Gå til innhold

Frivillig barnløs


Wiskola

Anbefalte innlegg

Har skjønt at man tydeligvis (:fnise:) ikke blir gammel nok til å ta en endelig avgjørelse, og samme hvor gammel man er får man beskjed om at man sikkert endrer mening når man blir eldre, men..

Noen som er frivillig barnløse? Jeg er selv 24 og ser ikke for meg at jeg på noe tidspunkt vil ha barn i fremtiden. Hvorfor har folk valgt å ikke få barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det finnes mange frivillig barnløse, men det finnes da jammen mange tråder om det her inne også nå? Føler det er et ganske ut-diskutert tema.

Anonymkode: 96bf5...ffd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes mange frivillig barnløse, men det finnes da jammen mange tråder om det her inne også nå? Føler det er et ganske ut-diskutert tema.

Anonymkode: 96bf5...ffd

Beklager, visste ikke at det var en tråd om det allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steriliserte meg da jeg ble 25, hadde gjort det før men tullete lovverk i dette landet gjør det vanskelig.
Har ikke angret siden, snarere tvert imot. Beste løsningen for meg og samfunnet.

Endret av FactsOverFeelings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og alle andre unge europeiske kvinner vil heller ikke ha barn. Gjesp. 

Anonymkode: 9a797...7d0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du og alle andre unge europeiske kvinner vil heller ikke ha barn. Gjesp. 

Anonymkode: 9a797...7d0

Jammen godt det er mange av oss. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Jammen godt det er mange av oss. :)

Jepp. Så slipper vi en ny generasjon av bortskjemte, entitled, frie og selvstendige kvinner.

Anonymkode: 9a797...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp. Så slipper vi en ny generasjon av bortskjemte, entitled, frie og selvstendige kvinner.

Anonymkode: 9a797...7d0

Det synes jeg også er no skikkelig herk. Vi er en døende rase og det er fantastisk bra. :Nikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ønsket barn og nå har endelig folk rundt meg skjønt det siden jeg har fylt 40 og ikke er interessert i å oppsøke dating-ting. Har alltid slitt med depresjoner og tanken på å måtte ha noen rundt meg hele tiden i de periodene har også gjort at jeg ikke har vært samboer heller. Elsker barn og er verdens beste tante, hadde jeg endt opp med en mann tidligere som absolutt ville ha barn så kunne jeg gått med på å være fosterhjem. 

Anonymkode: d13f2...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri ønsket barn og nå har endelig folk rundt meg skjønt det siden jeg har fylt 40 og ikke er interessert i å oppsøke dating-ting. Har alltid slitt med depresjoner og tanken på å måtte ha noen rundt meg hele tiden i de periodene har også gjort at jeg ikke har vært samboer heller. Elsker barn og er verdens beste tante, hadde jeg endt opp med en mann tidligere som absolutt ville ha barn så kunne jeg gått med på å være fosterhjem. 

Anonymkode: d13f2...e90

Tenker også at tanterollen er nok for min del. Fantastisk at du kunne vurdert å være fosterhjem, da. Mange nok barn som trenger gode nok hjem som det er, om man ikke skal bidra til befolkningsvekst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wiskola skrev:

Det synes jeg også er no skikkelig herk. Vi er en døende rase og det er fantastisk bra. :Nikke:

Jeg og mine etterkommere skal tenne et lys for dere.

Anonymkode: 9a797...7d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Så slipper vi en ny generasjon av bortskjemte, entitled, frie og selvstendige kvinner.

Anonymkode: 9a797...7d0

Og godt at vi slipper en ny generasjon av whiny incels.

Anonymkode: 1473c...5ee

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ønsket barn, er 35 og vil ikke ha barn. Kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til og ville ha barn.

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Vi er en døende rase 

På hvilken måte er menneskehten en døende rase?: Folketallet på jorden går oppover ikke nedover. Menenskehten er ikke en døende rase ihvertfall ikke enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og godt at vi slipper en ny generasjon av whiny incels.

Anonymkode: 1473c...5ee

Jeg skulle gjerne sluppet både sytende menn og kvinner. Siden det er alt for mange av dere her på denne jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Har aldri ønsket barn, er 35 og vil ikke ha barn. Kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til og ville ha barn.

På hvilken måte er menneskehten en døende rase?: Folketallet på jorden går oppover ikke nedover. Menenskehten er ikke en døende rase ihvertfall ikke enda.

Jeg mener ikke at menneskeheten er en døende rase. Svarte mer på det Anonym sa om "bortskjemte, entitled, frie og selvstendige kvinner".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

 

På hvilken måte er menneskehten en døende rase?: Folketallet på jorden går oppover ikke nedover. Menenskehten er ikke en døende rase ihvertfall ikke enda.

Hun snakker om hvite mennesker som stemmer venstreparti. Du vet, de som anser det som kult og etisk korrekt å ikke formere seg.

Anonymkode: 9a797...7d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er frivillig barnløs og har bestandig visst at jeg ikke vil ha barn. Det har vært vanskelig for andre å respektere og å forstå. I perioden 15 - 30 år ble jeg møtt med holdningen «Nei, du vil ikke ha barn NÅ, nei. Men bare vent!».
I alderen 30 - 40 ble jeg møtt med «Stakkars deg» - blikket da jeg sa jeg ikke hadde barn, for alle mente at jeg heeeelt sikkert prøvde, men hadde problemer med å bli gravid.
Det var først da jeg hadde rundet førti at det syntes å gå inn hos folk at jeg faktisk har ment det jeg har sagt helt fra jeg var ung. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun snakker om hvite mennesker som stemmer venstreparti. Du vet, de som anser det som kult og etisk korrekt å ikke formere seg.

Anonymkode: 9a797...7d0

Jeg anser det ikke som kult, jeg tenker på de eventuelle barna jeg hadde fått. Som forelder hadde jeg ikke fungert, så det er ikke med fokus på å være "woke" eller å gjøre noe som er kult, det er rett og slett for ungenes del.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, her var det mange teite svar! Respekt til deg, ts, som har tatt et valg og står for det. Fint at du ikke får barn bare fordi alle andre gjør det og forventer det av deg. Bare et lite tips: jeg kjenner noen som er gift og barnløse, hvor vi ikke vet om de ikke ønsker barn, ikke prøver enda eller om de er ufrivillig barnløse. Litt vanskelig å snakke med dem om temaet, da jeg kan risikere å tråkke på noen tær dersom de skulle ha vanskelige følelser rundt det. Jeg hadde likt å visst om de har bestemt seg for å ikke få barn, så kan jeg forholde meg til det. 

Anonymkode: c73ec...84e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjelp, her var det mange teite svar! Respekt til deg, ts, som har tatt et valg og står for det. Fint at du ikke får barn bare fordi alle andre gjør det og forventer det av deg. Bare et lite tips: jeg kjenner noen som er gift og barnløse, hvor vi ikke vet om de ikke ønsker barn, ikke prøver enda eller om de er ufrivillig barnløse. Litt vanskelig å snakke med dem om temaet, da jeg kan risikere å tråkke på noen tær dersom de skulle ha vanskelige følelser rundt det. Jeg hadde likt å visst om de har bestemt seg for å ikke få barn, så kan jeg forholde meg til det. 

Anonymkode: c73ec...84e

Uff, ja, ser problematikken der. Har jo innsett etter å ha lest en del diskusjoner om det på andre medier at det er et temmelig følsomt emne. Vanskelig å vite hvordan man skal snakke med folk om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...