Gå til innhold

Så lei folk som svarer «må se det an» hvergang man spør om å finne på noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gosh, jeg er så lei av å bruke tid og legge inn så mye energi på folk som aldri har tid å møtes. I snart 3 år har jeg prøvd å få til å møte ei «gammel venninne» barndomsvenninne med andre ord. Men det har liksom aldri blitt noe av fordi hun svarer hvergang «skal se det an» «kanskje neste uke?» «det kan vi sikkert få til snart»... Så sier jo jeg «ja:)», men hun gjør jo nada for å følge det opp og prøve å avtale noe konkret.

Og sånn har det nå holdt på i 3 år uten å få til å møtes. Hun bor kun 30 minutter unna meg eller 1 time er det nå tror jeg. Jeg mistenker at hun bare ikke er interessert. Man får til de tingene man faktisk ønsker. Jeg tenker at hun har jo tid, men hun prioriterer meg bare ikke. Ser jo ofte på storyene hennes at hun har tid til venner, så hvor vanskelig skulle det være å få møtt meg da?

Fra nå av kommer jeg til å slutte å skrive til henne, vurderer nesten og å fjerne henne som venn på sosiale medier. Men føler og det kanskje blir for drastisk av meg. Hva tenker hun da når hun ser det? Kanskje hun ikke bryr seg engang og ikke skriver noe. Eller hun begynner å lure på hva det er. Om hun gjør det kommer jeg isåfall til å si hvorfor.

 

Jeg jo godt med meg selv hvis jeg ikke har særlig interesse av å møte noen kan jeg og svare litt likt som henne. Er jo ikke vanskelig. Man prioriterer jo det man har lyst til tenker jeg :) 

Forresten er vi begge 21, snart 22 år jenter

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gosh, jeg er så lei av å bruke tid og legge inn så mye energi på folk som aldri har tid å møtes. I snart 3 år har jeg prøvd å få til å møte ei «gammel venninne» barndomsvenninne med andre ord. Men det har liksom aldri blitt noe av fordi hun svarer hvergang «skal se det an» «kanskje neste uke?» «det kan vi sikkert få til snart»... Så sier jo jeg «ja:)», men hun gjør jo nada for å følge det opp og prøve å avtale noe konkret.

Og sånn har det nå holdt på i 3 år uten å få til å møtes. Hun bor kun 30 minutter unna meg eller 1 time er det nå tror jeg. Jeg mistenker at hun bare ikke er interessert. Man får til de tingene man faktisk ønsker. Jeg tenker at hun har jo tid, men hun prioriterer meg bare ikke. Ser jo ofte på storyene hennes at hun har tid til venner, så hvor vanskelig skulle det være å få møtt meg da?

Fra nå av kommer jeg til å slutte å skrive til henne, vurderer nesten og å fjerne henne som venn på sosiale medier. Men føler og det kanskje blir for drastisk av meg. Hva tenker hun da når hun ser det? Kanskje hun ikke bryr seg engang og ikke skriver noe. Eller hun begynner å lure på hva det er. Om hun gjør det kommer jeg isåfall til å si hvorfor.

 

Jeg VET jo godt med meg selv hvis jeg ikke har særlig interesse av å møte noen kan jeg og svare litt likt som henne. Er jo ikke vanskelig. Man prioriterer jo det man har lyst til tenker jeg :) 

Forresten er vi begge 21, snart 22 år jenter

Anonymkode: e0aec...6a1

Skrivefeil av meg, oops

Anonymkode: e0aec...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lyst til å møtes. Da hadde dere møttes. 

Anonymkode: 710cb...b69

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med slike folk, jeg hadde heller ikke giddet å bruke mer tid på henne når hun aldri kan, men er sammen med alle andre. Synes hun kan ta kontakt selv. :) 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke lyst til å møtes. Da hadde dere møttes. 

Anonymkode: 710cb...b69

Teit at hun ikke kan si noe da, selv om jeg tar hintet når det aldri skjer noe..... 

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teit at hun ikke kan si noe da, selv om jeg tar hintet når det aldri skjer noe..... 

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Noen folk er konfliktsky. 

Anonymkode: 710cb...b69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Kjedelig med slike folk, jeg hadde heller ikke giddet å bruke mer tid på henne når hun aldri kan, men er sammen med alle andre. Synes hun kan ta kontakt selv. :) 

 

Ja får se hvor lang tid det går :) Nå er det 3 uker siden vi pratet og det skjedde på mitt initiativ. Da tror jeg ikke vi hadde snakket på sånn 10 måneder og det skjedde også på mitt initiativ og spurte selv da om å møtes, men neida ingenting skjer jo..... Håpløst!

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja får se hvor lang tid det går :) Nå er det 3 uker siden vi pratet og det skjedde på mitt initiativ. Da tror jeg ikke vi hadde snakket på sånn 10 måneder og det skjedde også på mitt initiativ og spurte selv da om å møtes, men neida ingenting skjer jo..... Håpløst!

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Eller nei kom på at det et over 4 uker siden sist nå. Men ja når det gikk 10 måneder uten kontakt og alt skjer på mitt initiativ, har jeg svært liten tro på at jeg hører noe fra hun..... :)

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde ta hintet og forstå at hun ikke vil møtes. 

Anonymkode: 8deaf...fbe

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde ta hintet og forstå at hun ikke vil møtes. 

Anonymkode: 8deaf...fbe

Har gjort det, derfor blir jeg ikke å skrive til henne mer. Er dritt lei

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du foreslått noe konkret for henne? 

Jeg har endel perifere venner, og hvis vi tilfeldigvis treffer på hverandre, sier vi "vi får finne på noe en dag".  Og så gjør vi aldri det. Mens "Skal vi ta en kaffe etter jobb neste uke, torsdag for eksempel", som regel fører til at vi faktisk tar den kaffen. 

Og er venninnen din avvisende til det, dvs ikke vil avtale noe konkret, så er det jo bare å kutte henne ut. 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller nei kom på at det et over 4 uker siden sist nå. Men ja når det gikk 10 måneder uten kontakt og alt skjer på mitt initiativ, har jeg svært liten tro på at jeg hører noe fra hun..... :)

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Ser den, har en kamerat som aldri gir lyd fra seg med mindre jeg melder eller ringer, men nok er nok, nå er det hans tur, men jeg kommer ikke til å holde pusten i mellomtiden, for å si det sånn. :rolleyes: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er "ghosting", hun prøver å fase deg ut. Drit i henne, finn andre venner som faktisk vil henge med deg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Har du foreslått noe konkret for henne? 

Jeg har endel perifere venner, og hvis vi tilfeldigvis treffer på hverandre, sier vi "vi får finne på noe en dag".  Og så gjør vi aldri det. Mens "Skal vi ta en kaffe etter jobb neste uke, torsdag for eksempel", som regel fører til at vi faktisk tar den kaffen. 

Og er venninnen din avvisende til det, dvs ikke vil avtale noe konkret, så er det jo bare å kutte henne ut. 

Ja jeg har prøvd å foreslå konkrete ting, men jeg forventer jo at hun og gjør litt for å få det til. 

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, drue skrev:

Dette er "ghosting", hun prøver å fase deg ut. Drit i henne, finn andre venner som faktisk vil henge med deg :)

Kan godt være :( Har ikke møtt henne på 7 år nå, vi gikk både i samme barnehage, klasse på barneskolen og ungdomsskolen. Men så flyttet jeg vekk til utlandet... Men da jeg flytta tilbake hit tok vi opp kontakten igjen for 3 år siden. Mulig jeg må droppe henne for godt nå

- TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig ts. Er lei de som alltid sier "nja vi får se det ann, kanskje, tar kontakt når helgen nærmer seg " blabla..... hører ingenting når helgen er kommet. Så vil jeg ikke mase. Noen ganger får jeg en melding på lørdagen "har andre planer" ok, men de tar ikke initiativ til noe. Så er det kjedelig å bare vente på svar. Skal vi møtes i morgen eller ikke? Hva blir det til?

Jeg tar hintet, men synes folk kan bli litt mer direkte og si ifra. Typ "jeg føler vi dessverre har vokst fra hverandre og ikke mye til felles mer, så ser ikke helt poenget med å møtes. Vil ikke såre deg, men bare føler det sånn" F.eks. Vanlig at kontakten dabber av etterhvert. Men kjedelig er det. Tror du bare må innse at hun ikke er interessert i å være venninner. Ellers kan du jo sende en melding å spørre rett ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, smalls skrev:

Helt enig ts. Er lei de som alltid sier "nja vi får se det ann, kanskje, tar kontakt når helgen nærmer seg " blabla..... hører ingenting når helgen er kommet. Så vil jeg ikke mase. Noen ganger får jeg en melding på lørdagen "har andre planer" ok, men de tar ikke initiativ til noe. Så er det kjedelig å bare vente på svar. Skal vi møtes i morgen eller ikke? Hva blir det til?

Jeg tar hintet, men synes folk kan bli litt mer direkte og si ifra. Typ "jeg føler vi dessverre har vokst fra hverandre og ikke mye til felles mer, så ser ikke helt poenget med å møtes. Vil ikke såre deg, men bare føler det sånn" F.eks. Vanlig at kontakten dabber av etterhvert. Men kjedelig er det. Tror du bare må innse at hun ikke er interessert i å være venninner. Ellers kan du jo sende en melding å spørre rett ut?

Det et også det som er så vanskelig.... Hun kan si ting som «du vet at du alltid vil ha meg som en venn, vi har kjent hverandre siden vi var 4 år og var bestevenner i mange mange år❤️ Savne deg snupp, vi får møtes snart!». Hun like og kommentere når jeg bytter profilbilde på facebook og reagere med hjerte på bildene. Vet ikke, men blir jo litt falskt synes jeg når det går 3 år uten å møtes og jeg tar mest initiativ til det...

-TS

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så vokser man bare fra hverandre. Du trenger vel ikke bli så dramatisk som å fjerne henne fra sosiale medier, men bare slutt å bruke mer energi på henne. Hun er ferdig med deg. 

Anonymkode: 0faaa...13d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen ganger så vokser man bare fra hverandre. Du trenger vel ikke bli så dramatisk som å fjerne henne fra sosiale medier, men bare slutt å bruke mer energi på henne. Hun er ferdig med deg. 

Anonymkode: 0faaa...13d

Nå er nok folk litt ulike her på dette punktet. Men når det gjelder venn på sosiale medier så legger jeg og så mye i det som at vi faktisk er litt venner på ekte og. Når hun aldri engang vil møtes så orker jeg ikke å ha henne lenger på kontaktlistene mine. Da blir jeg bare påmint om henne heletiden og klarer da aldri å gå videre

-TS

Anonymkode: e0aec...6a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er nok folk litt ulike her på dette punktet. Men når det gjelder venn på sosiale medier så legger jeg og så mye i det som at vi faktisk er litt venner på ekte og. Når hun aldri engang vil møtes så orker jeg ikke å ha henne lenger på kontaktlistene mine. Da blir jeg bare påmint om henne heletiden og klarer da aldri å gå videre

-TS

Anonymkode: e0aec...6a1

Jeg ser hva du mener, og jeg er helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...