Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Del på det når dere begge er hjemme! Soving kan man ta på natten (på skift om det trengs). Vi hadde en slik periode hvor den ene hvilte og den andre var med barnet (byttet på) Det var ikke gøy når man er sliten etter en hel dag. Det er mer gøy å gjøre noe alle tre som en familie. Prøv å forklar det til mannen din.. 

Anonymkode: e5836...3f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.5.2019 den 20.28, kisskissbangbang skrev:

Herregud. TS har nettopp vært gravid og født en baby, hun er full av hormoner og sover ikke godt verken natt eller dag. Og så skal mannen hvile fordi han går på jobb? Han sover jo hele natta, og legger seg veldig tidlig. Er det noen som skal hvile ekstra i barseltiden så er det jo åpenbart mor. Menn som ikke forstår det og som ikke er opptatt av å avlaste mor i denne tiden er søppelmenn. 

Det er ikke bare søppelmenn som trenger å sove etter jobb. Det gjelder også for malere. De blir jo eksponert for en del tvilsomme gasser og kan få vondt i hodet. Søvn hjelper. 

Jeg mener også at TS og gubben hennes bør ta en alvorsprat. Det bør være mulig å unngå helgejobbing.  

Jeg mener at far bør legge seg og sove etter jobb, men han bør samtidig sove med babyen på magen.

TS, hvis du går rundt og er misfornøyd så blir det dobbelt belastende for gubben å komme hjem, og i så fall kan helgejobbingen i realiteten være en rømningsvei for han. Søvn er også rømningsvei.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å lykke til i pappapermisjon 😂 Regner med du ikke er så høy i hatten da... 

Anonymkode: df2ad...769

Da vil jeg gi 150% :kokk: Selv om mor evt vil ligge og dra seg. Har masse å lære ungen 👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer alenemødre seg egentlig? Kjenner flere som har fått barn helt uten en mann tilstede, som må klare alt selv 24/7. Merkelig nok, så er det lite klaging. 

Anonymkode: 40cff...83a

vel TS er ikke alenemor. Om man er alenemor har man ingen å dele ansvaret med og dermed har man ingen alternativ. Her har man 2 voksne (vil ikke si mannen er særlig voksen) som skal dele på ansvaret for et barn. Om du mener det er helt fint at mannen skal få sove 7t i strekk, jobbe 8t og sove igjen når han kommer hjem og mor skal få 2-3t søvn i strekk om hun er heldig og kanskje 1t på dagen og ellers ta ansvar for baby resten av tiden er det noe galt med logikken din. Her sov baby 1t på dagtid. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Gent82 skrev:

Da vil jeg gi 150% :kokk: Selv om mor evt vil ligge og dra seg. Har masse å lære ungen 👍

yeye. Kjenner en som var holdt på å bli psykotisk under permisjonen. Ungen hadde kolikk. Skriking døgnet rundt og 2t søvn i strekk om hun var heldig. De to i kombinasjon er faktisk velkjente torturmetoder😉 Jeg var besøk der i 2-3 timer og hadde jeg ikke hatt barn allerede hadde det vært prevensjon for meg. Gikk ikke an å snakke sammen for ungen skrek i ett sett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er ikke bare søppelmenn som trenger å sove etter jobb. Det gjelder også for malere. De blir jo eksponert for en del tvilsomme gasser og kan få vondt i hodet. Søvn hjelper. 

Jeg mener også at TS og gubben hennes bør ta en alvorsprat. Det bør være mulig å unngå helgejobbing.  

Jeg mener at far bør legge seg og sove etter jobb, men han bør samtidig sove med babyen på magen.

TS, hvis du går rundt og er misfornøyd så blir det dobbelt belastende for gubben å komme hjem, og i så fall kan helgejobbingen i realiteten være en rømningsvei for han. Søvn er også rømningsvei.

Neinei, man skal ikke sove med baby på magen. 

Det er kvelningsfare, akkurat som å la ungen sove i bilstolen på bilgulvet. 

Lurer på hvordan jobb mannen har jeg.. Sover hele natta, men må fortsatt sove etter jobb? Kjenner ingen, verken håndverkere eller helsearbeidere som absolutt ikke kan ta vare på ungene etter jobb. Høres merkelig ut. Ville fått han til legen, for er han så trøtt, kan jeg tenke meg at det er noen mangler ute og går. Eventuelt litt vondt i vilja. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yeye. Kjenner en som var holdt på å bli psykotisk under permisjonen. Ungen hadde kolikk. Skriking døgnet rundt og 2t søvn i strekk om hun var heldig. De to i kombinasjon er faktisk velkjente torturmetoder😉 Jeg var besøk der i 2-3 timer og hadde jeg ikke hatt barn allerede hadde det vært prevensjon for meg. Gikk ikke an å snakke sammen for ungen skrek i ett sett. 

Huffda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Albert Einstein sa:

«Jeg frykter dagen teknologien vil ta vår medmenneskelighet. Verden vil bli befolket av en generasjon idioter».

5A5AE235-25BE-47E1-8900-4AC89EA79E30.jpeg

Anonymkode: 862ea...bf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Sinsiew said:

Neinei, man skal ikke sove med baby på magen. 

Det er kvelningsfare, akkurat som å la ungen sove i bilstolen på bilgulvet. 

Lurer på hvordan jobb mannen har jeg.. Sover hele natta, men må fortsatt sove etter jobb? Kjenner ingen, verken håndverkere eller helsearbeidere som absolutt ikke kan ta vare på ungene etter jobb. Høres merkelig ut. Ville fått han til legen, for er han så trøtt, kan jeg tenke meg at det er noen mangler ute og går. Eventuelt litt vondt i vilja. 

Alt må tydeligvis inn med teskje. Hva med å lese tråden før man kommenterer?

Hvilken kvalitetssøvn tror du far har på natta før han skal på jobb dersom ungen skriker HELE tiden og ALDRI sover? Det er jo dette folk skal ha frem her inne. Ungen er  jo et vidunderbarn som aldri sover! Derfor kan mor aldri sove heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt må tydeligvis inn med teskje. Hva med å lese tråden før man kommenterer?

Hvilken kvalitetssøvn tror du far har på natta før han skal på jobb dersom ungen skriker HELE tiden og ALDRI sover? Det er jo dette folk skal ha frem her inne. Ungen er  jo et vidunderbarn som aldri sover! Derfor kan mor aldri sove heller.

Trodde alle var så oppegående at de har hørt om ørepropper jeg.. :)

Det var i hvert fall flittig brukt her i huset av den som skulle sove, når vesla var krakilsk på natt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, Astoria skrev:

Spiller ingen rolle egentlig. De fleste har familier eller venner som kan stille opp. Noen har ikke det og klarer seg helt fint som aleneforsørger til og med. 

Man skal da vel ikke nekte en voksen mann å hvile seg? Eller tror du mannen til Ts gjør det for å være råtten mot henne?? Ærlig talt. Hvem i all verden er det folk man er som kan bestemme over andres behov? Takler man ikke å ha barn, så får man heller la være!!

hadde du sagt det samme om rollene var snudd? Mor jobbet og skal hvile når hun kommer hjem. Far har stått på et helt døgn og sover maks 3t i strekk. Kan ikke nekte en voksen kvinne å hvile seg. Da må familie og venner stille opp. Akkurat som om familie og venner ikke har jobb. Det er veldig tydelig at du ikke har barn. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har folk her glemt at det er snakk om en baby på 4 uker? Altså typ ALT er nytt og overveldende. Alt er unntakstilstand. Man må la det livet man hadde vike for denne babyen.. både mor og far. 

Er far virkelig sååå stakkarslig at han trenger en time søvn når han kommer hjem kl 16 selv etter en natt med 8 timer sammenhengende søvn? Selv om mor fødte for 4 uker siden og bruker dagene på å bære, bysse, trille, amme og ikke får et sekund til å tenke på seg selv og hente inn søvn? Selv om mor må opp å amme og skifte bleie flere ganger om natten? Kanskje har hun også smerter etter fødsel? Nei far kan da for ALL del ikke ofre denne timen med søvn på ettermiddagen! Helst skal ikke far måtte ofre NOE. Han må selvfølgelig få hvile siden han har vært på jobb og tjent penger.. åja.. stemmer det.. de fleste mødre har jobb og får penger under permisjonen de og... glemte at dette er 2019 og ikke 1819.

Jeg er så glad for at mannen min ikke er av denne slitne sorten. Han er håndverker han og, med fysisk krevende arbeid. Men likevel er han full av energi når han kommer hjem. Tar babyen tvert så jeg kan få dusjet og kanskje tatt en powernap. Han savner babyen og vil tilbringe tid med han fremfor å sove. Lager så middag mens jeg ammer. Rydder etterpå. Og når ting har roet seg på kvelden tar han seg en halvtimes joggetur (så fremt ting er rolig). Trening gjør under for energinivået folkens! Men ikke søren om han kommer hjem og bare lukker døra til soverommet en time... 

Anonymkode: ed250...0ee

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

hadde du sagt det samme om rollene var snudd? Mor jobbet og skal hvile når hun kommer hjem. Far har stått på et helt døgn og sover maks 3t i strekk. Kan ikke nekte en voksen kvinne å hvile seg. Da må familie og venner stille opp. Akkurat som om familie og venner ikke har jobb. Det er veldig tydelig at du ikke har barn. 

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, Astoria skrev:

🙄

Det var et legitimt spørsmål men helt greit for meg at du ikke kan argumentere mot det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/7/2019 at 5:22 PM, AnonymBruker said:

I dag har baby sovet maks 30 min i strekk ett par ganger, ellers har jeg gått å bært på henne og bysset. I natt styrte jeg på med å få henne til å sovne igjen 2 ganger. Når mener du at jeg skal få hvile?

Anonymkode: 99f49...5dd

Går du og bærer på ungen hele dagen er det du som ikke helt har kontroll. Du kan godt legge fra deg en fire ukers unge mens du f.eks tar en dusj, den går ingen steder. 

Anonymkode: 44392...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du og bærer på ungen hele dagen er det du som ikke helt har kontroll. Du kan godt legge fra deg en fire ukers unge mens du f.eks tar en dusj, den går ingen steder. 

Hun kan jo ikke det?! Skal hun stå i dusjen mens ungen vræler? Er ikke alle som godtar å bli lagt ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Just now, BethD said:

Hun kan jo ikke det?! Skal hun stå i dusjen mens ungen vræler? Er ikke alle som godtar å bli lagt ned 

Ja, akkurat det skal man. Fra dag én. Godtar? Er det noen som spør. Snakk om å lage ris til din egen ræv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat det skal man. Fra dag én. Godtar? Er det noen som spør. Snakk om å lage ris til din egen ræv. 

Du kan umulig ha barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, BethD said:

Du kan umulig ha barn 

Umulig? Det har jeg. Store, før unge, voksne kvinner skulle behandles som persilleblad og ikke skulle kritiseres. Tror du virkelig at det eneste alternativet er å gå å bære rundt på en unge hele dagen, bli voksen, ta ansvar, det er du som bestemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Umulig? Det har jeg. Store, før unge, voksne kvinner skulle behandles som persilleblad og ikke skulle kritiseres. Tror du virkelig at det eneste alternativet er å gå å bære rundt på en unge hele dagen, bli voksen, ta ansvar, det er du som bestemmer. 

Vil tørre å påstå jeg er voksen og tar ansvar når jeg evner å forstå at med en 4 uker gammel baby så er det faktisk hun/han som bestemmer og styrer det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...