Gå til innhold

Ja til bompenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken

Det er lett for dere byfolk å si. Mange små steder i landet har dårlig kollektivtrafikktilbud: én buss til kommunesenteret kl 8-½9, én retur kl ½3 ettermiddag. Det blir langtekkelige ventetider om en må på kommunehuset eller på en butikk!
I realiteten er det komplett umulig å bo der uten å disponere privatbil.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vox_populi skrev:

Det er lett for dere byfolk å si. Mange små steder i landet har dårlig kollektivtrafikktilbud: én buss til kommunesenteret kl 8-½9, én retur kl ½3 ettermiddag. Det blir langtekkelige ventetider om en må på kommunehuset eller på en butikk!
I realiteten er det komplett umulig å bo der uten å disponere privatbil.

De fleste små steder har vel ikke bomringer.

Anonymkode: 318f7...4bc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste små steder har vel ikke bomringer.

Anonymkode: 318f7...4bc

Nettopp!

Anonymkode: aaf8f...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste små steder har vel ikke bomringer.

Anonymkode: 318f7...4bc

Ikke enda, men noen har og det ruinerer familier som er avhengig av bil. Uansett hva disse «hypermoderne» byboerne som helst vil bytte ut hele handelsstanden i bykjernen med økologiske kafeer sier. 

Anonymkode: 56eff...747

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

hva med å få tillatelse å plassere deg ute i distriktene i ett års tid, og jeg vil tro pipa får en annen låt. 

Da er du avhengig av å ha bil, men all politikk er basert på det som skjer i Oslo, og dermed må alle ha det slik uansett hvor dem bor. Og det er total feil politikk! Det gir ingen mening.

Hvis vi plasserer en oslo politiker ute i distriktene i et års tid, da vil personen si, men hvorfor bygger vi ikke t-bane her også, hvorfor kan vi ikke trikk her. Selvsagt må vi bygge ut tognettet hit også. 

Anonymkode: f55b1...1ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, og er delvis enig. Syns ikke at de som bruker kollektivtransport/sykler/går skal betale noe via skatteseddel. Men jeg syns også det bør fordeles mer rettferdig mellom dem som kjører. 

Nå er det jo slik at det er alfa omega hvor du bor, og plutselig kommer det en bomstasjon rett utenfor oppkjørselen din om to år, mens naboen i oppkjørselen fem meter bortenfor kan kjøre til jobb helt gratis.

Anonymkode: 77b53...606

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

Nei. Barnehagen har bestemte åpningstider. Jobben har bestemte arbeidstimer. Så nei, ikke alle KAN ta kollektivt. Man MÅ være på jobb i tide, men man kan ikke slenge ungen fra seg utenfor en stengt barnehage og be toåringen vente pent på at barnehagelæreren dukker opp... Man kan ikke gå fra jobben før vakten er over, og man kan heller ikke bare drite i å hente ungen når barnehagen stenger. 

Så fint for det, da, at du bor et sted med så godt kollektivtilbud, og så god barnehagedekning, at dette alltid lar seg gjøre... 

Anonymkode: 8b579...724

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste små steder har vel ikke bomringer.

Anonymkode: 318f7...4bc

Bor på en liten øy og vi får bompenger snart. Da vil vi ikke komme oss ut av Øyen uten å betale. For å komme meg på jobb i nærmeste by, må jeg snart betale to individuelle bommer. Både meg og min mann jobber i byen og har derfor dobbelt opp med bom. Skulle jeg tatt buss hadde jeg ikke kunne levert barna i barnehage. Jeg jobber innen helse og eneste mulighet for å få jobb utenom bommene er på den lokale sjukeheimen. Da får jeg ikke brukt videreutdanningen min eller jobbet med noe som interesserer meg. Snart skal kommunene slåes sammen, da vil jeg måtte betale bom for å komme meg til kommunesenteret. Jeg kan ikke gå på tur på favorittfjellet mitt som ligger ca 4 km unna engang, uten å betale bom. 

Nei til bompenger. Med to barn og to biler på landet har vi virkelig nok utgifter. Og sånn forresten. Vi kommer ikke til å kjøre på noen av de veiene som skal finansieres med bom, ei heller tar jeg bybane, så vi betaler i årevis for INGENTING. 

Anonymkode: eff18...868

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

Du verden for en navlebeskuende egoisme du legger til grunn. Hvordan forflytter så du deg? til fots over myr og åker? Eller snylter du på veiene som bilistene har betalt for deg? Dersom luftkvaliteten er så dårlig kan du ganske enkelt flytte, ikke sant? det er opp til deg. Men du finner nok ikke mange steder i verden med bedre luft enn i Norge. Skjønner at dette er et innlegg for å provosere, idioti er alltid provoserende.

Anonymkode: fae8f...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som sykler/går/løper dit de skal, da, og ikke bruker kollektivtilbudet? 

Det er jo fryktelig urettferdig at de skal sponse kollektivtilbudet via skatteseddelen. Så om du skal bruke logikken din, skal kun de som reiser kollektivt betale for kollektivtilbudet, og all skattestøtte der bør fjernes. 

Foreldrene bør betale hele barnehagen selv, for det er jo urettferdig at de som ikke har barn i barnehage skal betale for andres barn. 

Og jeg har faktisk ikke vært på sykehus en eneste dag i mitt liv, så jeg skal da ikke være med å betale for noe sånt via skatten heller. 

Anonymkode: 8b579...724

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den logikken skal ikke jeg betale en skatt for at andre har fått helseproblemer og må ha hjelp fra helsevesenet. JEG er jo frisk og holder meg sunn.. det er urettferdig!! 

Anonymkode: f9587...448

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle de andre tjenestene som er nevnt er kun delvis subsidiert av det offentlige. Man betaler for bruk av barnehage, kollektivtransport og egenandel hos fastlege. 

Hvorfor skal det være annerledes med bilveier?

Anonymkode: f58fe...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

Selv om du ikke har bil og betaler ikke bom direkte så skal du kjære deg betale indirekte. Egentlig du allerede betaler indirekte og mer skal det bli.

For hvordan tror du kommer alt det du kjøper (mat ,klær osv.) i nærbutikken din ? Ja med lastebil ,varebil osv.

Og hvis du tror at transportører og leverandører sponser disse utgiftene vel , tro om igjen. Alt det blir bakt inn i prisen som du betaler når du kjøper ett produkt ! Og prisene skal opp og opp …..

 

 

Anonymkode: d5b4b...c73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi bør beholde bompengene som det er. Jeg har ikke bil, derfor er det urettferdig at vi skal betale dette over skattsedel. Dere kan alltid bruke kollektivtrafikken uavhengig av hvor lang det tar å ta barna til barnehagen, treninger etc.

I tillegg er luftkvaliteten utrolig dårlig, så dårlig at det er flere som ikke kan drar ut på gata. Den eneste måten å løse dette på er å legge til flere bom i området, men ikke nødvendigvis øke bompengene. Har du ikke råd? Da lar du bilen stå hjemme.

Jeg er så himla lei av alle bompengemotstandene, som tror det er en menneskerettighet å kjøre bil i Norge. Det er faktisk bedre å la vær.

Anonymkode: aaf8f...162

Det der med å bare la bilen stå er det dummeste argumentet jeg har hørt. Å hvor kan man ikke gå ut på gata??? Hørt om de som må kjøre å hente barn i barnehagen? Åpenbart at ikke du trenger bil til jobb. Kollektivtrafikken i Norge er ikke god nok til at alle kan ta buss og tog til jobb. Og mange jobber skift. Jeg kjører 12 mil hver dag for å komme til jobb. Bruk hue før du prater! Alle har det ikke som deg. NEI TIL BOMPENGER! 

