Gå til innhold

Farfar kom ikke pga lesbisk bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en typisk artikkel fra Nettavisen. Den handler om et tema som engasjerer, men har null innhold.

Anonymkode: a197a...77c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle må jo ikke være enig i alt. Han kan jo fint være av den oppfatning at homofilt ekteskap er synd, og dermed ikke ønske å være til stede i bryllupet, men likevel være glad i barnebarnet sitt og støtte dette ellers. Å ikke støtte alle valg noen du er glad i tar betyr ikke at nødvendigvis at du er ond eller noe mindre glad i dem enn andre er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2019 at 5:56 PM, O.G. said:

Intoleranse....

Jeg heller ser ikke noe vits i at lesber eller homofile gifter seg eller ønsker seg A4 livet. 

Care to elaborate?

Anonymkode: 4c022...0c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min morfar kom heller ikke i mitt bryllup, fordi vi er to jenter. Morfar var alltid veldig glad i meg, og jeg var alltid favorittbarnebarnet hans. Men det at jeg giftet meg med ei jente var for vanskelig for han å takle.

For min del ble jeg skuffet, men jeg tenker at det handlet ikke om meg. Det var han som var av en annen generasjon. Synes han skulle klart å legge sine egne synspunkter til side (han var ikke en religiøs mann og egentlig liberal på alle andre måter), men at han ikke klarte det var det ikke så mye å gjøre med. Jeg prøvde å foreslå at han kunne komme i selskapet, men droppe velsignelsesseremonien i kirka (dette var den tida hvor vi måtte gifte oss på tinghuset, og fikk en velsignelse av ekteskapet i kirka dersom man bodde et sted med liberale prester). Men han ønsket ikke det heller, så da var det ikke så mye å gjøre med det.

Vi hadde et helt fint forhold etter det også, så jeg lot det ikke påvirke meg i noen særlig stor grad. Det var som det var, ikke så mye å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Slike som deg er så liberal og rund i kantene, helt til meningene/fordommene rammer deg som person.

’ja vi må ikke dømme nynazister,rasister,samehatere,homofilihets,seksuelle forbrytere, vi må forstå hva som ligger bak’🤢🤮 Vedder på om noen kaller deg så lite som en dårlig mor, kvesser du klørene...

Det er ikke du som skal forstå noe som helst. Det er den gruppen som opplever hetsen som skal tilgi eller forstå. Skjønner?

Anonymkode: 3f097...b0e

At noen ikke er enig i gifte/ samboerskap av lesbiske og homofile er ikke ensbetydende med at  denne gruppen blir hetset. Jeg har selv en homofil bror som jeg elsker, er ofte på besøk til han og samboer. De er gode venner av meg og mannen, men broren min vet at vi har ulikt syn på dette. Jeg er verken uopplyst eller hetsende, har bare en annen overbevisning.

Skjønner heller egentlig ikke poenget med å dra inn rasister, seksuelle forbrytere og samehatere. Det finnes da vitterlig norske lover mot slik kriminalitet. Å være uenig i en seksuell legning derimot er ikke kriminelt, for det er kun uenighet. I Norges lover er ytringsfrihet en viktig grunnstein i vårt demokratiske system, så det er fullt lovlig å være uenig.

og la meg til slutt korrigere deg på det siste avsnittet, for det er også totalt feil! Det er ikke opp til grupper og bestemme om de blir hetset eller ikke, det er lovverket som avgjør dette. At noen føler seg hetset fordi de ikke liker andres argumenter er ikke det samme som at noen blir hetset. Skivebom!

Anonymkode: 48c1a...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "fordommer". Vi mennesker har bare bestemt underveis at ekteskap mellom homofile og lesbiske er ok. Det er ikke sikkert dette passer for alle, og det må en respektere.

Anonymkode: f14b4...703

Hæ? Det passer ikke for alle at Lotte og Lise gifter seg? Eller at det ikke passer for alle at de selv må gifte seg med eget kjønn? Er du klar over hvor idiotisk det er uansett hvilken av alternativene du mener? DU har ikke noe med hvem som gifter seg med hvem, det må du bare godta. Det blir som at noen andre skulle bry seg med at DU giftet deg med en mann, det er like logisk!

