Gå til innhold

Dere som trekker dere unna når dere har det vanskelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som gjør det. Han "logger av" alt og alle. Svarer ikke på tlf eller sms eller snap eller noe.  Har ikke fått snakket med han om hvordan han liker at andre forholder seg til det. 

Han har nå ikke vært kontaktbar I snart 1 mnd. Han har sendt melding om han kommer tilbake snart. 

Jeg er fullstendig motsatt. Jeg ønsker kontakt, spesielt når ting er tøft. Så jeg har litt trøbbel med å forstå. Kan du som gjør dette selv hjelpe meg? 

I går sendte jeg en melding hvor jeg skrev at du trenger ikke svare, jeg er her for deg om du trenger meg. Glad i deg uansett åssen ting er. 

Ville du satt pris på det når du er inni bobla? Eller blir det bare masete?Stilte ingen spørsmål.  Ønsker jo å være en god venn. 

Takk for hjelp

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde satt pris på. 

Anonymkode: c509e...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som han. Jeg hadde satt pris på den meldingen, godt å vite at noen bryr seg selv om man ikke orker forholde seg til noen akkurat der og da.

Anonymkode: 80310...4eb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt pris på den meldingen. Også må du ikke forvente at han nødvendigvis tar så mye kontakt. Noen finner trøst i andre; andre i seg selv.

Anonymkode: 3bb59...0e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var som han. Jeg hadde satt pris på den meldingen, godt å vite at noen bryr seg selv om man ikke orker forholde seg til noen akkurat der og da.

Anonymkode: 80310...4eb

Enig!

Jeg er som han. Jeg hadde satt pris på en slik melding 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan noen ganger trekke meg unna, hvis jeg har det vanskelig. Hvis jeg får alenetid, slipper det å gå ut over så mange andre. Da logger jeg av alt. Men hvis jeg gjør det, gir jeg beskjed til mine nærmeste, slik at de ikke tror at de har gjort noe galt når det ikke har noe med dem å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sånn.  Nettopp fordi ingen kan hjelpe meg med tankene eller følelsene mine.  Jeg klarer helt fint å løse mine egne problemer uten hjelp fra andre. Jeg orker ikke å høre på de standard rådene eller medlidenhets pratet som mine venninner kommer med. Jeg trenger tid til å sortere mine tanker,  bruke tiden på jobb og den egentiden som trengs. Dette forstår heldigvis mine venner. Men når mine venner trenger hjelp så er jeg der for de, gir støtte eller lytter hvis det trengs. Det er dere behov for de har det vanskelig.

Noen setter nok pris på en sånn melding. Men jeg ville følt det som mas og nesten obligatorisk om å kontakte deg fordi jeg ville fått dårlig samvittighet fordi jeg trekker meg tilbake. 

Anonymkode: b6289...176

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn, altså trekker meg unna, men logger ikke av alt. Men jeg hadde satt pris på det. Stort sett gjør ikke folk sånt, men det er jo ikke lett å vite hva man skal gjøre.

Allikevel så tenker jeg at den som har det vanskelig må tenke over at en sånn melding kommer nettopp fordi den personen bryr seg og at det er en person man burde ta vare på.

Anonymkode: e17cb...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn.  Nettopp fordi ingen kan hjelpe meg med tankene eller følelsene mine.  Jeg klarer helt fint å løse mine egne problemer uten hjelp fra andre. Jeg orker ikke å høre på de standard rådene eller medlidenhets pratet som mine venninner kommer med. Jeg trenger tid til å sortere mine tanker,  bruke tiden på jobb og den egentiden som trengs. Dette forstår heldigvis mine venner. Men når mine venner trenger hjelp så er jeg der for de, gir støtte eller lytter hvis det trengs. Det er dere behov for de har det vanskelig.

Noen setter nok pris på en sånn melding. Men jeg ville følt det som mas og nesten obligatorisk om å kontakte deg fordi jeg ville fått dårlig samvittighet fordi jeg trekker meg tilbake. 

Anonymkode: b6289...176

Du ville følt det som mas.. Kan du hjelpe meg å forstå mer? Mas som I irriterende eller også litt forståelig siden folk bekymrer seg for deg og det er positivt selv om du ikke orker å forholde deg til det? 

Så det blir ikke mindre masete når det står at "du trenger ikke svare". 

Tenkte liksom det skulle fungere avvæpne de.. 

Takk for hjelp hilsen teådstarter

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har det generelt vanskelig setter jeg pris på en slik melding, kanskje en gang i måneden, ikke oftere. Om jeg derimot har en depresjon, er det viktig å ta kontakt oftere.

Anonymkode: fee4e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal en venn vite forskjellen når han ikke sier noe? 

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville og satt pris på en slik melding, samtidig kanskje fått dårlig samvittighet. Om jeg er deprimert vil jeg ikke at mine venner skal føle seg pliktig til å være min psykolog og hjelpe meg. Som regel klarer jeg å komme gjennom vanskelige ting selv. Er jeg i en dårlig periode er det vanskelig å være rundt vennene sine og jeg trenger alenetid for meg selv til jeg har det bedre!

Desssverre har jeg mistet litt venner fordi når jeg er nedfor tar jeg ikke kontakt med noen og lever for meg selv alene på et mørkt soverom hjemme. Uff 😕

Anonymkode: 2a64f...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satt pris på sånne meldinger. Normale meldinger hadde jeg derimot satt pris på, sånn typ «Halla, lyst til å finne på noe en dag snart?» og sånne meldinger. Ikke bli glemt bort bare fordi man er i en dårlig periode liksom. 