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må betale i to bomstasjoner for å komme meg til jobb. Vi snakker 22000 kr i året. Buss ville tatt 1 time hver vei. 20 min med bil. Skal jeg besøke vennene mine 3 ganger i uka (som jeg gjør) er det 8000 kr til. Hver gang jeg skal til foreldrene mine må jeg gjennom 3 bomstasjoner, denne turen koster ca 500 pr vei. Er jeg hjemme 1 gang pr mnd er det 12000. Det finnes ikke noe buss som går hele denne strekningen. Vi er nå på nesten 50000 i året. I tillegg betaler jeg veiavgift og avgifter, som utgjør mange tusen.

tillegg: vennene mine har sluttet å besøke meg fordi de synes det er for dyrt med bompengene. Jeg prøver også å kjøre minst mulig gjennom de, men jeg er fanget mellom mange. Jeg bor i by, kollektivtilbudet er allikevel elendig. Men jeg ville nok uansett kjørt bil, fremfor buss som kjører all slags omveier. De som bor på Østlandet aner ikke hvordan infrastruktur og vei/kollektiv standard er her på Vestlandet. Bompenger hemmer mitt sosiale liv.

Anonymkode: a3c44...fc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo folk har sovet i årevis, det provoserer meg. 

Det som provoserer meg enda mer at prosjekter aldri blir ferdig, der bomstasjon et "nytt formål" til å fortsatt ha bomstasjon. Dessuten er bomstasjon egentlig en formidling om statens sanne jeg. De er satt der for å kreve.

Anonymkode: f55b1...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må betale i to bomstasjoner for å komme meg til jobb. Vi snakker 22000 kr i året. Buss ville tatt 1 time hver vei. 20 min med bil. Skal jeg besøke vennene mine 3 ganger i uka (som jeg gjør) er det 8000 kr til. Hver gang jeg skal til foreldrene mine må jeg gjennom 3 bomstasjoner, denne turen koster ca 500 pr vei. Er jeg hjemme 1 gang pr mnd er det 12000. Det finnes ikke noe buss som går hele denne strekningen. Vi er nå på nesten 50000 i året. I tillegg betaler jeg veiavgift og avgifter, som utgjør mange tusen.

tillegg: vennene mine har sluttet å besøke meg fordi de synes det er for dyrt med bompengene. Jeg prøver også å kjøre minst mulig gjennom de, men jeg er fanget mellom mange. Jeg bor i by, kollektivtilbudet er allikevel elendig. Men jeg ville nok uansett kjørt bil, fremfor buss som kjører all slags omveier. De som bor på Østlandet aner ikke hvordan infrastruktur og vei/kollektiv standard er her på Vestlandet. Bompenger hemmer mitt sosiale liv.

Jeg gjør det samme, men jeg tar kollektivtrafikk istedet. Det tar timevis, men det går som regel fint. Da kollektivtilbudet øker med forespørselen. Før gikk avgangene hver time, nå går de hver halvtime ettersom flere tar kollektiv. Jeg synes det er bra at du betaler bompenger. Synes du at du betaler for mye i bompenger? Det finnes bare én løsning, og det er å la bilen stå eller betale kostnaden. Har du ikke råd til å besøke vennnene? Da kan du be dem besøke deg istedet!

Ja til bompenger!

Anonymkode: aaf8f...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det samme, men jeg tar kollektivtrafikk istedet. Det tar timevis, men det går som regel fint. Da kollektivtilbudet øker med forespørselen. Før gikk avgangene hver time, nå går de hver halvtime ettersom flere tar kollektiv. Jeg synes det er bra at du betaler bompenger. Synes du at du betaler for mye i bompenger? Det finnes bare én løsning, og det er å la bilen stå eller betale kostnaden. Har du ikke råd til å besøke vennnene? Da kan du be dem besøke deg istedet!

Ja til bompenger!

Anonymkode: aaf8f...162

Har du barn? Er du i jobb? 

Anonymkode: 56eff...747

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...