Gå til innhold

Endelig satt spiren ❤️

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Smertene etter cytotec er forferdelige selv når det ikke er en spire som må ut..

Du har min dypeste medfølelse! ❤ 

Så fint dere kommer dere litt bort, når ting ble som det ble :) Miami er jo fantastisk 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Sinsiew skrev:

Smertene etter cytotec er forferdelige selv når det ikke er en spire som må ut..

Du har min dypeste medfølelse! ❤ 

Så fint dere kommer dere litt bort, når ting ble som det ble :) Miami er jo fantastisk 😀

Kjente de smertene bare økte på når de først begynte å komme, så det ble maaange timer med bare økende smerter før ting begynte å skje 😣 

Takk for medfølelse ❤️

Åh, håper du har rett - det ser jo veeeldig fint ut i hvert fall ☀️🌴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, fregnefjeset skrev:

Sender klemmer ❤ fulgt litt med, trist at det skulle gå sånn..  

Takk for klemmer ❤️ Veldig trist å miste spiren vår når jeg først har blitt gravid 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå?❤️

Har du begynt å tenke på veien videre i prøvingen, eller er du ikke helt der enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Hvordan går det med deg nå?❤️

Har du begynt å tenke på veien videre i prøvingen, eller er du ikke helt der enda? 

Takk som spør ❤️

Det går greit, akkurat i dag kjenner jeg på en sorg som gjør at jeg føler meg sint. Sint på alt som ikke ble. Tror trening egentlig hadde vært fint når jeg kjenner det sånn, men bør vel ikke ta den så hardt ut når jeg blør 😕 

Joda, vi har en avtale med klinikken i august hvor vi skal planlegge nytt forsøk :) Vet at neste forsøk blir med mikroinjeksjon/ICSI. 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Takk som spør ❤️

Det går greit, akkurat i dag kjenner jeg på en sorg som gjør at jeg føler meg sint. Sint på alt som ikke ble. Tror trening egentlig hadde vært fint når jeg kjenner det sånn, men bør vel ikke ta den så hardt ut når jeg blør 😕 

Joda, vi har en avtale med klinikken i august hvor vi skal planlegge nytt forsøk :) Vet at neste forsøk blir med mikroinjeksjon/ICSI. 

Veldig lov å være sint. Håper du snart kan begynne å trene igjen!

Så bra dere har ny avtale, håper ICSI kan gi dere flere sjanser enn dere fikk denne gangen🤞 Det kan gå fort til august nå, spesielt når dere har ferieplaner i mellomtiden🍹✈️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er ikke gøy, min tok 4 døgn! Trodde jeg var ferdig første dagen og tenkte, dette var greit. Men noen døgn senere kom "fødselen". 

Høres ut som du har noe å se frem til med Miami tur hvertfall. Fint å ha noe å glede seg til, selv om det også er lov til å sørge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Palme skrev:

Abort er ikke gøy, min tok 4 døgn! Trodde jeg var ferdig første dagen og tenkte, dette var greit. Men noen døgn senere kom "fødselen". 

Høres ut som du har noe å se frem til med Miami tur hvertfall. Fint å ha noe å glede seg til, selv om det også er lov til å sørge. 

Unner ikke min verste fiende å gå i gjennom en abort... Åh, jeg tenkte absolutt ikke at «dette var greit» på søndag kveld. Så da håper jeg at jeg er heeelt ferdig og at alt har kommet ut. Kan jeg spørre hvordan dag 1,2 og 3 forløp seg i ditt tilfelle og hva som kom på dag 4? 😬🤭 Send meg evt en PM hvis du ikke føler for å dele det her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Patriotpaula said:

Unner ikke min verste fiende å gå i gjennom en abort... Åh, jeg tenkte absolutt ikke at «dette var greit» på søndag kveld. Så da håper jeg at jeg er heeelt ferdig og at alt har kommet ut. Kan jeg spørre hvordan dag 1,2 og 3 forløp seg i ditt tilfelle og hva som kom på dag 4? 😬🤭 Send meg evt en PM hvis du ikke føler for å dele det her 

Jeg husker ikke helt, det var i januar og man glemmer fort. Jeg har glemt hvordan vondt det var, bare at jeg lå på badet og vred meg der og da. 
Jeg tok pillene, det begynte å blø, tok mye smertestillende hele veien. Jeg fikk blødning, og tenkte derfor på kvelden at nå var det vel over. Det var ikke så vondt som jeg hadde lest om og helt ok når ting var blitt som de var blitt. Heldigvis var jeg sykemeldt den perioden, for som sagt 4 dager senere kom smertene, jeg hadde ikke tatt noen smertestillende tabletter da, for jeg var jo ferdig. 
Det varte i ca en time, jeg hadde helt panikk, var alene hjemme, det var så vondt. Viste ikke hva jeg skulle gjøre, ringte legevakta, men kom aldri gjennom der og ja. 
Så måtte jeg tisse, og mens jeg satt der kom det noe ut som sa "plopp", (det kom fra vagina, så det ikke er tvil ;) )Med en gang den "tingen" kom ut ble alt av smerter med en gang borte og jeg var helt normal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Palme Takk for at du deler. Her kom det mye mer enn bare blod på søndag, så da må jeg bare håpe at alt er ute 🤞🏻 Hvis du husker: Blødde du lite eller i dagene som fulgte? Hvordan ble syklusen din i etterkant av aborten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Patriotpaula said:

@Palme Takk for at du deler. Her kom det mye mer enn bare blod på søndag, så da må jeg bare håpe at alt er ute 🤞🏻 Hvis du husker: Blødde du lite eller i dagene som fulgte? Hvordan ble syklusen din i etterkant av aborten? 

Det har helt sikkert kommet ut hos deg. Hos de fleste er det jo over i løpet av noen timer. Vet ikke hvorfor det tok så lang tid med meg. Jeg blødde mye, ble mange byttinger av bind i løpet av dagenene som kom, siden man ikke kan bruke tampong eller kopp. Blødde vel i nesten 3 uker tror jeg, så gikk det 3 uker til før jeg fikk mensen og DA kunne vi begynne å prøve på nytt. 

Kjipt der og da, men i ettertid ser jeg at det kanskje var greit med en naturlig pause også i prøvingen. 

Leste du skulle tilbake til klinikk i august, var det ikke så? Kan godt hende kroppen trenger de ukene på å bli "normal".... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke bare det at man skal gå i gjennom en abort, men også at man får mange daglige påminnelser om det som har skjedd når man blør i lang tid etterpå 😣 Har mye mer vondt i dag sammenlignet med i går (da kjente jeg egentlig ingenting), både i magen og korsryggen, identiske magesmerter som jeg lå med hele søndag, bare at de er mye svakere i dag enn hva de var på søndag. Nesten så jeg må krype til korset for smertestillende... Håper ikke det betyr at det er igjen noe inni der 😣

Er jo så ulikt hva som er anbefalt ift å starte prøving igjen. Noen sier at det ikke er noen grunn til å vente, andre sier vent minst til etter første vanlig mensen, noen sier etter tre mnd og noen sier etter et halvt år 🤷‍♀️ 

Ja, tilbake til klinikken i august. Kan godt være at kroppen trenger sommeren for å komme seg i vater igjen ja. Jeg har et håp om å bli ferdig med denne blødningen, så en vanlig mensen i juli og kanskje få starte på den blødningen som kommer etter der 🤞🏻

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Patriotpaula Dette er sikkert slik som er veldig individuelt for alle sammen. For meg så var som sakt smertene borte med en gang det var over, jeg bare blødde mye. Men jeg testet jo annen hver dag for å se om hcgnivået gikk ned, og det gjordet det. Men tok tid, sikkert derfor det også gikk litt tid før jeg fikk mensen igjen.  Håper også alt er borte hos deg. 

Har også hørt flere varianter av hvor lenge man burde vente...
Det tenkte ikke jeg så mye på. Men siden du er hos klinikk så har de sikkert noen forslag der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Palme skrev:

@Patriotpaula Dette er sikkert slik som er veldig individuelt for alle sammen. For meg så var som sakt smertene borte med en gang det var over, jeg bare blødde mye. Men jeg testet jo annen hver dag for å se om hcgnivået gikk ned, og det gjordet det. Men tok tid, sikkert derfor det også gikk litt tid før jeg fikk mensen igjen.  Håper også alt er borte hos deg. 

Har også hørt flere varianter av hvor lenge man burde vente...
Det tenkte ikke jeg så mye på. Men siden du er hos klinikk så har de sikkert noen forslag der.

Du har nok rett i at selve aborten og tiden etterpå er veldig individuelt... Umulig å spå hvordan det blir. Jeg har blødd veldig lite i går og i dag, hadde sett for meg at det skulle ha vært mye mer, det har vært nok med å skifte truseinnlegg 2-3 daglig. Testet du hcg med blodprøve? Jeg tenkte å teste med g-test fremover for å se at den blir svakere, følge med litt på den måten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Patriotpaula said:

Du har nok rett i at selve aborten og tiden etterpå er veldig individuelt... Umulig å spå hvordan det blir. Jeg har blødd veldig lite i går og i dag, hadde sett for meg at det skulle ha vært mye mer, det har vært nok med å skifte truseinnlegg 2-3 daglig. Testet du hcg med blodprøve? Jeg tenkte å teste med g-test fremover for å se at den blir svakere, følge med litt på den måten 

Ja ikke sant. Hvis du blør lite nå er det sikkert veldig forskjellig. Jeg blødde mengder! Bytta nattbind 4-6 ganger om dagen. Testen tok jeg bare med test hjemme og så at streken ble svakere. Orket ikke ta blodprøver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Palme Tenker jeg ringer klinikken min i morgen tidlig for å høre hva de tenker, ellers kommer jeg bare til å gå rundt og bekymre meg over den veldig sparsomme blodmengden. Finnes ikke «interessert» i et langtrukkent forløp med småblødninger i ukesvis, hvor det viser seg at det er rester og ender med utskrapning til slutt...

Går inn for g-tester i tiden fremover jeg også :) Og begynte med temping i dag for å se om jeg får en pekepinn om det kommer en EL etter hvert sånn at jeg kan ha litt oversikt over når mensen kommer 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, latuda skrev:

Gratulerer!! 😍

Gratulerer med spontanabort? 😕😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...