Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Gent82 said:

For en håpløs mann ts har! Jobber og tar ekstrajobber for å forsørge, og så våger han i tillegg å sove?!?! 2 timer søvn i døgnet hadde vært nok for den taperen. Synes ts bør dumpe og istedet bli sammen med en gamer. De er arbeidsjern og veldig gode til å være våken hele døgnet.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 862ea...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting TS har skrevet som tilsier at de trenger pengene. Jeg ville aldri valgt penger fremfor at min mann skulle vært mer hjemme i den perioden. Og btw: vi er faktisk en del kvinner som er hovedforsørger også når vi er i permisjon 😉

Anonymkode: 1ecfa...f40

Og det er ingenting ts har skrevet  som tilsier at de er millionærer, heller. Tjener så mange kvinner i permisjonen mer enn mannen som jobber 120-140% ? Det må være de som får barn +37 år det da?

Uansett ts bør dumpe fyren. Hun er tydelig veldig ulykkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var eksen. Jeg måtte ta baby både dag og natt. I tillegg, siden jeg hadde "fri", skulle jeg ta alt husarbeidet. 

Det føltes som et svik, faktisk. Jeg var sårbar, full i hormoner, sliten. 

Du har lov å være skuffet. Og du burde ta tak. Elles kan det ta lang tid å ordne opp i. 

Anonymkode: 68426...010

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Astoria skrev:

Hvis du først skal kommenterte noe jeg har skrevet så får du heller lese alt. Jeg har skrevet at hviletid må de de bli enig om, og kom med eksempel på en løsning, men at de må starte å kommunisere med hverandre. 

Men står fremdeles for at man ikke kan nekte en annen person å hvile, er du uenig så får du heller være det. Men unødvendig å være nedlatende! 

Far har også en malerjobb og jobber fysisk, så dette bør du inkludere i mattestykket ditt. I tillegg jobber han dels overtid.

I tillegg skrev jeg at et barn som er trøtt nok sover innimellom det også. Et så lite barn lever ikke uten søvn, og da er det store muligheter for mor å sove.

Barn sover, ja, men det du tydeligvis sliter voldsomt med å skjønne, er at barnet ikke alltid sover pent og pyntelig for seg selv. 

Det er mange babyer som kun sover på dagtid om de blir trillet, båret eller bysset. Da får ikke mor sovet. 

Det er mange barn som kun sover OPPÅ noen. Da er det farlig om mor sover, da det er fare for krybbedød, eller at barnet faller i gulvet. 

Og så har du det at mange barn kun sover i korte strekk om gangen - og da skal mor faktisk klare å sovne i det korte strekket, OG det skal faktisk monne. 

Anonymkode: 38257...342

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 17.21, Blondie65 skrev:

Det vet vi ikke. Dessuten snakker vi ikke "24/7". Vi snakker den tiden far er på jobb.

Du trenger ikke fortelle meg at jobb er slitsomt. Jeg jobber da minst 8 timers dag selv. 

Husk at den som er hjemme med et så lite barn kan verken dusje eller gå på do uten en "plan" for det. Man må sove hvis/når baby sover, man har nemlig ansvaret for knøttet. Mat må inntas mens man har dette ansvaret også. Tror du ikke det er slitsomt? Så hva med å gi hverandre litt rom - dvs at han også forstår at hun er sliten etter en hel dag med baby?

Trenger du avlastning eller forståelse? Er nærliggende å tenke at problemer av denne typen er like mye et problem ved manglende forståelse. Ganske stor overgang for mor og far

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Og det er ingenting ts har skrevet  som tilsier at de er millionærer, heller. Tjener så mange kvinner i permisjonen mer enn mannen som jobber 120-140% ? Det må være de som får barn +37 år det da?

I Norge kan man velge å ta 49 uker perm med 100% lønn, eller 59 uker med 80% lønn. 

Så ja, en mor kan helt fint tjene langt mer enn far i permisjonen. Maler er ikke et høytlønnet yrke... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at mor faktisk får full lønn og forsørger familien like mye som far, sant..? Jeg bidro med mer av inntekten da jeg var i perm, enn hva mannen gjorde. 

Du har lest i innlegget at far faktisk får sove hele natten, mens mor må stå opp og amme og skifte bleier og trøste og bysse og bære? 

Herreguuud så urettferdig!!!!! :rasende:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge kan man velge å ta 49 uker perm med 100% lønn, eller 59 uker med 80% lønn. 

Så ja, en mor kan helt fint tjene langt mer enn far i permisjonen. Maler er ikke et høytlønnet yrke... 

Ikke rart hun er sliten når hun er 40 år. Skulle fått barn tidligere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er klar over at mor faktisk får full lønn og forsørger familien like mye som far, sant..? Jeg bidro med mer av inntekten da jeg var i perm, enn hva mannen gjorde. 

Du har lest i innlegget at far faktisk får sove hele natten, mens mor må stå opp og amme og skifte bleier og trøste og bysse og bære? 

Og du har lest at far har en fysisk krevende jobb? Skjønner godt at far tar overtid og velger å være borte fra hjemmet dersom man skal bli nektet ditten og datten. Virker ikke som hun foreslår en løsning heller på noe som hadde funker for begge. 

Så da får hun heller se fremover mot en fremtid som aleneforsørger, eller er barn som hun kommer til å miste omsorgen for. Klarer hun ikke passe barnet så er vel det kanskje det beste. Så får BEGGE foreldrene ta konsekvensene av dårlig kommunikasjon og forståelse! Det er bestandig to sider av en sak, og her høres det ut som Ts er helt feilfri. Det er nok mye vi ikke vet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 said:

Herreguuud så urettferdig!!!!! :rasende:

Du har ikke barn, har du vel?

Anonymkode: 2b756...ae6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Ikke rart hun er sliten når hun er 40 år. Skulle fått barn tidligere

Jeg tror nok du er nødt til å lese litt om lønninger... En 30 år gammel lege, advokat, systemutvikler, <sett inn høytlønnet yrke her>, tjener som regel langt mer enn en 30 år gammel maler. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Vi har en baby på 4 uker som skriker mye. 

Mannen kommer hjem kl 16. Flere ganger i uken vil han hvile middag på rundt 1 time fordi han har vært på jobb.

Jeg er så lei av det.

Hva med meg? Jeg har baby natt, dag også nesten halve kvelden(fordi han vil hvile), før vi legger oss igjen. 

Han mener at jeg er urimelig som blir sur for det, han har jo jobbet sier han.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 99f49...5dd

Det er to av dere som har behov for søvn, og begges behov bør ivaretas. Han tar ansvar for sitt behov, og det bør han gjøre. Du må også ta ansvar for ditt behov. Kan han ta seg mer av babyen om natta, for å sikre din søvn? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Barn sover, ja, men det du tydeligvis sliter voldsomt med å skjønne, er at barnet ikke alltid sover pent og pyntelig for seg selv. 

Det er mange babyer som kun sover på dagtid om de blir trillet, båret eller bysset. Da får ikke mor sovet. 

Det er mange barn som kun sover OPPÅ noen. Da er det farlig om mor sover, da det er fare for krybbedød, eller at barnet faller i gulvet. 

Og så har du det at mange barn kun sover i korte strekk om gangen - og da skal mor faktisk klare å sovne i det korte strekket, OG det skal faktisk monne. 

Prøv å forstå noe du også! Slutt å kommentere så innmari usaklig!!! Hun du siterer skriver ingenting om å sove pyntelig. Ja, mot klarer fint å sove i det strekket hvis søvnbehovet er der! Stakkarsliggjøring av kvinner er jo veldig bra🙄🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hersketeknikk kan eh spare deg for! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har lest at far har en fysisk krevende jobb? Skjønner godt at far tar overtid og velger å være borte fra hjemmet dersom man skal bli nektet ditten og datten. Virker ikke som hun foreslår en løsning heller på noe som hadde funker for begge. 

Så da får hun heller se fremover mot en fremtid som aleneforsørger, eller er barn som hun kommer til å miste omsorgen for. Klarer hun ikke passe barnet så er vel det kanskje det beste. Så får BEGGE foreldrene ta konsekvensene av dårlig kommunikasjon og forståelse! Det er bestandig to sider av en sak, og her høres det ut som Ts er helt feilfri. Det er nok mye vi ikke vet. 

Jeg har lest at han er maler, ja. Er du klar over at det å være hjemme med en krevende baby også er fysisk krevende? At mange pådrar seg senebetennelser og belastningsskader av masse bæring og byssing? At mange må gå i timesvis og trille og bære for at babyen skal sove? 

Å få barn, er å ofre. Da kan man ikke gjøre som man vil hele tiden. Man må ta hensyn til den man har fått barn sammen med. "Nå skal jeg gjøre sånn" er ensbetydende med "nå skal du ta vare på babyen".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet med ting som får barn til å virke som en søndagskirke. At foreldre oppfører seg grineunger fordi de 'føler' at de gjør mer er for meg horribelt og de burde gått til psykolog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å forstå noe du også! Slutt å kommentere så innmari usaklig!!! Hun du siterer skriver ingenting om å sove pyntelig. Ja, mot klarer fint å sove i det strekket hvis søvnbehovet er der! Stakkarsliggjøring av kvinner er jo veldig bra🙄🙄

Kan du vennlist forklare meg hvordan du mener mor skal sove SAMTIDIG som hun er ute på trilletur? Kan du forklare meg hvordan det i det hele tatt er forsvarlig og trygt? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du er nødt til å lese litt om lønninger... En 30 år gammel lege, advokat, systemutvikler, <sett inn høytlønnet yrke her>, tjener som regel langt mer enn en 30 år gammel maler. 

Så ts trenger egentlig ikke mannen sin? Hvorfor kvitter hun seg ikke med han da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gent82 skrev:

Det er ikke sikkert gubben er årsaken til hennes ulykkelighet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kan du vennlist forklare meg hvordan du mener mor skal sove SAMTIDIG som hun er ute på trilletur? Kan du forklare meg hvordan det i det hele tatt er forsvarlig og trygt? 

Nei, vet du. Dine kommentarer er jo bare latterlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...