Sinsiew Skrevet 8. mai 2019 #121 Del Skrevet 8. mai 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da er verdien i å ha to slitne foreldre bedre enn en? Gurimeg, er det rart folk skilles i dagens samfunn 🙄 Anonymkode: 862ea...bf9 Verdien er å ha to foreldre som kan være der, ikke en forelder som sover natta gjennom, og en ender med å møte veggen på grunn av lite avlastning og lite søvn. Såpass burde voksne mennesker skjønne. Da får far ta barnet etter jobb, og så legge seg en time tidligere, om ts er utslitt når han kommer hjem. Voksne mennesker som sover natta gjennom, takler fint en arb. dag og så å ta vare på en baby på 4 uker etter jobb. Mor klarer både dag og natt uten sammenhengende søvn, så dette burde gå fint for far, tenker jeg. Man er blitt forelder, da er det slutt på egotrip og middagslur. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. mai 2019 #122 Del Skrevet 8. mai 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja stakkars mann virkelig! Han får sove 7 timer om natta også er det så synd i han om han ikke får sove en time om dagen også. Herlighet. Jeg har babyen hele døgnet stort sett og sover max 2-3 timer sammenhengende om natta. Jeg har ikke sovet en hel natt på 4 uker. Babyen sliter med kolikksmerter så blir mye skriking. I tillegg er det jeg som vasker klær og tar husarbeidet. Menn har det jo så fælt som må jobbe 8 timer, at de helst burde ha fri resten av kvelden. Djees.. Anonymkode: 99f49...5dd Skill deg. Da får du avlastning annenhver helg Neida, joda. Med enkelte partnere forstår jeg at dette for mange blir enkleste utvei. Mange som ikke forstår hva det vil si å ha baby, gitt. Endret 8. mai 2019 av Sinsiew 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 8. mai 2019 #123 Del Skrevet 8. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo spørre deg hvorfor menn foretrekker jobb foran familien. Blir jo rene Gestapoen i heimen tydeligvis. Det er sikkert en god grunn til det. Når har Ts bare sagt sin versjon, og er hun så smålig at hun ikke unner han en middagshvil så vet man jo ikke hva hun krever av han. Mannen jobber da for pokker rævva av seg! Men hun kan heller se frem til et liv som alenemor, hadde i hvertfall ikke funnet meg i å bli behandlet slik og hadde gått på flekken. Folk som er sliten får faktisk sove dersom de er så trøtte at de trenger èn time ekstra på ettermiddagen. Unger sover de også når de er slitne nok og da kan Ts sove!! Anonymkode: 862ea...bf9 Mange av dere svarer som om det bare er TS som har fått barn, og som om hun bor i hus med en tilfeldig mann som ikke må uleiliges med dette prosjektet. Jeg skjønner hvorfor mannen tar på seg ekstra jobb, jeg. Det er fordi han innser at det er lite hvile å få på ettermiddagen uansett, så da kan han like godt bruke kreftene på å tjene penger i stedet for å slite hjemme. Og dette velger han å gjøre akkurat i barselstiden, på tross av at han da også bestemmer at TS ikke skal få noe pause fra den urolige babyen hans i det hele tatt. For det er jo hans baby også, eller hva? Dagens menn har all mulighet til å ikke pådra seg en baby om de heller vil ta på seg ekstra jobb eller hvile middag. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #124 Del Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, Sinsiew skrev: Skill deg. Da får du avlastning annenhver helg Neida, joda. Med enkelte partnere forstår jeg at dette for mange bmir enkleste utvei. Mange som ikke forstår hva det vil si å ha baby, gitt. Ja annen hver helg er jo faktisk mye mer enn det jeg får nå. 😂 Anonymkode: 99f49...5dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #125 Del Skrevet 8. mai 2019 7 timer siden, Astoria skrev: Spiller ingen rolle egentlig. De fleste har familier eller venner som kan stille opp. Noen har ikke det og klarer seg helt fint som aleneforsørger til og med. Man skal da vel ikke nekte en voksen mann å hvile seg? Eller tror du mannen til Ts gjør det for å være råtten mot henne?? Ærlig talt. Hvem i all verden er det folk man er som kan bestemme over andres behov? Takler man ikke å ha barn, så får man heller la være!! Akkurat det gjelder vel mannen også... hvis han tror at å få barn betyr at man kan få hvile når man vil, må han tro om igjen. Og skal han hvile en time så skal Ts også få hvile like lenge Anonymkode: 0476e...07a 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #126 Del Skrevet 8. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må være 2 for å lage et barn. Mannen har et ansvar også i dette tilfellet. Så mens babyen er såpass liten og krever mye så burde jo mannen ta litt mindre jobb og mer tid til familie til babyen har vokst litt. Anonymkode: 32084...bf8 Hvis de har råd til at han kan jobbe mindre, så er jo det en løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #127 Del Skrevet 8. mai 2019 Hvordan klarer alenemødre seg egentlig? Kjenner flere som har fått barn helt uten en mann tilstede, som må klare alt selv 24/7. Merkelig nok, så er det lite klaging. Anonymkode: 40cff...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 8. mai 2019 #128 Del Skrevet 8. mai 2019 Du er urimelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 8. mai 2019 #129 Del Skrevet 8. mai 2019 Kan ikke mannen din ta med seg ungen på jobb f eks Mandag, Torsdag, Fredag? Så kan du slappe av. Det måtte jo bli rettferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #130 Del Skrevet 9. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer alenemødre seg egentlig? Kjenner flere som har fått barn helt uten en mann tilstede, som må klare alt selv 24/7. Merkelig nok, så er det lite klaging. Anonymkode: 40cff...83a Uvesentlig... De som er alene er alene. De forventer ikke at partner bidrar fordi de ikke har en partner. Bare fordi det finnes alenemødre så trenger ikke fedre i forhold og oppdra barna sine?? Søsteren min fikk barn med en idiot av en latsabb. Han var såå gira under graviditeten. Så kom barnet og plutselig var alt et ork. Var alltid "sliten" etter 7-8 timer i kassa på rema og måtte slappe av hjemme. Stod aldri opp tidlig med baby i helgene fordi han måtte "sove ut". Drog på pub, fotballkamper osv støtt og stadig mens søsteren min satt hjemme. Han ville være med ungen på hans premisser.. som om han var en barnevakt. Hun gjorde det slutt. Ikke overraskende har han nå null kontakt med ungen. Startet med 50/50, men han fant alltid unnskyldninger for å slippe og nå har hun ungen 100%. NÅ klager hun derimot ikke lenger på hans manglende bidrag. For nå forventer hun ikke noe lenger. Han er ute av livet til både henne og barnet og slik er det.. kan ikke forvente at en person som ikke er der bidrar. Men synes hun fortsatt han er en drittsekk av et menneske? Ja selvfølgelig.. Anonymkode: ed250...0ee 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #131 Del Skrevet 9. mai 2019 Tenker at får du hvile deg først så kanhan hvile etterpå? Anonymkode: 0cd56...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. mai 2019 #132 Del Skrevet 9. mai 2019 Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 9. mai 2019 #133 Del Skrevet 9. mai 2019 jobb er jo hvile sammenlignet med babystell. og jeg har fysisk krevende jobb. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #134 Del Skrevet 9. mai 2019 18 hours ago, Astoria said: Spiller ingen rolle egentlig. De fleste har familier eller venner som kan stille opp. Noen har ikke det og klarer seg helt fint som aleneforsørger til og med. Man skal da vel ikke nekte en voksen mann å hvile seg? Eller tror du mannen til Ts gjør det for å være råtten mot henne?? Ærlig talt. Hvem i all verden er det folk man er som kan bestemme over andres behov? Takler man ikke å ha barn, så får man heller la være!! I alle dager, finnes det virkelig mennesker med dine holdninger? Hvorfor ikke snu dette totalt? Hvorfor er det far som må hvile etter jobb og ikke Hi? Skal man se rent matematisk på dette er svaret ekstremt enkelt. Far legger seg ca 22 og står da sikkert opp ved seks tiden, ergo han får 8 timers søvn. Hi får lite sammenhengende søvn, og tar man hardt i så kan man si at Hi får 5 timer søvn på natten. Som hi oppgir får hun ikke sovet om dagen da barnet er urolig og gråter. Mao far har allerede 3 timer mer søvn enn mor, og den søvnen far får er sammenhengende. Mao når far kommmer hjem fra jobb skal far stille opp alt han kan, og det er hi som skal få muligheten å få seg litt søvn før far igjen legger seg og får 8 timers nattesøvn. Far har å ta seg sammenog innse at han har blitt far, og at verden ikke dreier rundt hans ønsker og behov lenger. Anonymkode: b75b3...387 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #135 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I alle dager, finnes det virkelig mennesker med dine holdninger? Hvorfor ikke snu dette totalt? Hvorfor er det far som må hvile etter jobb og ikke Hi? Skal man se rent matematisk på dette er svaret ekstremt enkelt. Far legger seg ca 22 og står da sikkert opp ved seks tiden, ergo han får 8 timers søvn. Hi får lite sammenhengende søvn, og tar man hardt i så kan man si at Hi får 5 timer søvn på natten. Som hi oppgir får hun ikke sovet om dagen da barnet er urolig og gråter. Mao far har allerede 3 timer mer søvn enn mor, og den søvnen far får er sammenhengende. Mao når far kommmer hjem fra jobb skal far stille opp alt han kan, og det er hi som skal få muligheten å få seg litt søvn før far igjen legger seg og får 8 timers nattesøvn. Far har å ta seg sammenog innse at han har blitt far, og at verden ikke dreier rundt hans ønsker og behov lenger. Anonymkode: b75b3...387 For en håpløs mann ts har! Jobber og tar ekstrajobber for å forsørge, og så våger han i tillegg å sove?!?! 2 timer søvn i døgnet hadde vært nok for den taperen. Synes ts bør dumpe og istedet bli sammen med en gamer. De er arbeidsjern og veldig gode til å være våken hele døgnet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #136 Del Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, Gent82 skrev: For en håpløs mann ts har! Jobber og tar ekstrajobber for å forsørge, og så våger han i tillegg å sove?!?! 2 timer søvn i døgnet hadde vært nok for den taperen. Synes ts bør dumpe og istedet bli sammen med en gamer. De er arbeidsjern og veldig gode til å være våken hele døgnet. Det er ingenting TS har skrevet som tilsier at de trenger pengene. Jeg ville aldri valgt penger fremfor at min mann skulle vært mer hjemme i den perioden. Og btw: vi er faktisk en del kvinner som er hovedforsørger også når vi er i permisjon 😉 Anonymkode: 1ecfa...f40 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astoria Skrevet 9. mai 2019 #137 Del Skrevet 9. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: I alle dager, finnes det virkelig mennesker med dine holdninger? Hvorfor ikke snu dette totalt? Hvorfor er det far som må hvile etter jobb og ikke Hi? Skal man se rent matematisk på dette er svaret ekstremt enkelt. Far legger seg ca 22 og står da sikkert opp ved seks tiden, ergo han får 8 timers søvn. Hi får lite sammenhengende søvn, og tar man hardt i så kan man si at Hi får 5 timer søvn på natten. Som hi oppgir får hun ikke sovet om dagen da barnet er urolig og gråter. Mao far har allerede 3 timer mer søvn enn mor, og den søvnen far får er sammenhengende. Mao når far kommmer hjem fra jobb skal far stille opp alt han kan, og det er hi som skal få muligheten å få seg litt søvn før far igjen legger seg og får 8 timers nattesøvn. Far har å ta seg sammenog innse at han har blitt far, og at verden ikke dreier rundt hans ønsker og behov lenger. Anonymkode: b75b3...387 Hvis du først skal kommenterte noe jeg har skrevet så får du heller lese alt. Jeg har skrevet at hviletid må de de bli enig om, og kom med eksempel på en løsning, men at de må starte å kommunisere med hverandre. Men står fremdeles for at man ikke kan nekte en annen person å hvile, er du uenig så får du heller være det. Men unødvendig å være nedlatende! Far har også en malerjobb og jobber fysisk, så dette bør du inkludere i mattestykket ditt. I tillegg jobber han dels overtid. I tillegg skrev jeg at et barn som er trøtt nok sover innimellom det også. Et så lite barn lever ikke uten søvn, og da er det store muligheter for mor å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astoria Skrevet 9. mai 2019 #138 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ingenting TS har skrevet som tilsier at de trenger pengene. Jeg ville aldri valgt penger fremfor at min mann skulle vært mer hjemme i den perioden. Og btw: vi er faktisk en del kvinner som er hovedforsørger også når vi er i permisjon 😉 Anonymkode: 1ecfa...f40 Nå er kanskje ikke dette tilfelle. Men dersom far jobber som maler kan firmaet ha deadline på enkelte jobber, og da er det nesten umulig å unngå overtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #139 Del Skrevet 9. mai 2019 17 timer siden, Albbas skrev: Hvorfor er det bare mødrene som skal slutte å være egoistiske, mens de stakkars, slitne mennene skal få lov til å kjøre på med så mye søvn de bare måtte ønske? AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 7a116...2fa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #140 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Gent82 skrev: For en håpløs mann ts har! Jobber og tar ekstrajobber for å forsørge, og så våger han i tillegg å sove?!?! 2 timer søvn i døgnet hadde vært nok for den taperen. Synes ts bør dumpe og istedet bli sammen med en gamer. De er arbeidsjern og veldig gode til å være våken hele døgnet. Du er klar over at mor faktisk får full lønn og forsørger familien like mye som far, sant..? Jeg bidro med mer av inntekten da jeg var i perm, enn hva mannen gjorde. Du har lest i innlegget at far faktisk får sove hele natten, mens mor må stå opp og amme og skifte bleier og trøste og bysse og bære? Anonymkode: 38257...342 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå