Gå til innhold

Farfar kom ikke pga lesbisk bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel bare å droppe hele fyren. Skjønner ikke at folk gidder å samle på folk som ikke vil deg vel.

Anonymkode: db939...524

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at andre familiemedlemmer er på hennes side, og at de gjør så godt de kan med å opplyse farfar. Greit at han er av en tidligere generasjon, men gamle hunder kan lære nye triks.

Også håper jeg bruden har en nydelig dag, selv om farfar ikke er der :) 

Anonymkode: 2cda3...6f4

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel bare å droppe hele fyren. Skjønner ikke at folk gidder å samle på folk som ikke vil deg vel.

Anonymkode: db939...524

Jeg tror ikke det var det som var poenget her.

Anonymkode: f14b4...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt fly forbanna på den besteforelderen der. Det hadde ikke vært tale om å vende det andre kinnet til eller heve seg over det. Han ville fått følgende svar fra meg: « Farfar: Takk for din respons på invitasjonen. Vi gleder oss til den store dagen og vil dele den med folk vi er glade i, som er glade i oss og som vil oss vel. Du er selvfølgelig velkommen tilbake den dagen du aksepterer folk for den de er og ikke den du mener de burde være.» 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Jeg ville blitt fly forbanna på den besteforelderen der. Det hadde ikke vært tale om å vende det andre kinnet til eller heve seg over det. Han ville fått følgende svar fra meg: « Farfar: Takk for din respons på invitasjonen. Vi gleder oss til den store dagen og vil dele den med folk vi er glade i, som er glade i oss og som vil oss vel. Du er selvfølgelig velkommen tilbake den dagen du aksepterer folk for den de er og ikke den du mener de burde være.» 

Men da aksepterer jo du ikke bestefarens syn...?. En må prøve å forstå begge her, ikke bære en bastant tulling.

Anonymkode: f14b4...703

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da aksepterer jo du ikke bestefarens syn...?. En må prøve å forstå begge her, ikke bære en bastant tulling.

Anonymkode: f14b4...703

Jeg aksepterer ikke bestefarens syn, og tåler å bli kalt en bastant tulling hvis det er prisen for å svare med samme mynt. Sånne typer forstår sjelden andre språk enn det. 

Endret av Ullvott
tastefeil
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da aksepterer jo du ikke bestefarens syn...?. En må prøve å forstå begge her, ikke bære en bastant tulling.

Anonymkode: f14b4...703

Det er en misforstått oppfatning at man må tolerere andres intoleranse. Da kan man like gjerne tolerere rasisme (vi må jo respektere at de er rasister, de kan jo ikke noe for at de ER sånn) osv. 

Når det er sagt, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert som barnebarn. Han er jo tydeligvis glad i henne og ønsker henne lykke til, selv om han er preget av gammeldagse holdninger. Jeg ville nok kanskje latt det fare, som i «han vet ikke bedre», og håpet at han etter hvert ville endre mening. Hvem vet, mulig han ser annerledes på det når han får treffe på den nye ektefellen?

Anonymkode: 68fb8...2b3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg aksepterer ikke bestefarens syn, og tåler å bli kalt en bastant tulling hvis det er prisen for å svare med samme mynt. Sånne typer forstår sjelden andre språk enn det. 

Jeg skjønner. Jeg har det slik at jeg aksepterer alles syn. Jeg må bruke mer energi på å forstå noen sitt syn enn andres. Men aksepterer det gjør jeg. En må ta i betraktning hva som ligger bak meningene de måtte ha.

Anonymkode: f14b4...703

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da aksepterer jo du ikke bestefarens syn...?. En må prøve å forstå begge her, ikke bære en bastant tulling.

Anonymkode: f14b4...703

Hva om bestefar ikke godtok partneren fordi partneren var svart? "Har så mye i mot svarte at jeg ønsker ikke å være til stede."

Måtte man da også forsøke å forstå begge og ikke være en bastant tulling?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de fordomsfrie, varme og inkluderende hater... (kort oppsummering av denne tråden så langt).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, A-hunter skrev:

Når de fordomsfrie, varme og inkluderende hater... (kort oppsummering av denne tråden så langt).

Alt er ikke akseptabelt i enhver sammenheng. Da har du ikke forstått hva fordomsfrihet, varme og inkludering egentlig innebærer. Men det er sikkert festlig å forsøke å lage morsomheter om det. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist når man har hatt et godt forhold til noen et helt liv så innser man tilslutt at de er overfladiske drittsekker. Det farfaren skrev var både manipulerende og truende. Det han skriver kan egentlig bare oppsummeres med at enten så er du som jeg vil eller så er du dårlig. 

Han var tydeligvis ikke mer glad i henne at han ikke kunne svelge sin egen stolthet for èn dag og glede noen han angivelig var glad i.

Anonymkode: 654bb...c9d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var det som var poenget her.

Anonymkode: f14b4...703

Jeg er individualist :). Livet blir mye enklere å leve hvis man ikke bryr seg om hva andre mener om ting som ikke angår dem. Hadde jeg vært barnebarnet i artikkelen, ville jeg kuttet kontakten tvert. Så fikk gamlingen heller dø ensom.

Anonymkode: db939...524

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig den der. Jeg er selv lesbisk, så for meg hadde det vært veldig vondt om farfar ikke kom i mitt bryllup, men samtidig er dette tydelig en farfar som er veldig glad i barnebarnet sitt. Man blir ikke automatisk ondskapsfull bare fordi man ikke ønsker å komme i et bryllup for to kvinner. Farfar er gammel og han er vokst opp i en annen tid, og slike mennesker trenger tid. Det er mange foreldre som reagerer med å avvise barnas homoseksualitet og har prøvd å få dem på andre tanker, men som har endret seg over tid. Noen gang endrer folk seg, andre ganger ikke. 
Farfaren har i alle fall skrevet et brev hvor han forklarer til barnebarnet sitt at han alltid har elsket dem. Det er trist at han ikke kom i bryllupet, men det er andre har fått et brev fra sine egne foreldre hvor de har blitt kastet ut av familien. :( 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis en tror på Bibelen og at de som bryter Guds bud vil brenne i Helvetet til evig tid, er det vel forståelig at man ikke føler for å møte opp og feire en slik dag?
Slik hadde i hvert fall jeg tenkt om jeg trodde på et liv etter døden og den kristne guden og hans bud.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Skal man tenke noe spesielt utenom at det finnes mennesker som misliker det de ikke forstår og det som virker "feil" for dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intoleranse....

Jeg heller ser ikke noe vits i at lesber eller homofile gifter seg eller ønsker seg A4 livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel denne farfaren er. Men han har jo vokst opp med at homofili både er kriminelt og en sinnslidelse.  Så jeg kan til en viss grad forstå det.  Men som lesbisk sjøl, så hadde jeg blitt forferdelig skuffet hvis dette gjaldt meg. Jeg hadde i hvertfall ikke løpt ned dørene hos han, etter dette. 

Anonymkode: 0db4b...69c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...