Gå til innhold

Er menn også usikre på seg selv i begynnelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av noe som kan bli noe? Eller er det typisk dame? 

Anonymkode: a141d...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva du vil frem til men jenter og gutter er nok like usikre i starten. De fleste mennesker er usikre ofte. De bare skjuler det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Litt usikker på hva du vil frem til men jenter og gutter er nok like usikre i starten. De fleste mennesker er usikre ofte. De bare skjuler det.

Tenker redd for å bli såret, holder litt igjen osv. 

Ts

Anonymkode: a141d...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker redd for å bli såret, holder litt igjen osv. 

Ts

Det er ikke så veldig lenge siden jeg gikk på VGS. Og tror ikke det har endret seg så mye. Gutter er like usikre. De bare spiller spillet annerledes. Generelt sett, da. Det finnes unntak. Gutter kan ha en tendens til å ikke overtenke ting. Det er den eneste forskjellen jeg ser. De er akkurat like redde som jenter.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Det er ikke så veldig lenge siden jeg gikk på VGS. Og tror ikke det har endret seg så mye. Gutter er like usikre. De bare spiller spillet annerledes. Generelt sett, da. Det finnes unntak. Gutter kan ha en tendens til å ikke overtenke ting. Det er den eneste forskjellen jeg ser. De er akkurat like redde som jenter.

Jeg tenker på voksne men jeg. 

 

Ts

Anonymkode: a141d...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på voksne men jeg. 

 

Ts

Anonymkode: a141d...43b

Jada. Vokse menn og kvinner er like usikre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Litt usikker på hva du vil frem til men jenter og gutter er nok like usikre i starten. De fleste mennesker er usikre ofte. De bare skjuler det.

Ha ha ha ja! Så vanvittig. Jeg er nok en over gjennomsnittlig modig mann, gjør mye rart uten frykt.Men det å date en ny  dame som man aldri før har truffet? Ha ha ha ...Gå "veiklarering" i Afghanistan er mer behagelig :) Men man viser det aldri! Usikker, nervøs kall det hva man vil :) Mye lettere å sitte i en bar og ta et par øl, og prate med mange forskjellige personer. Men det kan fort bli  mange timer der før man treffer den rette :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lettere for å ta med meg våpen og rane en bank eller løpe inn i en krigssone en å sjekke ei jente. 

Snart 30 år. 

Anonymkode: c4861...5ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min var veldig usikker og tvilte på seg selv og om jeg likte han tilbake. Vi har vært sammen 4-5 måneder og han blir fremdeles usikker noen dager. Trenger bekreftelse på at jeg er forelska tilbake og sånt. Jeg har så mange forhold og erfaringer bak meg at jeg stresser ikke over sånt lenger, tar ting som det kommer og klandrer ikke meg selv hvis det får i vasken, fordi man kan ikke forvente å kunne ha et langt og velfungerende forhold med alle man blir forelska i. Vi er snart 30.

Anonymkode: fdb34...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min var veldig usikker og tvilte på seg selv og om jeg likte han tilbake. Vi har vært sammen 4-5 måneder og han blir fremdeles usikker noen dager. Trenger bekreftelse på at jeg er forelska tilbake og sånt. Jeg har så mange forhold og erfaringer bak meg at jeg stresser ikke over sånt lenger, tar ting som det kommer og klandrer ikke meg selv hvis det får i vasken, fordi man kan ikke forvente å kunne ha et langt og velfungerende forhold med alle man blir forelska i. Vi er snart 30.

Anonymkode: fdb34...52c

Antar han ikke hadde de samme erfaringene siden han ble litt usikker til tider?

Anonymkode: c4861...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av noe som kan bli noe? Eller er det typisk dame? 

Anonymkode: a141d...43b

Jeg forundrer meg stadig over denne "kløften" enkelte tillegger kjønn. Selvfølgelig, er svaret på spørsmålet ditt. Hva du tror kvinner tenker og føler, tenker og føler også menn generelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antar han ikke hadde de samme erfaringene siden han ble litt usikker til tider?

Anonymkode: c4861...5ae

Han hadde noen forhold bak seg, men de var ikke gode. Han er faktisk uvant med å ha en kjæreste som aldri er passiv-aggressiv, eller driver med silent treatment. Han glemte å gå et ærend og trodde at han hadde tråkka skikkelig i salaten. Når jeg bare sa "jaja, tar det i morgen", så ble han rørt😂 fine mannen min fikk endelig et rasjonelt kvinnfolk❤

Anonymkode: fdb34...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dere usikre? Jeg har ikke vært singel på mange år. Men innbiller meg at om jeg skulle blitt det og møtt en ny, så ville jeg vært veldig usikker når jeg skulle kle av meg for han for første gang. Hva ville han tenke om kroppen min og mine "skavanker"? Og ville han synes jeg var dårlig i senga. Første gang vet man jo gjerne ikke hva den andre liker, og er man usikker blir det vanskeligere å slippe seg løs. Men jeg har inntrykk av at de fleste nå til dags har sex ganske tidlig, og fort går lei av en partner som vil vente. Det skulle jo tyde på at de ikke er så usikre når det kommer til kropp og sex?

