Gå til innhold

Er så lei av forholdet vårt nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.5.2019 den 9.25, Carrot skrev:

Takk for oppklaringen ang lengden på forholdet - beklager at jeg ikke fikk det med meg. For meg er det en viktig del av informasjonen, sammen med hva som har skjedd for TS som har endret følelsene hennes om hun ønsker fortsette et forhold vel og merke - noe det virker som om hun ikke gjør så da kan man vel kanskje være enig i at det er uvesentlig som hun skriver. Sett i det lys syns jeg TS bør si fra til samboeren så raskt som mulig, å holde han for "narr" ved å bli i samme seng og avvise han gjør noe med han som mennekse. Det skaper en utrygghet som setter seg fast, han vil såres hver dag heller enn såres skikkelig en gang på den måten og det er ikke OK - i allefall ikke når TS gjør det fordi hun ikke orker ta tak i det for egen del fordi hun finner all verdens "grunner" utenfor seg selv til å bli. 

Akkurat nå utsetter jeg jo det pga eksamen. For om jeg gjør det slutt nå og må begynne å finne nytt sted å bo i morgen så kommer jeg ikke til å klare meg på eksamen. Et brudd og ny livssituasjon gjør mye med konsentrasjonen, for å si det sånn... 

Jeg har hatt en skikkelig stor klump i magen i hele dag. Det er en blanding av dårlig samvittighet, irritasjon over at vi fortsatt er sammen, redsel for å flytte for meg selv, glede over at jeg snart skal slippe å bo med han.. Det føles bare rart. :( Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det slutt NÅ, men det går ikke. Det passer virkelig, virkelig ikke nå.. 

Anonymkode: ff545...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke stresset så veldig om jeg var deg. Jeg hadde stått opp tidlig og dratt en plass for å lese til eksamen. Enten på skolen eller på en kafé. Så hadde jeg brukt hele dagen på det og ikke kommet hjem før seint. 

Innimellom lesinga hadde jeg hengt med venner, kanskje blåst litt ut om bruddet som kommer etter eksamen, og ellers bare forberedt meg på ny tilværelse. 

Det er trist med brudd, men studentlivet er fylt opp med ting som skjer. Det tar ikke så lang tid før du er ferdig med det, og ALT er bedre enn å være i et forhold som går deg på nervene. 

Anonymkode: 58c16...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå utsetter jeg jo det pga eksamen. For om jeg gjør det slutt nå og må begynne å finne nytt sted å bo i morgen så kommer jeg ikke til å klare meg på eksamen. Et brudd og ny livssituasjon gjør mye med konsentrasjonen, for å si det sånn... 

Jeg har hatt en skikkelig stor klump i magen i hele dag. Det er en blanding av dårlig samvittighet, irritasjon over at vi fortsatt er sammen, redsel for å flytte for meg selv, glede over at jeg snart skal slippe å bo med han.. Det føles bare rart. :( Jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det slutt NÅ, men det går ikke. Det passer virkelig, virkelig ikke nå.. 

Anonymkode: ff545...434

Ingen kan forvente at man skal bryte og flytte samme dag. Det virker som om du holder han for narr med vilje på den måten og det er kanskej derfor du sliter med samvittigheten. Snakk sammen, si hva du føler - våg å være ærlig så kanskje du også klarer fokusere på eksamen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbring all din våkne tid på lesesalen frem til eksamen, så slår du to fluer i en smekk. Sett alle tankene om dette på pause. Dagen etter eksamen begynner du planlegging, og legger opp hvilke steg får du til når.

Anonymkode: 49477...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Carrot skrev:

Ingen kan forvente at man skal bryte og flytte samme dag. Det virker som om du holder han for narr med vilje på den måten og det er kanskej derfor du sliter med samvittigheten. Snakk sammen, si hva du føler - våg å være ærlig så kanskje du også klarer fokusere på eksamen.

 

1 time siden, Pianomann skrev:

....det passer ikke å gjøre det slutt nå....

 

dvs du bruker ham...

Dere har aldri vært i et langtidsforhold tenker jeg? Så dere vet ikke hvordan det er å være veldig glad i noen og usikker på hvordan man skal gå frem? Han vet hvordan jeg føler det. Han vet jeg har hatt lyst til å gjøre det slutt mange ganger. Tror dere jeg står å smiler han opp i trynet og sier at vi skal gifte oss en dag? 

Faen så forbanna jeg blir på slike folk som dere. Så klart bruker jeg ikke et menneske jeg er glad i. Nei, det passer ikke å gjøre det slutt nå. Akkurat som om noen nær oss døde i dag så hadde det ikke passet å gjøre det slutt i kveld. Om typen hadde hatt eksamen i morgen hadde jeg aldri slått opp dagen før. Akkurat som jeg ikke dumper han når jeg har eksamen over helga. Drit og dra.. 

Anonymkode: ff545...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
16 timer siden, Pianomann skrev:

....det passer ikke å gjøre det slutt nå....

 

dvs du bruker ham...

Tull! Det er lov å tenke praktisk.

Det er best for begge parter å håndtere et brudd etter en stressende eksamensperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Alterego666 skrev:

Tull! Det er lov å tenke praktisk.

Det er best for begge parter å håndtere et brudd etter en stressende eksamensperiode.

Kanskje, men hvis man i etterkant drar "jeg venta med å slå opp også av hensyn til deg", så får man ikke nødvendigvis bare glede og hurrrarop tilbake.

Anonymkode: 68566...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta livet med ro.... Sug han masse og evt kjør på med analsex. Da våkner du til live igjen 😁

Anonymkode: eb6d5...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men hvis man i etterkant drar "jeg venta med å slå opp også av hensyn til deg", så får man ikke nødvendigvis bare glede og hurrrarop tilbake.

Anonymkode: 68566...853

Man får kanskje ikke takksigelser, slik er livet. Det er likevel best å ta bruddet når man har litt lave skuldre dersom man har muligheten til det. Å slippe å spolere en viktig eksamen er også en grunn som alle bør respektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han "klår" så du stivner til, men allikevel så er du glad i han og vil dele seng med han? Får ikke dette til å henge sammen.

Anonymkode: 09bcc...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, men hvis man i etterkant drar "jeg venta med å slå opp også av hensyn til deg", så får man ikke nødvendigvis bare glede og hurrrarop tilbake.

Anonymkode: 68566...853

Jamen man sier jo ikke at man venta med å slå opp når man slår opp...bruk det du har i topplokket, det er der av en grunn....

Anonymkode: 0633e...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han "klår" så du stivner til, men allikevel så er du glad i han og vil dele seng med han? Får ikke dette til å henge sammen.

Anonymkode: 09bcc...f32

Man kan være glad i et menneske selvom man ikke ønsker å bli berørt av det mennesket lenger. Vil du bli klådd av  din venn? For hun føler ikke kjæreste følelser lenger, men venne følelser blir det mer som nå. 

Men det at hun deler seng når hun ikke vil...vel, det er litt merkelig. Personlig hadde jeg ikke fått sove.

Anonymkode: 0633e...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke krangle med typen via KG. Sånn er det bare.

Anonymkode: 86d7e...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jamen man sier jo ikke at man venta med å slå opp når man slår opp...bruk det du har i topplokket, det er der av en grunn....

Anonymkode: 0633e...b4f

Ekskjæresten min sa det til meg. Og mange gjør det. 

Anonymkode: 68566...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

 

Dere har aldri vært i et langtidsforhold tenker jeg? Så dere vet ikke hvordan det er å være veldig glad i noen og usikker på hvordan man skal gå frem? Han vet hvordan jeg føler det. Han vet jeg har hatt lyst til å gjøre det slutt mange ganger. Tror dere jeg står å smiler han opp i trynet og sier at vi skal gifte oss en dag? 

Faen så forbanna jeg blir på slike folk som dere. Så klart bruker jeg ikke et menneske jeg er glad i. Nei, det passer ikke å gjøre det slutt nå. Akkurat som om noen nær oss døde i dag så hadde det ikke passet å gjøre det slutt i kveld. Om typen hadde hatt eksamen i morgen hadde jeg aldri slått opp dagen før. Akkurat som jeg ikke dumper han når jeg har eksamen over helga. Drit og dra.. 

