Gå til innhold

jeg er overvektig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dere kommer nok etter, jeg orker å høre på dere.

Anonymkode: fd5a9...54b

Vel. Det er jo ikke tvil om hvem av oss som har mest peiling all den tid jeg er den med trent og slank kropp, mens du er den som trenger å lære seg om kosthold og trening for å gå ned i vekt. Så kan du bare fortsette å oppføre deg som en ekspert etter å så vidt ha begynt å sette deg inn i dette som mange av oss har levd etter i mange år. 

Lykke til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Morgenen er den viktigste tidspunktet å spise! Så dine råd følger jeg ikke!

Anonymkode: fd5a9...54b

Nå tuller du fælt. Dette er en velkjent myte, avkreftet av en mengde eksperter på kosthold og kropp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Million skrev:

Mageøvelser vil stramme opp muskulaturen, men det vil ikke forbrenne fett akkurat rundt magen. Man kan IKKE punkt-slanke deler av kroppen ved å trene akkurat den delen. Det kroppen gjør, er å forbrenne fett "all over the place". 

Men trener du magen og får stramme muskler, vil den jo SE mindre ut i alle fall, siden den ikke lenger er slapp og "henger ut". Kunne trenge noen sit-ups selv.... 😛

men jeg har lest en bok der det står at man kan forbrenne mer enn normalen om man følger den oppskriften. Stemmer det?

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mehr skrev:

Nå tuller du fælt. Dette er en velkjent myte, avkreftet av en mengde eksperter på kosthold og kropp. 

du har avsporet for lenge siden. Lykke til.

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, _Pixiedust_ skrev:

Vel. Det er jo ikke tvil om hvem av oss som har mest peiling all den tid jeg er den med trent og slank kropp, mens du er den som trenger å lære seg odm kosthold og trening for å gå ned i vekt. Så kan du bare fortsette å oppføre deg som en ekspert etter å så vidt ha begynt å sette deg inn i dette som mange av oss har levd etter i mange år. 

Lykke til. ;)

for et nivå, orker ikke høre på deg. 

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har avsporet for lenge siden. Lykke til.

Anonymkode: fd5a9...54b

Nei vent, er du trådstarter? Hvorfor sluttet du å være mottakelig for gode råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg har lest en bok der det står at man kan forbrenne mer enn normalen om man følger den oppskriften. Stemmer det?

Anonymkode: fd5a9...54b

Nei. Man kan IKKE punktslanke seg. Men alle bevegelser forbruker kalorier. Men man forbrenner ikke "mer enn normalen" på magen, nei. Dessverre er vi innrettet og skapt sånn at kroppene våre gjerne prøver å tviholde på bukfettet. Det er der vi går sist ned i vekt, for kroppen prøver å spare på det til "harde tider". Det hjelper ikke å ta situps mtp å bli slankere rundt magen, men som jeg nevnte ovenfor, vil situps kunne stramme deg opp og dra inn magen noe  pga strammere muskulatur. Og man forbruker jo noe kcal på situps, da det er anstrengende bevegelser som krever energi å gjøre.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Nei. Man kan IKKE punktslanke seg. Men alle bevegelser forbruker kalorier. Men man forbrenner ikke "mer enn normalen" på magen, nei. Dessverre er vi innrettet og skapt sånn at kroppene våre gjerne prøver å tviholde på bukfettet. Det er der vi går sist ned i vekt, for kroppen prøver å spare på det til "harde tider". Det hjelper ikke å ta situps mtp å bli slankere rundt magen, men som jeg nevnte ovenfor, vil situps kunne stramme deg opp og dra inn magen noe  pga strammere muskulatur. Og man forbruker jo noe kcal på situps, da det er anstrengende bevegelser som krever energi å gjøre.

jeg burde fått frem at et skulle stå måltider jeg tilbereder, da kan jeg forbrenne mer enn normalen.

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det snart opp for dere at det er troll?

Anonymkode: be947...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det snart opp for dere at det er troll?

Anonymkode: be947...695

Kan så klart hende det er et troll, men måten ts oppfører seg på nå er slik de fleste med null kunnskap og en bastant personlighet vil oppføre seg... Så da har vell man et lite håp om at man skal nå inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mehr skrev:

Kan så klart hende det er et troll, men måten ts oppfører seg på nå er slik de fleste med null kunnskap og en bastant personlighet vil oppføre seg... Så da har vell man et lite håp om at man skal nå inn? 

Best å la det håpet fare. Bare sjekk alle trådene vedkommende har startet. Du kjenner dem igjen på stilen.

Anonymkode: be947...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Best å la det håpet fare. Bare sjekk alle trådene vedkommende har startet. Du kjenner dem igjen på stilen.

Anonymkode: be947...695

Da så! Synd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg burde fått frem at et skulle stå måltider jeg tilbereder, da kan jeg forbrenne mer enn normalen.

Anonymkode: fd5a9...54b

Nei, det tror jeg bare er prat, forsøk på å selge mer av boken man har skrevet.

MEN det er noen som påstår at visse typer matvarer forbrenner mer enn det man tar inn når man spiser dem.... du får velge hva du tror på selv.

Eksempel på påstanden om mer forbrenning finnes f.eks. her: https://www.iform.no/spis-deg-slank-med-mat-som-oker-forbrenningen/

https://www.dagbladet.no/mat/maten-som-forbrenner-flest-kalorier/69267601

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Mehr skrev:

Da så! Synd. 

Ja, man får så veldig lyst til å hjelpe dem som sliter. Men de som vil noe, finner ut av det på egen hånd.

Anonymkode: be947...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Million skrev:

Nei, det tror jeg bare er prat, forsøk på å selge mer av boken man har skrevet.

MEN det er noen som påstår at visse typer matvarer forbrenner mer enn det man tar inn når man spiser dem.... du får velge hva du tror på selv.

Eksempel på påstanden om mer forbrenning finnes f.eks. her: https://www.iform.no/spis-deg-slank-med-mat-som-oker-forbrenningen/

https://www.dagbladet.no/mat/maten-som-forbrenner-flest-kalorier/69267601

Ja, jeg tenker det samme, det blir veldig ekstremt. Jeg får forholde meg til det som er basic.

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mehr skrev:

Kan så klart hende det er et troll, men måten ts oppfører seg på nå er slik de fleste med null kunnskap og en bastant personlighet vil oppføre seg... Så da har vell man et lite håp om at man skal nå inn? 

Det er nok ikke mulig å nå inn hos noen som er så selektive på hvilke råd en tar til seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.5.2019 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er overvektig, og ønsker å gå ned i vekt. Det betyr jeg må ha detaljert treningsplan?

- jeg ønsker mindre mage, bør jeg trene mageøvelser da? brenne overflødig fett i magen?

- annet?

Anonymkode: fd5a9...54b

Det er kostholdet du må endre for å gå ned i vekt.

Trening kan være å bevege seg mer generelt i hverdagen, og få inn noen gåturer i lett terreng.

I starten kan det være tungt å endre livsstil og kosthold, men etter 2 måneder med selvdisplin og sterk vilje så vil det bli en vane. 

Finn andre gleder i hverdagen enn mat. Fortell alle rundt deg hva du har tenkt å gjøre og ta deg tid til å ha det gøy. 

Finnes mye glede enn å spise. Mat trenger vi for å gi kroppen næring og energi, ikke for underholdning.

Senere vil man finne sin balanse mellom å kose seg med mat og leve sunt generelt. Men det er på sikt. Nå er det å være litt streng og komme i gang. Få det inn som en vane.

Anonymkode: 9656a...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kostholdet du må endre for å gå ned i vekt.

Trening kan være å bevege seg mer generelt i hverdagen, og få inn noen gåturer i lett terreng.

I starten kan det være tungt å endre livsstil og kosthold, men etter 2 måneder med selvdisplin og sterk vilje så vil det bli en vane. 

Finn andre gleder i hverdagen enn mat. Fortell alle rundt deg hva du har tenkt å gjøre og ta deg tid til å ha det gøy. 

Finnes mye glede enn å spise. Mat trenger vi for å gi kroppen næring og energi, ikke for underholdning.

Senere vil man finne sin balanse mellom å kose seg med mat og leve sunt generelt. Men det er på sikt. Nå er det å være litt streng og komme i gang. Få det inn som en vane.

Anonymkode: 9656a...f62

Generelt har jeg en svært aktiv dag med jobben, så der har jeg kontroll. Mye tunge løft, og bevegelser i alle formater.

Jeg har startet med å endre livsstil. Balanserer meg på 2000 kalorier. 

Iskrem spiser jeg ikke fremover, der er det mellom 250-350 kalorier bare på en iskrem.

Det er vanen jeg vil forholde meg til fremover, spise regelmessig til riktig tidspunkt, frokost skal nytes og bruke god tid på, lunsj er prioritert, samt middag,og kveldsmat som spises to timer før jeg legger meg. 

Men jeg har noe å lære meg om proteiner. Hvordan proteiner skal samkjøres i kostholdet og være med regnet i regnearket. 

Jeg setter status etter 3 måneder, 6 måneder, 9 måneder og 12 måneder. For eventuelle endringer jeg må gjøre for å oppnå målene. 

Anonymkode: fd5a9...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...