Min største frykt er likevel ikke å bli avvist/dumpet fordi jeg ikke er bra nok. Men at han i tillegg skal avsløre for andre at jeg har "stygg kropp" og/eller er dårlig i senga. Eller fortelle ting videre ting som jeg har fortalt han i fortrolighet. Slik sett hadde det nok vært best å finne en mann jeg ikke kjente fra før og som ikke hadde felles bekjente. 

Anonymkode: 9f9cc...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er dere usikre? Jeg har ikke vært singel på mange år. Men innbiller meg at om jeg skulle blitt det og møtt en ny, så ville jeg vært veldig usikker når jeg skulle kle av meg for han for første gang. Hva ville han tenke om kroppen min og mine "skavanker"? Og ville han synes jeg var dårlig i senga. Første gang vet man jo gjerne ikke hva den andre liker, og er man usikker blir det vanskeligere å slippe seg løs. Men jeg har inntrykk av at de fleste nå til dags har sex ganske tidlig, og fort går lei av en partner som vil vente. Det skulle jo tyde på at de ikke er så usikre når det kommer til kropp og sex?

Sex? Det i gå inn å kjøpe seg en hore hadde jeg gjort uten å nøle om jeg hadde hatt en bedervet moral og bare var ute etter sex. Det er jo ikke saken når man dater! Du treffer en kvinne på nettet, chatter litt at og frem. Der kan man fortelle bare tull og usannheter, man kjenner ikke hverandre i det hele tatt. Et bilde som viser i beste fall din beste side :) 

Så avtaler man å møtes, for å finne ut om det er noe "kjemi" og bli bedre kjent i edru tilstand! Der skal du møte et helt vilt fremmed menneske som man skal prøve å bli bedre kjent med, se om det er noe der som gjør at man finner en livsledsager! Det er dette første møtet, den første timen der du vil bli vurdert, der du vil bli spurt, der du må svare og stille spørsmål tilbake! Der man er nervøs for å tryne skikkelig og blåse hele greien før det har startet. 

Sex kommer mye  lenger ut i denne rekken av begivenheter man går igjennom for å finne ut om man passer sammen. Når man kommer dit at man liker hverandre så godt at sex er aktuelt vil garanter min nervøsitet være blåst bort for lenge siden.

Det er øyeblikket før man treffer "daten" som jeg kaller  døren inn til det "mørke" rommet! Man står ute i dagslyset og åpner den døren, og aner ikke hva man møter, og det kan endre hele livet ditt! Når man er kommet inn ditt, og har klart å orientere seg er det en helt annerledes situasjon.

Tror man kan sammenligne følelsene man har omtrent i samme gate som man skal i et intervju på en jobb som man har veldig lyst på, forbereder seg godt men aldri kan kontrollere selv om man vil få eller ikke. 

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Sex? Det i gå inn å kjøpe seg en hore hadde jeg gjort uten å nøle om jeg hadde hatt en bedervet moral og bare var ute etter sex. Det er jo ikke saken når man dater! Du treffer en kvinne på nettet, chatter litt at og frem. Der kan man fortelle bare tull og usannheter, man kjenner ikke hverandre i det hele tatt. Et bilde som viser i beste fall din beste side :) 

Så avtaler man å møtes, for å finne ut om det er noe "kjemi" og bli bedre kjent i edru tilstand! Der skal du møte et helt vilt fremmed menneske som man skal prøve å bli bedre kjent med, se om det er noe der som gjør at man finner en livsledsager! Det er dette første møtet, den første timen der du vil bli vurdert, der du vil bli spurt, der du må svare og stille spørsmål tilbake! Der man er nervøs for å tryne skikkelig og blåse hele greien før det har startet. 

Sex kommer mye  lenger ut i denne rekken av begivenheter man går igjennom for å finne ut om man passer sammen. Når man kommer dit at man liker hverandre så godt at sex er aktuelt vil garanter min nervøsitet være blåst bort for lenge siden.

Det er øyeblikket før man treffer "daten" som jeg kaller  døren inn til det "mørke" rommet! Man står ute i dagslyset og åpner den døren, og aner ikke hva man møter, og det kan endre hele livet ditt! Når man er kommet inn ditt, og har klart å orientere seg er det en helt annerledes situasjon.

Tror man kan sammenligne følelsene man har omtrent i samme gate som man skal i et intervju på en jobb som man har veldig lyst på, forbereder seg godt men aldri kan kontrollere selv om man vil få eller ikke. 

Tror nok jeg ville ha vært mye mer nervøs når vi skulle ha sex for første gang enn når vi skulle møtes for første gang. Tenker at da har jeg mye mer å tape. Om vi skal møtes for første gang, og det ikke funker, så skitt au. Men om vi hadde omgåttes en stund, og jeg begynte å like han veldig godt og føkte det var gjensidig, og så ble dumpet etter at vi hadde sex fordi jeg ikke hadde bra nok kropp, eller var dårlig i senga... det hadde gjort vondt. Selv om han ikke sa det var derfor, ville jeg ha skjønt det var derfor dersom det ikke ble noe mer etterpå. 

Ofte er det jo heller ikke slik at et forhold starter med at man møtes på nettet. Det kan være en man kjenner fra før, og det utvikler seg til noe mer. Om det ikke funker, er kanskje vennskapet ødelagt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

På hvilken måte er dere usikre? Jeg har ikke vært singel på mange år. Men innbiller meg at om jeg skulle blitt det og møtt en ny, så ville jeg vært veldig usikker når jeg skulle kle av meg for han for første gang. Hva ville han tenke om kroppen min og mine "skavanker"? Og ville han synes jeg var dårlig i senga. Første gang vet man jo gjerne ikke hva den andre liker, og er man usikker blir det vanskeligere å slippe seg løs. Men jeg har inntrykk av at de fleste nå til dags har sex ganske tidlig, og fort går lei av en partner som vil vente. Det skulle jo tyde på at de ikke er så usikre når det kommer til kropp og sex?

Min største frykt er likevel ikke å bli avvist/dumpet fordi jeg ikke er bra nok. Men at han i tillegg skal avsløre for andre at jeg har "stygg kropp" og/eller er dårlig i senga. Eller fortelle ting videre ting som jeg har fortalt han i fortrolighet. Slik sett hadde det nok vært best å finne en mann jeg ikke kjente fra før og som ikke hadde felles bekjente. 

Anonymkode: 9f9cc...bf8

Menn kan også være enormt usikker på dette med sex, er den stor nok, får han den opp, holder han ut lenge nok, klarer han tiilfredstille partner, har han for mye/lite kroppshår, er magen flat nok, foretrekker man samme stilling, krever man for mye/lite spenning? 
For menn er det ofte mye større/verre skam om dem ikke klarer prestere, enn det er for kvinner. 

Stortsett alle spørsmål vi kvinner kan stille oss i forhold til usikkerhet rundt nye dates/partnere, det er de samme spørsmålene som menn kan stille seg. 
 

Anonymkode: f9236...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, HalldirV2 said:

Jeg forundrer meg stadig over denne "kløften" enkelte tillegger kjønn. Selvfølgelig, er svaret på spørsmålet ditt. Hva du tror kvinner tenker og føler, tenker og føler også menn generelt.

Nei? Jeg er faktisk aldri nervøs før en date, fordi jeg ikke føler jeg må prestere noe annet enn å faktisk være meg selv. Jeg ser etter en dame som passer meg, så får det være hennes jobb å se om jeg passer henne... 

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn kan også være enormt usikker på dette med sex, er den stor nok, får han den opp, holder han ut lenge nok, klarer han tiilfredstille partner, har han for mye/lite kroppshår, er magen flat nok, foretrekker man samme stilling, krever man for mye/lite spenning? 
For menn er det ofte mye større/verre skam om dem ikke klarer prestere, enn det er for kvinner. 

Stortsett alle spørsmål vi kvinner kan stille oss i forhold til usikkerhet rundt nye dates/partnere, det er de samme spørsmålene som menn kan stille seg. 
 

Anonymkode: f9236...246

Dette har jo med selvtillit å gjøre? 

Typ:

Ja den er stor nok (ingen har klagd)

Stort sett, med mindre man er dritings og ingen damer sutrer over det, man har da andre lemmer enn den mellom bena

Ikke et personlig problem men enkelte har sikkert det? «1-minute men»

tja, kroppshår og mage tror jeg få menn bryr seg om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at alle menn jeg dater er helt avslappet, laid back og selvsikre. Det føles som at bare jeg er usikker på hva de føler og tenker, analyserer, overtolker og føler meg av og til som en nevrotisk kjerringa når det kommer til dating😂🙊

Bortsett fra Dating er jeg ganske oppegående, klok og tar det litt som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker ikke usikre menn. Dersom de skulle ha noe usikkerhet i seg så gjelder det å skjule de det med alt de har. Blir de avslørt, blir de dumpet.

Anonymkode: 23940...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg synes den initielle datingfasen er verst spesielt når man er initiativtakeren. Man tar initiativ til en dame som kanskje er noe nysgjerrig, men som på ingen måte er solgt. Det hjelper ikke at menn forelsker seg raskere, og oftere generelt. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/helen-fisher-har-forsket-pa-kjaerlighet-i-30-ar---menn-blir-lettere-og-oftere-forelsket-enn-kvinner/3423550108.html

Den initielle fasen kan være tøff fordi det kan ta en del tid før damen begynner å bry seg. I fasen hvor hun bare er nysgjerrig er man ikke mye verdt, og hvis man ikke følger skikkelig opp blir man fort droppet. I dag er det såpass enkelt å finne noen andre å date, og kvinner får generelt mer oppmerksomhet enn menn. Så ja, i den initielle fasen er jeg usikker. Siden jeg er den som tar initiativ er jeg ofte mer investert, og interessert enn hva damen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...