Gå til innhold

Er så lei av forholdet vårt nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faen altså. Har gått med denne følelsen i flere dager nå, at det er tett før begeret renner over. Jeg mistet følelsene for kjæresten min før jul. Vi har ikke hatt sex på et halvt år, kysser nesten aldri. Eneste vi gjør er å ligge inntil hverandre når vi sover. Ellers er det ingen kjæresteting vi gjør. Han fortsetter jo å klå og prøve seg, selv om jeg stivner til, avviser, trekker meg unna osv. For jeg liker det ikke lenger. 

Hvorfor har jeg ikke gjort det slutt tidligere? Det har skjedd ting HELE TIDEN som har gjort at jeg ikke kan gjøre det slutt "akkurat nå". Nå har jeg en eksamen igjen, den er 27. mai, og etter det blir det slutt. Jeg kan ikke begynne å flytte og styre med å finne leilighet rett før eksamen.. Jeg tror også han er fullstendig klar over hvor landet ligger, at nå er det over.. Om ikke så vet jeg ikke hvilken verden han lever i. Vi har snakket mange ganger om å gjøre det slutt. Men tenkt at vi kan prøve igjen. Men vi glir bare mer og mer fra hverandre. Vi småkrangler ofte, og han er spesielt glad i å påpeke feilene jeg sier og gjør. Samtidig er han ofte støttende og snill. Så jeg hater han ikke, jeg er veldig glad i han. Akkurat nå er jeg bare fryktelig irritert... 

Hvordan holde ut til 27 mai? Hvordan kan jeg forberede meg? Jeg gruer meg til styret med flytting. Jeg har ikke funnet leilighet, er dette noe jeg burde lete etter før jeg gjør det slutt? Jeg kan ikke bare bo hos noen andre når vi har gjort det slutt. Kjenner ingen andre her, og familien min bor langt unna. Jeg har mye fri i i juni, så da har jeg mulighet til å reise hjem. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Jeg har mye dårlig samvittighet. Fryktelig også. Det gjør vondt i sjelen å vite at jeg tenker slik. Men samtidig tror jeg følelsene han har for meg også begynner å svinne hen. Om ikke så hadde han satt kroka på døra for lenge siden. Kan ikke forstå at han ser noe håp i forholdet vårt, når det har vært så dårlig. Vi er kjempe gode venner, men vi er ikke kjærester. Føler jeg..

Anonymkode: ff545...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er da ikke kjempegode venner da, hvor har du det fra liksom. Flytt, bli ferdig med det... 

Anonymkode: decf8...28f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bo hos noen andre så lenge? Eller har han mulighet til det? 

Anonymkode: fa25f...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrer deg om eksamen nå, det er fremtiden din. Så bruker du tiden etterpå til å ordne deg bosted (hvis det er du som må flytte.)

Anonymkode: e3ce4...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bo hos noen andre så lenge? Eller har han mulighet til det? 

Anonymkode: fa25f...49b

Nei.. Han har egentlig mulighet til det, men dette er hans leilighet. Og jeg syns det blir rart. Om jeg skulle gjøre det slutt i dag så betyr det jo at han må bo borte fra leiligheten sin i minst en måned. Det er ganske lenge. Vi har mulighet til å sove på separate soverom da.. Men jeg ønsker ikke det. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er da ikke kjempegode venner da, hvor har du det fra liksom. Flytt, bli ferdig med det... 

Anonymkode: decf8...28f

Som sagt er jeg akkurat i dag veldig irritabel og lei. Men ellers har vi et fint "forhold". Finner på ting sammen, prater sammen osv. Men ingen kjæresteting, nei. Jeg kan ikke bare bli ferdig med det nå og risikere å prestere elendig på eksamen pga store endringer i livssituasjon rett før eksamen.. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsentrer deg om eksamen nå, det er fremtiden din. Så bruker du tiden etterpå til å ordne deg bosted (hvis det er du som må flytte.)

Anonymkode: e3ce4...235

Er det jeg tenker også. Eksamen først, så oss etterpå.. Jeg må flytte ja. 

Anonymkode: ff545...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du føler det slik i forholdet. Det virker jo til å påvirke hverdagen din likevel, med irritasjon og mye tanker. Med eksamenslesing går det egentligveldig fort frem til 27, så jeg håper det går greit med lesing. 

Anonymkode: 08e96...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit at du føler det slik i forholdet. Det virker jo til å påvirke hverdagen din likevel, med irritasjon og mye tanker. Med eksamenslesing går det egentligveldig fort frem til 27, så jeg håper det går greit med lesing. 

Anonymkode: 08e96...e43

Det er mye irritasjon. Har kort lunte, blir hissig for alt. Jeg er generelt en hissig person, men har gått over stokk og stein den siste tiden.. Går sånn passe greit med lesing. Det hadde gått bedre om jeg var fri og frank, kunne gjøre som jeg vil, og slapp å ha dette forholdet og det at det skal bli slutt hengende over meg. Selv om jeg vil gjøre det slutt så er det jo også skummelt å skulle bo alene igjen etter å ikke ha bodd alene på en god del år. Vi har dog bare vært samboere i 2 år. 

Anonymkode: ff545...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være du ikke er så irritabel etter eksamen?

Anonymkode: f1000...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville funnet leilighet nå. Så har du den klar liksom. 

Anonymkode: 85253...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 76ad0...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Anonymkode: 76ad0...e4f

Foreslår du leser tråden... 

Anonymkode: e327a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår du leser tråden... 

Anonymkode: e327a...609

Hvor i tråde skrev TS noe om hvor lenge de har vært sammen? Jeg ser det ikke - jeg ser hun skriver at hun mistet følelsene før jul - men ikke noe om hvorfor? Samtidig skriver hun at hun er irritert, har kort lunte osv - så det er mulig det er mer i dette enn som kommer tydelig frem så spørsmålet om hvor lenge de har vært sammen er et legitimt spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart 3 år, samboere i 2.. Hvorfor følelsene er borte er ikke relevant, sannheten er også at jeg ikke vet helt hvorfor. Jeg er glad i han og han betyr mye for meg, og jeg vil ha han i livet mitt videre. Når vi har holdt på å gjøre det slutt osv har han alltid sagt han vil fortsette å være venn med meg.. 

Anonymkode: ff545...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har vært sammen i snart 3 år, samboere i 2.. Hvorfor følelsene er borte er ikke relevant, sannheten er også at jeg ikke vet helt hvorfor. Jeg er glad i han og han betyr mye for meg, og jeg vil ha han i livet mitt videre. Når vi har holdt på å gjøre det slutt osv har han alltid sagt han vil fortsette å være venn med meg.. 

Anonymkode: ff545...434

Veldig vanlig at "følelsene forsvinner" etter 2-3 år, det er slik vi mennesker er. Forelskelse er en biokjemisk reaksjon som har til hensikt å sørge for reproduksjon. Varer ikke ut livet altså!

Du er ung og kan jo godt prøve med en ny fyr, men "følelsene" av forelskelse varer uansett ikke evig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anusnym skrev:

Veldig vanlig at "følelsene forsvinner" etter 2-3 år, det er slik vi mennesker er. Forelskelse er en biokjemisk reaksjon som har til hensikt å sørge for reproduksjon. Varer ikke ut livet altså!

Du er ung og kan jo godt prøve med en ny fyr, men "følelsene" av forelskelse varer uansett ikke evig.

Selv om man ikke er forelsket, så skal man ikke føle det sånn der etter tre år! Forhold skal GI deg noe, ikke tappe deg! Vi trenger heldigvis ikke lenger å holde ut for å overleve, sånn som man måtte før i tiden, så å være i dårlige forhold er bare et tap i livet. 

TS, prøv om du kan la det ligge på hylla til over eksamen, og konsentrer deg om den. Ta det etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anusnym skrev:

Veldig vanlig at "følelsene forsvinner" etter 2-3 år, det er slik vi mennesker er. Forelskelse er en biokjemisk reaksjon som har til hensikt å sørge for reproduksjon. Varer ikke ut livet altså!

Du er ung og kan jo godt prøve med en ny fyr, men "følelsene" av forelskelse varer uansett ikke evig.

Jeg har vell aldri forventet at forelskelse skal vare livet ut. Men jeg har ikke tenkt å være sammen med en mann jeg ikke vil ha sex med, kose med, vise meg naken for, kysse. Snakker heller ikke så ofte med han om dypere ting heller som jeg gjorde tidligere. For jeg ser på han som en venn nå.. Jeg vil ikke prøve med en ny fyr. Vil være singel. 

12 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Selv om man ikke er forelsket, så skal man ikke føle det sånn der etter tre år! Forhold skal GI deg noe, ikke tappe deg! Vi trenger heldigvis ikke lenger å holde ut for å overleve, sånn som man måtte før i tiden, så å være i dårlige forhold er bare et tap i livet. 

TS, prøv om du kan la det ligge på hylla til over eksamen, og konsentrer deg om den. Ta det etterpå.

Takk. 

Anonymkode: ff545...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det viktigste du kan gjøre nå er å akseptere at situasjonen er som den er. For meg så virker det som du egentlig har dårlig samvittighet for at forholdet er dårlig og da er det riktig av deg å gjøre det slutt. Men livet består av mer enn bare forholdet. Nå er det viktig at du fokuserer på eksamen, så får du ordne opp/gjøre det slutt når eksamenstiden er over. Det er alltid viktig å ta en ting av gangen og kjæresten din overlever denne tiden. Tror det er viktig at du bare aksepterer situasjonen og samtidig prøver å være hyggelig ovenfor kjæresten din. Du kan jo si at du har det vanskelig nå og at du egentlig ikke ønsker å være sur og sint. Fortell han at du nå må du fokusere på eksamen og at dere for snakke om forholdet etter eksamen. Men prøv å vis ham respekt i denne tiden. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye irritasjon. Har kort lunte, blir hissig for alt. Jeg er generelt en hissig person, men har gått over stokk og stein den siste tiden.. Går sånn passe greit med lesing. Det hadde gått bedre om jeg var fri og frank, kunne gjøre som jeg vil, og slapp å ha dette forholdet og det at det skal bli slutt hengende over meg. Selv om jeg vil gjøre det slutt så er det jo også skummelt å skulle bo alene igjen etter å ikke ha bodd alene på en god del år. Vi har dog bare vært samboere i 2 år. 

Anonymkode: ff545...434

@Carrot

Anonymkode: e327a...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk all tiden din på skolen, da slipper du å forholde deg så mye til han. Les og studer på biblioteket og lesesalen. Spis i kantina, ta med mat på skolen. Kom hjem sent og dra tidlig. 

Anonymkode: e39f4...ee8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen ang lengden på forholdet - beklager at jeg ikke fikk det med meg. For meg er det en viktig del av informasjonen, sammen med hva som har skjedd for TS som har endret følelsene hennes om hun ønsker fortsette et forhold vel og merke - noe det virker som om hun ikke gjør så da kan man vel kanskje være enig i at det er uvesentlig som hun skriver. Sett i det lys syns jeg TS bør si fra til samboeren så raskt som mulig, å holde han for "narr" ved å bli i samme seng og avvise han gjør noe med han som mennekse. Det skaper en utrygghet som setter seg fast, han vil såres hver dag heller enn såres skikkelig en gang på den måten og det er ikke OK - i allefall ikke når TS gjør det fordi hun ikke orker ta tak i det for egen del fordi hun finner all verdens "grunner" utenfor seg selv til å bli. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...