Anonymkode: ff545...434

Kanskje din definisjon av lang tid ikke er lik min for alt jeg vet men jeg har tre lange forhold bak meg etter min definisjon der alle varte mellom 10 og 15 år så jo jeg vil påstå det.. og i alle har det vært noen nedturer men jeg har aldri planlagt et brudd på en så kalkulert måte som TS skildrer - og jeg har aldri latt være å snakke med partneren min når jeg har følt at et forhold går mot brudd heller, og da tydelig slik at partneren skjønner at jeg ikke har det bra og at jeg ønsker bryte ut. Det at du nå skriver at han vet hvordan du har det, samtidig som du sier at han virkelig prøver gjør det bare verre i mine øyne at du utsetter og utsetter - det er da jeg får en følelse av at du rett og slett utnytter han for eksempel for å ha et sted å bo samtidig som du hele tiden ser feilene heller enn hans innsats. Og for min del er det da helt klart at du ikke tilfører forholdet noe bra for hans del - at du kanskje blir såret av at noen skriver det til deg kan tolkes som en bekreftelse på at det er slik det er, sannheten er ofte vond å høre når den kommer så brutalt. Så jo hvis det ikke "passer" for deg å gjøre det slutt nå så bruker du han - så enkelt er det faktisk. Våg å være ærlig med deg selv først og fremst men med han også, han fortjener i det minste ærlighet. og nei, du kan ikke sammenligne det du går gjennom med at noen dør! Oppriktig talt! Men joda, jeg skjønner jo at at du laget tråden for å få udelt støtte og ikke for å få oppriktige svar så "drit og dra" er helt passende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Fy faen altså. Har gått med denne følelsen i flere dager nå, at det er tett før begeret renner over. Jeg mistet følelsene for kjæresten min før jul. Vi har ikke hatt sex på et halvt år, kysser nesten aldri. Eneste vi gjør er å ligge inntil hverandre når vi sover. Ellers er det ingen kjæresteting vi gjør. Han fortsetter jo å klå og prøve seg, selv om jeg stivner til, avviser, trekker meg unna osv. For jeg liker det ikke lenger. 

Hvorfor har jeg ikke gjort det slutt tidligere? Det har skjedd ting HELE TIDEN som har gjort at jeg ikke kan gjøre det slutt "akkurat nå". Nå har jeg en eksamen igjen, den er 27. mai, og etter det blir det slutt. Jeg kan ikke begynne å flytte og styre med å finne leilighet rett før eksamen.. Jeg tror også han er fullstendig klar over hvor landet ligger, at nå er det over.. Om ikke så vet jeg ikke hvilken verden han lever i. Vi har snakket mange ganger om å gjøre det slutt. Men tenkt at vi kan prøve igjen. Men vi glir bare mer og mer fra hverandre. Vi småkrangler ofte, og han er spesielt glad i å påpeke feilene jeg sier og gjør. Samtidig er han ofte støttende og snill. Så jeg hater han ikke, jeg er veldig glad i han. Akkurat nå er jeg bare fryktelig irritert... 

Hvordan holde ut til 27 mai? Hvordan kan jeg forberede meg? Jeg gruer meg til styret med flytting. Jeg har ikke funnet leilighet, er dette noe jeg burde lete etter før jeg gjør det slutt? Jeg kan ikke bare bo hos noen andre når vi har gjort det slutt. Kjenner ingen andre her, og familien min bor langt unna. Jeg har mye fri i i juni, så da har jeg mulighet til å reise hjem. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Jeg har mye dårlig samvittighet. Fryktelig også. Det gjør vondt i sjelen å vite at jeg tenker slik. Men samtidig tror jeg følelsene han har for meg også begynner å svinne hen. Om ikke så hadde han satt kroka på døra for lenge siden. Kan ikke forstå at han ser noe håp i forholdet vårt, når det har vært så dårlig. Vi er kjempe gode venner, men vi er ikke kjærester. Føler jeg..

Anonymkode: ff545...434

Synes du er ufattelig slem som holder på sånn med andre mennesker. Du virker som en skikkelig ekkel dame som tror du er over alle andre. Han klår på deg fordi han ikke finner noen andre, ingen vil ha han stakkars også har han en egoistisk og dårlig kjæreste som deg. Sånne som deg for alltid bli i forhold, mens de som er bra blir single.

Anonymkode: ebe06...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 19.5.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Synes du er ufattelig slem som holder på sånn med andre mennesker. Du virker som en skikkelig ekkel dame som tror du er over alle andre. Han klår på deg fordi han ikke finner noen andre, ingen vil ha han stakkars også har han en egoistisk og dårlig kjæreste som deg. Sånne som deg for alltid bli i forhold, mens de som er bra blir single.

Anonymkode: ebe06...a0b

Haha.... Er ikke så lur du 😂😂

Ville bare oppdatere tråden, det er slutt og jeg skal flytte ut om en uke. Gleder mef som et lite barn. Dette er det beste jeg har gjort og jeg kjenner det er helt riktig for meg. 

Anonymkode: ff545...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært i samme situasjon som deg, Endte opp med at jeg ikke gadd å gjøre det slutt. Utsatte å utsatte, forholdet ble dårligere å dårligere. Tok laaaang tid (1år) før hun så hun ikke gadd mer. (Skjønner henne godt) det var ikke rettferdig for henne. 

IKKE gjør som meg værtfall. Ingenting godt kommer ut av det.

Men forbered deg på en tung tid etterpå, det som jeg trodde skulle være lett. Gikk nærmest med et stort smil ut døra. Våkna opp dagen etterpå med tidenes panikkanfall.

 

Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...