Der går ikke an å si at det ikke passer for deg at noen andre gifter seg! Hvis du mener at du ikke vil gå i bryllupet fordi du ikke liker at de ikke har sex på samme måten som deg, så synes jeg faktisk ikke det er ok eller noe man må respektere. Jeg synes det er lavmål og gjør deg til et ekkelt menneske, som vil bestemme over andre og putte dem i dine firkanta bokser. Rett og slett uintelligent.

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

At noen ikke er enig i gifte/ samboerskap av lesbiske og homofile er ikke ensbetydende med at  denne gruppen blir hetset. Jeg har selv en homofil bror som jeg elsker, er ofte på besøk til han og samboer. De er gode venner av meg og mannen, men broren min vet at vi har ulikt syn på dette. Jeg er verken uopplyst eller hetsende, har bare en annen overbevisning.

Skjønner heller egentlig ikke poenget med å dra inn rasister, seksuelle forbrytere og samehatere. Det finnes da vitterlig norske lover mot slik kriminalitet. Å være uenig i en seksuell legning derimot er ikke kriminelt, for det er kun uenighet. I Norges lover er ytringsfrihet en viktig grunnstein i vårt demokratiske system, så det er fullt lovlig å være uenig.

og la meg til slutt korrigere deg på det siste avsnittet, for det er også totalt feil! Det er ikke opp til grupper og bestemme om de blir hetset eller ikke, det er lovverket som avgjør dette. At noen føler seg hetset fordi de ikke liker andres argumenter er ikke det samme som at noen blir hetset. Skivebom!

Anonymkode: 48c1a...cff

Det går vel ikke an å være uenig i andres seksuelle legning?? Hvordan er man det i praksis?

-Jeg hører du sier at du er homofil og det er jeg uenig i!

-Men jeg er forelsket i Karsten, det kiler i magen når han ser på meg! Jeg ER homofil!

-Helt uenig!

Altså.....

🙄

Jeg lurer på om jeg skal være uenig i at det finnes runde steiner. Det er like dumt! Det finnes jo uansett om jeg ikke "synes det passer meg!"

 

 

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

At noen ikke er enig i gifte/ samboerskap av lesbiske og homofile er ikke ensbetydende med at  denne gruppen blir hetset. Jeg har selv en homofil bror som jeg elsker, er ofte på besøk til han og samboer. De er gode venner av meg og mannen, men broren min vet at vi har ulikt syn på dette. Jeg er verken uopplyst eller hetsende, har bare en annen overbevisning.

Skjønner heller egentlig ikke poenget med å dra inn rasister, seksuelle forbrytere og samehatere. Det finnes da vitterlig norske lover mot slik kriminalitet. Å være uenig i en seksuell legning derimot er ikke kriminelt, for det er kun uenighet. I Norges lover er ytringsfrihet en viktig grunnstein i vårt demokratiske system, så det er fullt lovlig å være uenig.

og la meg til slutt korrigere deg på det siste avsnittet, for det er også totalt feil! Det er ikke opp til grupper og bestemme om de blir hetset eller ikke, det er lovverket som avgjør dette. At noen føler seg hetset fordi de ikke liker andres argumenter er ikke det samme som at noen blir hetset. Skivebom!

Anonymkode: 48c1a...cff

Det finnes også norske lover mot diskriminering av homofile.

Jeg synes vel kanskje du skal tenke over hva slags argumenter homofile møter hver eneste dag fra enkelte før du mener de ikke blir hetset. Jeg synes nemlig at det å kalle det andre gjør og hvordan andre lever for ekkelt, at de er griser og at det er unaturlig kommer ganske nær hetsing. 

Og nei, jeg synes faktisk ikke at man i 2019 kan kalle seg opplyst og samtidig fordømme homofile. Det er MIN mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...