Gå til innhold

Kan folk vennligst slutte å brenne alt hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har samme problem. Venter bare på at han skal brenne opp heile skogen her. Og ta med seg boligfeltet. Bor rett ved skogen, og han brenner selv om det er tørt som f... en gang skjer det. 

Her brenner han isopor, ulovlig treverk, plast, ja absolutt alt 🙈 

Anonymkode: e988f...b97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor dere på bygda kanskje? Tror ikke mange brenner bål i byene liksom.

Men ja, det er ikke riktig å utsette andre for slikt !  Mange har lungeproblemer osv. Blir så eitrandes!

Anonymkode: 71728...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bor på bygda, og de har sikkert brent her i 150 år før jeg kom flyttende hit. Ene naboen min har faktisk kols også, lurer på om hun legger merke til bålene slik som jeg...det er kanskje ikke så umiddelbart tydelig for alle rundt her, fordi han brenner midt ute på et stort jorde, som er liksom midt i dalen her, og man ser ikke røyken som legger seg over dalen, men jeg iallefall lukter det og blir dårlig av det. Nå sloknet det heldigvis så jeg fikk sovet noen timer.

Så lenge han ikke brenner plast osv, så er det lovlig for det er ingenting som kan ta fyr rundt, og når jeg faktisk tipset politiet og han fortsatt brenner så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...jeg orker ikke snakke med han, prøvde det med en annen nabo som også brenner på eiendommen hans, og han ble sur, pluss at det blir fortsatt brent der.

Kanskje jeg skal ringe brannvesenet og forklare situasjonen og spørre hva man eventuelt kan gjøre...

Anonymkode: 7784e...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk ikke ulovlig mange steder å brenne søppel. Når det blir dyrere og dyrere å kaste søppel på fyllinga, vil flere brenne for x møbler hjemme i egen hage.  Her skal de jaggu også sluttemå hente matavfall ukentlig på sommeren og oppfordrer oss til å fryse matavfallet vårt😂 Er så latterlig at man ikke har ord. 

Spart for å kjøpe ny sofa, måtte betale en dagslønn for å kaste den gamle på fyllinga.

Anonymkode: 46c4c...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det faktisk ikke ulovlig mange steder å brenne søppel. Når det blir dyrere og dyrere å kaste søppel på fyllinga, vil flere brenne for x møbler hjemme i egen hage.  Her skal de jaggu også sluttemå hente matavfall ukentlig på sommeren og oppfordrer oss til å fryse matavfallet vårt😂 Er så latterlig at man ikke har ord. 

Spart for å kjøpe ny sofa, måtte betale en dagslønn for å kaste den gamle på fyllinga.

Anonymkode: 46c4c...d84

Tror du virkelig det? Kanskje det er det naboen min tror også. Det er faktisk ulovlig å brenne søppel, man kan brenne hageavfall men der stopper det.

"Kjenner du til en plass i lokalmiljøet hvor det stadig blir dumpa mer søppel? Har du irritert deg over at byggeentreprenøren brenner plastikk på byggeplassen? Da har du helt rett: det skal ikke være slik. Alt avfall skal nemlig leveres til godkjente mottak, og privat dumping eller brenning i naturen er forbudt. Disse reglene gjelder både for private og for bedrifter."
http://miljojuss.no/tema/avfall-og-forsopling/

"Både politiet og brannvesenet rykket ut til brannen, som viste seg å være trevirkeavfall som var lagt i en haug for å brennes. Brannvesenet fikk raskt slukket bålet, og lensmannen minner om at slik brenning ikke er lov."
https://opp.no/2018/06/nyheter/stanset-balbrenning/

"Hva som skiller et lovlig og ulovlig bål, er innholdet. Når man kaster det som vi kaller for avfall, rivningsavfall, behandlet treverk, plast, isopor, dekk, og det meste som man forbinner med søppel, så er det garantert ulovlig."
https://www.nordlys.no/sankthans/balbrenning/brann-og-redning/bruker-du-sankthans-som-unnskyldning-for-a-kvitte-deg-med-dette-det-kan-koste-deg-dyrt/s/5-34-169315

Anonymkode: 7784e...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt at han brenner søppel, når det skal koste en formue å kaste den. kjøre langt, for å lempe en og en ting i forskjellige kasser. Den er grei den.

 

Men, så står det en sur mann å passer på eller skal moralisere om noe søppelrelatert. Penger skal betales og det er kø\ folk som tuter bak deg. Et pes i et sirkus med mye pes fra før av. Forstår at noen brenner dritten. Jeg har knapt tid til å pante tomflasker.

Anonymkode: c6951...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skiftenøkkel skrev:

sløsing med energi å brenne bål. hiv det i ovnen

Plastavfall og annet herlig? Vedovn skal brukes til ved, den er ingen søppelkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...