Gå til innhold

Salkas dagbok, en katteelskers bekjennelser


Salka

Anbefalte innlegg

På 8.10.2019 den 21.43, Luna Llena skrev:

Håper alt er bra med deg :hug:

 

På 23.12.2019 den 22.07, SVK skrev:

God jul og håper det går bra med deg! :klemmer:

 

 

 

På 23.12.2019 den 22.09, Rumle skrev:

Så lenge siden jeg har sett deg her inne, Håper du har det bra ❤ Ønsker deg en riktig god jul :klemmer:

Tusen takk, fine dere ❤️ Håper dere har hatt en fin og koselig jul.

Ja, lenge siden jeg har vært her inne nå. Jeg er alvorlig syk med sterk fatigue, så har derfor veldig lite krefter. I tillegg sliter jeg med sterk angst og depresjon og det finnes tråder her inne som ikke er så bra å lese for en som kjemper mot mørket og sliter med selvtilliten. Ikke klarer jeg å la være å gå inn på de trådene heller, er akkurat som jeg liker å plage meg selv. Så har vurdert å slette brukeren min.

Men nok klaging nå. Ønsker dere fininger et riktig godt nyttår! Håper dere har det koselig i kveld ❤️ Tenk at det snart er 2020, det er ganske sykt å tenke på. Her er det stille og rolig med David Bowie-konsert på DVD. Snart 4 år siden han døde, jeg får fortsatt tårer i øynene av å tenke på det. For en mann han var og for et talent! Ingen rakettoppskyting her pga dyrene, men ville nok ikke hatt raketter uansett. Snart er det tid for kalkunmiddag, de fine spiser sent sies det 😂

Endret av Salka
Fjernet et overflødig ord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SVK skrev:

@Salka :hug:

Godt nyttår og kos deg med David Bowie, kalkunmiddag og alle de flotte dyrene! 

Tusen takk og like måte, kos deg masse du også! :hug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Luna Llena skrev:

Kjære @Salka godt å høre fra deg :hug: Du fortjener ikke å ha det sånn, gode snille deg, håper du får ett best mulig 2020 :hjerte: 

Åååå, tusen takk, nå ble jeg helt rørt her ♥️ :hug: Ja, det er tøft, men men. Håper du får et supert 2020 du også og håper du koser deg i kveld 💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
20 minutter siden, Salka skrev:

Åååå, tusen takk, nå ble jeg helt rørt her ♥️ :hug: Ja, det er tøft, men men. Håper du får et supert 2020 du også og håper du koser deg i kveld 💜

Takk, er hjemme å koser meg med katten, hun ligger ved siden av meg og sover nå, men ser hun støkker litt av rakettene, stakkar, men hjelper når jeg stryker henne. Hvordan tar kattene og hestene dine det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Luna Llena skrev:

Takk, er hjemme å koser meg med katten, hun ligger ved siden av meg og sover nå, men ser hun støkker litt av rakettene, stakkar, men hjelper når jeg stryker henne. Hvordan tar kattene og hestene dine det ?

Jeg bor såpass avsides til at det er veldig lite raketter her. Hestene er i le med skog bak seg og på sidene og stallen som er et høyt bygg og et leskjul foran, så de er ute, men ville satt dem inn om det var raketter og smell over hodene på dem. Hørte litt smell fra tettstedene en mil og 4 km unna i hver sin retning da, de var litt oppspilte, men gikk fint. Kattene lå og sov da vi kom inn (jeg var ute hos hestene ved midnatt), en på bokhylla, en inntil ovnen og resten i en stol. De har hørt på David Bowie hele tiden, har god musikksmak de kattene 😁 Håper pusen din er roligere nå og bra det hjelper å stryke henne ♥️:ninuskapus:

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Salka said:

Jeg bor såpass avsides til at det er veldig lite raketter her. Hestene er i le med skog bak seg og på sidene og stallen som er et høyt bygg og et leskjul foran, så de er ute, men ville satt dem inn om det var raketter og smell over hodene på dem. Hørte litt smell fra tettstedene en mil og 4 km unna i hver sin retning da, de var litt oppspilte, men gikk fint. Kattene lå og sov da vi kom inn (jeg var ute hos hestene ved midnatt), en på bokhylla, en inntil ovnen og resten i en stol. De har hørt på David Bowie hele tiden, har god musikksmak de kattene 😁 Håper pusen din er roligere nå og bra det hjelper å stryke henne ♥️:ninuskapus:

Høres ut som en fin nyttårsfeiring og håper du både hadde energi og glede. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SVK skrev:

Høres ut som en fin nyttårsfeiring og håper du både hadde energi og glede. :hjerte:

Energi var det dårlig med, ellers var det greit :) Jeg syns alltid nyttårsaften er en litt trist og emosjonell dag. Tenker litt for mye på andre som feirer og har det gøy med venner og føler meg liten og ubetydelig som ikke kan det. Jeg må bli flinkere til å ikke sammenlikne meg selv med «alle andre». Kanskje det kan være mitt nyttårsforsett? Samtidig er jeg veldig introvert og har sosial angst, så hadde ikke feiret med masse folk selv om jeg hadde vært frisk og hatt masse venner. Sånn sett glad jeg ikke bor i Oslo mer selv om jeg er født og oppvokst der og så er det godt for dyrene uten raketter, smell og bråk. Jeg syns det er så rart å tenke på at vi er i 2020 nå, syns tiden går så ekstremt fort. Og gjett om jeg følte meg gammel når jeg telte og fant ut at jeg er i mitt 5. tiår nå :hoho: Har levd på 80, 90, 2000, 2010 og nå 2020-tallet. Nå kan vi ikke si 20-tallet om 1920-tallet mer siden vi nå lever på 20-tallet 🙀

Håper du hadde en helt super nyttårsfeiring og at 2020 blir et kjempefint år for deg ♥️ Du er veldig hyggelig og gjør KG til et bedre sted :hug: 

Endret av Salka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Salka said:

Energi var det dårlig med, ellers var det greit :) Jeg syns alltid nyttårsaften er en litt trist og emosjonell dag. Tenker litt for mye på andre som feirer og har det gøy med venner og føler meg liten og ubetydelig som ikke kan det. Jeg må bli flinkere til å ikke sammenlikne meg selv med «alle andre». Kanskje det kan være mitt nyttårsforsett? Samtidig er jeg veldig introvert og har sosial angst, så hadde ikke feiret med masse folk selv om jeg hadde vært frisk og hatt masse venner. Sånn sett glad jeg ikke bor i Oslo mer selv om jeg er født og oppvokst der og så er det godt for dyrene uten raketter, smell og bråk. Jeg syns det er så rart å tenke på at vi er i 2020 nå, syns tiden går så ekstremt fort. Og gjett om jeg følte meg gammel når jeg telte og fant ut at jeg er i mitt 5. tiår nå :hoho: Har levd på 80, 90, 2000, 2010 og nå 2020-tallet. Nå kan vi ikke si 20-tallet om 1920-tallet mer siden vi nå lever på 20-tallet 🙀

Håper du hadde en helt super nyttårsfeiring og at 2020 blir et kjempefint år for deg ♥️ Du er veldig hyggelig og gjør KG til et bedre sted :hug: 

Tusen takk! :hug: 

Kjenner meg litt igjen med dette med å både trives best alene og likevel føle at jeg burde feiret nyttårsaften slik som "alle andre". For meg er det heldigvis bedre nå enn det var for noen år siden. Denne nyttårsaften var jeg alene og passet min brors pus og hadde det fint.  Synes absolutt du burde ha som nyttårsforsett å sammenligne deg mindre med andre. Har i hvert fall hjulpet meg veldig å bry meg mindre om hvordan "alle andre" feirer samt å vite at mange faktisk trives best uten mange folk rundt seg. 

Ja, tiden går ekstremt fort og virker å gå bare fortere og fortere etter som man blir eldre. Noe som kanskje gjør det enda viktigere å ikke bruke tid på å sammenligne seg selv med andre hele tiden. 

 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SVK skrev:

Tusen takk! :hug: 

Kjenner meg litt igjen med dette med å både trives best alene og likevel føle at jeg burde feiret nyttårsaften slik som "alle andre". For meg er det heldigvis bedre nå enn det var for noen år siden. Denne nyttårsaften var jeg alene og passet min brors pus og hadde det fint.  Synes absolutt du burde ha som nyttårsforsett å sammenligne deg mindre med andre. Har i hvert fall hjulpet meg veldig å bry meg mindre om hvordan "alle andre" feirer samt å vite at mange faktisk trives best uten mange folk rundt seg. 

Ja, tiden går ekstremt fort og virker å gå bare fortere og fortere etter som man blir eldre. Noe som kanskje gjør det enda viktigere å ikke bruke tid på å sammenligne seg selv med andre hele tiden. 

 

Bare hyggelig :hug: 

Godt vi er flere. Samfunnet forventer så mye av oss og det er vanskelig å stå imot det presset. Har kuttet ut sosiale medier for mange år siden da, så slipper å få «perfekte» bilder (som ofte bare er juks og fasade) slengt opp i trynet, men man ser det jo i nettaviser og sånt også. Godt det er bedre for deg nå og så snill du er som passet din brors pus, hørtes koselig ut 💜:ninuskapus:  Katter er fantastiske dyr. Ja, skal ha som nyttårsforsett å prøve å la være å sammenlikne meg selv med andre og godta at jeg er en introvert person som trives best alene eller med kun samboeren rundt meg. Og dyrene mine da, sammen med dem er man jo aldri alene. 

Går fortere og fortere jo eldre man blir, ja, helt vilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nytt år ønskes deg.    :vin:  Jeg håper det blir best mulig for deg.   :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Riktig godt nytt år ønskes deg.    :vin:  Jeg håper det blir best mulig for deg.   :hug:

Tusen, takk, Jerry. Håper du også får et best mulig 2020  :hug: 

50 minutter siden, SVK skrev:

Enig, man er ikke alene når man er med dyr. 

Ja, det er utrolig mye og godt selskap i dem :ninuskapus:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favoritt-Bowie-låter 😻 syns stemmen hans kommer ekstra godt frem her. Får like gåsehud hver gang jeg hører den  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig, i tillegg utrolig hva Bowie klarte å få til med det siste albumet hvor han slet med den grusomme kreften. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig og bare to dager etter at albumet ble gitt ut døde han :trist: Idag skulle han fylt 73 år og på fredag er det 4 år siden han døde 💔

Er så trist å se han i denne videoen, så redusert :( men en knakende god låt er det.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...