Gå til innhold

Mannen min har blitt overvektig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ts godt. Er ikke den tynneste flisa på sagbruket selv og det er ikke partneren min heller men kraftig overvektige er ikke sexy i mine øyne. Ikke er det særlig sunt heller. En ønsker jo å bli gammel sammen. 

Anonymkode: a5367...612

Vi er begge over 70 år... 

Anonymkode: 618e0...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er viktig her er at har han lagt på seg 20 kg er det sannsynlig at han legger på seg mer og... Testosteron-nivået hos menn går ned med alderen, da må matinntaket reduseres for å unngå fett på kroppen.

45 år er en alder der dette merkes godt. Du og han har god grunn til bekymring, det kan fort bli 40 kg overvekt om ikke matmengden reduseres. Å ta av de 20 kg han allerede har lagt på seg kan bli vanskelig, kroppen har et slags minne som gjør at den søker å oppnå historisk maks fettnivå (visstnok). 

Konklusjon: det er god grunn til å bekymre seg, og god grunn til å gi beskjed til han at dette ikke er så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anusnym skrev:

Det som er viktig her er at har han lagt på seg 20 kg er det sannsynlig at han legger på seg mer og... Testosteron-nivået hos menn går ned med alderen, da må matinntaket reduseres for å unngå fett på kroppen.

45 år er en alder der dette merkes godt. Du og han har god grunn til bekymring, det kan fort bli 40 kg overvekt om ikke matmengden reduseres. Å ta av de 20 kg han allerede har lagt på seg kan bli vanskelig, kroppen har et slags minne som gjør at den søker å oppnå historisk maks fettnivå (visstnok). 

Konklusjon: det er god grunn til å bekymre seg, og god grunn til å gi beskjed til han at dette ikke er så bra

40 kg overvekt vil jeg ikke risikere. Jeg tar en prat med ham, og jeg tar helsevinklingen.

Anonymkode: 71cef...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...