AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #21 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Grilling kan være både godt og hyggelig, hvis det er skikkelig organisert og noen har ansvar for selve gillingen. "Alle tar med og griller egen mat"-konseptet blir for veldig kaotisk, og jeg som ikke har grill selv og griller en gang annethvert år får aldri et godt resultat... Enig Anonymkode: d6382...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #22 Skrevet 11. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan være enig at maten smakker godt om man har gassgrill eller kullgrill hjemme er maren godt, men jeg er ikke enig at maten er like godt om man bruker engangsgrill eller over åpen ild, og jeg vil tippe at det er det ts og vi andre snakker om. Men det er selvsagt peskulasjoner Anonymkode: d6382...f5f Man tilpasser maten etter hvordan oppvarmingsmetode som brukes, som man også gjør på kjøkken. Skal man grille med engangsgrill så må maten være i mindre/tynnere biter. Engangsgrill er ment for rask og enkel grilling, litt som microen på kjøkkenet er ment som rask og enkel oppvarming. Du lager ikke gourmet-grillmat på engangsgrill, og du lager ikke søndagsmiddag til storfamilien i microen. Anonymkode: bd9c5...6c9 2
Gjest hind Skrevet 11. mai 2019 #23 Skrevet 11. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Damer finner fram sin indre huleboer her på kvinneguiden, da må det jo være greit at han griller litt noen ganger i uka hver sommer. Anonymkode: 74066...1b8 Ja, man holder da ut. Han er takk og lov ikke en helårsgriller, så noen grillinger sommerstid er til å leve med.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #24 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man tilpasser maten etter hvordan oppvarmingsmetode som brukes, som man også gjør på kjøkken. Skal man grille med engangsgrill så må maten være i mindre/tynnere biter. Engangsgrill er ment for rask og enkel grilling, litt som microen på kjøkkenet er ment som rask og enkel oppvarming. Du lager ikke gourmet-grillmat på engangsgrill, og du lager ikke søndagsmiddag til storfamilien i microen. Anonymkode: bd9c5...6c9 Si det til grillpølsene 😅 Anonymkode: d6382...f5f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #25 Skrevet 11. mai 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tatt på kornet😂 enten er det kaldt i midten eller så er det forkullet, gjerne med en bismak av kull å tennvæske🤮 å det her evinnelige mannen skal skrytes opp i skyene for maten, som smaker... ikke spesielt godt😂 min middag fra kjøkkenet kunne smakt ti ganger bedre🙄 Anonymkode: d4646...71d Ble først glad i grillmat da jeg flyttet hjemmefra. Der jeg grillet selv, og både jeg (og mannen) kan bruke et steketermometer, eller dytte litt på fisken og se at den flaker seg (med mindre det er laks). Har ALDRI forstått hvorfor pappa måtte grille hjemme. Så mange kjøttstykker som ble ødelagt av for mye varme, for lang tid på grillen. Nå elsker jeg grillmat. jeg og mannen lager mye godt tilbehør - sammen. Så tar vi med oss det som skal på grillen ut, tar med et glass vin, og småsnakker mens vi griller perfekt stekt kjøtt/fisk. Anonymkode: e5849...d2f 3
-jk- Skrevet 11. mai 2019 #26 Skrevet 11. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slitsomt å ta med seg det på buss/trikk og bære med seg "Gourmet" grillingen som du snakker synes jeg er kjempe godt,men bor i oslo og når vi skal i parken eller stranda blir det engangsgrill, de fleste jeg kjenner eier ikke grill, da det ikke er lov lengre å grille på balkonger i de fleste boretslag i Oslo, verken med engangsgrill eller fast grillingen, kjenner dog flere som bryter de reglene,. Grunn brannfare. Anonymkode: d6382...f5f Er det ikke fellesgriller i en del av parkene nå da? Mener å ha lest det ett eller annet sted. En liten "tønnekullgrill" er lett å bære med seg og gir svært mye bedre resultat enn en engangsgrill. Men om man griller i parken er det vel uansett svært enkel mat, så det spiller jo mindre rolle. Elektrisk grill er vel tillatt på balkongene? Egentlig rart å ikke tillate gassgrill heller. Engangsgrill og kullgrill er jeg enig i må være forbudt, nabohuset her holdt på å brenne ned pga. bruk av engangsgrill på balkong.
-jk- Skrevet 11. mai 2019 #27 Skrevet 11. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man tilpasser maten etter hvordan oppvarmingsmetode som brukes, som man også gjør på kjøkken. Skal man grille med engangsgrill så må maten være i mindre/tynnere biter. Engangsgrill er ment for rask og enkel grilling, litt som microen på kjøkkenet er ment som rask og enkel oppvarming. Du lager ikke gourmet-grillmat på engangsgrill, og du lager ikke søndagsmiddag til storfamilien i microen. Anonymkode: bd9c5...6c9 Vi koker alltid poteter i mikroen. De dampkokes i en mikroboks med en liten skvett vann. Resultatet blir mye bedre enn i kjele. Potetene løser seg ikke opp (et tilbakevendende problem med mandelpoteter) og ingen vitaminer eller næring forsvinner i vannet. Smaken blir også bedre etter min mening. Selv når vi har 12 stk. på kalkunmiddag så kokes potetene i mikroen. En stor mikroboks holder til første servering, og når folk er klare for neste servering er neste runde poteter også klare Man bør ha en noenlunde ok mikro da, ikke en slik 499,- greie fra Europris... Poteter kun til oss to er ferdige på 5-6 minutter.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #28 Skrevet 11. mai 2019 Ikke glad i grillmat i det hele tatt. Jeg er litt sær og synes det smaker skittent. Er noe med at det lages ute eller noe. Anonymkode: 382ce...679
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #29 Skrevet 11. mai 2019 Just now, -jk- said: Vi koker alltid poteter i mikroen. De dampkokes i en mikroboks med en liten skvett vann. Resultatet blir mye bedre enn i kjele. Potetene løser seg ikke opp (et tilbakevendende problem med mandelpoteter) og ingen vitaminer eller næring forsvinner i vannet. Smaken blir også bedre etter min mening. Selv når vi har 12 stk. på kalkunmiddag så kokes potetene i mikroen. En stor mikroboks holder til første servering, og når folk er klare for neste servering er neste runde poteter også klare Man bør ha en noenlunde ok mikro da, ikke en slik 499,- greie fra Europris... Poteter kun til oss to er ferdige på 5-6 minutter. Du kokte potetene ja, men regner med du ikke stekte kalkunen og lagde sausen også i microen? Selvfølgelig kan man lage enkelte ting i micro, på samme måte som man også kan lage enkelte ting på engangsgrill/bål, men man lager ikke hele gorumetmåltidet slikt. Anonymkode: bd9c5...6c9 2
Gjest LaptopPute Skrevet 11. mai 2019 #30 Skrevet 11. mai 2019 Kan godt grille, men hater å spise ute. Maten blir fort kald. Insekter. Hvis det blåser og kommer blader og slikt på bordet. Ugh.
FrankDrebin Skrevet 11. mai 2019 #31 Skrevet 11. mai 2019 Jeg har ingenting imot grillmat, men det definitivt ikke noe must for meg, og jeg er også lei av maset. Helt klart oppskrytt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #32 Skrevet 11. mai 2019 Jeg liker grillmat, men synes det kan bli mye styr. Er ofte veldig mye tilbehør, alle vil ha sitt. Og da tar det mye tid og det gjøres ofte inne også må noen stå ute å grille. Også er det bæring frem og tilbake av tallerkener, glass, bestikk, mat, drikke osv. Så mer jobb enn å spise inne, men også veldig hyggelig. Anonymkode: c822b...3f1 2
Grønt blad Skrevet 11. mai 2019 #33 Skrevet 11. mai 2019 Er ikke kjempeglad i typisk sommergrillmat, ferdig marinert svinekjøtt i ulike former, men synes mate blir god når den er grillet, f.eks. fisk, hamburger, kyllingfilet i ulike former, grønnsaker. Noe helt annet enn stekepanne. Vi gjør det stort sett enkelt, og styrer som regel ikke med masse tilbehør. Vi griller året rundt med gassgrill, mens noen venner griller året rundt med kullgrill. Kullgrill gir best resultat, men gassgrill er enklere. Har også smakt langtidsgrillet lammelår grillet over bål. Fantastisk godt, men for å få det bra til, må man vite hva man driver med. Det er jo bare å spise inne om man ikke liker å spise ute. 1
Eun Skrevet 11. mai 2019 #34 Skrevet 11. mai 2019 Jeg er heller ikke veldig glad i grillmat. Det vil si, jeg spiser det selvfølgelig dersom jeg får det, men syns ikke at det er bedre en annen mat liksom. Føler at grilling er mer en sosial handling enn kun en måte å tilberede mat på. Det er noe med det å samles rundt "åpen flamme", ha det sosialt med noe godt å drikke. Det er veldig hyggelig. Men jeg liker ikke å spise ute, mister litt matlysten av det. Så jeg spiser ikke så mye, men koser meg med frisk luft, folk og drikke 😊 Man må gjøre det beste ut av det til tross for at man kanskje ikke er super-begeistra for selve maten, tenker jeg.
Kalevala Skrevet 11. mai 2019 #35 Skrevet 11. mai 2019 Jeg er heller ikke så glad i grillmat. Det er OK av og til, fordi mannen griller og han elsker det. Men jeg setter ikke i gang grillen for egen del.
smalls Skrevet 11. mai 2019 #36 Skrevet 11. mai 2019 Du er ikke alene. Er alltid mas om grilling på sommeren. Og jeg hater sjømat! Er ikke særlig glad i grillmat og er så sær jeg synes maten best når du lager den inne. Sjokk nå!! men jeg liker ikke å spise ute 😱 men det kan jeg ikke si høyt, da vil folk tro jeg er super sær og teit Sol i øyene (jadda, solbriller) fluer og veps i maten, bord som enten er for lave eller høye, vonde stoler, for varmt (svetten renner)blåser, røyk i trynet osv Ja, er sær som ikke vil ha grillmat hele sommeren. Potetsalat fra butikk smaker vondt. Når sommeren er over er jeg så lei grillmat!🤑 2
smalls Skrevet 11. mai 2019 #37 Skrevet 11. mai 2019 (endret) 2 timer siden, Daria skrev: Grilling kan være både godt og hyggelig, hvis det er skikkelig organisert og noen har ansvar for selve gillingen. "Alle tar med og griller egen mat"-konseptet blir for veldig kaotisk, og jeg som ikke har grill selv og griller en gang annethvert år får aldri et godt resultat... Enig. Ta med egen mat og grill selv blir bare styr og må vente på tur. Hater det Endret 11. mai 2019 av smalls
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #38 Skrevet 11. mai 2019 Her er det nok mange som ikke har smakt grillmat som er grillet på en skikkelig måte. Mange skønner jo ikke hvordan en griller, bare slenger maten på grillen uten å tenke. Har en lært kunsten så er grillmat virkelig godt, og alt kan grilles, synes jeg. Men nå liker jeg også å spise maten utendørs hele sommeren, være seg grillmat eller annen mat. Anonymkode: 3ac14...129 7
Gjest hind Skrevet 11. mai 2019 #39 Skrevet 11. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det nok mange som ikke har smakt grillmat som er grillet på en skikkelig måte. Mange skønner jo ikke hvordan en griller, bare slenger maten på grillen uten å tenke. Har en lært kunsten så er grillmat virkelig godt, og alt kan grilles, synes jeg. Men nå liker jeg også å spise maten utendørs hele sommeren, være seg grillmat eller annen mat. Anonymkode: 3ac14...129 Åh, det er ganske arrogant å bare konkludere med at folk som ikke er ville etter grillmat ikke har peiling på hvordan den egentlig skal være! Han jeg er gift med er en matsnobb for å si det rett ut, og han er nok også en bedre kokk enn meg. Han kan. Jeg elsker likevel ikke grillmaten hans.
smalls Skrevet 11. mai 2019 #40 Skrevet 11. mai 2019 12 minutter siden, hind skrev: Åh, det er ganske arrogant å bare konkludere med at folk som ikke er ville etter grillmat ikke har peiling på hvordan den egentlig skal være! Han jeg er gift med er en matsnobb for å si det rett ut, og han er nok også en bedre kokk enn meg. Han kan. Jeg elsker likevel ikke grillmaten hans. Signerer 👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå