AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #81 Del Skrevet 8. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for det å ville at far drar lasset med en felles baby, er det samme som at man ønsker å bli kvitt hele ungen. Jessda, her tar vi ikke og kjører hersketeknikker og hysterimaksimering i det hele tatt.. Anonymkode: 38257...342 Ærlig talt nå er det du som driter deg ut. Syns du speiler deg selv veldig bra. DU lager bråk for ting som allerede har blir sagt av en annen bruker, med en annen bruker med dine såkalte hersketeknikker😂😂😂 Anonymkode: 862ea...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #82 Del Skrevet 8. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Resten av uken og lørdag har mannen tatt på seg ekstra jobb, noe som vil si fra 7 til 22 hver eneste dag + lørdag. Han mener at jeg er urimelig som sier at det ikke er aktuelt og at jeg ikke kan ha babyen dag, kveld, natt, dag, kveld, natt hele uken.. han mener at det er et bra tilbud for han og at det bare er noen få dager til. I går kalte jeg han egoist og han kunne ikke forstå hvorfor. TS Anonymkode: 99f49...5dd Jeg må spørre deg, Ts. Har du prøvd å sette deg i hans situasjon? Hvorfor tror du han velger å jobbe så mye? Anonymkode: 862ea...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #83 Del Skrevet 8. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Resten av uken og lørdag har mannen tatt på seg ekstra jobb, noe som vil si fra 7 til 22 hver eneste dag + lørdag. Han mener at jeg er urimelig som sier at det ikke er aktuelt og at jeg ikke kan ha babyen dag, kveld, natt, dag, kveld, natt hele uken.. han mener at det er et bra tilbud for han og at det bare er noen få dager til. I går kalte jeg han egoist og han kunne ikke forstå hvorfor. TS Anonymkode: 99f49...5dd Hva slags jobb har han? Anonymkode: 2b756...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #84 Del Skrevet 8. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags jobb har han? Anonymkode: 2b756...ae6 Han jobber som maler. Anonymkode: 99f49...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #85 Del Skrevet 8. mai 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Resten av uken og lørdag har mannen tatt på seg ekstra jobb, noe som vil si fra 7 til 22 hver eneste dag + lørdag. Han mener at jeg er urimelig som sier at det ikke er aktuelt og at jeg ikke kan ha babyen dag, kveld, natt, dag, kveld, natt hele uken.. han mener at det er et bra tilbud for han og at det bare er noen få dager til. I går kalte jeg han egoist og han kunne ikke forstå hvorfor. TS Anonymkode: 99f49...5dd Synes ikke synd i deg.Mange menn jobber mye,noen jobber langt unna over uker,noen jobber 16 timers dager osv,du er den som egoistisk,ta deg sammen og slutt å spille et offer.mannen din jobber jo lange dager,du er hensynsløs overfor din partner Endret 8. mai 2019 av Tears in heaven 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #86 Del Skrevet 8. mai 2019 Nå vet ikke jeg hvilken jobb denne mannen har.. men er det slik at alle har behov for 1 time ettermiddagshvil hver dag?? Selv om man har fått en god natts søvn? Jeg og mannen er ikke vant til ettermiddagshvil.. selv ikke før vi fikk barn. Vi har krevende jobber med tidvis mye overtid, men så lenge vi sover greit om natta er det ikke behov for å legge seg en hel time etter jobb. Det hender kanskje det blir en 20 min powernap en gang i blant, men det er det. Jeg blir litt overrasket over hvordan man kan forsvare at mannen kommer hjem og bare slenger seg på senga en time. Kan mor gjøre det samme? Kan hun bare si "nei nå går jeg og legger meg" og lempe baby over på far? Som mange har påpekt er barseltiden en unntakstilstand. Mye hormoner, mye gråt, styr med amming osv. At far ikke kan droppe denne ettermiddagshvilen sin noen uker vitner om latskap og et urealistisk syn på hva det innebærer å være hjemme med en baby. Ingen mennesker er avhengig av å sove en time etter jobb for å fungere hvis de sover godt om natta.. og er man det bør det avvendes.. hvor mye søvn tror dere mor får her? 8 timer sammenhengende på natt? Jeg sov kanskje 2-3 timer på natt de første månedene og kanskje en time sammenlagt på dagtid. Når far kom hjem tok han baby og jeg sov en time eller to. Og på den måten klarte jeg å fungere.. Anonymkode: ed250...0ee 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. mai 2019 #87 Del Skrevet 8. mai 2019 32 minutter siden, Tears in heaven said: Jeg kjenner flere menn som avlaster når mor vil sove,så ja kan gå begge veier. Men hun høres bare bitter ut. Å få barn har kvinner gjort i generasjoner og alle vet at babyer krever mye,men makan til sutter,skammelig synes jeg. Skjønner mannen blir sur,hadde jeg også blitt og jeg er en kvinne,men igjen slutt å vær så egoistiske. Og ikke kom me den kvinner har født,ja det har jeg også 3 ganger. Hvorfor er det bare mødrene som skal slutte å være egoistiske, mens de stakkars, slitne mennene skal få lov til å kjøre på med så mye søvn de bare måtte ønske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #88 Del Skrevet 8. mai 2019 44 minutter siden, Tears in heaven skrev: Har du spurt om hvilken jobb han har? Fysisk krevende? Mentalt krevende? Er en mann søppel for at han forsørger familien og går på jobb hver dag? Og ber om 1 time hvile slik at han kan bidra mer etterpå? Hvordan vet vi hvor godt han sover om natten,hvis babyen er krevende? Vi vet at ts tar babyen om natten, så han har full mulighet til å ha ørepropper, og evt legge seg på et annet rom om nødvendig. Jeg klarte være i full jobb selv om jeg fremdeles måtte nattamme to ganger pr natt da min perm var over. Anonymkode: 38257...342 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #89 Del Skrevet 8. mai 2019 31 minutter siden, Albbas skrev: Hvorfor er det bare mødrene som skal slutte å være egoistiske, mens de stakkars, slitne mennene skal få lov til å kjøre på med så mye søvn de bare måtte ønske? Det var snakk om 1 time pr dag,jizes 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #90 Del Skrevet 8. mai 2019 Just now, Tears in heaven said: Det var snakk om 1 time pr dag,jizes Pluss hele natta. Anonymkode: c7638...d5e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. mai 2019 #91 Del Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, Tears in heaven said: Det var snakk om 1 time pr dag,jizes Så hvorfor er det bare egoisme den ene veien, og ikke den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #92 Del Skrevet 8. mai 2019 Så mange som forsvarer at far må få hvile, jeg skjønner det ikke! Her i huset var vi to om å få baby og vi er to om omsorgen. Jeg ammer om natta, han skifter bleier om natta. Når han kommer hjem så deler vi 50/50 på ansvaret slik at jeg kan få hvilt/trent/dusjet/spilt på slurva om jeg vil. Mannen min har et krevende yrke med ansvar for menneskeliv i ytterste konsekvens og vi avtaler alltid oss imellom om han skal jobbe ekstra. Han bidrar på ALLE områder bortsett fra amming (og selv da bidrar han ofte ved å stryke eller massere meg). Man blir foreldre SAMMEN. Anonymkode: c157a...5cd 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #93 Del Skrevet 8. mai 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet at ts tar babyen om natten, så han har full mulighet til å ha ørepropper, og evt legge seg på et annet rom om nødvendig. Jeg klarte være i full jobb selv om jeg fremdeles måtte nattamme to ganger pr natt da min perm var over. Anonymkode: 38257...342 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #94 Del Skrevet 8. mai 2019 Mødre som har en mann som jobber flere delt turnus, fiske og offshore osv klarer aldri å ta vare på et barn alene. Ring barnevernet med en gang! 🤯🤫 Energi til KG og til å krangle med mannen har de jammen. Merkelig det der! Anonymkode: 862ea...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #95 Del Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, Albbas skrev: Så hvorfor er det bare egoisme den ene veien, og ikke den andre? Hun skrev at han bidro 4,5 time om dagen,ellers,men han jobber ekstra kun 1 uke.jeg inkludert noen andre venninner har menn som jobber turnus andre steder i norge/andre land,vi gjør alt 24/7 i flere uker og for meg gjør det ikke noe,sa jeg er vant til dette og det er jobben hans,så ja jeg blir provosert når noen er så suttrete,grinete,kjærringer,kun for 1 time pr dag,nei vet dere hva,gi meg bedre grunner å syte over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #96 Del Skrevet 8. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mødre som har en mann som jobber flere delt turnus, fiske og offshore osv klarer aldri å ta vare på et barn alene. Ring barnevernet med en gang! 🤯🤫 Energi til KG og til å krangle med mannen har de jammen. Merkelig det der! Anonymkode: 862ea...bf9 Ja hun kunne ha sovet men istedenfor skriver hun her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #97 Del Skrevet 8. mai 2019 7 minutter siden, Tears in heaven skrev: Hun skrev at han bidro 4,5 time om dagen,ellers,men han jobber ekstra kun 1 uke.jeg inkludert noen andre venninner har menn som jobber turnus andre steder i norge/andre land,vi gjør alt 24/7 i flere uker og for meg gjør det ikke noe,sa jeg er vant til dette og det er jobben hans,så ja jeg blir provosert når noen er så suttrete,grinete,kjærringer,kun for 1 time pr dag,nei vet dere hva,gi meg bedre grunner å syte over Det står at han har tid til babyen 4,5 time hver dag, ikke at han bidrar i 4,5 time! Les før du svarer. Anonymkode: 99f49...5dd 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 8. mai 2019 #98 Del Skrevet 8. mai 2019 5 minutter siden, Tears in heaven said: Hun skrev at han bidro 4,5 time om dagen,ellers,men han jobber ekstra kun 1 uke.jeg inkludert noen andre venninner har menn som jobber turnus andre steder i norge/andre land,vi gjør alt 24/7 i flere uker og for meg gjør det ikke noe,sa jeg er vant til dette og det er jobben hans,så ja jeg blir provosert når noen er så suttrete,grinete,kjærringer,kun for 1 time pr dag,nei vet dere hva,gi meg bedre grunner å syte over Mannen til TS sutrer jo over den samme timen. Hvorfor er det bare barselkvinnen som skal være uegoistisk?? Hvorfor er det greit at mannen, som sover hele natta, syter over den samme timen? Jada, jeg ser du fisker over skryt over dere superkvinner som klarer dere uten mennene deres. Men hvorfor skal vi som har funnet oss menn med 8-4 jobb finne oss i egoistiske holdninger fra mannen bare fordi det finnes kvinner som MÅ ha det annerledes? Man skal gjøre situasjonen best mulig for hvert par utifra PARETS forutsetninger - hva offshorefolk gjør er fullstendig uinteressant for alle andre. Vi kan jo begynne å sammenligne hva kvinner i krig gjør også, men altså, hvilken hensikt har det? Ts er ikke i krigen, ts forventer at mannen avlaster henne når hun er sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #99 Del Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det står at han har tid til babyen 4,5 time hver dag, ikke at han bidrar i 4,5 time! Les før du svarer. Anonymkode: 99f49...5dd Så da sitter han liksom bare å stirrer i veggen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 8. mai 2019 #100 Del Skrevet 8. mai 2019 2 minutter siden, Albbas skrev: Mannen til TS sutrer jo over den samme timen. Hvorfor er det bare barselkvinnen som skal være uegoistisk?? Hvorfor er det greit at mannen, som sover hele natta, syter over den samme timen? Jada, jeg ser du fisker over skryt over dere superkvinner som klarer dere uten mennene deres. Men hvorfor skal vi som har funnet oss menn med 8-4 jobb finne oss i egoistiske holdninger fra mannen bare fordi det finnes kvinner som MÅ ha det annerledes? Man skal gjøre situasjonen best mulig for hvert par utifra PARETS forutsetninger - hva offshorefolk gjør er fullstendig uinteressant for alle andre. Vi kan jo begynne å sammenligne hva kvinner i krig gjør også, men altså, hvilken hensikt har det? Ts er ikke i krigen, ts forventer at mannen avlaster henne når hun er sliten. Fotsatt sutter i mine ører,spill no bare offeret du,klarer du godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå