Gå til innhold

Farfar kom ikke pga lesbisk bryllup.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det var det som var poenget her.

Anonymkode: f14b4...703

Nå må du gi deg! Slutt å kommenter i alle trådene her. 

Anonymkode: dc043...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg! Slutt å kommenter i alle trådene her. 

Anonymkode: dc043...19a

Du vet at det er TS du siterer? :klo: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg er ikke lesbisk, men hadde jeg vært det og farfar ikke kom pga det, så hadde jeg blitt veldig lei meg. Farfar er en person jeg verdsetter høyt og har et godt forhold til. 

Synes det er dårlig gjort å ikke dukke opp på slike begivenheter selv om man er uenig i tro/livssyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ullvott skrev:

Du vet at det er TS du siterer? :klo: 

Så det rett etterpå. 😂

Anonymkode: dc043...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Farfaren dukket ikke opp pga hans sterke aversjon mot dette

https://www.nettavisen.no/nyheter/nar-din-egen-familie-trakker-pa-deg-fordi-du-elsker/3423684495.html

 

Hva tenker man her?

Anonymkode: f14b4...703

Jeg tenker at det er fryktelig trist at farfaren ikke ønsker å delta i bryllupet. 

Anonymkode: f2beb...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Syns det er utrolig trist, folk angrer ofte på sånne avgjørelser når døden banker på døra. Får håpe han venner seg til tanken og ber om tilgivelse for oppførselen sin. Han kunne jo ha møtt opp i bryllupet og holdt kjeft om holdningene sine, men om han er så imot det er det bedre at han holder seg vekke istedenfor å ødelegge en ellers fin dag. 

Nei, den generasjonen dør snart ut uansett. Om 20 år kommer det til å være utrolig flaut å bo i Norge og se ned på homofili, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min støtter ikke at jeg er lesbisk. Gidder rett og slett ikke å la det påvirke meg. Hun er ikke frekk, eller slem eller nedlatende når vi er sammen så jeg lar det gå. Vil ha de siste årene mine med henne fri for konflikter. Så den kamelen svelger jeg. 

Anonymkode: d3f76...b45

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner. Jeg har det slik at jeg aksepterer alles syn. Jeg må bruke mer energi på å forstå noen sitt syn enn andres. Men aksepterer det gjør jeg. En må ta i betraktning hva som ligger bak meningene de måtte ha.

Anonymkode: f14b4...703

Slike som deg er så liberal og rund i kantene, helt til meningene/fordommene rammer deg som person.

’ja vi må ikke dømme nynazister,rasister,samehatere,homofilihets,seksuelle forbrytere, vi må forstå hva som ligger bak’🤢🤮 Vedder på om noen kaller deg så lite som en dårlig mor, kvesser du klørene...

Det er ikke du som skal forstå noe som helst. Det er den gruppen som opplever hetsen som skal tilgi eller forstå. Skjønner?

Anonymkode: 3f097...b0e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da aksepterer jo du ikke bestefarens syn...?. En må prøve å forstå begge her, ikke bære en bastant tulling.

Anonymkode: f14b4...703

Dette er egentlig veldig sant.. Jeg har ingenting imot homofili, absolutt ikke. Men den eldre garde har andre holdninger, og det er vanskelig å endre holdninger de har vokst opp med. Så selv om VI mener det er feil, så kan det være svært riktig for dem. Det er ikke så mye å gjøre annet enn å akseptere hverandres syn på ting, så fremst man ikke lager kvalme, skaper mer hat og er utagerende som følge av hatet. Det er iallefall min mening. 

Hadde blitt skuffet om det gjaldt meg. Men man må akseptere hverandre. Man kan ikke forvente å bli akseptert, når man ikke aksepterer selv. 

Anonymkode: 0a811...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Vox_populi skrev:

Hvis en tror på Bibelen og at de som bryter Guds bud vil brenne i Helvetet til evig tid, er det vel forståelig at man ikke føler for å møte opp og feire en slik dag?
Slik hadde i hvert fall jeg tenkt om jeg trodde på et liv etter døden og den kristne guden og hans bud.

Dette er bullshit. Hvor står det i bibelen at homofili er feil? Det de fleste vers bygger på, som at homofili er en vederstyggelighet, kommer fra verset i det gamle testament ‘du skal ikke gå fra sengen til en kvinne og legge deg med en mann’, med andre ord, ikke gift deg med en dame, få barn for så å leve et dobbeltliv. Da ødelegger du hanske mange liv. Lev i sannhet, står det i bibelen. Lev i sannhet selv om du liker det samme kjønn. Lever du dobbelt og med løgner, ødelegger du for flere enn deg selv.

Gud elsker alle, selv de homofile🌸🌸🌸

Anonymkode: 753bb...0cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bullshit. Hvor står det i bibelen at homofili er feil? Det de fleste vers bygger på, som at homofili er en vederstyggelighet, kommer fra verset i det gamle testament ‘du skal ikke gå fra sengen til en kvinne og legge deg med en mann’, med andre ord, ikke gift deg med en dame, få barn for så å leve et dobbeltliv. Da ødelegger du hanske mange liv. Lev i sannhet, står det i bibelen. Lev i sannhet selv om du liker det samme kjønn. Lever du dobbelt og med løgner, ødelegger du for flere enn deg selv.

Gud elsker alle, selv de homofile🌸🌸🌸

Anonymkode: 753bb...0cb

Luv IT!!

Anonymkode: 3f097...b0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er egentlig veldig sant.. Jeg har ingenting imot homofili, absolutt ikke. Men den eldre garde har andre holdninger, og det er vanskelig å endre holdninger de har vokst opp med. Så selv om VI mener det er feil, så kan det være svært riktig for dem. Det er ikke så mye å gjøre annet enn å akseptere hverandres syn på ting, så fremst man ikke lager kvalme, skaper mer hat og er utagerende som følge av hatet. Det er iallefall min mening. 

Hadde blitt skuffet om det gjaldt meg. Men man må akseptere hverandre. Man kan ikke forvente å bli akseptert, når man ikke aksepterer selv. 

Anonymkode: 0a811...a58

Hvor gamle er denne eldre garde du uttaler deg om?

Anonymkode: dabdc...245

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også de som nekter å gå i bryllup mellom heterofile fordi de ikke liker hvem bruden eller brudgommen gifter seg med

Hvorfor er dette så mye verre?

Anonymkode: 628ce...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også de som nekter å gå i bryllup mellom heterofile fordi de ikke liker hvem bruden eller brudgommen gifter seg med

Hvorfor er dette så mye verre?

Anonymkode: 628ce...0e1

Erre mulig...gjennomtrekk much? 

Anonymkode: 753bb...0cb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange forhold som ikke er "lov" i øynene til moralister. Slike folk er det bare å ignorere, fordi meningene deres teller ikke. De fortjener å bare bli oversett og glemt.

Det være seg homofilt, lesbisk, fattig og rik, gammel og ung, ulike etnisiteter, ulike kulturer, ulike religioner. Nordmenn flest ser ut til å alltid klarer å finne en type forhold de ikke annerkjenner som "ekte", hva nå det skal bety. Men kjærligheten kjenner ingen grenser, og alle forhold er vakre. Kjærlighet er kjærlighet, og det fortjener vår respekt, selv om det er noe du synes er rart og fremmed. Ikke stikk nesene i andres saker.

Anonymkode: d6448...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist når man har hatt et godt forhold til noen et helt liv så innser man tilslutt at de er overfladiske drittsekker. Det farfaren skrev var både manipulerende og truende. Det han skriver kan egentlig bare oppsummeres med at enten så er du som jeg vil eller så er du dårlig.

Anonymkode: 654bb...c9d

Bare en kommentar til ordvalgene dine. Nei, han er verken manipulerende eller truende. Tvert i mot er han ekstremt ryddig. Har formidler hvor mye kontakt de har hatt og at han er veldig glad i henne, men at han ikke sneker å være til stede i bryllupet siden han har noe i mot jentebryllup. Det er greit å være uenig med ham, men her tillegger du ham meninger han tydeligvis ikke har.

Anonymkode: 641c4...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erre mulig...gjennomtrekk much? 

Anonymkode: 753bb...0cb

Får vente til en voksen person svarer.

Anonymkode: 628ce...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg aksepterer ikke bestefarens syn, og tåler å bli kalt en bastant tulling hvis det er prisen for å svare med samme mynt. Sånne typer forstår sjelden andre språk enn det. 

Farfar har da like mye rett til å ta avstand fra hennes holdning til homofilt bryllup som du har til å hylle det? Er det galt å være uenig, ingen av dere kan bevise at den andre tar feil. Dere er akkurat like gode.

Anonymkode: ba729...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Farfar har da like mye rett til å ta avstand fra hennes holdning til homofilt bryllup som du har til å hylle det? Er det galt å være uenig, ingen av dere kan bevise at den andre tar feil. Dere er akkurat like gode.

Anonymkode: ba729...d6d

Farfar kan mene akkurat hva han vil. Det står han helt fritt til, men som for alle andre har farfars handlinger og valg konsekvenser. Farfar må gjerne forklare hvorfor han blir borte fra bryllupet, men han kan ikke samtidig forvente at andre skal applaudere det. Jeg står ved det jeg sier: han kan være velkommen tilbake når han aksepterer barnebarnet sitt for den hun er. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...