Jeg er her for deg, vil du prate så bare si ifra og lignende meldinger hadde bare gjort at jeg hadde holdt meg lengre unna den personen

Heldigvis har jeg folk rundt meg som kjenner meg og som er som meg så det hjelper jo

Anonymkode: a4392...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke satt pris på sånne meldinger. Normale meldinger hadde jeg derimot satt pris på, sånn typ «Halla, lyst til å finne på noe en dag snart?» og sånne meldinger. Ikke bli glemt bort bare fordi man er i en dårlig periode liksom. 

Jeg er her for deg, vil du prate så bare si ifra og lignende meldinger hadde bare gjort at jeg hadde holdt meg lengre unna den personen

Heldigvis har jeg folk rundt meg som kjenner meg og som er som meg så det hjelper jo

Anonymkode: a4392...0a4

Forsøkte å sende en sånn melding sist. Men han svarer ikke uansett. Hvorfor ville du holdt deg enda lenger unna om noen bryr seg? 

Skulle ønske han sa noe om hva han ønsker. For jeg synes det er vanskelig å forstå. Ville iallefall selv satt pris på forsøk på å vise omsorg. 

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når jeg har det sånn vil jeg være i fred å sortere tankene. Jeg trenger en pause fra folk og ting, og da har jeg det best alene. 

Anonymkode: 84222...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville satt pris på den meldingen. Også må du ikke forvente at han nødvendigvis tar så mye kontakt. Noen finner trøst i andre; andre i seg selv.

Anonymkode: 3bb59...0e2

Derfor jeg skrev at han ikke trenger å svare. Jeg mener virkelig det.  Jeg bryr meg om han og tåler at han ikke svarer.  Men vil gjerne at han skal få påminnelse om at han betyr noe.  Kjipt om han egentlig ikke vil ha det og blir irritert da

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Når jeg har det sånn vil jeg være i fred å sortere tankene. Jeg trenger en pause fra folk og ting, og da har jeg det best alene. 

Anonymkode: 84222...52f

Men ville du blitt irritert? Eller hadde du hatt forståelse for at denne personen prøver å vise omsorg? 

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøkte å sende en sånn melding sist. Men han svarer ikke uansett. Hvorfor ville du holdt deg enda lenger unna om noen bryr seg? 

Skulle ønske han sa noe om hva han ønsker. For jeg synes det er vanskelig å forstå. Ville iallefall selv satt pris på forsøk på å vise omsorg. 

Anonymkode: e0459...6b2

Nei, men om han svarer eller ikke spiller ingen rolle. Bare det å få en sånn melding gjør godt selv om man ikke klarer å svare på tidspunktet. 

Jeg holder meg enda lengre unna fordi jeg syns det blir så slitsomt om folk skal åpne opp en dør for å prate om ting. Og sånn som du skrev det i HI så hadde jeg tolket det som at man må åpne seg, prate om ting osv og jeg syns det er helt jævlig. Takler ikke sånt i det hele tatt. Hater at folk skal vise omsorg på en sånn måte, føler meg helt kvalt og at det blir satt et krav/press på meg. Jeg er ikke en sånn type som liker å prate om ting eller åpne meg, jeg dealer med mitt på min måte, men jeg føler det hjelper at jeg ikke mister helt fotfestet ute i den virkelige verden også så derfor setter jeg pris på invitasjoner til ting osv uten at det ligger noe press bak det. Selv om jeg ikke orker eller svarer

Anonymkode: a4392...0a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men om han svarer eller ikke spiller ingen rolle. Bare det å få en sånn melding gjør godt selv om man ikke klarer å svare på tidspunktet. 

Jeg holder meg enda lengre unna fordi jeg syns det blir så slitsomt om folk skal åpne opp en dør for å prate om ting. Og sånn som du skrev det i HI så hadde jeg tolket det som at man må åpne seg, prate om ting osv og jeg syns det er helt jævlig. Takler ikke sånt i det hele tatt. Hater at folk skal vise omsorg på en sånn måte, føler meg helt kvalt og at det blir satt et krav/press på meg. Jeg er ikke en sånn type som liker å prate om ting eller åpne meg, jeg dealer med mitt på min måte, men jeg føler det hjelper at jeg ikke mister helt fotfestet ute i den virkelige verden også så derfor setter jeg pris på invitasjoner til ting osv uten at det ligger noe press bak det. Selv om jeg ikke orker eller svarer

Anonymkode: a4392...0a4det er 

Det gir mening. Dersom jeg hadde skrevet: du trenger ikke svare. Ville bare sende deg en klem. Glad i deg. 

 

Er det da på samme måte? 

Anonymkode: e0459...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir mening. Dersom jeg hadde skrevet: du trenger ikke svare. Ville bare sende deg en klem. Glad i deg. 

 

Er det da på samme måte? 

Anonymkode: e0459...6b2

Jeg skjønner tanken, men det skaper bare mer press syns jeg. Men nå er jeg langt ifra en sånn som sier glad i deg til venner osv da. Har venninner som er sånn og jeg er så glad for at de har sluttet å være sånn mot meg. 

Jeg er åpen, klemmer og uttrykker følelsene mine med de som er meg aller nærmest. Noe som er typ bare samboeren min 😝 

Mulig jeg er et rart kvinnfolk bare 😂

Anonymkode: a4392...0a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...