AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #61 Skrevet 13. mai 2019 På 11.5.2019 den 14.02, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke enig i det, enten så blir det for lite stekt eller svrat/brent Anonymkode: d6382...f5f Det må være fordi du ikke har peiling. Her lages hele lammelår, ribber, helstekte kyllinger og helstekte entrecôter på grill. Og da med stålkontroll på kjernetemperatur. Indirekte varme, og steketermometer er din beste venn. Anonymkode: ea91b...a9f 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #62 Skrevet 13. mai 2019 På 11.5.2019 den 14.19, AnonymBruker skrev: Jeg kan være enig at maten smakker godt om man har gassgrill eller kullgrill hjemme er maren godt, men jeg er ikke enig at maten er like godt om man bruker engangsgrill eller over åpen ild, og jeg vil tippe at det er det ts og vi andre snakker om. Men det er selvsagt peskulasjoner Anonymkode: d6382...f5f Engangsgrill er ikke en grill....FY FAEN! 🤮 Anonymkode: ea91b...a9f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #63 Skrevet 13. mai 2019 On 5/11/2019 at 2:28 PM, AnonymBruker said: Slitsomt å ta med seg det på buss/trikk og bære med seg "Gourmet" grillingen som du snakker synes jeg er kjempe godt,men bor i oslo og når vi skal i parken eller stranda blir det engangsgrill, de fleste jeg kjenner eier ikke grill, da det ikke er lov lengre å grille på balkonger i de fleste boretslag i Oslo, verken med engangsgrill eller fast grillingen, kjenner dog flere som bryter de reglene,. Grunn brannfare. Anonymkode: d6382...f5f Nesten alle jeg kjenner i Oslo har grill på balkongen. De med strengest borettslag har elektrisk Anonymkode: d64df...75f
Jerry Lee Skrevet 13. mai 2019 #64 Skrevet 13. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Engangsgrill er ikke en grill....FY FAEN! 🤮 Anonymkode: ea91b...a9f Greit til pølser, burgere og flesk syns jeg. Men ikke til større stykker kjøtt og fisk.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #65 Skrevet 13. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det konstante pratet om grilling blir utrolig slitsomt. Jeg spiser ikke noe av svinekjøtt (fordi jeg ikke liker smaken), spiser omtrent bare kylling og kalkunkjøtt når jeg lager mat til meg selv. Så det er litt kjedelig når man blir bedt på grilling hver helg, og det stadig bare serveres pølser, koteletter og spareribs. Har flere ganger tatt med en kyllingfilet jeg kan grille, men noen ganger syns vertene tydeligvis at det er frekt å ta med mat jeg liker. Selv om de vet at jeg ikke spiser svin. "Det er jo godt når det grilles!" - NEI. Blir dårlig. Syns ikke grillsmak er noe godt, og egentlig har jeg mest lyst til å steke kyllingfileten min på en panne. Lang tid tar det også å grille. Og tilbehørene er kjipe, hvorfor lager ingen saus til grillmat? Potetsalat fra boks er ikke godt. Med tørr salat til og dvaske båtpoteter. Hadde en kjempefin sommer i fjor når det var grillforbud hele juli. Det går an å ta med mat fra kjøkkenet og ut på terrassen, faktisk. Anonymkode: 19162...7ec Blir du bedt på grilling HVER helg? Høres slitsomt ut. Og du høres utakknemlig ut. Salaten trenger ikke være tørr og båtpotetene trenger ikke være dvaske. Anonymkode: d9ebb...f87
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #66 Skrevet 13. mai 2019 Hvis dere bare spiser sommerkoteletter med first price potetsalat, så takk dere sjøl, altså! Elsker grilling, marinerer kjøttet og fisken selv og lager godt tilbehør i form av hjemmelagede potetsalater, gresk salat, coleslaw, stekt sopp, sprø potetbåter, hjemmelaget chilidressing, you name it! Og hvis det ikke er sol, så spiser vi inne, det er da ikke noe mer stressende enn å lage mat på kjøkkenet. Anonymkode: a4b1e...a65 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #67 Skrevet 13. mai 2019 Grilling hører sommeren til. Engangsgrill har jeg ikke brukt på hundre år, hadde en bærbar parkgrill som kastet da jeg flyttet ut av byen, gassgrillen solgte jeg for 2 år siden da gassgrillsmak ikke er helt grillsmak. Griller nå kun med bålpanne og bjørkeved. Har alt av utstyr til bålpanna så det kan lages alt fra amerikanske pannekaker til de feteste biffstykkene. Funderer på å investere i en skikkelig smoker bbq grill, så kan bålpanna fungere som bålkos i sidesynet Anonymkode: 6b19f...517 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #68 Skrevet 13. mai 2019 Grilling på hytta om sommeren! Bålpanne med grillkull. Sitte ute å nyte utsikten over havgapet og horisonten, mens den gode grilllukta brer seg... Masse deilig tilbehør, div salater, bakte poteter og grønnsaker, dressinger, diper osv. Det er noe med den herlige sommerstemningen! Og gjerne fram med stekeplaten og steke sveler etterpå😍 Anonymkode: 43967...591 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå