speil for å ta på :) 

- skriver under på kremblush, ser ut som et lik uten, og folk på jobb vil sende meg hjem om jeg går uten... 

😊

 

(hadde ofte mini i bæretøy mens eg jåla meg - nå får hun pusse tann og vaske hender mens eg holder på)

Endret av bardonken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...